EJ20 teplota motoru
- Komanche
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 372
- Registrován: čtv srp 11, 2016 6:50 pm
- Jméno a příjmení: Erik Komanec
- Bydliště: ČR
EJ20 teplota motoru
Kdyz jsem ted upgradoval Imprezu na LPG, plynar rikal, ze se mu nepodarilo zahrat motor na vic nez 92 a ze je rucicka teplomeru trosku pod pulkou. Ja myslim ze je to normalni. Je nebo neni? Mam menit termostat?
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7437
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: EJ20 teplota motoru
To je úplně v pohodě.
Já mám po výměně termostatu teplotu 86°C, protože jsem dal Wahler, který otvírá dřív než originál. S originál termostatem se teplota držela na 90°C.
Já mám po výměně termostatu teplotu 86°C, protože jsem dal Wahler, který otvírá dřív než originál. S originál termostatem se teplota držela na 90°C.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 45931
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: EJ20 teplota motoru
92° je teplota úplně v pořádku. To určitě není důvod, kvůli tomu měnit termostat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
Re: EJ20 teplota motoru
a i ta rucicka pod pulkou je uplne normalni 

Impreza GG '04
Forester SF '01
Niva '06
Forester SF '01
Niva '06
Re: EJ20 teplota motoru
Zdravím, motor EJ253, všiml jsem si, že při jízdě teplota kolísá mezi 87-94 °C. Když jsem zastavil, že zjistím, při kolika stupních se sepnou ventilátory, bylo to až při 100°C! Nějak se mi to nelíbí, nejradsi bych viděl +-stabilních 90°C,, Nebo je to normální a neřešit, případně co s tím dělat? Termostat?
PS: čidlo teploty chladicí kapaliny jsem nedávno měnil (v naději zbavit se dlouhých startů-nepomohlo), staré mělo moc nízký odpor, tak je tam teď NRF.
PS: čidlo teploty chladicí kapaliny jsem nedávno měnil (v naději zbavit se dlouhých startů-nepomohlo), staré mělo moc nízký odpor, tak je tam teď NRF.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 9868
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: EJ20 teplota motoru
Ahoj Koksak, vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat soukromé zprávy.
To kolísání teploty je úplně normální a v pohodě. Předpokládám, že jsi to četl nějak třeba přes OBD, protože z ručičky teploty není poznat vůbec nic. Kdy a jak se spouští sahary nezáleží jen na teplotě, těch pravidel tam je víc... bych musel mrknout do servisního manuálu, tam ty pravidla byly trochu popsaný, nevím už jestli kompletně.
To kolísání teploty je úplně normální a v pohodě. Předpokládám, že jsi to četl nějak třeba přes OBD, protože z ručičky teploty není poznat vůbec nic. Kdy a jak se spouští sahary nezáleží jen na teplotě, těch pravidel tam je víc... bych musel mrknout do servisního manuálu, tam ty pravidla byly trochu popsaný, nevím už jestli kompletně.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11319
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: EJ20 teplota motoru
U motoru EJ257 (STI 2016) teplota kolísá také poměrně dost (podle budíku, který mám vyvedený z čidla přímo u hlav). Přes léto, když je venku mezi 20-35°C to cikluje mezi 90-95°C. Mám pocit, že sériový termostat je naplno otevřen teprve kolem 90-92°C, ale někdo mě určitě opraví.
Sahary mi spínají první stupeň při 95°C, což většinou na ochlazení při běžném provozu stačí, a druhý stupeň při 100°C.
Co se týká těch teplot obecně, tak okolo 90-95°C, s tím že to občas vyleze na 100°C, není nic nebezpečného.
Chladící kapalina bude mít při tlaku, který v okruhu udrží víčko chladiče (dle motoru cca +0,9 až +1,3baru) teplotu varu určitě okolo 120°C, spíš trochu víc. Takže rezerva tam je bohatá. Hlavně to chce chvíli nechat vychladit po dojezdu.
Sahary mi spínají první stupeň při 95°C, což většinou na ochlazení při běžném provozu stačí, a druhý stupeň při 100°C.
Co se týká těch teplot obecně, tak okolo 90-95°C, s tím že to občas vyleze na 100°C, není nic nebezpečného.
Chladící kapalina bude mít při tlaku, který v okruhu udrží víčko chladiče (dle motoru cca +0,9 až +1,3baru) teplotu varu určitě okolo 120°C, spíš trochu víc. Takže rezerva tam je bohatá. Hlavně to chce chvíli nechat vychladit po dojezdu.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 45931
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: EJ20 teplota motoru
Ty teploty jsou úplně v pořádku. Nic, co bys musel řešit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 18818
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: EJ20 teplota motoru
Teploty jsou v pořádku a určitě víc kolísají když není originální termostat.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 21575
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: EJ20 teplota motoru
Já to u sebe už pořešil, těch faktorů je tam víc, teda myslím tím použité díly- stav chladiče, to teda za prvé- měl by se vyndat a zvenku vyčistit, pak výběr vodní pumpy, origo je dle mě nej- tvar lopatek, materiál...a samozřejmě onen zmiňovaný termostat, s originálem, docela levným nešlápneš vedle a máš jistotu. Vyměnit přitom vše prevnentivně chladičku a musí to chladit jak býk, pokud je OK těsnění hlavy, ale to jsme už zbytečně jinde.
Taky ono víčko chladiče, někdy se vymačká...
Ale z toho ty nic řešit nebudeš, tu teplotu máš OK.
Nebudu tě teď plést průběhy teplot u svého motoru, mám jiný a mám je ještě trochu nižšší, teď už jo. Ale v podstatě v opravdu extrému se teď dostanu i na to sepnutí sahar při 95C ° jako ty, jen předtím se mě spínaly sahary imrvére, teď vůbec.
Čili sahary na první stupeň spínají taky u 94-95 C°takže i toto OK.
Taky ono víčko chladiče, někdy se vymačká...
Ale z toho ty nic řešit nebudeš, tu teplotu máš OK.
Nebudu tě teď plést průběhy teplot u svého motoru, mám jiný a mám je ještě trochu nižšší, teď už jo. Ale v podstatě v opravdu extrému se teď dostanu i na to sepnutí sahar při 95C ° jako ty, jen předtím se mě spínaly sahary imrvére, teď vůbec.
Čili sahary na první stupeň spínají taky u 94-95 C°takže i toto OK.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 20297
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: EJ20 teplota motoru
No ale jenom v pripade, ze na to kouka dianostikou. Jestli se takhle hybe rucicka v pristrijovce, tak to v pohode urcite neni 
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10243
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: EJ20 teplota motoru
Určitě přes diagnostiku, protože teplotu 92 podle ručičky fakt nepoznáš.

Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 21575
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: EJ20 teplota motoru
Přesně tak 

Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 20297
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: EJ20 teplota motoru
Ja teda na koncernu 88°C na budiku poznam
(92 nevim, to jsem tam jeste nemel
)
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk


Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 9868
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: EJ20 teplota motoru
88 je taková německá speciální číslovka, tak je jasný, že bude mít na koncernu nějakou speciální indikaci 

Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!