Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19745
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od sima »

Bodyšek píše: sob zář 17, 2022 2:58 pm

Sikovna gola sada Parkside Obrázek! Lidl. Za 400kc to celkem jde. Ale co vydrží nevím. Vyzkusame Obrázek.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mám v autě podobnou lídlovku, trochu víc vybavenou, ale stále mini sadu jako ty, už strašných let tomu nazad, byla i v předešlém autě, a musím říct, že ji používám ze všeho nejvíc, taky se dostane hlavně téměř kamkoliv, nedělám velké opravy, věci, ale už cosi zažila, nejen na autě, jsem s ní plně spokojen, taky stála pár kaček.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1685
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od dracekvo »

dracekvo píše: pát dub 22, 2022 5:09 pm Objednal jsem si sadu na silentbloky. Tak jsem na ten zázrak zvědavej. Počítám s tím, že starý budu muset vždy asi vyřezat, ale usnadní to namačkávání nových. Abych už nemusel běhat do místního JZD na lis.

https://www.aliexpress.com/item/1005004030911694.html
Měnší update. Celkem to funguje, už mi to párkrát pomohlo. Ale jakou nouzovka. Většinou je problém, že když je to hodně zarostlé, tak se starý silentblok prostě nevytlačí. Řešil jsem to tak, že jsem ho vyřezal dremelkou.
Druhý problém je při zatláčení nového. Pokud tam nesedne rovně, tak se to začně na té závitovce ohybat a vzpříčí se to. Pomohl jsem si ze začátku svěrákem a pak to domačkal touhle sadou.
Teď jsem dělal uchycení motoru. Ven to šlo v pohodě. Ale novej sem tam nedostal. Má malou středovou díru. Takže tam šla pouze nejmenší závitovka. Ke konci už silentblok nikam nelezl, ale točit pořád šlo. Zjistil jsem, že natahuju tu závitovku.
Takže stejně musím dneska na lis.

Ta sada hrnečků je fajn. I když je občas problém, že jsou po 2mm. Třeba na silentblok u nápravy subaru bylo 56mm moc a 54mm málo.
K vánocům si nechám nadělit 50t hydrauliciký píst s pneumatickou pumpou a bude se stavět.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1685
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od dracekvo »

Nastal čas se naučit další dovednosti. Takže jsem si objednal sadu na měření tlaků ve válcích. https://www.autodily-pema.cz/kompresiom ... pol-m57681
tak uvidíme co to bude za zázrak. Levněji to člověk nekoupí ani na aliexpress.

Akorát mám otázku ohledně štelování ventilů. Jak to utahujete na moment?
Našel jsem pár variant jak nasadit na normální momenťák stranovej klíč.
Přes redukci https://www.amazon.com/Motion-Pro-08-03 ... B000GZND2Q
Klíče typu "Crowfoot" https://www.amazon.com/RamPro-Drive-Cro ... B0719BLYH3
Nebo https://www.amazon.com/9pcs-Drive-Inch- ... B094XVYMR3

Jde o to, že potřebuju asi jen jeden klíč. Desítku tuším a nechce se mi vyhazovat peníze za celou sadu. Nějaké tipy?

Nebo si koupit normální plochý klič za 20kč, uříznout a přivařit na gola oříšek? Jen si nejsem jistý, jestli ten matroš půjde vařit. Taky počítám, že u těhle redukci bude změna momentu, takže to bude chtít přepočítat.
Přesně takto https://www.homemadetools.net/uploads/1 ... ion-2.jpeg
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 43958
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Vařit to samozřejmě lze bez problémů
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
Bart
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: pát srp 17, 2012 3:44 pm
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Bart »

