Nevracejici se pistky

Odpovědět
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Nevracejici se pistky

Příspěvek od George »

Zdravim vespolek. Pred rokem a pul jsem komplet repasoval brzdy krome trmenu vse nove, vycistene, oem klasika, ted jsem menil desky a je rozdil 4mm leva a prava strana. Kdyz jsem pistky vracel tak prvni centimetr vzdorovaly ale pak uplne volne jsem zatlacil rukou. Resp. Kdyz jsem rukou zatlacil jeden tak druhy vyjel. Jaky to ma davat odpor zpet do expanzni nadobky? Je mozne ze je zpuchrela brzdova hadice a brani vraceni kapaliny? Na fiatu jsem tenhle problem mel. Nebo nejake jine zazitky kde by mohl byt problem?
Diky.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22543
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nevracejici se pistky

Příspěvek od spm »

Nevím jestli jsem zrovna dobrá reference na porovnávání brzd, ale já pístky na žádnym autě rukou zpátky nezatlačil a to ani na tom, na kterym mi ty brzdy celkem snad i fungujou. Teda jako jeden jsem asi rukou dal, ale málem jsem se u toho serval vysílením, zbytek jsem dělal truhlářskou svěrkou, kterou to šlo poměrně dost lehce.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nevracejici se pistky

Příspěvek od podvlada »

Zpuchřelou hadici co nepropustila kapalinu (takže to nejdřív nechtělo moc brzdit, ale přetlačíš to, nicméně zpět to nic nedostane, takže to zůstane přibržďovat) jsem měl na Alfě. Odpor zpět by podle mě neměl bejt (skoro) žádnej, ale vnitřní průměry trubek a hadic jsou dost malý, takže protitlak roste s (chtěným) průtokem. Můžeš rvát jak chceš, ale pustí tě to pomalu. :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Nevracejici se pistky

Příspěvek od pufko »

Je úplne normálne že u dvojpiestikovej brzdy tlačením do jednoho piestiku vytláčaš ten druhý, správne by si mal zatláčať oba súčasne.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1671
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Nevracejici se pistky

Příspěvek od CoZmo »

moje auto tyhle generace tim trpí taky...každý dva roky musíš udělat komplet repas všeho. Jen je divný, že sis toho nevšim při provozu. Nějakej pístek může být ultra mírně hnutej a už to jede v režimu tři tejdny nic a pak tři dny pálíš kolo...a pak zas nic...
Hadičku sme taky testovali, všechno co se dalo vymyslet a nakonec to bylo v tom prvním, co bys čekal. Akorát to nebylo vidět na první dobrou...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nevracejici se pistky

Příspěvek od mnov »

George píše: stř lis 16, 2022 3:49 pm Zdravim vespolek. Pred rokem a pul jsem komplet repasoval brzdy krome trmenu vse nove, vycistene, oem klasika, ted jsem menil desky a je rozdil 4mm leva a prava strana.
Tou levou pravou stranou myslíš auto a ne jednotlivé brzdiče?
Pokud ano, tak by nemusel být problém v nevracení pístku, ale v nesouměrném zatěžováním brzdovým válcem za provozu. Je to rozdělené na dva okruhy a v tom jednom může být třeba nějaký problém? Např. poškozený kroužek a protéká, dává menší tlak. Jak jsou na tom zadní brzdy? Taky mají rozdílné opotřebení?
Jinak nevracení pístku se pozná tím, že kolem nejde zlehka otáčet. Když odmontuji kolo, a vezmu za brzdič, tak se musí viklat a je to OK. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Nevracejici se pistky

Příspěvek od George »

Diky chlapi, dneska to dostane 500km a vecer z kanalu mrknu na to co psal mnov. Cozmo, co znamena kdyz je piste mirne hnutej?

Kdyz se nevracely na jedne strane vubec tak jsem si toho vsimnul hned pac to jelo divne a kolo hralo. Tady se nevracely asi mene nebo jsem debil a nevsiml jsem si.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1671
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Nevracejici se pistky

Příspěvek od CoZmo »

no většinou to kolo po zastavení pěkně smrdí...a je rozhodně teplejší jak ten zbytek.

U mě byl jeden pístek prostě mírně prohnutej, poznalo se to až na pravítku...rozhodně ne od pohledu. Kdyby byl trochu víc, tak by byl šprajclej, takhle se ještě vešel a hejbal, ale někdy ne tak jak měl. Bylo to fakt mini mikro málo...ale toho zlobení s tím...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Nevracejici se pistky

Příspěvek od George »

CoZmo píše: pát lis 18, 2022 9:39 am no většinou to kolo po zastavení pěkně smrdí...a je rozhodně teplejší jak ten zbytek.

U mě byl jeden pístek prostě mírně prohnutej, poznalo se to až na pravítku...rozhodně ne od pohledu. Kdyby byl trochu víc, tak by byl šprajclej, takhle se ještě vešel a hejbal, ale někdy ne tak jak měl. Bylo to fakt mini mikro málo...ale toho zlobení s tím...
A ta deformace byla v ramci ovality nebo byla kriva ta plocha co tlaci na desku?

Jinak update: hadice to nejsou, pedal jde uplne lehce a brzdy hned zabiraji na obou stranach, na fiatu to bylo tak jak psal podvlada pedal sel hodne blbe nez se pretlacila ta ucpana hadice. Je moznost ze se pistky zacnou sprajcovat az na konci drahy a ted to bude ok dokud zase nesjedu desky. Trmeny jsou ted taky volne a krasne se vraci.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“