dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od podvlada »

Aha, nepochopil jsem, že máš ověřený, že se sahara spíná. Myslel jsem, že jen usuzuješ z toho, že ta teplota osciluje.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od HonzaCZ »

Tapan píše: ned říj 02, 2022 11:59 pm Obrázky vkládej jako JPG. Formát PNG je tady asi nějak v nelibosti :-)
PNG není v nelibosti, akorát se chová jinak než JPG, jak už jsem tu párkrát vysvětloval. Takže PNG je prostě natvrdo nastavený na max. 500 KB a nijak se to s ním nesnaží manipulovat. Jestli to nešlo, tak bylo prostě reálně víc než 500 KB.
JPG je povolený na 10 MB, protože ho to umí zmenšit už na klientovi a zároveň phpBB neumí rozlišit co se přidává na klientovi a co se posílá na server (vždy se bere stejný limit, proto 10 MB, aby šlo přidat soubory, co se zmenší samy na klientovi).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od Tapan »

Honzo, já si mlhavě pamatuju, že jsi to vysvětloval, to neber jako útok na funkcionalitu, jen jsem si nedokázal vzpomenout (a stejně bych neuměl korektně vysvětlit), proč PNG ne a utkvělo mi jenom, že přílohy sem se vkládají jako JPG a dál neřeším.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od HonzaCZ »

PNG je v pohodě, ale musí se ručně připravit, aby bylo do 500 KB. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od zhor »

K tomu náporovému chlazení, ono to zase nefunguje tak ideálně jak to vypadá. Prostup vzduchu chladičem závisí na rozdílu tlaku před chladičem a za chladičem (v motoru). Chladič jako takový má docela velký odpor vzduchu, takže se před ním tvoří vysoký tlak vzduchu a ten vzduch pak logicky putuje do oblastí z nžším tlakem. Vzhledem k tomu, že Subaru v těchto starších generacích nemá nijak utesněné chladiče, tak velká část toho stlačeného vzduchu před chladičem nejde přes chladič, ale uniká různě pod nárazník, pod motor atd. Např Ferrari používá klapku, která se otevře nad 170kmh aby se zmenšil proud vzduchu přes chladiče. Oni mají chladiče samozřejmě moc dobře utěsněné, ale když tam půjde moc vzduchu (hlavně v těch velkých rychlostech), tak se natlačí před tím chladičem, a v podstatě se tam utvoří bublina, a ten vzduch přestane proudit.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak hlavní je, aby se co nejdýl udrželo laminární proudění a nevzniklo turbulentní - to je ta "bublina". :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od JRJ »

Záhada pokračuje
Svižná jízda po dálnici (10.8 l / 100 km). Začne se přehřívat při následné pomalé jízdě a parkování
20221027.jpg
20221030_0.jpg
Poklidná jízda po dálnici (9.2 l / 100 km). Mírný náznak přehřívání na konci.
20221106_0.jpg
20221106_1.jpg
Popojíždění v kolonách
20221030_1.jpg
Přijde mi, že to chladí, ale málo. Buď pumpa málo tlačí nebo je to někde ucpané nebo oboje.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od xtcc »

Nechci být poslem špatných zpráv, ale když si přečteš, proč tohle vlákno vzniklo nebo nějaký moje další příspěvky tak uvidíš, že mi to opakovaně přišlo, že se to málo chladí, ale jinak funguje ok. Mám tam ještě nějakej aftermarket chladič, co jsem nechával dát na rychlo když jsem to koupil, tak jsem podezíral ten, nebo pumpu. Podle všeho jsem s tím jezdil 3 roky a kdybych si toho nevšiml tím, že jsem jednou naloženej spěchal 180+, tak s tím asi jezdím dodnes. Žádný bubliny, nic.

Mě spolehlivě fungovalo držet 180+ (na uzavřeném okruhu samozřejmě :d ), stačilo pár minut, občas se hnula ručička, ale i když ne, tak v chladiči chyběla voda. Jakmile tam vidíš vzduch, tak je to jasný, ten v chladiči prostě nesmí být, ani když to přehřeješ, to bys to musel totál vyvařit do sucha. A samozřejmě plná expanzka pár cm pod okraj, což normálně taky nevidíš u značky, která to má tak debilně, že je ryska někde u poloosy..

A nejhorší opravdu je, když jedeš palici a pak zastavíš na benzínce, takhle mi to dokonce ublinklo na motor, to je už vpodstatě symptom, ale hlavně ta voda mizející do expanzky, to rozhodlo
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od JRJ »

V AWD spaliny v chladící tekutině nenašli. Nepodařilo se jim Lego přehřát, tak nic neřešili.

Dal jsem mu čočku plně naloženej a se střešním boxem. Pak se na volnoběh přehřeje, ale stačí na chvíli trochu vytočit motor a teplota spadne zpátky.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od dethroned »

Pokud teda můžeš vyloučit těsnění pod hlavou, tak bych šel možná po vodní pumpě...
Mě se lego 04 přehřívalo úplně opačně - velké zatížení, velké vedro - byl to chladič, tak zdegradované lamely, že už to neuchladilo.
Tady mě to spíš přijde, že tam to teplo vlítne zpět, jako by to na volnoběh necirkulovalo..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od JRJ »

Tak nakonec prý oprvadu fouklý těsnění. No snad bude od motoru na pár let klid a budu se pro změnu věnovat boji se rzí. :-D
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od spm »

Tak kdo bude první alibista a řekne: my ti to říkali? :-DDD :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od magorek »

Uplně mě nebaví pročítat celý vlákno ale ze zkušenosti s několika H6kama a spoustou dalších subařích motorů... za mě těsnění v počátku. Jestli lezla teplota nahoru tak budou vyloupaný ojniční šály. H6 nemá moc předimenzovaný chlazení. Můj postup: rozebrat motor, zbrousit hlavy i bloky, kontrola kliky (nejspíš broušení a ložiska), těsnění, termostat, a celohliníkovej chladič. Mám australskej fenix radiator a teplota se ani nehne... můžu lítat jako magor i s podvalem a funguje to
Přílohy
20231126_131628.jpg
20231125_160710.jpg
20231120_063247.jpg
20230709_114805.jpg
20230709_114837.jpg
20230709_125318.jpg
20230709_125309.jpg
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od magorek »

A jen tak mimochodem fouklý těsnění se dycky projeví při snížení otáček po zátěži...
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Chachanka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: čtv úno 22, 2024 10:54 pm

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od Chachanka »

magorek píše: úte pro 19, 2023 9:33 pm A jen tak mimochodem fouklý těsnění se dycky projeví při snížení otáček po zátěži...
Zdravim ,tak podle symptomu co tady ctu mam taky foukly tesneni ,muzu se zeptat na kolik to vyjde cenove ,vse co jsi popsal?
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“