Jo, taky jsem nečekal, co to udělá, protože mě to nikdy ani nenapadlo. Ale i na kluzkym se auto s ESP prostě sice malinko sklouzne ven, ale za pár stovek milisekund si uvědomí, co po něm člověk chce a krásně zatočí dovnitř zatáčky. Prostě s aktuálními prvky aktivní bezpečnosti (ABS/ESP) je stále v případě hrozící srážky nejlepší šlápnout naplno na brzdu a nezapomenou dál řídit a vyhýbat se.
strider píše: ↑čtv bře 16, 2023 10:40 pm
ctyrkolku bez aktivniho stredovyho diffu nejde premluvit do zatoceni pri nedotacivosti jinak nez brzdou. Se spravne udelanou a nastavenou dccd se to pri zatoceni odemkne, posle to vykon na zadek a zatoci to pri plynu pripadne proslapnuti spojky ku pomoci... ale to je specialni pripad
To je hodně divný. Tak trochu si sám protiřečíš.

Nejdřív napíšeš, že bez aktivního diffu to nejde a pak, že DCCD to vyřeší tím, že se odemkne, tzn. že se z něj v podstatě stane pasivní diff.

Fór je v tom, že součástí DCCD je mechnickej diferák, kterej má preferenci momentu dozadu. Mechanicky. Nemá to nic společnýho s aktivitou DCCD. Typicky pro STI 35:65 nebo 41:59 ve prospěch zadku. Takže to, že to "pošle dozadu" je daný právě tím, že spojka DCCD do toho přestane "kecat", povolí se a diff se chová jako klasickej otevřenej, s asymetrickým výstupem a preferencí na zadek. Tedy dělí moment v poměru, který je mechanicky daný.
Podobně se chová např. i VTD, kde je sice jenom 45:55, ale i tak je hezky poznat, kdy je to zamknutý a kdy ne. Když není, tak to krásně jde dozadu, a jakmile se to začne zamykat, tak se to začne hrnout ven. Proto se taky auta s VTD nějak moc nesnaží při rozjezdu zamykat, protože na rozjezd je decentní preference dozadu ideální. Navíc ono to zase tak decentní ve výsledku nebude, protože třeba při rozjezdu na mokru do zatáčky (na sucho není u H6 dole krouťák), tak hrábne vnitřní zadní kolo, přesto, že přední jsou odlehčený a ještě navíc řídí.