Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20895
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od námořník »

petr píše: pát říj 14, 2022 9:33 pm já třeba hledám něco s čím budu svařovat pár minut a cca 10x do roka :-D zavařit výfuk , díru v prahu, ohradku pro králíky a pod. tak jsem si myslel , že by na to stačilo něco do těch 10tkč ale nějak v tom plavu čím dál víc , někdo mi doporučil invertůrek za 3 tisíce a někdo zas mašinu za 30tisíc :-D
já svařování nerozumím proto se ptám , ale nevím jestli se něco dozvím ;-D
Platí tu , jako u všeho, kup si to nejlepší,za co nejvíc peněz, co jsi za to ochotnej dát. Invertůrkem sice svaříš plot, ale vejfuk či práh už nejspíš ne. Takže ti vychází ta co2. Kolik jsi ochotnej za ni dát musíš vědět sám. Koupil bych nějakou kombi, aby jsi mohl vařit i elektrodou, pokud by jsi potřeboval vařit nějaký velký průřezy a nebo třeba nahodou nerez, tak na to asi bude nejlepší si koupit pár speciálních elektrod, než se učit s tigem a nebo kupovat cívku nerezového drátu a druhou flašku k tomu.
Zkoukni YouTube a vyber si to nejvhodnější 😁. Nejlépe v obchodě co je blízko, nebo nějakým zavedeným internetovým, kvůli případným reklamacím.
Určitě bych hledal synergii - "samoštelovací"

https://youtube.com/c/Killeroz
https://youtube.com/channel/UCsv2xHcH1sVssKBjHCaD9dA
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1143
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od pufko »

petr píše: pát říj 14, 2022 9:33 pm já třeba hledám něco s čím budu svařovat pár minut a cca 10x do roka :-D zavařit výfuk , díru v prahu, ohradku pro králíky a pod. tak jsem si myslel , že by na to stačilo něco do těch 10tkč ale nějak v tom plavu čím dál víc , někdo mi doporučil invertůrek za 3 tisíce a někdo zas mašinu za 30tisíc :-D
já svařování nerozumím proto se ptám , ale nevím jestli se něco dozvím ;-D
Na to ti v pohode stačí to invertorové CO2 za 10tKč, akurát sa budeš čudovať že zavariť dieru na výfuku nie je tak jednoduché a diera v prahu bude ešte 3x náročnejšia...
Obecne platí, že hrdza sa nezvára a výfuk na Subaru býva ako líška, nevieš zapáliť oblúk, ked zapáliš tak urobíš väčšiu dieru ako bola a potom musíš nejak opatrne od hrany dieru "zalepiť"...
Diera v prahu ešte horšie, nemáš poriadne prístup, len niekde od zeme, k tomu hrdza. Zvárať plechy čo majú 1mm a sú napadnuté hrdzou nie je jednoduché. Tam je jedno či máš zváračku za 10tKč, alebo za 30tKč, v oboch prípadoch to pôjde zle
A to budeš zvárať metódou CO2, elektrodou by si to do-ku-rvil úplne.

Tú ohrádku pre zajacov zvaríš bez problému, lebo budeš zvárať omnoho hrubší material, vieš si to položiť, respektíve sám sa postaviť do takej polohy aby sa ti "dobre" robilo
Naposledy upravil(a) pufko dne sob říj 15, 2022 9:16 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od yeti »

Auto si nechej někde vyvařit, kde to umí a mají na to vybavení. Jinak naděláš víc škody než užitku. Na králičák a plot ti stačí invertor např. Kitin.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49573
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Petře ta diskuse se trochu zvrtla. Po revoluci se sem hromadně vozily cočka od Einhellu, které tehdy stály 100 DM. Z dnešního pohledu pekelná sračka, ale vyvařilo s tím stovky lidí, tisíce aut. Půlka těch aut, svařenejch z půlek nebo i čtvrtek, které brázdily zdejší silnice, byly postavený za pomoci takovejchhle svářeček. :-)
Znám lidi, co s tím svařili vjezdovou bránu, vrata k dílně a další a další alegorické vozy. :-)
Já měl tu smůlu/štěstí, že jsem na vedlejšák chvíli dělal svářeče v jedný kovovýrobě a vařil jsem tenkrát profi mašinou. Pak už jsem si domů tohle pochopitelně koupit nemohl a musel jsem si v roce 98 půjčit 30 litrů, abych si mohl koupit tenkrát nejlevnější 3F mašinu na trhu, italskou Ceboru...
Mám jí samozřejmě dodnes a už si na sebe 1000x vydělala. :-)

Tahle diskuse je stejná, jako když se tu bude diskutovat o jakémkoliv jiném nářadí. Někdo se tu zeptá na vrtačku, jeden mu doporučí Parkside, pak se přidá další, že Makita je lepší, že z Parksajdu bleje a dělá se mu z něj nevolno, další, že teda ale to Milwaukee je přece jen top. atd...

