Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Jakých 160€? Tenhle určitě funguje taky https://www.alza.cz/mobilly-usb-vag-obd ... 633878.htm Kupoval jsem ho kdysi na ebay a s Romraiderem funguje i na starým Forestru SF.
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Mám ten samej akorát z číny za stovku a funguje se všema outbackama co mám.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Jakých 160€? ... na RomRiaderi ponúkajú takýto kábel...Fiba píše: ↑stř lis 09, 2022 9:27 am Jakých 160€? Tenhle určitě funguje taky https://www.alza.cz/mobilly-usb-vag-obd ... 633878.htm Kupoval jsem ho kdysi na ebay a s Romraiderem funguje i na starým Forestru SF.
https://www.tactrix.com/index.php?optio ... &Itemid=53
informácia že VAG kábel za pár € funguje tak isto má pre mňa cenu zlata... v problematike som zatiaľ iba na povrchu, k hlbšiemu štúdiu som sa nedostal jednak pre iné priority a vlastne som ani nevedel, odkiaľ začať...
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
To je ale bezdrát, ne? Taky tu mám Odblink MX za 150 dolářů, protože mi byl potřeba. S autem a specifickou apkou nic jiného nefunguje. Ale tady stačí fakt nějaký čínský kabel s K-line.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Tactrix sa používa mám dojem na vyčítanie máp a zmeny v nich
Na sledovanie potrebuješ naozaj len blbý KKL kábel a RomRaider, ktorým vieš logovať za jazdy, kde si zvoliš sledované údaje a urobí ti zápis do xls suboru, viacmenej je to na sledovanie živých hodnôt ECU (pozri si na YT nejaké videá RomRaider logger)
Dá sa to aj cez napríklad ELM327, či lacné diagnostiky Delphi DS150, ale tam vieš sledovať len málo údajov
Na sledovanie potrebuješ naozaj len blbý KKL kábel a RomRaider, ktorým vieš logovať za jazdy, kde si zvoliš sledované údaje a urobí ti zápis do xls suboru, viacmenej je to na sledovanie živých hodnôt ECU (pozri si na YT nejaké videá RomRaider logger)
Dá sa to aj cez napríklad ELM327, či lacné diagnostiky Delphi DS150, ale tam vieš sledovať len málo údajov
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Ja používam ELM327, tam vidím napríklad predstih, ale už trebárs Knocking Signal #1 (On/Off)", "Knock Correction Advance (degrees)", alebo natočenie AVCS už nie. takže asi zakúpim VAG kábel a pohnem sa ďalej...
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Tak zrovna ta Delphi komunikuje i SSM, jen se to tam musí přepnout.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Tak som zakúpil VAG KKL kábel za pár €, nainštaloval RomRaider a vidím všetko... super! Mimochodom, po pár stovkách najazdených kilometrov s odstaveným Knock senzorom keď motor chodí ako má aj v otáčkach kde predtým po pridaní plynu robil len húúúú- húúúú- húúúúúú som si všimol jeden zvuk, ktorý sa mi celkom nezdá. Možno je to normálny zvuk boxeru, možno rozpadnutý kat, neviem to posúdiť, asi na jar zhodím výfuk a pozriem doň...
Chcel som tým povedať, že odstaviť Knock senzor môže byť užitočné pri hľadaní príčiny problému.
ALE.. rád by som sa vrátil k hlavnej otázke dňa: AKO nebezpečné je jazdiť bez snímača klepania motora???
Už som najazdil asi 1000 km, z toho asi polovicu na 95 benzín (predtým 100) a stále som nezaregistroval nič, čo by som mohol považovať za klepanie motora. Jazdím tak nejak s citom, motor netrápim v malých otáčkach (aj keď aj to som skúšal- 2000 ot a plný či sa niečo neozve), ani netočím do 7000, ale žiadny klepot som nezaznamenal.
Je to fakt tým, že ten motor pri normálnom používaní a 95 benzíne neklepe? Že klapanie je len výnimočná udalosť napriek trochu väčšiemu predstihu? Alebo je to tým že je zima? Alebo zle počúvam??? Klepanie motora som naposledy počul koncom minulého storočia na tatkovej Škode 105 na 4-ke do kopca, tak nie som si istý, či to bude to isté
Chcel som tým povedať, že odstaviť Knock senzor môže byť užitočné pri hľadaní príčiny problému.
ALE.. rád by som sa vrátil k hlavnej otázke dňa: AKO nebezpečné je jazdiť bez snímača klepania motora???
Už som najazdil asi 1000 km, z toho asi polovicu na 95 benzín (predtým 100) a stále som nezaregistroval nič, čo by som mohol považovať za klepanie motora. Jazdím tak nejak s citom, motor netrápim v malých otáčkach (aj keď aj to som skúšal- 2000 ot a plný či sa niečo neozve), ani netočím do 7000, ale žiadny klepot som nezaznamenal.
Je to fakt tým, že ten motor pri normálnom používaní a 95 benzíne neklepe? Že klapanie je len výnimočná udalosť napriek trochu väčšiemu predstihu? Alebo je to tým že je zima? Alebo zle počúvam??? Klepanie motora som naposledy počul koncom minulého storočia na tatkovej Škode 105 na 4-ke do kopca, tak nie som si istý, či to bude to isté
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Korekce proti klepání si to bude dělat i s odstaveným mikrofonem. Tak bych se toho nebál. Myslím, že mikrofon je tam jako pojistka a za normálního provozu by se neměl uplatnit. Já jsem v logách nikdy signál z čidla klepání nezaznamenal.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
!!! To je presne to čo som chcel počuť Nakoľko moje závery boli do značnej miery opreté o teoretické úvahy, potreboval som potvrdenie z praxe...
