Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Dobré ráno všem,

malý update. Nedalo mi to a ráno jsem znovu proměřil odpor solenoidu. A hurá naměřeno 5,3 ohmů. No tak je všechno "v pořádku". Jednotka si nedělá ze mě srandu. Asi to bude nějakej mezizávitovej zkrat, tam by do toho mohlo teplo, nebo chvění zakecat, že to chvíli tváří jako v pořádku.

Strider: No to je právě taky jedna z věcí, kterou zatím musím brát do úvahy. Bez změření se to vyvrátit nedá. Jelikož funkčně je to pro mě zatím nečitelný. Sem dost nahlodanej pro výměnu celého mozku. Jako není problém měnit jeden po druhým, ale ten čas je pro mě špatnej a přece jen máme na hrbu 340t (ještě kousek a jsme na Měsíci :-) ). A nehledě na to, že bez některých solenoidů auto prostě nejede, případně za jízdy může způsobit velkej problém. A dost mě zarazil ten zakalenej olej, když jsem kontroloval hladinu. Jako u dna bych něco čekal, ale tohle nebylo nic moc na to, že před 20t měněná náplň. Teď ještě úvaha, jestli provést proplach před, nebo po výměně mozku.

Dneska zkusím zkontaktovat MrRichieho. To jeho vlákno je fakt super, má můj obdiv. A je až celkem zarážející, jak naši až na barvu stejný Otové, mají stejné problémy (světla, mírná koroze spodku, CVT a akorát jsem se chystal na výměnu zadních ložisek).

Tak se mějte fajn. Ozvu se po výměně...
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Sice jsem slíbil až po...ale dneska je den D. V týdnu přišel solenoid a před chvílí jsem spustil akci. Jen co jsem povolil první šroub - dolívací/kontrolní, už je tu první problém. Tam kde by měla být pouze hladina a tudíž nic nevytéct, tak jsem získal odhadem tak 2,5 litru. No nic, jdu na rozborku. Ve vaně by mělo být dalších cca 4,5 litru a to se blížím k celé náplni.
Tuším problém, že normálním postupem nedoleju olej zpátky. 🙄 Nesetkali jste se už s něčím podobným? Případně nápad jak vrátit zpět co nejvíc kapaliny?
Díky a mějte se. Honza R.
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Tak je všechno až na vanu zpátky. Jenom vanu jsem čistil dvě hodiny. Jednak neskutečný usazeniny, ani nebyl poznat magnet. Všechno co bylo ocelový mělo na sobě černej film.
Pak trošku rozčarování...i když auto má servisku, kde není nic co se týče převodovky, tak na vaně byly tři barvy silikonu. U Emila F. taky ani náznak, že by nějaká oprava proběhla.
Díry ve vaně nějakej doveda čistil asi šábrem a pod hlavama šroubů nechal groty. A já si říkal, že některý šrouby šly povolit skoro pohledem. No nic.
Teď spíš vyřešit ten problém s množstvím oleje. Odměřil jsem 5,5 litrů a ještě mám ve nádobě množství, který odpovídá objemu ve vlastní převodovce s hladinou u kontrolního šroubu. I kdybych to nějak doplnil na původní objem (asi přes hadice co jdou k chladiči?), tak je tu pořád otázka...Proč vyteklo skoro všechno?
Jinak po poslední uvedené výměně jsem najel 35t. A ten olej fakt nic moc. Otázka jak ta výměna probíhá....těžko říct, ale toho bordelu tam fakt bylo dost. Ale zase téměř všechno pochytal magnet. No a pak i všechny solenoidy měly těla dost černý.
Jdu gůglit to doplnění. Kdyby měl někdo podobnou zkušenost, nebo rovnou i řešení, byl bych moc rád za radu.
Ještě poznámka...když jsem byl v Lbc v Ilosu pro novej filtr, nebo teda ten spodní koš, tak mně taky říkali, že důvod, proč měněj celou hlavu je, že se ten hliník vymačkává. No každej se musí nějak živit to chápu, ale tohle je fakt důvod pro 5ti letý dítě. Ty solenoidy jsou vůči tomu hliníkovýmu tělesu nepohyblivý. Dosedací plochy samozřejmě nemaj ani náznak nějakého opotřebení. Ale jinak přístup byl fajn.
Mějte se fajn. Honza.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od VDC »

Olej se doplňuje přes měrku převodovky. Nalej tam co se vejde, nech to proběhnout a dolej co bude chybět.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od námořník »

Já myslím Tome, že cvt měrku nemá. Aspoň Levorg ne.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od VDC »

Aha, pardon. To mi vůbec nedošlo, že je řeč o cvt.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Ahoj všem,

tak finální zpráva....uff Ota už jezdí. [BANANA]

Díky všem za pomoc a podporu.