Nebo jako diskuse o autě pro manželku.... ptáš se na nákupní tašku velikosti Honda Jazz a skončíš u toho, že Suburban bude nejlepší... :-)

Takže já na tvým místě bych se v tom přestal potácet, vrátil bych se na zem, vzal bych šestku a objednal na Lidl shopu ten Parkside, nebo třeba tenhle Sherman https://www.svarecky-obchod.cz/45957-sh ... 200-speedy
Na to, co od toho očekáváš to poslouží bohatě.

Nemusíš plánovat žádný velký projekty, abys takový zařízení využil. Je to nesmírná výhoda, když to doma máš a prostě ve chvíli, kdy to potřebuješ to jdeš udělat. Nemusíš nikoho otravovat, nikoho shánět. A teď mám na mysli přesně ty situace, kdy potřebuješ zheftnout na rychlo vejfuk, protože je pátek a v sobotu ráno musíš na hřbitov a máš strach, že by ten kravál vzbudil tchýni. :-)

A samozřejmě, když to doma máš a osaháš si to, tak ty možnosti využití se prostě najdou. Najednou zjistíš, že když potřebuješ do zdi zavrtat háček, kterej nemáš, tak prostě ohneš kus drátu a heftneš ho na vrut. Nebo nemusíš vyhodit motyku, protože ti prasklo oko na násadu. :-)



http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plisek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: pon úno 08, 2010 7:30 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od plisek »

Toho Shermana jsme meli v praci,byl teda s cudlikama,neumelo to synergii, valelo se to v aute jako stavebni svarecka,varil s tim kazdej,kdo zrovna jel,nastelovat se to dalo dobre a na to,co to stalo to varilo skvele..Jednou sem na tom menil horak,kdyz ho nekdo prejel autem,pak tusim jeste jednou bovden v hadici,kdyz do toho nekdo nacpal rezavej drat,ale za ty roky se tomu nevojely ani podavaci kolecka,dostavalo to docela coud,varil jsem s tim jednou na stavbe takovej kontejnerek,tak sem do toho pribindroval hadici vod kompresurku,aby se stihalo chladit,normalne to dal😁
Tak jestli to delaj furt stejny a neco nekde na tom nevojebali,vubec bych se toho nebal😁
Za me dobra a levna svarecka..
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10718
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Zaměřil bych se akorát na to, aby to mělo výměnnej hořák, rozumnej podavač + aby se tam vešla velká cívka (což do některýho Parksidu se vejde a do některýho ne), a aby byl uvnitř ventil na CO2, abys nemusel na každou housenku někde kroutit kohoutkem, aby se pouštěl plyn sám (což zrovna nevim jestli ten Parkside má). "Synergie" nastavení, jak zmiňoval Jirka a popisuje Killeroz na YT, by dnes už bylo fajn. Prostě ať to neni totální šmejd - ale nakonec i ten bude nějak vařit. Pokud Sherman, tak kontrolovat, jestli náhodou na weldes.cz/pl neni levnějš. Já toho svýho šermeního TIGa kupoval přímo z weldes.cz/pl (už nevim) a snad ještě ve zlotých, protože to vyšlo ještě o kousek levnějš.
A pak už jen vařit a vařit. :-)
Souhlasim s tim, že jak to doma máš, najde se spousta využití. Třeba teď naposledy jsem tátovi (kuchař) svařoval nerezovou naběračku do práce. :-) Madlo naběračky bylo přibodovaný, což asi tehdy fungovalo, ale po letech... upadlo. Neodmítnu jakoukoliv praxi něco zkusit opravit :-D Ale ptam se:
"A to je problém koupit novou?"
"No... neni... musí se stará odepsat, aby se pak koupila nová, a to bude minimálně tejden. A ty ostatní naběračky co máme nejsou lesklej nerez a lepí se na to brambory."
"Aha, chápu... a nikdo jinej ti to neopraví, viď :-)"
"No my máme údržbáře, kterej to vybavení případně opravuje, ale tomu než to dáme, než to opraví a vrátí, to jsou tak dva měsíce. A ještě to co nám opravil už pak neni lesklý, já nevim jak to svařuje on, ale je to hnusný ... a blbě se to pak meje."
:-D

