Posilovač a jeho náplně

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od dethroned »

taky jsem dnes nakopnul celkem v pohodě (-12°C)
jenom posilovači řízení se nějak ze začátku nechtělo (musel jsem vyjídět z těsné mezery). příště to nechám dvě tři minutky vrčet, než vyjedu.
EDIT: jak často se má měnit kapalina v servu?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od Slavek_xxx »

dethroned> podle meho kazde 2 roky (jeste se podivam do manualu). Ale nejak nevim o nikom, kdo by to delal :845: U Imprezy jen obcas doleju, protoze mi nadobka trochu slinta...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od dethroned »

taky pochybuju, že to někdo dělá. možná by to aspoň jednou za 4 roky sneslo výměnu....
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
celer
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 477
Registrován: úte lis 09, 2010 8:00 pm
Jméno a příjmení: Jiří Paleček
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od celer »

Vím že to sem nepatří offtopic , ale co je příčinou toho "ztěžknutí" posilovače řízení v mrazech? Zvýšená viskozita hydraulické kapaliny?
...to auto mě prostě baví....
Subaru Outback 3,0R AT, MY 2006 - prodáno
Subaru Outback 3,6 AT MY 2012
BMW C1 125 Executive
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od dethroned »

celer píše:Vím že to sem nepatří offtopic , ale co je příčinou toho "ztěžknutí" posilovače řízení v mrazech? Zvýšená viskozita hydraulické kapaliny?
zřejmě jo. trvalo tak 30 sekund než se to vzpamatovalo. právě proto mě napadlo, jestli by nebylo dobré jednou za čas tu kapalinu vyměnit. podle mě byla tak ztuhlá, že to kladlo velký odpor servo čerpadlu, dokonce začal slabě pištět řemem, jak to nemohl utáhnout..po rozjezdu už ok.

možná se to mohlo hodit do patřičného tématu...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od Mareka »

dethroned píše: zřejmě jo. trvalo tak 30 sekund než se to vzpamatovalo. právě proto mě napadlo, jestli by nebylo dobré jednou za čas tu kapalinu vyměnit. podle mě byla tak ztuhlá, že to kladlo velký odpor servo čerpadlu, dokonce začal slabě pištět řemem, jak to nemohl utáhnout..po rozjezdu už ok.

možná se to mohlo hodit do patřičného tématu...
Sice to neni samostatne tema ale tu vymenu kapaliny posilovace i problemy posilovace v teto zime jsem ted taky resil. Kdyz nastartuju tak pri rozjezdu a jeste par set metru pote mi pri otoceni volantu pisti klinak (mechanik konstatoval ze holt ztuhne napln v posilovaci, cerpadlo pracuje co to jde a klinak nestiha, prokluzuje a piska) - resenim je vymena klinoveho remene nebo jeho dotazeni.
Zvazoval jsem i vymenu naplne, ale v manualu je uvedena jen kontrola mnozstvi a zadny interval vymeny. Tak jsem se ptal v servisu a pry se jedna o dozivotni napln.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázekp
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od seatik »

Cili asi tak 8 let. Tomu se rika dozivotni,takze vymenit :-)
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od Juras »

Olej v servu ztuhne, ale ne natolik aby nefungovalo. Pouziva se tam stejnej olej jak v automatickych prevodovkach. Chce to dobre dotahnout remen, pripadne dat novej, protoze mu v takove zime dava hodne zabrat i alternator (vyhrivani vseho moznyho, topeni, svetla ...)
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od RallyCAD »

Já to dělám :845:

Jsem asi jedinej koho znám, ale já opravdu servokapalinu měním po 2 letech.
Většinou to spojím s nějakým servisem, při kterém se to musí stejně rozdělávat.
Používám Mobil1 ATF 320, což je vlastně olej do AT převodovek. Důležitá je
třída Dexron III. Cena je cca necelých 200,-Kč/1l a náplň je tuším 0,6l.
Každopádně pak neřeším tak výrazně nějaké tuhnutí serva.

Ono jde totiž spíš o to, že se ta náplň časem trochu zavodní a v zimě jako dneska
by se mohlo stát, že zamrznou kanálky v přepouštěcím labyrintu. Starý servoolej
taky víc opotřebovává těsnění pístu v hřebenovém řízení...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od Mareka »

@ RallyCAD: jsem rad ze nejsem moc velky detailista jenom ja. Porad jsem si rikal, ze jsem vymenil vsechny naplne krome posilovace a mel bych to teda dotahnout k dokonalosti... V servisu ale argumentovali tou dozivotni naplni.

Priste uz budu na vymene trvat, at jsem dokonaly!

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od VDC »

Láďo objasni mi prosím metodiku výměny servokapaliny. Taky mě v souvislosti s mrazy napadlo, jestli by se neměla občas vyměnit. Previi se taky chvílema nechce posilovat, takže mě taky napadlo, jestli v kapalině není voda. :655:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od seatik »

Mam pocit,ze se vysava pres dolevaci a kontrolni otvor.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Tom007
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od Tom007 »

Já jsem toto řešil vloni před zimou, nepomohla výměna a napnutí řemenu, pomohla az výměna oleje. Použil jsem Panolin Dexron III. Teplou náplň jsem odsál, doplnil, protočil motorem plné rejdy, odsál, doplnil a tak několikrát dokola. Z hnědého oleje byl najednou červený....
S vysokým stářím oleje se mění jeho viskozita, přibývají produkty stárnutí oleje, nečistoty atd.
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od VDC »

Jo, čili chápu-li to správně, nelze jednoduše systém vypustit, ale odsát z plnící nádržky, optimálně systémem postupného rozředění stávající náplně. :826:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač a jeho náplně

Příspěvek od seatik »

Tak tak Tome. :-)
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“