dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od JRJ »

Když to nehoním, tak je to cajk
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od HonzaCZ »

Teď nevím, jestli jsem o tom slyšel v rámci subaru nebo jiný značky a jestli by to bylo vůbec u EZ30D možný, ale prasklý náhon vodního čerpadla od kladky. Když se jelo v otáčkách, tak se to jakž takž unášelo a když otáčky klesly, tak se to v pozdějších stádiích závady zřejmě zastavilo úplně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od VDC »

No já bych přestal doufat, že je to chladič nebo něco jinýho a smířil bych se s tím, že to bude fouklý těsnění. Ty symptomy jsou dost jasný.
Můžeš si v servisu nechat udělat test na přítomnost výfukových plynů v chladícím okruhu, aby se to potvrdilo. Budou tam, i když to zatím viditelně nebublá. Je to sice nepříjemný, ale není to fatální závada. Opraví se a jede se dál. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od JRJ »

Tak já jsem s tím, že půjde motor ven na výměnu všech těsnění, silentbloků atd., smířenej. Ostatně po 18ti letech a 250 tisícíh km má nárok. Ale byl bych nerad, kdyby se hřál i po tom. Mate mě, jak se to chová. Přijde mi jako by to při nízkých otáčkách blbě chladilo, což by spíš ukazovalo, že vodní pumpa málo tlačíc nebo že chladicí okruh je někde přicpanej nebo zavzdušněnej. Cesta na a z letiště. Je trochu vidět, že po zpomalení (osa x 850 a 2150) teplota roste. Bohužel Torque nezná PID čidla teploty oleje, pokud tam vůbec je.
trackLog-2022-srp-22_08-49-08.png
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22739
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od spm »

V jakym pásmu se ti ta teplota vlastně pohybuje? Ten graf má moc hrubé měřítko, aby to z něj šlo vyčíst.

(Jinak mě to přijde pořád "normální" - vodní pumpa je hnaná motorem, pokud zastavíš a máš volnoběžné otáčky, tlačí méně vody a pokud je tam nějaký další problém, tak se to právě běžně objeví při volnoběhu... Já jezdil několik let s nejspíš blbě otvírajícím termostatem a zapraseným chladičem, ta teplota nikdy nelezla tak vysoko, že by hnula ručičkou, dělali si tu ze mě srandu, že jsem paranoidní, ale mělo to takový divný projev jako že se třeba zapla sahara a už nikdy nevypla. Nicméně proč o tom melu - jak jsem právě pořád koukal na ty reálné teploty, tak suverénně po zastavení na volnoběh jsem ty teploty měl vždycky nejvyšší, jakmile se alespoň trochu jelo v normálním provozu, tak teplota šla dolů. I to moje první fouklé těsnění jsem vlastně odhalil na volnoběh při stání, kdy ta ručička vylezla výše... v létě v koloně, po rozjezdu teplota spadla).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od HonzaCZ »

Čidlo teploty oleje tam je. Mně ta teplota přijde celkem OK, ani jednou nebyla přes 100.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od JRJ »

Teplota se pohybuje od 84 do 98 [!] průměr 90,2 medián 90.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od podvlada »

Čidlo teploty oleje tam je, ale nebude podle mě zobrazitelný v Torque, protože bere data jen z OBD kde neni dostupný. Jde vyčíst přes SSM nebo přímo z CAN.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od quickly »

A co vyzkoušet ActiveOBD ? ActiveOBD přes ELM327 umí víc parametrů včetně teplot olejů a u CVT i naředění.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22739
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od spm »

98 mi osobně přijde docela dost, pokud jsi s tím jel nějak normálně a nehonil to... a zvlášť, jestli to bylo dnes, když je venku zima.

V tuhle chvíli, když otevřeš (po vychladnutí samozřejmě) chladič, tak je plný a nic v něm nechybí?
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od VDC »

98 není žádná kritická teplota, byť nerozporuju, že je to o kousek vejš, než je normál. Normál je 85-95.
Jinak ale potvrzuju to, co píše SPM, fouklý těsnění se taky zásadně projevilo na volnoběh po jízdě, kdy teplota za jízdy držela, držela a jak se zpomalilo/zastavilo, tak jela nahoru.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od HonzaCZ »

Aby fungovalo Active OBD, musí bejt v diag konektoru vyvedenej motorovej CAN bus, což, jak to vypadá, mají až pozdější ročníky BL/BP.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od JRJ »

quickly píše: pon srp 22, 2022 4:29 pm A co vyzkoušet ActiveOBD ? ActiveOBD přes ELM327 umí víc parametrů včetně teplot olejů a u CVT i naředění.
Dík za tip. Zkusil jsem, ale nepořipojil se. V popisu apky je pro Subaru od roku 2012.
spm píše: pon srp 22, 2022 4:31 pm V tuhle chvíli, když otevřeš (po vychladnutí samozřejmě) chladič, tak je plný a nic v něm nechybí?
Po schladnutí chladič plný a přepadovka na dolní rysce. Při takovémto stylu jízdy, u mě 99%, se chladicí kapalina neztrácí.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od quickly »

U mne jel ActiveOBD na SpecB BL. ActiveOBD potřebuje ELM327 klon 1.51, na 2.1 klonu nejede
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Příspěvek od HonzaCZ »

Jak jsem psal, MY2004 nebude mít vyvedenej CAN bus na konektor.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“