Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od sima »

Doro píše: čtv pro 22, 2022 12:00 am Šímo, čet sem to až teď, bo nebylo času. Pěkný masakr, mám zcela živou představu, bo podobného sem si užil už dosť. A přitem je zajímavé, že aj dyž už si vyflustlý a nemožeš, stejnako hážeš a makáš...ani zima ti není, bo na zimu není čas. A potem ten pocit, dyž už je hotovo a sedneš doma, už v klidu, je osvěžující. Včilej sem so to zažil už dvakráť, jak sem řešil chcípleho suna pod chalupů a pak skoro 2 km v hoře. Jak sem to dostal dom, sed si a dal žvanec, to byl zcela labužnický zážitek a spokojenost, že sem to tam nenechal a je to doma pod střechů.
První akce byla dotáhnutí forestrem, jak už sem psal, další, dyž sem vybil AKU a nenastartoval, tak pěšo dom pro AKU a kabely, to sem vez na bobách do kopca, pokus to nahodiť - zas nic, tak pro další AKU a 16mm vodiče, bo ty startovací kabely sú s průřezem naprd, to sem byl doma rychlejš, bo na bobách z kopca mezi stromy to jelo samo. Po x pokusoch sem to nahodil, opatrně naložil šecky věci na korbu a dojel dom..... bylo to teda problém startéru, ty AKU sú sice už starší, ale na nakopnutí motoru by to stačíť mělo.

Dyž si sám, často si nevzpomeneš, že třeba taký hever umí hodně právě v takej situaci, kdy nikdo nikde. Je to sice časově náročné, ale to je při také akci už stejnako jedno. Vypodložíš hever, přizdvihneš, podložíš pod kolo, pak na druhej straně, stačí tak, abys neseděl na spodku a to už je částečná výhra. Já to takto využil zatím edem raz na hřebenovce na soláňskch vrchoch, pak už ne, ale furt to mám v paměti, jak to bylo nakonec jednoduché a funkční a ani ten čas navíc nebyl vlastně tak moc, jak to vypadalo za začátku.


Myslivec a v předohrabu a nechá si to sednúť na spodek? To bude taky expert.
Doro, s heverem máš pravdu, to by mohlo vyjít, vlastně téměř jistě jo i přes tu nerovnost terénní, musel by hever vypodložit hodně co do výšky a hlavně i na zemi samotné, nebyla zmrzlá, mě to i napadlo, zvednout a podložit, nicméně jsem to neudělal, po těchhle zkušenostech, tramtáriích bych to zkusil. Jinak zdá se, že se opravdu lesníkovi nic vážnějšího nestalo, měl jsem jakési podezření...zkušenost to byla dobrá, to ne že ne.
Ty ty máš tolik strojů, nechceš si pořídit startovací zdroj? Nevím jakou máš baterku na sunu-ech :-) ale asi obyč, malou. Je to skvělá věc, tobě by sakra mohla přijít vhod, nemusíš furt tolik hlídat stav baterií, či je přehazovat, jen napíchneš zdroj a vždy spolehlivě odjedeš.
Vím, ten případ co popisuješ byl nejspíš startérem =)
Edit: jooo tj fakt zajímavé, jak si člověk neustále posunuje své hranice, ohledně fyzického výkonu, když prostě musíš zabrat, není čas hledět na únavu napravo nalevo :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od Doro »

Poky máš hever, co dá skoro půl metru, tak to je rychlovka.
Ten AKU, co mám, je totok https://www.battery-import.cz/optima-ye ... 55ah--12v/. Je to taká jistota, že poky je nabitý, šumafuk, jak dlúho a v jakéj zimě je uskladněný, připojíš a dá ty ampéry, co má. Startovací kabely 16mm na 2,5 m už sú taky na jistotu. Takže třeba nekde pojedu v mrazu, přiberu ho a aj po 10 dňoch mám jistotu, že odjedu. Šecky náhradní AKU, co doma mám, už sú staré a moc nevydržá.
Přílohy
RU4BDSy.jpeg
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
OK2MDK
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1135
Registrován: čtv led 16, 2020 9:56 pm
Jméno a příjmení: Mira Decky
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od OK2MDK »

