Hučící ložisko a jeho výměna

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49179
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od VDC »

No celý předek se zvedá jedním heverem pod přední nápravnicí. Ovšem jestli máš jenom ten originální nůžkový, tak tím to samozřejmě nejde. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5165
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od petr »

tak jestli to fakt mělo velký odpor a nešlo s tím ani pomalu otáčet tak máš možná něco s tou viskozní spojkou , u mého SF tím jedním kolem otočit pomalu jde, má to odpor , ale pokud otáčím pomalu tak to jde celkem snadno, ale nejde tím otočit rychle, pomalu myslím asi tak , že otočit jednou kolem dokola může trvat několik sekund , nevím nějak přesněji ale typuju tak cca 15 sekund , podobně to má i kamarád na stejném autě a taky jeden slovák , na všech třech se to chová cca stejně , možná k tomu napíše někdo znalejší něco víc
Gringo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Petr
Bydliště: Trojanovice

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Gringo »

tak jsem se dockal terminu v servisu. Tam to zvedli a potocili kolama (asi bezny postup) a rekli, ze jim to moc nepripada jako lozisko, ze spise rozvodovka (diferencial), takze kouknou ci je tam dost oleje a pripadne repase :-(
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Čibi »

Pokud tam je olej, tak je o dost větší pravděpodobnost, že to jsou ložiska v kolech. Taky jsem si to zvedl, stál pod tím a taky bych z těch zvuků řekl, že to je diferenciál. Ale není, po výměně ložisek ticho.
Jestli to ještě nedělali, tak se připrav na historku - nic nešlo povolit atd. Šrouby v těhlici bývají často zarezlé, odnesou to sebou i silentbloky. Je dobrý si to sehnat dopředu, stojí pár korun, šroub jsem nahradil pevnostním stejně dlouhým z prodejny spojovacího materiálu, stál asi čtvrtinu oproti originálu (ten stojí asi 600,-)
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Gringo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Petr
Bydliště: Trojanovice

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Gringo »

Jake je prosim oznaceni toho sroubu, ze bych si ho sel preventivne koupit?
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od pufko »

Neviem či tam M12, ale je velmi dlhý, nie je problém kúpiť originál, problém je že ho človek potrebuje hned.
Núdzovo sa dá použiť obyčajná závitovka, predáva sa aj pevnostná keby nemali tak dlhú skrutku skladom.
Poliaci ju majú za nejakých 16€ https://www.4turbo.pl/bolt-rear-lateral ... 8091,14561
Čo by som odporúčal je, nastriekať - naliať tam mazivo popredu, možno aj pár dní po sebe a pri troche štastia to nebude zápas na pól dňa s povolením jednej blbej skrutky.
Teda ani nie s povolením, pretože ju človek môže odrezať, ale bude problém vyraziť jej zvyšok, ktorý bude držať hrdzou v silentblokoch
Je to pozícia číslo 19 http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_1/

EDIT: tak našiel som na jednom webe že tam je M14x250 https://www.cardon.com.ua/autopart/subaru/20540aa001 , ale neručím za tú informáciu, originál bude mať určite jemnejšie stúpanie ako je u Subaru zvykom, napríklad M14x1,5
Pýtaj si pevnostnú skrutku 10.9, problém môže byť že nebude pozinkovaná, ale postačí aj 8.8 - len nech je pozinkovaná, úplna klasika nepevnostné bývajú 6.8 (to nekupuj) a bude mať klasické stúpanie M14x2.0, takže si musíš kúpiť aj maticu a ideálne aj velké podložky
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Čibi »

Přesně, teď jsem to měřil a míry sedí. Chce to jen velké podložky a když původní nejde povolit, tak uříznout, vypálit starý silentblok a nalisovat nový.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Doro »

Ten šrúb je dosť namáhaný, takže 8.8 edem jako nouzofka a co najspěš vyměniť. Závitofku v žádném případě - to je cesta k průseru! Je to ten zinkovaný, co máš v odkazu (Zadní rameno šroub SUBARU FORSTER 1996-07 IMPREZA 1992-07 LEGACY 1989-94 SVX 1991-96 20540AA001 20540-AA001(704,- Kč) ...07/2019). Mám aj náhradu ve vyšší pevnosti, ale s iným stúpaním závitu. Origoš je M14x1,5 a ke šrúbu mosíš vyměniť aj maticu, bo ináč si zaděláš na problémy při další demontáži.
Ten nátěr je dobré řešiť už při montáži. Včilej to budu po páru rokoch rozebírať, tak možu poreferovať, estli to pomóhlo ;-D ... nátěr je olejová suříková barva.

