Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Taky záleží na tom, co je myšleno GO motoru. Aby to nebylo jen těsnění pod hlavou a nové simeringy.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: úte srp 25, 2020 9:35 pm
- Jméno a příjmení: Martin Novák
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Je to na prodej u https://boxergarage.sk/ , takže stavu se nebojím, spíš té kombinace s LPG, ale už jsem vyčetl, že motor fb25 má hydroštely, takže při seřizování ventilů nemusí ven, jak se psalo ?
MY 2013 Subaru Outback 2.5
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: úte srp 25, 2020 9:35 pm
- Jméno a příjmení: Martin Novák
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Motor ma nové ložiska… krúžky… tesnenia… hlavy po GO a CVT ma vymenený problémovú maticnu dosku
MY 2013 Subaru Outback 2.5
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49390
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
No tak jestli je ten motor udělanej, tak bych z toho určitě vyškubnul ten plyn. Do žádnýho Subaru po roce 2008 bych plyn nechtěl.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: úte srp 25, 2020 9:35 pm
- Jméno a příjmení: Martin Novák
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
No a nejsou to tom plynu jen pověry?
MY 2013 Subaru Outback 2.5
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22885
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Ptas se u auta, ktere je aktualne po GO motoru?
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: úte srp 25, 2020 9:35 pm
- Jméno a příjmení: Martin Novák
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Ale je zvláštní, že na Slovensku LPG v Subaru nemá tak pošramocenou pověst jako u nás ..
MY 2013 Subaru Outback 2.5
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49390
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Pověry to nejsou v žádném případě. Je tam příliš mnoho proměnných. Pokud s tím někdo jezdí po běžných silnicích, tak to vydržet může. Jak to jezdí dálnici, tak ta výdrž je ve hvězdách. Možná na Slovensku nemá tak špatnou pověst, protože mají asi 16 km dálnic ?
Prý tomu může pomoct elektronický přímaz, to říkají kluci v Dobřanech. Ale je to věštění z křišťálový koule, jestli to vydrží nebo ne.
Jak není hromadně vyzkoušeno, že to na plyn najede bez keců statisíce km, tak to pro mě není motor vhodný k zaplynování. A takovej byl naposled motor 2,5 SOHC v Outbacku BP. Do ničeho novějšího bych plyn nedal, i když vím, že jsou tu lidi, kteří na plyn jezdí i novějšími auty.
Prý tomu může pomoct elektronický přímaz, to říkají kluci v Dobřanech. Ale je to věštění z křišťálový koule, jestli to vydrží nebo ne.
Jak není hromadně vyzkoušeno, že to na plyn najede bez keců statisíce km, tak to pro mě není motor vhodný k zaplynování. A takovej byl naposled motor 2,5 SOHC v Outbacku BP. Do ničeho novějšího bych plyn nedal, i když vím, že jsou tu lidi, kteří na plyn jezdí i novějšími auty.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
I když je to tady nejspíš mrtvé, tak bych měl takový dotaz ohledně vhodnosti motorů.
Legacy 2.0 101kw je vhodnější na lpg, vzhledem k tomu, že je SOHC, tím pádem odpadá problém vytahování motoru na seřízení.
Proč se tedy převážně instaloval LPG na DOHC 121kw, u kterých není tak jednoduché seřídit ventilové vůle?
Jediný důvod co jsem se tak dočetl, by měl být, že SOHC nemá ventilová sedla z tak kvalitního materialu jako DOHC.
Legacy 2.0 101kw je vhodnější na lpg, vzhledem k tomu, že je SOHC, tím pádem odpadá problém vytahování motoru na seřízení.
Proč se tedy převážně instaloval LPG na DOHC 121kw, u kterých není tak jednoduché seřídit ventilové vůle?
Jediný důvod co jsem se tak dočetl, by měl být, že SOHC nemá ventilová sedla z tak kvalitního materialu jako DOHC.
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Podle mě je plyn nejčastěji v 2.5 121kW a to je stále SOHC.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
V Legacy je ovela rozšírenejší práve ten 2.0R DOHC - prišiel už v 2005 = ešte pred faceliftom, u Outbacku máš zasa hlavne 2.5i SOHC, takže sa montovalo LPG k tým motorom ktoré daný model ponúkal, nič iné by som za tým nehladal.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
kwandar: Zjednodušeně, u motoru na LPG se "mají dělat" relativně časté kontroly vůle ventilů. V případě rozhození se musí dělat seřízení vůle ventilů. Toto je u DOHC docela náročné a drahé - někdy skoro neřešitelné, a u SOHC je to o dost levnější. Ale to budoucí majitelé nových zaplynovaných subaru tenkrát neřešili, neptali se prodejců, kolik je bude stát servis lpg. Proto přišlo na svět dost zaplynovaných 2.0R.
