Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Nejsem vlastníkem přípravků , tak se ptám jestli je nějaká jiná cesta k sundání vačkových kol z 2,0 DOHC 116 kW nebo jestli je někdo za nějakou úplatu zapůjčí? Díky za rady
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Zdravím, tiež riešim podobný problém, nakoľko som kúpil auto s "chorobou strieborných aut" a jedna z možných príčin môže byť v systéme variabilného časovania vačiek. Takže rozobrať vyčistiť vrátane ovládacích ventilov a tých maličkých filtrov v holenderoch... Budem to robiť spolu s rozvodmi. Ale k veci.
Plán A: nevidím dôvod, prečo by to nemalo ísť pri namontovaných rozvodoch a zablokovanom motore (zaradená 5-ka, ručná brzda- pri manuálnej prevodovke). Najslabšie miesto je asi vodná pumpa, ale ja budem meniť všetko, takže nevidím problém. Možno skúsenejší subaristi problém vidia, možno by sa mohli vyjadriť. Ja som síce servisný technik ale subaru mám len chvíľu.
Plán B:niečo takéto
https://www.youtube.com/watch?v=vd9YeLGABJk
no, uvidíme...
Plán A: nevidím dôvod, prečo by to nemalo ísť pri namontovaných rozvodoch a zablokovanom motore (zaradená 5-ka, ručná brzda- pri manuálnej prevodovke). Najslabšie miesto je asi vodná pumpa, ale ja budem meniť všetko, takže nevidím problém. Možno skúsenejší subaristi problém vidia, možno by sa mohli vyjadriť. Ja som síce servisný technik ale subaru mám len chvíľu.
Plán B:niečo takéto
https://www.youtube.com/watch?v=vd9YeLGABJk
no, uvidíme...
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Já DOHC nedělal, ale servisní manuál v mnoha krocích odkazuje stejně na SOHC. Důvod sundání rozvodových kol je, že se nedostaneš k demontáži krytu, co zakrývá vodní pumpu.
Vyrobit si přípravky není takový problém.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1499
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Marek to napsal....když se dělá vodní pumpa tak sundat vačkový kola. Ano jde to i bez přípravku přes starý řemen stažený kousačkami, ale tam je to sázka do loterie, kdo to před tebou dotahoval (má to být dotaženy plus mínus na 80nm, ale najdou se kokoti, který to dotáhnou přes 200nm) je lepší si vyrobit přípravek a při rozvodech doporučuju rovnou sundat olejové čerpadlo a komplet ho vyčistit nebo dát rovnou nový, včetně o-krouzku a pěkně pretesnit tělo tmelem na motory.
Hlavně dávej bacha na jakou stranu točíš s vackama, aby do sebe nebrnkly ventily!! Sací ve směru hodinových ručiček a výfukovou proti směru hodinových ručiček
Hlavně dávej bacha na jakou stranu točíš s vackama, aby do sebe nebrnkly ventily!! Sací ve směru hodinových ručiček a výfukovou proti směru hodinových ručiček
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
jo, jo, moje auto chodilo do 165 000 do autorizovaného servisu, potom do neznačkového... takže buď to urobili dobre v tom značkovom, alebo vôbec. Podľa toho ako vyzerá remeň skôr by som povedal že má 14 rokov a 220 000 ako že 5 rokov a 55 000km. Takže bude asi ešte pôvodný... No, teším sa...
mnov píše: Vyrobit si přípravky není takový problém... mne ten tvar príde dosť náročný na výrobu... Tiež sa mi nepáči dať 100€ za dva prípravky aj s dopravou. Ako by si to robil?
mnov píše: Vyrobit si přípravky není takový problém... mne ten tvar príde dosť náročný na výrobu... Tiež sa mi nepáči dať 100€ za dva prípravky aj s dopravou. Ako by si to robil?
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
To nemusíš dělat přesně ten tvar originálního přípravku.
