Baterie

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Baterie

Příspěvek od spm »

Asi může, ale jak píšeš, je rozdíl, když to tam je 2s při startu a kdy to tam pereš 3 hodiny nabíječkou... a pak přesně ty věci, že to auto ti stárne, elektronika v něm stárne, ... Vzhledem k tomu, že sundat kabel z tý baterky jsou 3 otočky desítkou klíčem a pak se musí akorát stáhnout a vytáhnout okna, bych to nepokoušel :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Baterie

Příspěvek od podvlada »

Víťo, asi si nerozumíme.
  • Nikdo netvrdí že máš při nabíjení zapínat klíček nebo startovat.
Co jsme tu řešili je, že elektronika v autě, která je stavěná na nominálních 12 V by měla v pohodě vydržet i 15 V, což je nejvyšší bežný napětí který se v autě při dobíjení alternátorem vyskytuje. A že určitě bude mít i ochranu proti nějaký napěťový špičce, která se může vyskytnout třeba při startu auta. Jenže to se děje jen jednou při startu auta a na chvilku. Kdežto nabíječka tam napětí přes 15 V pere třeba hodinu.
  • Psal jsi citaci z manuálu.
"Napětí se zvýší opakovaně na max. 15,6V a to krátkodobě." Takže evidentně pulzuje, jen s daleko nižší frekvencí než jsme si mysleli. Tohle fakt nevadí. Ale to je nabíjecí proces kroku 6. Krok 1, "Pulsováním proudu a napětí se odstraní sulfáty" evidentně pulzuje, jak píšou v manuálu. Nevim, jakou frekvenci používá zrovna CTEK, ale běžnej proces desulfatace obvykle mluví o jednotkách kHz.
  • Tapan se ptal, jestli to měříš na baterce nebo čínskym bazmegem ve zdířce zapalovače.
A ty řekneš, že čínskym bazmegem na baterce. :-) to jsme se toho moc nedozvěděli. Tak buď multimetrem/voltmetrem na kontaktech baterie, nebo čínskym bazmegem do zapalovače ve zdířce zapalovače. Jestli čínskym bazmegem označuješ multimetr nebo jinej voltmetr, kterej přiložíš přímo ke kontaktům baterie, tak to prosím upřesni, a doporučuju používat něco, jehož měření věříš, takže všechny ty digitální přibližný voltmetry z číny bych nepoužíval a vzal na to něco ve stylu multimetru (kterej asi taky bude vyrobenej v číně, ale snad se chápeme).
  • 13,6 V na "baterce po noci" je nějaký divný.
Předpokládám, že ji máš pořád připojenou na nabíječce. I téměř mrtvá baterka se zbývající kapacitou 1 mAh ti na nabíječce ukáže nejdřív 14,5 V při nabíjení a ~13,6 V jako udržovací napětí. Nabíječku před nocí odpoj, a změř, kolik bude na baterce ráno po noci. 12,6 - 12,8 V je ideál, to je nabitá baterie.

Nikdo s jistotou neřekne, jestli to je v pohodě, nebo ty speciální režimy něčemu v autě ubližujou. Schválně se podívej do manuálu nabíječky, jestli doporučujou nebo vyžadujou vyjmutí baterie z auta, protože si nelajznout říct "Můžete nabíjet v autě, naše nabíječka nikdy žádnýmu autu neublíží." A jak už zaznělo, třeba to jen sníží výdrž elektroniky ze 40 let na 30. Ale třeba se najde někdo, komu to něco v autě poškodilo.

Pro úplnost, taky nabíjim baterku v autě, ale mam jen obyč lidl nabíječku která žádný rekondice a desulfatace nedělá, takže tam je nejvíc snad 14,7 V a žádný HF pulzy v řádu kHz.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14859
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Baterie

Příspěvek od Tapan »

Jestliže není v návodu l C-teku, že se nesmí nabíjet nebo používat nějaký režim s baterkou na autě, tak bych se toho nebál. To není nějaká nabíječka z Lidlu a používá se jich po světě dost na to, aby nějaký takový problém byl téma, o kterém se mluví. Nicméně zatím jsem vždycky nabíjel baterku mimo auto :⁠-⁠)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Baterie

Příspěvek od spm »

podvlada píše: pát lis 25, 2022 10:49 am Schválně se podívej do manuálu nabíječky, jestli doporučujou nebo vyžadujou vyjmutí baterie z auta, protože si nelajznout říct "Můžete nabíjet v autě, naše nabíječka nikdy žádnýmu autu neublíží." A jak už zaznělo, třeba to jen sníží výdrž elektroniky ze 40 let na 30. Ale třeba se najde někdo, komu to něco v autě poškodilo.
Koukal jsem schválně na tu mojí a nepíšou tam o tom nic :-) tj nezakazujou to, ani explicitně nepovolujou.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2297
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

Chtěl bych ukončit tuhle nepřínosnou debatu o nabíjení. Měřím digitálním voltmetrem s měřícími hroty na kontaktech baterie, je už dostatečně srozumitelno? V celém manuálu není ani zmínka o odpojení baterie při režimu Recond. Opakuji již potřetí, že i toto zkonzultováno s technickým odborem zastoupením značky Subaru. On to tu asi nikdo pořádně nečte. V případě užití nabíječky CTEK bez komplikací. Po noci znamenalo, že auto stálo přes noc již bez připojené nabíječky a měřil jsem před startem motoru na pólech aku čínským multimetrem. Myslím si, že na jedno úspěšné nabití AKU tady bylo vycintáno až dost a jak píše Tapan, po světě běhá CTEKů bambilióny a žádné hrozivé recenze. Víťa Kulíšek 😡
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14859
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Baterie