petr píše: čtv pro 22, 2022 1:53 pm na té cestě je po příkopách furt někdo a furt někdo mává a já jim taky :-D pokud to není někdo známý nebo někdo hodně zmrzlý s děckama v autě tak už raději ani netahám a různým frajírkům už od pohledu ani nezastavuju, hlavně BMW Audi , mám už nějaké špatné zkušenosti , často se něco při tom tahání poškodí tak už jsem vyléčený , za dobrotu .... takže opatrně , ony ty naše autka jsou dost lehké , takže bez cukání a škubání to většinou nejde a pak ty rizika že se něco stane rostou, pokud je to zapadlé víc je lepší na to vytahování nějaké pořádné těžší auto co to vytáhne bez škubání
To nebyl ove škarpě, on byl na odbočce, pravda je že mě trochu napadlo abych jen nedostal po kebuli. Stím pro dobrotu na žebrotu je to přesně tak - proto prý mají cestáři zakázané tahat auta sypačema.
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od sima »

Doro píše: pát pro 23, 2022 1:14 pm Poky máš hever, co dá skoro půl metru, tak to je rychlovka.
Ten AKU, co mám, je totok https://www.battery-import.cz/optima-ye ... 55ah--12v/. Je to taká jistota, že poky je nabitý, šumafuk, jak dlúho a v jakéj zimě je uskladněný, připojíš a dá ty ampéry, co má. Startovací kabely 16mm na 2,5 m už sú taky na jistotu. Takže třeba nekde pojedu v mrazu, přiberu ho a aj po 10 dňoch mám jistotu, že odjedu. Šecky náhradní AKU, co doma mám, už sú staré a moc nevydržá.
Mám jen originální hever, nůžkový, čili pod prahy, zrovna nedávno jsem to trošku řešil, zda pořídit utahovák tu od Tapana a k tomu pořádný hever, nešel jsem do toho, zatím ne. No když by přišlo na věc, prahy mám zatím OK, s tím nůžkovým se dá šetrně auto zvednout, i plejáda teda jo, když to nedělá člověk často a kdo dělá taky že...a to jeho max zvednutí by vyřešilo hodně, možná by to stačilo, navíc se dá opět přizvednoout, podruhé, však víš jak to myslím.
Já si myslel, že máš něco takového, takový držák zdroj, teda baterii. Ta je jistě kvalitní, Optima trakční jo. Já to mám trochu jinak, vyřešil jsem to tou jednou mini krabičkou, lidl zdrojem startovacím, který mám furt v autě, čili nestarám se o nic, nemyslím na něj a v případě nutnosti je připraven, teda zatím vždy byl. Až pro mě neskutečné, teda to přeháním, ale určitě jsem byl hodně překvapen co zdroj dokáže a jak drží kapacitu, zatím ano.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od sima »

Žádný zářez, hlavně ne teda můj osobní :-/ :-) ale překvapil mě dnes sníh, na vrcholcích cestou večer z chalupy. Příští víkend má dle předpovědi zatím mrznout a sněžit, tak to má být, ať si říká kdo chce co chce ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od Jackylle »

Já mám dnes samozářez :-D
Do stáje jsem dojela i přes prdelkové cesty v pohodě, vše bylo více či méně prohrnuté. Ale kolem stáje bylo protažené jen něco málo, bo stájník se hlavně stará o koně a až zbude čas, tak převáží sníh.
A já zaplula odvážně na parkoviště, že ta vrstva prašánku je v poho. A nebyla. Vyjet z toho nešlo. Nechápu proč, bo už jsme projeli bez zaváhání dramatičtější sněhokupy.
Odházela jsem sníh za kolama, stájník byl nachystaný s traktorem, no nakonec mu stačilo trochu se do Festra opřít. Ale co překvapilo, říkal že se točily kola jen na levé straně, na pravé vůbec. No a divil se, že nemám uzávěrku diferenciálu a tvářil se fest zklamaně.
To teda bylo poprvé, co Festr nevyjel odněkud kam vjel... :-/
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od Tapan »