Edit: Jo a k mýmu Shermanovi - zatim jsem vyjel teprve (skoro) druhou flašku, takže navařeno prd, ani jsem ještě neměl možnost vyzkoušet všechny možnosti jako pulz, 4t (vařim s pedálem, takže si vystačim s 2t),... vyzkoušeno pořádně mam jen AC (oproti klasice DC) - z celkovýho času cca 25:75 AC:DC. Každopádně zatim vaří pěkně, jediný, a to snad fakt jediný, co bych vytknul a nevim, jestli se s tim prostě budu muset smířit, je že první zapálení oblouku pomocí HF je obvykle fajn, ale pokud dojedu housenku a chci začít vedle, nebo hned restartovat (pořád ještě běží plyn) tak to další zapálení je doprovázený velkym trochu nepříjemnym zábleskem. Už jsem se naučil koukat kousek mimo, ale trochu mě to štve. Občas takhle zapálí i ten první, je to trochu nahodilý. Přitom řekl bych, že elektrodu mam daleko správně, zem správně, vaří to pak bez problému, pre-flow dostatečný, HF zapaluje ihned - nevidim ten "piezo" oblouček před tím, než to zapálí hlavní oblouk. Prostě to blejskne a i zvukově to trochu "práskne". Beru to jako vlastnost :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49573
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Jé Plíšku zdar, to tě tu rád vidím !! :-)
Vidíš Petře, to je reference z terénu, od profesionála !!

Vláďo čo si predstavuješ pod takým pojmom "velká cívka" ? :-D Moje Cebora je na velký 15 kg cívky. To je velká cívka drátu. Ty jsi asi myslel 5 kilovou cívku ? Ono se dělá něco na ještě menší cívky ?
Copa je to tudleta synergie ? To potřebuju, když to říkal ten killeroz ? :-D
A copa je to samostatný pouštění plynu ? Že když stisknu spínač na hořáku, tak to fouká a když ho pustím, tak to přestane ? To nějaká svářečka nedělá ? :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20895
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od námořník »

Vláďa asi myslel u TIGu.
Synergii nepotřebuješ, ale pro toho, kdo není tak šikovnej jako ty to pomůže.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10718
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

"Velkou" cívkou jsem myslel 5kg, protože ty malý lídly a jiný jsou snad na úplně mini, 2kg. Pokud si dobře pamatuju, tak právě killeroz vždycky chválil, když se do tý hobby svářečky vešla "běžná" cívka, těch 5 kg.
"Synergie", jestli chápu dobře, mění plynule nastavení proudu a posuvu drátu souběžně dle nějaký "mapy". A až když to zrovna nevaří dobře, tedy potřebuješ větší nebo menší proud, tak si jen doladíš +- proud k tomu, jak ti jede drát. Tedy pro amatéra by mělo být jednodušší nastavení, než když musí hýbat zvlášť proudem a zvlášť drátem a teď to nevaří jak by mělo, a vlastně neví, jestli potřebuje měnit proud nebo drát... Takže ty, Tome, to fakt nepotřebuješ. :-)
A plyn - pokud koukam dobře, zrovna ty nejlevnější invertory, který jsou dělaný (hlavně) na plněnej drát (tedy bez flašky), byť má hořák eurokoncovku, plynovej ventil jsem tam neviděl (ani kam hadici od flašky vůbec zapojit) a stejně tak pokud máš nějakou levnou mrdku, která prej umí i "scratch" TIG, tedy start škrábnutím, protože to na TIG nemá spínač, nemá to ani jak pustit plyn a tak se dělaj hořáky, co maj šroubovací ventil na sobě na rukojeti, ten setup pak vypadá dost srandovně, všude hadice a musíš myslet na to co všechno pouštět a zapínat :-D

Edit: to mi pověz, 1) kam zapojit flašku, 2) kde je ventil? :-)

Nebo jsem se sám mystifikoval, a plyn tam je vedenej tím kouskem bílý trubičky nad podavačem? Mě nejvíc mate to, že to nikde nepíšou, ani zmínka. Ani fotka zezadu, aby bylo vidět, co se dá zapojit.
Přílohy
parkside_svar.jpg
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1143
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od pufko »

Nie každé CO2 má ventil na plyn ovládaný elektricky, u tých najväčších šmejdov kde je pevný horák, býva mechanický ventil priamo v horáku asi ako pištol na ofukovanie vzduchom.
Že to po čase netesní a plyn potichu uteká je samozrejmé, horšie je ked človek zabudne zastaviť ventil na flaši, to je po týždni flaša dávno prázdna.

