Takže bych si koupil pulmetrovej trhák a vyměnil bych treba za 5t. znova
výměna oleje
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 18252
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: výměna oleje
Všechen bordel se drží dole, takže pokud nemáš odsávání na vypouštěcím šroubu, tak určitě ne a přesně jak píše VDC. Olej v motoru je,na rozdíl od převodovky, díky spalovacímu procesu silně kontaminovanej provozem.
Takže bych si koupil pulmetrovej trhák a vyměnil bych treba za 5t. znova
.
Takže bych si koupil pulmetrovej trhák a vyměnil bych treba za 5t. znova
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 383
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: výměna oleje
Dík.
Dnes jsem měnil přední kotouče a destičky a koukl na to podrobněji. K volné matici se dostanu po demontáži nějakého plastového krytu v podběhu, to bude v pohodě, to opravím a na podzim znova.
Dnes jsem měnil přední kotouče a destičky a koukl na to podrobněji. K volné matici se dostanu po demontáži nějakého plastového krytu v podběhu, to bude v pohodě, to opravím a na podzim znova.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, T600 s motorem 603
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: výměna oleje
Ahoj,
chci si vyměnit na Foresteru FB20 motorový olej a chladící kapalinu. Najel bych předními koly na nájezdy (mají výšku asi 180 mm), tak bych se dostal pohodlně pod motor. Nevím ale, jestli by při tom náklonu olej i kapalina vytekly úplně. Nemáte s tím někdo zkušenost? Ještě snad-jaký je utahovací moment výpusného šroubu oleje (lze odhadnout rukou?)?
Díky,
jf
chci si vyměnit na Foresteru FB20 motorový olej a chladící kapalinu. Najel bych předními koly na nájezdy (mají výšku asi 180 mm), tak bych se dostal pohodlně pod motor. Nevím ale, jestli by při tom náklonu olej i kapalina vytekly úplně. Nemáte s tím někdo zkušenost? Ještě snad-jaký je utahovací moment výpusného šroubu oleje (lze odhadnout rukou?)?
Díky,
jf
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6056
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: výměna oleje
ja myslim ze jo, pac vypustak na olej je vzadu, takze bude nejniz.jen pri zpetnym naliti a kontrole oleje stat rovne.
ja to utahoval tak, ze se krouzek jemne roztahl, takze sem vedel, ze to je cajk, ale zkusenejsi poradi.
ja to utahoval tak, ze se krouzek jemne roztahl, takze sem vedel, ze to je cajk, ale zkusenejsi poradi.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 12367
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: výměna oleje
Podívej se, jak je tvarovaná olejová vana, např. u Imprezy má takový tvar, že mírný náklon nerozhoduje (a naopak i na rovině tam pár kapek zůstane). Podle tvaru vany a umístění šroubu asi odhadneš, jestli pár stupňů náklonu vadí nebo ne.
Šroub olejové vany se utahuje docela zlehka, rozhodně není správně dorvat to na krev. V ráčně ucítíš, kdy se začne deformovat těsnění. Těsnicí kroužek každopádně vyměň. Měděnej je teda možné vyžíhat, ale srát na to, stojí pár korun.
Šroub olejové vany se utahuje docela zlehka, rozhodně není správně dorvat to na krev. V ráčně ucítíš, kdy se začne deformovat těsnění. Těsnicí kroužek každopádně vyměň. Měděnej je teda možné vyžíhat, ale srát na to, stojí pár korun.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: výměna oleje
Díval jsem se na to. Myslím, že to půjde a že to bude možná lepší než ve vodorovné pozici, jak píše ladis77. Zdravím z Kladna do Kralup.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4667
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: výměna oleje
taky to tak dělám , najedu na najezdy předkem vypustím, sjedu bez motoru na rovinu a naleju , šroub je vzadu , vyteče takhle o malinko víc a hlavně máš pod autem víc místa
jinak už vím , že u sf leju přesně 4 litry a u SG 4,3 l a je to po horní rysku
jinak už vím , že u sf leju přesně 4 litry a u SG 4,3 l a je to po horní rysku
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6056
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: výměna oleje
tak to jestli si v kladne, tak v kralupech mi Marcel poradil vyborny misto, na oleje jak delany, vstup volny, za me ideal, jen ty koleje jsou delany na stary auta, takze stojis malinko na krivo 
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=828 ... 31367&z=18

https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=828 ... 31367&z=18
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 21081
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: výměna oleje
Minule při tom samém postupu se mě tam taky vlezly 4 lt a ještě jsem pak drc dolil, oproti tomu předtím, při výměnách na zdviži při 4 lt bylo trošku přelito.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19747
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: výměna oleje
U sroubu se vetsinou udava moment neco jako 44Nm, coz tak uplne malo taky neni.
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 12367
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: výměna oleje
spm: To záleží, jakou si na to vezmeš ráčnu
Momenťákem je to celkem malá síla, protože je dlouhej a máš velkou páku.

Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: výměna oleje
To záleží, jak máš dlouhej momenťák.
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)
[vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)

Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: výměna oleje
Tyjo, já mam dojem, že zrovna u šroubu olejový vany, kde je ta "crush washer", tedy deformační podložka / těsnění, nebo jak to nazvat česky, je snad něco mezi 20-30 Nm. Ale taky už se mi jednou stalo, na Outbacku, že jsem to takhle nějak dotáhl, a když jsem pak někdy lezl pod auto, všiml jsem si kapky přímo na šroubu. Normálně byl volnější, šlo ho dotahnout ještě tak o 1/4 otáčky. Takže od tý doby tam taky dávam trochu víc

Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19747
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: výměna oleje
Na BHcku je fakt psany 44Nm u vany a motorovej olej... paradoxne na vane od ATF je psany 25Nm, presto ze je tam uplne stejny sroub se stejnou podlozkou. (Na prednim diffu pak bylo neco vic, na zadnim snad dokonce pres 50).
S kapkama jinak opatrne. Na skodovce se odbornikum povedlo ten sroub taky nedotahnout. To auto pak nekolikset km jezdilo uplne normalne, az jeden den zacalo delat kanky a po dojeti domu odpoledne vychcal celej obsah vany na zem
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
S kapkama jinak opatrne. Na skodovce se odbornikum povedlo ten sroub taky nedotahnout. To auto pak nekolikset km jezdilo uplne normalne, az jeden den zacalo delat kanky a po dojeti domu odpoledne vychcal celej obsah vany na zem

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: výměna oleje
Co se třeba místo spekulací kouknout? Trvá to tak 20 sec.

BL/BP
...
3. Tighten the engine oil drain plug after draining engine oil.
NOTE:
Use a new drain plug gasket.
Tightening torque:
44 N·m (4.5 kgf-m, 32.5 ft-lb)
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)
[vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)

Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno