EJ20 teplota motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
Komanche
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 397
Registrován: čtv srp 11, 2016 6:50 pm
Jméno a příjmení: Erik Komanec
Bydliště: ČR

EJ20 teplota motoru

Příspěvek od Komanche »

Kdyz jsem ted upgradoval Imprezu na LPG, plynar rikal, ze se mu nepodarilo zahrat motor na vic nez 92 a ze je rucicka teplomeru trosku pod pulkou. Ja myslim ze je to normalni. Je nebo neni? Mam menit termostat?
Dodge Ram 5.9 V8 1998 expediční
Toyota Yaris Cross 4x4 1.5 Hybrid 2023
Toyota Rav4 4x4 2.5 Hybrid 2024
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7865
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od mnov »

To je úplně v pohodě.
Já mám po výměně termostatu teplotu 86°C, protože jsem dal Wahler, který otvírá dřív než originál. S originál termostatem se teplota držela na 90°C.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49667
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od VDC »

92° je teplota úplně v pořádku. To určitě není důvod, kvůli tomu měnit termostat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4986
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od Tsakabaru »

a i ta rucicka pod pulkou je uplne normalni ;)
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Koksak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 12, 2023 9:05 am

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od Koksak »

Zdravím, motor EJ253, všiml jsem si, že při jízdě teplota kolísá mezi 87-94 °C. Když jsem zastavil, že zjistím, při kolika stupních se sepnou ventilátory, bylo to až při 100°C! Nějak se mi to nelíbí, nejradsi bych viděl +-stabilních 90°C,, Nebo je to normální a neřešit, případně co s tím dělat? Termostat?

PS: čidlo teploty chladicí kapaliny jsem nedávno měnil (v naději zbavit se dlouhých startů-nepomohlo), staré mělo moc nízký odpor, tak je tam teď NRF.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10743
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od podvlada »

Ahoj Koksak, vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat soukromé zprávy.

To kolísání teploty je úplně normální a v pohodě. Předpokládám, že jsi to četl nějak třeba přes OBD, protože z ručičky teploty není poznat vůbec nic. Kdy a jak se spouští sahary nezáleží jen na teplotě, těch pravidel tam je víc... bych musel mrknout do servisního manuálu, tam ty pravidla byly trochu popsaný, nevím už jestli kompletně.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11921
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od Traveller »

U motoru EJ257 (STI 2016) teplota kolísá také poměrně dost (podle budíku, který mám vyvedený z čidla přímo u hlav). Přes léto, když je venku mezi 20-35°C to cikluje mezi 90-95°C. Mám pocit, že sériový termostat je naplno otevřen teprve kolem 90-92°C, ale někdo mě určitě opraví.
Sahary mi spínají první stupeň při 95°C, což většinou na ochlazení při běžném provozu stačí, a druhý stupeň při 100°C.

Co se týká těch teplot obecně, tak okolo 90-95°C, s tím že to občas vyleze na 100°C, není nic nebezpečného.
Chladící kapalina bude mít při tlaku, který v okruhu udrží víčko chladiče (dle motoru cca +0,9 až +1,3baru) teplotu varu určitě okolo 120°C, spíš trochu víc. Takže rezerva tam je bohatá. Hlavně to chce chvíli nechat vychladit po dojezdu.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49667
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od VDC »

Ty teploty jsou úplně v pořádku. Nic, co bys musel řešit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21147
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od námořník »

Teploty jsou v pořádku a určitě víc kolísají když není originální termostat.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24713
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od sima »

Já to u sebe už pořešil, těch faktorů je tam víc, teda myslím tím použité díly- stav chladiče, to teda za prvé- měl by se vyndat a zvenku vyčistit, pak výběr vodní pumpy, origo je dle mě nej- tvar lopatek, materiál...a samozřejmě onen zmiňovaný termostat, s originálem, docela levným nešlápneš vedle a máš jistotu. Vyměnit přitom vše prevnentivně chladičku a musí to chladit jak býk, pokud je OK těsnění hlavy, ale to jsme už zbytečně jinde.
Taky ono víčko chladiče, někdy se vymačká...
Ale z toho ty nic řešit nebudeš, tu teplotu máš OK.
Nebudu tě teď plést průběhy teplot u svého motoru, mám jiný a mám je ještě trochu nižšší, teď už jo. Ale v podstatě v opravdu extrému se teď dostanu i na to sepnutí sahar při 95C ° jako ty, jen předtím se mě spínaly sahary imrvére, teď vůbec.
Čili sahary na první stupeň spínají taky u 94-95 C°takže i toto OK.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 23212
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od spm »

No ale jenom v pripade, ze na to kouka dianostikou. Jestli se takhle hybe rucicka v pristrijovce, tak to v pohode urcite neni :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10696
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od Mira »

spm píše: stř kvě 10, 2023 7:51 am No ale jenom v pripade, ze na to kouka dianostikou. Jestli se takhle hybe rucicka v pristrijovce, tak to v pohode urcite neni :-)
Určitě přes diagnostiku, protože teplotu 92 podle ručičky fakt nepoznáš. :-D
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24713
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od sima »

Přesně tak :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 23212
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od spm »

Ja teda na koncernu 88°C na budiku poznam :-DDD (92 nevim, to jsem tam jeste nemel :-DDD)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10743
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: EJ20 teplota motoru

Příspěvek od podvlada »

88 je taková německá speciální číslovka, tak je jasný, že bude mít na koncernu nějakou speciální indikaci ;-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Odpovědět

Zpět na „II. gen. GD/GG (00-07)“