Ono treba hlavne ten tréning a ako bolo povedané čokolvek s odnímatelným horákom.
Cievka: 15kg je výhodnejšia z hladiska ceny lebo vychádza v prepočte lacnejšie,dá sa zohnať cez bazoš ešte za lepšiu cenu, alebo je tu ešte najvýhodnejšia možnosť, že si človek donesie pol cievky z práce, kde sa to bez problémov stratí...
Pri 15kg cievke platí že než by domáci kutil vyvaril celých 15kg tak mu dávno chytí hrdzu.
Cievky 5KG nie sú cenovo zasa nejaká tragédia, v pohode to stačí, trošku nevýhoda je že sú namotané na menšom priemere a ak horák je nejaký pokrútený tak potom má podávač niekedy problém to utlačiť.
Najhoršia varianta je plnený trubičkový drôt - síce netreba plyn k zváraniu + dá sa zvárať aj vo vetre, ale cenovo to je najdrahšie riešenie a zvary treba oklepávať ako po elektrode
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3117
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Koukám na tuten set: https://www.svarecky-obchod.cz/49362-sh ... v-co2-plna

Na takové sváteční sváření párkrát do roka by mi to mělo stačit... zároveň to bude o něco lepší než Lidl a tím pádem pro totálního neumětela snadnější?

Předpokládám, že by se to asi dalo jednotlivě nakoupit v lepší kvalitě nebo levněji, ale zase nemám čas a znalosti to řešit po částech.

Hlavně že to má tuhlenctu synergii, bez ní bych to nechtěl :-)
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
plisek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: pon úno 08, 2010 7:30 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od plisek »

Vlado,ses si jistej,ze to dela svarecka? Nemuze to delat kazeta v kukle? Kdyz jakoby dojedes svar,vypnes a je to jeste cerveny,tak na to chvili reaguje kukla,chvilicku a kdyz znova slapnes presne v momentu,kdy to kukla vypina,tak se nekdy stane,ze nezareaguje znova tak rychle,aby ta pobralo zacatek zapaleni a zda se to samozrejme pak jako velkej zablesk..Takhle na me zakrivila i Speedglasska uz vobcas a to je asi to nej,co se da koupit..Na tohle bych kouk jako prvni..
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49573
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Vláďo děkuji za vysvětlení synergie, tak to asi fakt nepotřebuju. :-)
Vidíš, nenapadlo by mě, že 5 kilová cívka se považuje za velkou, byť samozřejmě vím, že se dělají i minišpulky, kdysi jsem takhle kupoval kilovou špulku s nerez drátem. Ale nevěděl jsem, že existoujou svářečky, do kterejch se ta pětikilovka nevejde.

Hele u tý mojí Cebory taky žádnej ventil nevidíš. Zezadu svářečky trčí kus hadičky, na kterej se nasadí redukčák. To je všechno. Netuším, jakej ventil bych tam na tom měl hledat. Ostatně ani na žádným jiným cočku jsem žádnej extra ventil nikdy neviděl.

Já jsem kdysi, když jsem tu mojí Ceboru kupoval, chtěl svářečku na 15 kilový cívky. Protože je to teda jakože výhodnější. Tak jako je, ale já běžně vyvařím tak 15-20 kilo drátu za rok, takže většinu času jsem po dílně tahal o 10 kilo těžší svářečku, než je nutný. Takže už asi tak 15 let kupuju pětikilový cívky. :-)

Láďo ty sety bejvají celkem výhodný. Stačí, když si hodíš do kalkulačky ty jednotlivý položky a uvidíš, jestli ti to dává smysl.
Já jsem třeba TIG kupoval v setu, když jsem spočítal jednotlivý položky, vycházelo to třeba o necelý 4 tisíce laciněji, než jednotlivě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20895
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od námořník »

Láďo, určitě budeš časem měnit kuklu. Jinak bych si raději vzal tuhle
https://www.svarecky-obchod.cz/49328-sh ... -lahev-co2
Při nastavování ti to rovnou ukazuje tvar housenky
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1143
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od pufko »

Každá aj priemerná zváračka ma elektromagnetický ventil plynu, ktorý sa ovláda elektronikou a tlačítkom v horáku, tak ako zopneš posuv drôtu, tak isto zopneš aj ventil plynu, presne to isté majú aj TIG zváračky
https://www.zvarmetal.sk/nahradne-diely
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“