Nakonec to šlo všechno podle postupů z yutubka a servisního manuálu. Doplnil jsem cca 10,4 litru (vyteklo 9,5 plus něco vedle.) takže to vypadá v pořádku. To první vyděšení bylo z neznalosti. Když motor stojí, tak tím kontrolním dolejvacím vyteče cca 2,5 litru.
Jinak poznatek z první jízdy...nový solenoid zamyká rychleji a bez větších škubnutí. Jinak ale nepozoruju nijak razantní zlepšení. Možná jen plynulejší popojíždění z místa a možná i řazení je hladší. Ale taky to je možná jen dojem.

Shrnutí vlastní opravy. Všechno šlo úplně přesně podle návodu na youtube, o výměně TR690 valve body je toho celkem dost.
Na mém Otovy už minimálně byla dvakrát vana dole, seškrábal jsem zbytky tří barev silikonu. Takže 340t ty solenoidy fakt nedaj. Na magnetu vany bylo spostu bordelu, že ani nebyl vidět a stejně tak na všem ocelovým byl černej film (solenoidy, sací koš...). Olej byl v malé vrstvě hnědej, v půllitru neprůhledně tmavá černo zelená břečka. Podle mně se prostě vyplatí sundat vana a třeba jen vyndat koš a povolit těleso se solenoidama, tím se dostane ven 10 litrů. Myslim, že proplach nemá šanci ty magnetický usazeniny dostat pryč. Jinak ale nikde žádná šponka, nebo nejaké větší těleso. To všechno bylo v tom sacím koši.
Ten lockup duty solenoid byl hodně zapečenej, on asi bude nejvíc namáhanej, bude prostě sepnutej po celou dobu jízdy.
Vlastní těleso se provozem nemůže nijak opotřebovat (to mi tvrdili v Ilosu v Lbc). Nic se tam vůči sobě nehejbe.

Nakonec ještě jedno všem moc díky za pomoc a asi nejvíc Ritchiemu, za předání zkušeností.

Náklady na vlastní opravu 1400 solenoid, 4500 za 10,5 litrů kapaliny. A pak jen drobnosti jako těsnění k výpušťákům a trochu silikonu na vanu.

Jo a za ty dva tejdny jsou dost zbědovaný brzdy. Ty budou na řadě teď.

A ještě poznatek taky z neznalosti, když jsem dolejval olej se spuštěným motorem, tak si říkám kouknu jak se ve vzduchu točej kola. A to mě překvapilo. Jedno stálo, a zbylý se točily každý jinou rychlostí. Jestli přibržďovaly brzdy, nevím, to se mně moc nezdálo. To co stálo, šlo rukou protočit.

Na konec pár fotek...solenoid, černej maz z magnetu, dosedací plochy v těle pod solenoidem.

Mějte se fajn. Honza.
Přílohy
IMG_20220917_232023.jpg
IMG_20220917_231757.jpg
IMG_20220917_231735.jpg
IMG-20220917-WA0015.jpeg
IMG_20220917_201001.jpg
IMG_20220917_195233.jpg
IMG_20220917_182808.jpg
IMG_20220917_184129.jpg
IMG_20220917_184141.jpg
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3176
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od dracekvo »

Já si furt myslím, že ty výplachy jsou přeceňovaný.
Že nejlepší je tu převodovku prostě otevřít a vyčistit bordel z magnetu a vyměnit vnitřní filtr.

A dobrá práce, že sis poradil sám.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10642
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od podvlada »

Pěkně sis poradil! Super ,,,,| (*_^) |,,,,
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

:-) Kluci dík.
No jako ten proplach hanět nechci. Je to jediná možnost, jak vyměnit kompletně náplň. Ale zároveň si prostě nemyslim, že dostane pryč ty usazeniny. Tam vidím problém, že jsou železnýho charakteru a tudíž v tom zmagnetovaným stavu je z povrchu nic nedostane. Ani za tepla, ani za studena ani s přidanejma rozpouštědlama. Na druhou stranu za provozu asi zaky vadit nebudou. Spíš jen, že čistej magnet bude další chytat líp. Ideálně sundat vanu a proplach. To sundání vany není taková práce a je to jistota. Třeba po mé zkušenosti bych ji určitě po 150t sundal a i vyměnil ten celej svazek všech solenoidů (Ali za 5,5t) pro mechanika se zvedákem práce na jeden den i s odpočinkem.
Já vanu znovu sundám na výročních 400t, to je dalších 60t. Jestli to teda Ota dá (to jako bych neřek nahlas).
Tak přeju všem jenom šťastný kilometry. Mějte se.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od námořník »