Třeba tadyk, estli to eště platí.... https://www.almix.cz/febest-sroub-ramen ... 37270.html
Přílohy
DSC00889.JPG
DSC00903.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od pufko »

Zavitovka sa použije iba v prípade núdze, kedy starý musíš urezať a v miestnom obchode nemajú skrutku ktorou tú urezanú nahradíš aby si s tým autom dokázal pohnúť.
Auto nemôže zavadzať dva dni niekde len preto že nemali skrutku, pokiaľ to teda nie je vo vlastnej garáži

Gringo hovoril niečo o servise a keď to nie je servis čo pozná Subaru, tak by narazil presne na vyššie spomenutý problém - auto na zdviháku a bez skrutky sa nepohne a blokuje prácu na inom aute

PS: tie skrutky môžeš rovno objednať a hneď aj matice, servisu usetríš prácu a sebe peniaze, pretože ten zápas kedy by sa snažili ju zachrániť by ti naúčtovali...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
OK2MDK
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1136
Registrován: čtv led 16, 2020 9:56 pm
Jméno a příjmení: Mira Decky
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od OK2MDK »

Jo potvrzuju.
Rovnou sehnat všechny sřouby dopředu, pak to zbytečné prostoje na zvedáku, auto je bez nápravvy a zabírá místo.
Absolvoáno minulý týden.

Mechanik nasraný, ale ne na mě, ale na kamaráda co mu rekl ze to na SG po FL povolit nějak pujde :-DDD Příšte rovnou vše dopředu vyrezat a hotovo. Aspon jde dobře udělat gometrie.
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Čibi »

OK2MDK píše: úte říj 11, 2022 8:14 am Jo potvrzuju.
Rovnou sehnat všechny sřouby dopředu, pak to zbytečné prostoje na zvedáku, auto je bez nápravvy a zabírá místo.
Absolvoáno minulý týden.

Mechanik nasraný, ale ne na mě, ale na kamaráda co mu rekl ze to na SG po FL povolit nějak pujde :-DDD Příšte rovnou vše dopředu vyrezat a hotovo. Aspon jde dobře udělat gometrie.
Jasně, než platit třeba 3hodiny zkoušení povolování, což může být třeba 1500,-, tak origo šrouby stojí litr, silentbloky asi 250 (replika), případně normální zinkované 8.8 stojí asi 200 oba. Když to nejde povolit (dotahovat a povolovat) utahovákem, tak to nemá moc cenu řešit. Ani když jsem to prolil WDčkem, brzdovkou, většinou se utrhne silentlok a to je stejně konečná.

Ale geometrie se dělá excentry na nápravnici, tam je to taky zábava...
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Vladimir_xh »

Dotaz, dost pravděpodobně mě to bude čekat taky. Takže se rovnou připravit, koupit: ložiska, šrouby, matice a silentbloky... Uříznout, silentbloky vypálit a dát vše nové. A nepokoušet se to rozebírat, bo stejně na tuhle variantu dojde... Je to tak?

Edit, tak mezi tím tu odpověď skoro proběhla. Takže nové a nečekat
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od pufko »

No povoliť to nebýva až taký problém ako skrutku dostať von.
Hrdza ju pevne drží v silentblokoch a pokus o točenie skrutky znamená iba točiť o uhol čo dovoľuje guma silentbloku, až ich človek utrhne, alebo sa utrhnú hrany na hlave skrutky pretože aj tie sú napadnuté koróziou do hĺbky.
Pokus o vyrazenie bude znamenať poškodenie závitu skrutky aj matice, pretože zasa to bude len pružiť na silentblokoch a nehne sa to ani o milimeter

Silentbloky by som odporúčal iba originál, prípadne nejaké Powerflex, tie bežné náhrady z autodielov moc nevydržia, aspoň mňa Febest nepresvedčil a keď som robil komplet repas tak som dal originálne
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Čibi »

to Vladimir_xh :
Mě se podařilo jeden šroub rozhýbat, asi po pěti minutách vrklání, měl jsem auto na zvedáku při jiné činnosti a kamarád plánoval výměnu ložisek, tak jsem si cvičně zkusil ty šrouby povolit. Jeden tedy šel, druhý ani zaboha, zkoušeli jsme to nejen točit, ale i vyrazit pneumatickým kladivem, nic. Tak jsem se na to připravil dopředu, až to budu měnit. Šrouby jsem dával nové a pořádně to promazal měděnou pastou. Kdyby to při prvotní montáži namazali, jak to prochází silentblokem, tak by problém nebyl, ale to nikdo neřeší.

Jestli máš možnost si to zkusit povolit, za pokus to stojí. Ale ne platit někoho,aby na tom tři hodiny cvičil a pak to stejně uříznul.

No a perlička...jelikož jsem časově úplně teď zabitej zateplováním podkroví, tak na svém autě mi ložiska měnil Als společně s GO motoru :-). Tak ani nevím, zda to musel řezat, ale šrouby jsou nové.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Gringo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pon říj 28, 2019 5:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Petr
Bydliště: Trojanovice

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Gringo »

Tak mam update:
Nakracel jsem do servisu, protoze telefon nebrali, tak mezitim co hledali klic mi pan sef popisoval, ze loziskem to urcite neni, protoze to zkouseli i stetoskopem a ze problem bude v tom diferencialu. Pry maji nejakeho externistu, ktery se zabyva takovymi vecmi jako prevodovky, atd, ale je beznadejne zasekany na mesic. Tak jsem auto stahnul zpatky a zkusim, jestli jiny servis bude akcnejsi.
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“