dneska kdybych se přijel za servisákem pochlubit s dohc 2.0R/3.0R nově v plynu, to by byl konec. to bych se neodvážil
dneska kdybych se přijel za servisákem pochlubit s dohc 2.0R/3.0R nově v plynu, to by byl konec. to bych se neodvážil
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Právě mě překvapuje to, že většina legacy co mají LPG jsou 2.0R (nebo alespoň co tak sleduji bazoši), také jeden vlastním :D Je to mé první auto a taky jsem se o těch ventilech dozvěděl, až později, jelikož jsem si to nenastudoval před koupí, tak důkladně, jak bych měl Zjistil jsem si jen to, že LPG montovali oficiálně dealeři v IT :D Takže jsem nečekal, že tam je takový problém se štelováním ventilu (jak píšeš ty, neinformoval jsem se co stojí servis)suubaru píše: ↑sob kvě 11, 2024 1:57 pm kwandar: Zjednodušeně, u motoru na LPG se "mají dělat" relativně časté kontroly vůle ventilů. V případě rozhození se musí dělat seřízení vůle ventilů. Toto je u DOHC docela náročné a drahé - někdy skoro neřešitelné, a u SOHC je to o dost levnější. Ale to budoucí majitelé nových zaplynovaných subaru tenkrát neřešili, neptali se prodejců, kolik je bude stát servis lpg. Proto přišlo na svět dost zaplynovaných 2.0R.
dneska kdybych se přijel za servisákem pochlubit s dohc 2.0R/3.0R nově v plynu, to by byl konec. to bych se neodvážil
Tak servisák by měl spíš radost, že bude mít práci do budoucna :D Několik let zpět jsem se ptal v servisu, kam jezdím, jaká je cca časová náročnost, čistě ventily, tehdy nevycházely tak hrozně, ale samozřejmě mi nabízeli, že když už by se to tahalo ven, že je to rovnou lepší udělat celý motor, což vzhledem k ceně, už vyjde líp koupit další takové lego :D
Takže jak si lidi lepí na auto, dokud nás STK nerozdělí, tak já to mám, dokud nás ventily nerozdělí (nebo fouknuté těsnění) :D
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Ono je časovo náročné aj keby si LPG nemal...
Musel by to byť velký servis čo sa špecializuje hlavne na Subaru a mal by "skladom" všetky rozmery zdvihátok aby ich nemusel objednávať a čakať na ne najmenej týžden.
Riešenie je zbrúsiť zo stopky ventilu, ale aj to sa musí poslať niekam na brúsku kde každý ventil zbrúsi o presne požadovanú hodnotu a zaroven ich nepomieša.
Nie je to problém ak si to vie človek urobiť svojpomocne.
...ale cez servis je dnes problém všetko - aj oprava defektu, pretože aj tam sa snažia človeka ošklbať čo to ide...
Už som 2x platil takmer 20€ za blbý defekt...
Prišlo mi že zámerne zhodil gumu aj ked nemusel, odlepil závažia, nalepil nové a potom samozrejme všetko naúčtoval. Nie je sezona prezúvania tak nemá kam ponáhlať, zarábať treba a koniec koncov platí zákazník...
No nič, kúpil som si sadu knotov z Ali a budem si lepiť sám ako začali aj kolegovia, za 5€ urobím aj 10 defektov...
Musel by to byť velký servis čo sa špecializuje hlavne na Subaru a mal by "skladom" všetky rozmery zdvihátok aby ich nemusel objednávať a čakať na ne najmenej týžden.
Riešenie je zbrúsiť zo stopky ventilu, ale aj to sa musí poslať niekam na brúsku kde každý ventil zbrúsi o presne požadovanú hodnotu a zaroven ich nepomieša.
Nie je to problém ak si to vie človek urobiť svojpomocne.
...ale cez servis je dnes problém všetko - aj oprava defektu, pretože aj tam sa snažia človeka ošklbať čo to ide...
Už som 2x platil takmer 20€ za blbý defekt...
Prišlo mi že zámerne zhodil gumu aj ked nemusel, odlepil závažia, nalepil nové a potom samozrejme všetko naúčtoval. Nie je sezona prezúvania tak nemá kam ponáhlať, zarábať treba a koniec koncov platí zákazník...
No nič, kúpil som si sadu knotov z Ali a budem si lepiť sám ako začali aj kolegovia, za 5€ urobím aj 10 defektov...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Ano, takhle mi to nabízeli, zbrousit co by šlo, aby se toho neobjednávalo tolik
Tak ty servisy/pneuservisy je jak který no V autoservisu jsem zatím spokojeny, nepřipadá mi, že by mě nějak extra odrbávali ale měl jsem už taky zkušenost v jednom místním servisu, kde za svíčky chtěli 30e místo 10e za kus a samozřejmě, že nebrali materiál, který si dovezeš
Teď jezdím do servisu, kde jsou rozumnější a řekli mi rovnou, že nejsou dostupné silent bloky a pokud je seženu, tak mi je nainstaluji bez nějakých připlatků
Tak ty servisy/pneuservisy je jak který no V autoservisu jsem zatím spokojeny, nepřipadá mi, že by mě nějak extra odrbávali ale měl jsem už taky zkušenost v jednom místním servisu, kde za svíčky chtěli 30e místo 10e za kus a samozřejmě, že nebrali materiál, který si dovezeš
Teď jezdím do servisu, kde jsou rozumnější a řekli mi rovnou, že nejsou dostupné silent bloky a pokud je seženu, tak mi je nainstaluji bez nějakých připlatků