Já nejprve udělal přípravek na povolení řemenice a potom jsem ho upravil i na rozvodové kolo, ale to už nemám zdokumentováno.
Edit:
Michal (mišus) sem taky dával příklad výroby přípravku.
Já nejprve udělal přípravek na povolení řemenice a potom jsem ho upravil i na rozvodové kolo, ale to už nemám zdokumentováno.
Edit:
Michal (mišus) sem taky dával příklad výroby přípravku.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
V podstate by to šlo... a na výfukovej je to ak sa nemýlim 60mm kľúč 12 hran. To vyzerá ako plán C.
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Tak nové zistenie- plán A je na nič- drží to jak sviňa, preskočil mi remeň na kľukovke... som zvedavý, či som neohol ventily...
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Nojo no, je potřeba ty nesprávné postupy vyzkoušet.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- maniosa
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
- Jméno a příjmení: Matěj Petrů
- Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Noo.. držím pěsti, aby tomu tak nebylo.
Co jsem dřív koukal na youtube na kanál Subi performance, tak tam používali tenhle přípravek - https://subi-performance.com/shop/2014/ ... lock-tool/
Ale nedokážu odhadnout, jak moc těžké to je to vyrobit doma. Cena je brutální
Ale, jak zmiňoval mišus, někdy jsou ty kola utažený jak hovado a můžou při snaze o povolení prasknout.
Odesláno z mého kapesního patlacího zařízení.
Co jsem dřív koukal na youtube na kanál Subi performance, tak tam používali tenhle přípravek - https://subi-performance.com/shop/2014/ ... lock-tool/
Ale nedokážu odhadnout, jak moc těžké to je to vyrobit doma. Cena je brutální
Ale, jak zmiňoval mišus, někdy jsou ty kola utažený jak hovado a můžou při snaze o povolení prasknout.
Odesláno z mého kapesního patlacího zařízení.
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Tak tento prípravok vyzerá fakt spoľahlivo a že vydrží všetko. Ale zatiaľ si neviem predstaviť, ako by som ho doma vyrobil (a ani kde by som doma našiel zbytočných 280€ )
Na rade je plán B, ale po demontáži remeňa otočím kľukovku o 90°aby žiadny piest nebol v hornej úvrati aby sa nič nemohlo stať.
Na rade je plán B, ale po demontáži remeňa otočím kľukovku o 90°aby žiadny piest nebol v hornej úvrati aby sa nič nemohlo stať.
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Zdravím páni....
tak dnes som vyskúšal plán B a fungoval výborne- po menšej modifikácii. Postup bol nasledovný:
1.Pre lepšiu manipuláciu som (starý) remeň prerezal.
2. Zablokovať motor (zaradiť 5°, ručná) -asi to nie je nutné ale je to lepšie. Kľukovku som už bez remeňa pootočil o 90°aby som nemal žiadny piest v HU.
3. Jeden koniec remeňa som obtočil okolo remenice kľukovky a zaistil samosvornými kliešťami. Tento koniec bude zachytávať reakciu celej sily ako budem povoľovať. Je to ale zub medzi zub takže to drží bezpečne.
4. Remeň som obtočil okolo remenice vačky o 180°a sused ťahal druhý koniec remeňa. Tu je potrebná sila, ktorá zabezpečí, že remeň na remenici vačky nepreskočí. Sused má síce 2 metre a 100 kilo ale zvládol by to aj polovičný chlap... Prípadne je možné aj tento koniec upevniť kliešťami.
No a imbusák, metrová trubka a povoľovať....
Viem že sa to blbo popisuje, tak pripájam nákres...
tak dnes som vyskúšal plán B a fungoval výborne- po menšej modifikácii. Postup bol nasledovný:
1.Pre lepšiu manipuláciu som (starý) remeň prerezal.
2. Zablokovať motor (zaradiť 5°, ručná) -asi to nie je nutné ale je to lepšie. Kľukovku som už bez remeňa pootočil o 90°aby som nemal žiadny piest v HU.