Na Foresteru můžeš mít vzadu maximálně samosvor, ale to má, myslím, jen XT, možná i jiný verze, ale určitě to není pravidlem. Zapínatelnou uzávěrku nemá žádný moderní Subaru, u starých si nejsem jistý.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od VDC »

Leone III s trvalým pohonem všech kol mívaly uzávěrku mezinápravy. To je jediná uzávěrka, kterou kdy nějaká Subaru měla.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od petr »

ono v reálu málokdy hrabe víc kol než dvě , dokonce někdy jen jedno , teorie 4x4 je jedna věc a praxe druhá , taky jsem občas překvapen, někdy mile a někdy nemile , hlavní je jestli tě má kdo vytáhnout nebo nemá :-D
mě dost zklamal systém u automatu na SG a na outbeckovi to taky není uplně dokonalé a to má i VDC, ono si to potřebuje nejdřív zahrabat než se to vše rozhodne zabrat no a to už je pozdě , protože to nadělá dolíky pod kolama a navíc auto většinou sedne na břicho a je uplný konec . možná ty novější reagují rychleji a líp , ale za mě z mých aut jednoznačně vede starý SF v manuálu , největší problém je zastavení a následný rozjezd , pokud se to hýbe tak to vždycky jede celkem slušně , ale zas u jiných značek to třeba funguje ještě hůř :-D i když teda třeba co jsem zkoušel dustra tak jsem byl teda hodně překvapen a to mile
jo a navíc ty máš nejdokonalejší vyprošťovací techniku přece , čtyřnohou , ten tě vytáhne uplně ze všeho , vastní zkušenost :-D
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4932
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od Makovica »

Na SJ elektronika funguje dobre, na SK z tych videi, co som videl, uz to nie je bez zavahania. Dual xmode a baterka tomu extra nepomohli.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
maniosa
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
Jméno a příjmení: Matěj Petrů
Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od maniosa »

Včera jsem dopoledne jel k našim a kousek v lese "nad hradem" mezi Novou Vsí a Horníma Dubenkama(takový krizový místo v zimě hlavně pro kamiony atd.) to klouzalo jak prase. O pár minut později přijíždím k našim k baráku, mírnej kopec dolů, křižovatka, kde to umí bejt taky záludný a pár lidí už jsme tam v plotě měli a říkám si, aby tam někdo nebyl. A jak sjedu níž, vidím fábku čumákem ve škarpě, LZ kolo (s dosti sjetým vzorkem) ve vzduchu :) Opodál postává řidič a tak se ho hned ptám, jestli nechce vytáhnout. S menší nedůvěrou ve tváři zkoumá Lego a souhlasí a ihned z kufru tasí nový lano. Zapřáhnem, jedno cuknutí a je venku. Pán balí lano a uznává, že to Subaru má páru >B-) Poděkuje a už si jedem po svých.
Měl docela štěstí, že neskončil o kousek dál. Z toho propustku už by to bylo asi na jeřáb :-D
20230128_112059.jpg
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od StandaB »

No tam je hezka dira. :-)
Uživatelský avatar
wenzel
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 286
Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
Jméno a příjmení: Václav Šikl
Bydliště: Šumperk

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od wenzel »

Dnes v Šumperku na hlavním průtahu pomohl dědovi, kterýmu to trochu sklouzlo pravýma do trávy 😉😄 Byl prázdnej!? Nevím neptal jsem se, šofér tam zůstal s otevřenou hubou 😄😄😄
Přílohy
IMG_20230203_160250.jpg
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4932
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od Makovica »

Dnes som takto isiel okolo dvoch kamionov, kde nikto nepomahal, ale nanasiel som odvahu pri pomysleni na MPT :) Ale zvazoval som dlho
Tak potom pre zmenu hore na chate.
IMG_20230203_143455375_HDR.jpg
Inak skoro som tam aj ja ostal visiet, ked som sa prehrabal na lad 4 kolesami pri prvych pokusoch. Az mi pride divne, ze to neslo, akoby stal na brzde...Tiez mal vyhrabane jamy.
Nakoniec som ho potiahol dozadu. Ale bolo treba CVT do manual 1, xmode on a preklz off, najtazsie kalibre.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Příspěvek od podvlada »

Pěkný, oba
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Řízení, ježdění“