Bart píše: stř srp 24, 2022 4:59 pm Tak to jdu vyzkoušet....😀 Sada za trojku...Mela by mit 80Nm. Ale koukam, ze misto te bluetooth 😅 baterky 4Ah jsem měl vzít asi dvě obyč 2Ah.
Tak je naprd 🙄
Asi vadnej kousek, po puštění spínače si vrtačka stále pocukává, povrzává... Je to velmi nepříjemné, třeba nasazujete bit na hlavu vrutu a ona se vám protočí... Položim ji na zem a ona si tam tak pootáčí...Nebo po puštění zastaví a hned zas cukne..... dobré na stržení vrutu do plechu 😆
https://www.lidl.cz/p/parkside-performa ... p100339861
Naposledy upravil(a) Bart dne pon zář 26, 2022 7:57 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy BL, H6, 2005
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 8870
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Když prej dáš nástavec kolmo na momenťák, tak se moment nemění. Pokud bys tím páku prodloužil tak se změní.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4221
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od petr »

zas je v akci v lídlu svářečka za 4 litry https://www.lidl.cz/p/parkside-multisva ... p100347792 někdo mi tu doporučoval raději nějakou Kitin , já se v tom prd vyznám tak nevím no , ale nekup to když je to tak levné :-D
bude ta lídl svařečka stačit pro mě uplného laika ? Nic velkého svařovat nemám v plánu , nějaké blbosti kolem baráku, trubky, jekly, děravý výfuk, zavařit díru ve výfuku nebo prahu ...
nebo fakt raději připlatit a koupit něco jiného , ale co ? opravdu se ale na nějaké větší vaření nechystám , spousta kladných recenzí na tu lidlackou jsou od asi nenáročných uživatelů
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 43958
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Na posmrkávání kolem baráku to službu určitě udělá.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1685
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od dracekvo »

Ohledně svářečky. Nějak nevidím v popisu jestli se do toho vejde standardní 5kg cívka.
Jinak asi bude dostačovat, pokud od toho člověk nebude chtít nic extra.
V rychlosti jsem prozkoumal návod. Musím říct, že je velice strohý. Režim SYN je tam popsaný poněkud divně. Že by to mělo základní režim synergie pro 0.8 drát?

Jen je potřeba počítat s tím, že to stejně bude něco stát. Flaška, budíky, kukla.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pon zář 26, 2022 9:56 am, celkem upraveno 1 x.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 8870
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Myslim že tyhle levný svářečky jsou dělaný na plněnej drát, tedy bez flašky - se svými výhodami i nevýhodami.
Mrkni na Youtube - Killeroz, svářečky hlavně opravuje, ale spoustu těchhle lídl svářeček testoval jak fungujou a třeba i to, jestli se tam vejdou klasický cívky a ne jen ty malý.
Ještě abych doplnil - to příslušenství je fakt jen abys mohl vůbec něco zkusit. Kabel bude na 95 % hliníkovej, kleště opálíš nebo ten proud nedaj, "kukla" (spíš kryt) je výsměch, ...
Výhoda je, že to má "eurozásuvku" na hořák, takže můžeš nahradit jiným, kterýmkoliv; ale asi nebude mít ventil, takže při použítí s flaškou ji budeš muset při každý housence pouštět ručně.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1685
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od dracekvo »

Tahle svářečka je lepší. Umí MMA, plněný drát, drát pod atmosférou a TIGa.

Jo a k tomu momentovému klíči jsem si našel kalkulačku.
http://www.fordservicecontent.com/rende ... 180degcrow
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 8870
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Nezapomeň, že to platí, jen když je nástavec rovně (a mění se tedy vzdálenost). Pokud ho budeš mít kolmo, měl by být efekt nula, tedy moment být stejný. A jakejkoliv úhel mezi bude nějakou funkcí, dost pravděpodobně sin/cos.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1685
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od dracekvo »

Kolmo? To nějak nechápu.

Potřebuji udělat nástavec na plochý klíč. Abych mohl držet středový šroub ventilu a utáhnout na moment zajišťovací matku. Ala toto
Obrázek

Tím by se předpokládám měla změnit páka, tudíž výsledný moment na matce bude jiný, než nastavený na momenťáku.

Viz. video.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 8870
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Zrovna na videu, na tom čase, cos poslal, ho má kolmo, tam se IMO žádnej přepočet neuplatňuje.
Přílohy
moment.png
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 8870
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Tady, od 1. minuty dál. Neni nutný sledovat celý, jen tu část, kde mění úhel nástavce.
Matně si pamatuju, že jsme tady na fóru tuhle podobnou debatu vedli už cca tři roky zpět, čerstvě po tom, co jsem si pořídil Outbacka. A už tehdy jsem měl několik odpůrců, tak jsem zvědavej, kdo bude nesouhlasit s tím, co je na videu jasně vidět ;-)

Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“