Příspěvek od Tapan »

C-tek s nabíječkou dodává i jeden konektor s oky na póly, aby se dala snáz připojit nabíječka na baterku připojenou v autě. Z toho usuzuji, že nabíjet baterku připojenou v autě je přípustné. Jediný, co lze nastavit, je zda provádět režim/krok Recond nebo ne. Všechny ostatní proběhnou při každém nabíjení, pokud je úspěšné.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14859
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Baterie

Příspěvek od Tapan »

A Recond, pokud vím, jen pere do baterky vyšší napětí, ale bez pulsů.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2297
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

Ano, jako vždy máš pravdu, Tapane. Tady pulzuje akorát jeden jedinec, že? Jsem si vše důkladně ověřil, jde přeci jen o mého Otíka. Jsem možná starej, dle mého osobního přítele zde i slepej, ale určitě ne blbej. Akorát jsem zcela nepochopil jak se podílí CTEK MXS 5.0 new na zkracování životnosti elektroniky auta a to dokonce o celých deset let. To je ověřeno nebo změřeno nějakou autorizovanou zkušebnou, nebo jen výplod fantazie?
Ještě ze tohle patří do sekce Žvanírna, tato vše omlouvá, dada. A tím debatu uzavírám, další nečtu.
Víťa Kulíšek 5*****
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Baterie

Příspěvek od spm »

Tak o tech pulzech se pise primo v ty citaci manualu, kterou jsi sem ty sam poslal :-) jedincovi je jinak uplne jednk, co si kdo dela se svym autem :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2297
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

Ano, je to krok č.1 pro totálně chcíplé baterie, to vidí i slepej. Mi to skočilo hned na stupeň č.3. A trvá to sekundy. Jedinec Vláďa. A sbohem.
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Baterie

Příspěvek od spm »

Ono z toho, jak jsi to napsal dohromady, to zrovna úplně moc poznat nebylo... Tak přidávám obrázky z manuálu, ať je v tom řád. Takže ano, pulzy to dělá v rámci kroku 1 (který může trvat až 8 hodin, ale to už ta baterka na tom musí být asi hodně špatně) i bez recond režimu. V recond režimu potom patrně to posílá kontinuálně, až na 15,8V.

(Za mě je stejně pořád lepší obětovat 10s času a tu svorku sundat, než mít v autě několik hodin 16V, ale ať si to každý dělá, jak uzná za vhodné :-D )
Přílohy
Výběr_187.png
Výběr_188.png
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2297
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

Znovu pro ty méně chápavé opakuji, že mi to po připojení na nabíječky skočilo rovnou na krok č.3 BULK. A pro tu baterku ve stádiu smrti je šumák, že si tam něco pulzuje a pouští 15,6V. Buď se chytí a ožije, nebo pokračuje ve zdechnutí. A děkuji, že si mohu dělat co chci, to jsem chtěl vážně slyšet. Když už slepej nevidí. A důkladně z více stran jsem ověřovala to u lidí odborně zdatných a fundovaných. Tak už toho nechte. Howgh.
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
Speedys4
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 241
Registrován: pon kvě 16, 2011 3:41 pm
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Krupka (okr.Teplice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Speedys4 »

řešili jste prosímvás někdo i baterii do amerického Outbacka BS 3,6 2015? 60Ah by se nic asi nestalo, ale vešla by se i 70Ah, a přijde mi k 6válci taková akorát :) Pokud je to ale zbytečné, klidně dám 60tku.

startstop nemam, ale jestli jsou baterie odolnější, možná by se vyplatilo připlatit.

https://www.battery-import.cz/autobater ... 2v--el605/
https://www.autodily-pema.cz/autobateri ... 70a-p70-24


nebo prostě standart varta, bosch 60ah zde:
https://www.battery-import.cz/blue-s4/a ... ah--12v-5/
http://www.racingforum.cz
WRX STI 2014
WRX STI 2002
Tribeca 3.6 2009
Outback 2.5 2015
Uživatelský avatar
Speedys4
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 241
Registrován: pon kvě 16, 2011 3:41 pm
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Krupka (okr.Teplice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Speedys4 »

a nabíječku Ctek mám, a používám nabíjení s připojenou, i odpojenou baterií, proudy jsou sice lehce vyšší v učitém režimu nabíjení, ale Ampéry zase mnohem nižší, a elektronika, která vydrží 15V z výroby, tak jí dle mě 16V rozhodně nepohřbí , ale třeba se pletu a dělám to blbě.

Rád si nechám poradit :-)

PS: když už je baterku potřeba zachraňovat nabíječkou, tak je stejně pozdě, a nová je nová. Nějaké prodlužování životnosti s rizikem problému za to nestojí.
http://www.racingforum.cz
WRX STI 2014
WRX STI 2002
Tribeca 3.6 2009
Outback 2.5 2015
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19132
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Baterie

Příspěvek od hamoun »

jen pro info, AGM v koncernu. Cesty - hodne kratkych, ale občas i dlouhe.
baterka vydržela 4 roky.

v pocatku zimy mi startovala o kousíček dele .. ale minimum .. tak "pul otáčky" navic, nez to chytlo.
Webasto jede furt. v tech velkych mrazech pak zase byla uplne ok ...

ted v servise hlasili, ze neni uplne v pohode .. ale to z toho chovani tak nejak vyplynulo.

tak to jen pro porovnani. asi by to nejak po nabiti do další zimy jeste dala ..

jo a start stop mam uz posledních 30tkm konecne vypnuty ...
nikdy jsem ji nedobijel.
škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“