Osobně si myslím, že proplach samozřejmě není všelék,ale pokud se provádí pravidelně,tak není potřeba nic sundávat. U mě v 60t žádná špinavá břečka ven nešla. Pokud se neprováděla, tak je sundání a vyčištění samozřejmě nejlepší co může člověk udělat.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od suubaru »

Ruby píše: pát zář 23, 2022 2:11 pm :-) Ideálně sundat vanu a proplach.
když se sundá vana, všechno vyteče, a pak se nasadí vana, a napustí kapalina. Proč proplach?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od mnov »

Podle toho co píšeš, by stačilo solenoid převinout. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od VDC »

Honzo super, že sis takhle poradil !!! Paráda !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Ahoj,
no jako je to s těma solenoidama docela problém. A to hlavně v tom, že to jejich magnetické pole chytá všechen bordel. Jak z venku na cívku, tak i kolem jádra a vlastní funkční technické plochy uvnitř. Nejdřív jsem měl myšlenku, že ten vadný převinu, jako do rezervy. Ale je fakt dost zbědovanej a ve finále se to nevyplatí. Spíš ho totálně rozeberu, zničim, abych zjistil, jak vypadá právě vevnitř ta těsnící plocha. Jinak čínská náhrada je úplně identická. Vnější Okroužky těsněj parádně a vše sedí jak má. Nakonec i funguje jak má. Mám už cca 100km převážně město. A to zamykání měniče je rychlý, když je auto v pohybu, tak i neznatelný, jako dojezd do křižovatky krokem a přidání.
Jasně je to čína, myslím že největší vliv bude mít vlastní izolace drátu. Jestli to bude šunt, tak to bude asi rychlej problém. Jinak vanu plánuju sundat po dalších 40t. Podle mě ten řetezovej měnič bude stále generovat mikro částice.
Funkčně ten solenoid je jednoduchá cívka s dvouma faston vývodama. Nasadíš vývody a je hotovo. Žádná jaderná fyzika. Převynout by to asi taky šlo, ale to se šetřej už100koruny. To už se nevyplatí.
Uvidím po těch 40t, jak bude vypadat olej. Je jasný, že častý výměny tomu jen prospějou. No ale je to minimálně 10litrů kapaliny. Rád bych se dopátral, jestli ostatní kapaliny fungujou stejně. Přece jen jsou okolo 250 korun za litr, což je cca půlka. Já ji při další výměně zkusím.
Jeden závěr z toho mám, že mě dost mrzí přístup ofiko servisu. Vysloveně dělaj z lidí blbce. To si myslím nemaj vůbec zapotřebí. V rámci finále jsem ohledně toho naplnění volal do pražskýho AWD a tam mě úplně vstřícně poradili celej postup plnění i s typy co by moh člověk podělat.
Jinak opět s Ilosu, když jsem se v tam ptal, co by obnášela repase převodovky, jako třeba ložiska, tak mě s úsměvem řekli, že pouze nová převodovka za 250t. Přitom už mám stránky, kde se vnitřnosti prodával po dílech. Do budoucna bych rád zkusil sehnat jednu starší vadnou, abych si s ní pohrál. Ale asi už 580tku. Na mojí už po těch kilometrech rosí gugero. Jako to cvtéčko je naprosto boží co se jízdy týče. Prostě Outback navždy.
Ještě jednou díky všem za ochotu a nakonec vstřícná slova. Fakt mě to hodně potěšilo. Kdykoliv rád v budoucnu předám moje zkušenosti, případně pomůžu jak to ken půjde. Samotná montáž patří k těm jednodušším, bez větších komplikací. Větší pozornost věnovat tomu, aby se neztratily Okroužky k vývodům z těla do převodovky. Já to měnil venku bez zvedáku.
Koukám, že píšu celkem romány. Snad by bylo lepší probrat detaily na nějakém srazu. Příští rok se rád zúčastním.
Mějte se fajn.
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“