P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Odpovědět
Raduzo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: sob lis 19, 2022 10:32 am
Jméno a příjmení: Rado

P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od Raduzo »

Caute.
Moje subaru legacy 2010 2 liter diesel {bol uz meneny druhy motor} po diagnostike ma tuto chyby P1469 DPF self protection mode.
Strucne DPF je asi plny. Blikaju 4 orange kontrolky.
Preco je plny a nespustila sa regeneracia netusim.
Kolko km je bezpecne pouzivat auto ak blika dpf kontrolka?

Motor ma zvuk ok.
Moja otazka. Zaplnil sa DPF filter lebo uz umiera aj druhy motor?


Aku chemiu je dobre pouzit na cistenie DPF plus potom cez soft spustit nutenu regeneraciu.
Aky olej je najlepsi pre tento motor.
Ako casto menit olej aby sa ten motor dozil viacej kilometrov.

Ma zmysel cez soft v pravidelnych intervaloch spustat nutenu regeneraciu? ak ano tak asi po kolkych KM?
Jazdim len mesto trasa dlha max 15 km

Aky je najlacnesi diagnosticky soft ktory mi umozni spustat regeneraciu DPF? Vie niekto poradit
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 9200
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od podvlada »

Ahoj Raduzo, vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat soukromé zprávy.

Snad se brzy někdo ozve, dieselů tady ale moc nejezdí. Zkus případně kontaktovat Johyyy-ho, jestli s tímhle má nějakou zkušenost. Ten s dieselem jezdí, docela dost, a regeneraci sleduje, řeší.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10035
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Brno

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od Mira »

No s 15 km po městě se regenerace filtru asi ani nespustí, městskej provoz je pro nafty s DPF smrtelnej. U subaru obvzlášť.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 14992
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od quickly »

Raduzo píše: sob lis 19, 2022 2:20 pm Jazdim len mesto trasa dlha max 15 km
Měl jsem dehtového forestíka SH, a když jsme se bavili u pana Poláka v HK ohledně ideální cesty pro dehta, tak říkal, že průměrná cesta nad 40 km je ideální.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek Legacy BR 2.0 MY15 Obrázek

ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
martinant
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1738
Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
Jméno a příjmení: Martin Antoš
Bydliště: Rokytnice n. Jiz.

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od martinant »

Ideální se občas někde svižně projet za městem...
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08.
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96. prodáno.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1843
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od dracekvo »

Koupit si diesel na 15km ježdění po městě. No potěš koště.
Chemie na regeneraci PDF mi přijde jako vyhozené peníze. Co by to muselo být zač, aby to prošlo s nějakým vlivem na PDF spalovací komorou? Řadím to na stejnou úroveň jako různé čističe turba.
Moje rada. Udělat si výlet, kde se auto prožene, aby se regeneroval PDF. Nejlépe po dálnici. Pak ho vzít a prodat dokud to ještě jezdí.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 9200
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od podvlada »

:-| PDF stačí regenerovat pomocí Adobe Readeru...
[IRONIE]
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1843
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od dracekvo »

Ajo, no jo, pondělí v práci po prodlouženém víkendu :-D
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
demeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: stř lis 30, 2016 9:10 pm
Bydliště: Praha

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od demeter »

O DPF a dieselu obecně: https://web.subarufanclub.cz/clanky/48- ... -s-nim-zit

Mám úplně stejný model auta a nedávno sem problém s DPF řešil taky. V mým případě to ale byl druhotný problém, způsobený jinou závadou, kdy motor padal do nouzového režimu a proto odmítal filtr regenerovat. V servisu (AWD) mi ho vypálily za 1700Kč.
Myslím, že žádný profesionál ti na kameru neřekne, že můžeš s jakokoliv žlutou, dokonce blikající, kontrolkou normálně jezdit. Maximálně dojet. Já s tím jel přes 200km z dovolené a servisáci se na to nijak netvářili.
mtn314
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: ned lis 08, 2020 1:23 pm

Re: P1469 DPF self protection mode na subaru legacy 2010 2 liter diesel

Příspěvek od mtn314 »

A co je plne SAR (Soot Accumulation Ratio) nebo Cumulative Ash Ratio?

SAR si motor vypaluje spustenim regenerace (extra strik nafty, ktery zpusobuje redeni oleje atd).
CAR nevypalis, musis vyriznout DPF a vycistit mechanicky/chemicky nebo vymenit.

Mne se SAR pri mestskem provozu vypaluje kazdych 50-100km (v zavislosti na venkovni teplote - v lete casteji, v zime mene casto) - to je peklo, co si budeme rikat, zvlast kdyz ta regenerace je na 20min.

Koupil jsem OBD II bluetooth dongle a sleduji to, je to totiz pakarna - jak je SAR na 65% zaplneni, tak se to spousti, ale bezi jen pokud na to jsou podminky (neco ve stylu: jedes aspon 60km/h) ... no proste kdyz vidim, ze se blizim 65%, tak to vezmu na dalnici a necham tu regeneraci plne dobehnout ... ne vzdy se mi to podari tak naplanovat, ale neresit to vubec, tak mam spoustu nedokoncenych regeneraci a redeni oleje jeste na jine urovni.

Jestli mas po ceste nejaky Subaru servis, doporucuji se tam stavit, jestli Ti to nepichnou na diagnostiku, to je proste nejjistejsi - tady v Trendcaru v Olomouci byli vzdy ochotni a rekli stavte se, rekneme vam, jestli jezdit/nejezdit (nez jsem to zacal sledovat, tak mi typicky pri 10% redeni oleje zacalo blikat DPF a manual mluvi jasne co delat - jet do servisu)
Odpovědět

Zpět na „V gen. BM/BR (09-14)“