3. Jeden koniec remeňa som obtočil okolo remenice kľukovky a zaistil samosvornými kliešťami. Tento koniec bude zachytávať reakciu celej sily ako budem povoľovať. Je to ale zub medzi zub takže to drží bezpečne.
4. Remeň som obtočil okolo remenice vačky o 180°a sused ťahal druhý koniec remeňa. Tu je potrebná sila, ktorá zabezpečí, že remeň na remenici vačky nepreskočí. Sused má síce 2 metre a 100 kilo ale zvládol by to aj polovičný chlap... Prípadne je možné aj tento koniec upevniť kliešťami.
No a imbusák, metrová trubka a povoľovať....
Viem že sa to blbo popisuje, tak pripájam nákres...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24443
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Tak ta ilustrace je teda božííí to mě připomíná jisté náčrtky zde, jen jiného materiálu, lesních víl fakt velice povedené
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: úte srp 23, 2022 9:20 pm
- Jméno a příjmení: Marek Lászlo
- Bydliště: Nitra
Re: Sundání vačkových kol 2,0 DOHC Forester 2007
Ďakujem za uznanie, sused sa moc nepodaril, portréty mi nikdy moc nešli -ale na pochopenie asi lepšie ako ten popis...
Mimochodom spomínal som že pri pláne A mi preskočil remeň. Bolo to o 3 zuby, takže som sa celkom bál o ventily. Trochu som meditoval čo sa vlastne mohlo stať.
Ak sa mýlim tak ma niekto opravte:
V konfigurácii motor na ryskách podľa manuálu je 1 piest (predný na spolujazdcovej strane) v HU a ventily "strihajú". To znamená že výfukový teraz zavrel a sací začína otvárať. To je jediný ohrozený valec. To čo sa mi stalo je, že vačky som posunul späť o 3 zuby, teda začal otvárať výfukový ventil na 1 valci. Keďže piest ostal v HU, hrozí ohnutie výfukového ventilu.
Druhý predný valec je v HU vo fáze zážehu, takže vačky by sa museli otočiť o 90°aby začali tlačiť na ventily, takže ten je SAFE. Zadné sú v dolnej úvrati, takže tiež OK.
Ak uvažujem správne, tak jediná vec čo sa mohla stať, je ohnúť výfukový ventil na 1 valci, ten by následne nedosadol a brutálne by sa zväčšila vôľa medzi vačkou a zdvihákom.... tak som dal dolu kryt pravej hlavy, skontroloval vôle ventilov a vyzerá to tak, že ventily prežili v plnom zdraví
Mimochodom spomínal som že pri pláne A mi preskočil remeň. Bolo to o 3 zuby, takže som sa celkom bál o ventily. Trochu som meditoval čo sa vlastne mohlo stať.
Ak sa mýlim tak ma niekto opravte:
V konfigurácii motor na ryskách podľa manuálu je 1 piest (predný na spolujazdcovej strane) v HU a ventily "strihajú". To znamená že výfukový teraz zavrel a sací začína otvárať. To je jediný ohrozený valec. To čo sa mi stalo je, že vačky som posunul späť o 3 zuby, teda začal otvárať výfukový ventil na 1 valci. Keďže piest ostal v HU, hrozí ohnutie výfukového ventilu.
Druhý predný valec je v HU vo fáze zážehu, takže vačky by sa museli otočiť o 90°aby začali tlačiť na ventily, takže ten je SAFE. Zadné sú v dolnej úvrati, takže tiež OK.
Ak uvažujem správne, tak jediná vec čo sa mohla stať, je ohnúť výfukový ventil na 1 valci, ten by následne nedosadol a brutálne by sa zväčšila vôľa medzi vačkou a zdvihákom.... tak som dal dolu kryt pravej hlavy, skontroloval vôle ventilov a vyzerá to tak, že ventily prežili v plnom zdraví