Len mi stále vŕta hlavou, že na to ešte nikto neprišiel, je to pomerne jednoduchá vec, vo vlákne čítam, že ľudia kvôli tomu aj predali auto, robí to aj samotnému servisákovi.... "celosvetový problém" .... prídem ja, o Subaru viem prd, a vyriešim to??? Či v tom nebude nejaký háčik...
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Tak ja mám Subaru 12 rokov a s knock senzorom som problém nemal, nebýva to bolesť Subaru. Najlepšie je ak tam ten knock senzor je a auto funguje s ním. Teraz je otázka či je chyba v čidle, alebo niekde inde
U 2.0R sú iné bolesti, napríklad podtlaková pumpa a ked príde na motor tak sú to ventilové vôle, pretože to nie je lacný špás
U 2.0R sú iné bolesti, napríklad podtlaková pumpa a ked príde na motor tak sú to ventilové vôle, pretože to nie je lacný špás
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Senzor tiež bol medzi podozrivými, mal prasklinu, vraj môže skorodovať a byť hypreaktívny... tak som ho vymenil. Lepšie, ale furt to nebolo ono.
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Originál či náhrada? Lebo poslednú dobu sú skúsenosti také že náhrady moc nefungujú a to myslím plošne. Iné je nejaký remen, kladka, iné je senzor, či EGR...
Trebárs Subaru je citlivé na emisie a pokial tam nedáš sondu Denso, tak nefunguje
Trebárs Subaru je citlivé na emisie a pokial tam nedáš sondu Denso, tak nefunguje
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Originál... čítal som že sú s náhradami problémy.
http://e-subaru.pl/sk/silnik-osprzet/11 ... knock.html
http://e-subaru.pl/sk/silnik-osprzet/11 ... knock.html
Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách
Moje zkušenosti:
Problém se vyskytl několikrát a šel až tak daleko, že na relativně malé sešlápnutí plynového pedálu se začal motor dusit.
Společné jmenovatele u těchto situací:
Nedlouho po dotankování u dvou stejných čerpaček. Takže kvalita paliva může mít vliv.
Rychlé důrazné sešlápnutí pedálu plynu a vytočení do vyšších otáček. Druhý rychlostní stupeň a akcelerace někde od 2000-2500 otáček.
Pozvolně se následně reakce auta při snaze o rychlejší akceleraci zhoršovala. Ve stejné oblasti otáček.
Proběhla výměna čidla klepání a reset ECU. Čidlo nepomohlo. Reset ano.
Nyní jede jak má s jiným jízdním stylem. Od 2000 otáček akceleruji mírně. Jinak podřazení a pro vyšší dynamiku držím motor nad 3000.
Někde na anglických Subaru webech je diskuze s tím, že jediné funkční řešení je přeprogramování firmwaru ECU. Za úplatu to provádí nějaký člověk v Rusku. Snaží se tam podsunout, že to je úmysl výrobce, aby se auta s více než 100 tisíci km kanibalizovaly nákupem nových. Taková teorie mi přijde nesmyslná, ale ujeté kilometry a příčina tohoto problému mohou mít souvislost. Jak tu bylo zmíněno - vůle na ložiscích, apod.
Moje skromná dedukce je tato:
Jde o reakci na klepání při vyšší zátěži motoru s rychlým velkým úhlem změny vaček prostřednictvím AVCS a zvýšení množství vstřikovaného paliva a současně v otáčkách někde mezi 2000-2500 (v jednom případě jsem to měl někde kolem 2200-3000).
Bylo by snad možné se zbavit tohoto problému upravenou mapou pro vyšší zátěž právě v této oblasti otáček? Je možné, že právě toto provádí ten, kterého zmiňuji výše.
Problém se vyskytl několikrát a šel až tak daleko, že na relativně malé sešlápnutí plynového pedálu se začal motor dusit.
Společné jmenovatele u těchto situací:
Nedlouho po dotankování u dvou stejných čerpaček. Takže kvalita paliva může mít vliv.
Rychlé důrazné sešlápnutí pedálu plynu a vytočení do vyšších otáček. Druhý rychlostní stupeň a akcelerace někde od 2000-2500 otáček.
Pozvolně se následně reakce auta při snaze o rychlejší akceleraci zhoršovala. Ve stejné oblasti otáček.
Proběhla výměna čidla klepání a reset ECU. Čidlo nepomohlo. Reset ano.
Nyní jede jak má s jiným jízdním stylem. Od 2000 otáček akceleruji mírně. Jinak podřazení a pro vyšší dynamiku držím motor nad 3000.
Někde na anglických Subaru webech je diskuze s tím, že jediné funkční řešení je přeprogramování firmwaru ECU. Za úplatu to provádí nějaký člověk v Rusku. Snaží se tam podsunout, že to je úmysl výrobce, aby se auta s více než 100 tisíci km kanibalizovaly nákupem nových. Taková teorie mi přijde nesmyslná, ale ujeté kilometry a příčina tohoto problému mohou mít souvislost. Jak tu bylo zmíněno - vůle na ložiscích, apod.
Moje skromná dedukce je tato:
Jde o reakci na klepání při vyšší zátěži motoru s rychlým velkým úhlem změny vaček prostřednictvím AVCS a zvýšení množství vstřikovaného paliva a současně v otáčkách někde mezi 2000-2500 (v jednom případě jsem to měl někde kolem 2200-3000).
Bylo by snad možné se zbavit tohoto problému upravenou mapou pro vyšší zátěž právě v této oblasti otáček? Je možné, že právě toto provádí ten, kterého zmiňuji výše.
Forester SG5 116kw 2006 MT