Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Děkuji za projevenou soustrast nad tou elektroinstalací, zatím jsem se ale nedostal na to to vylepšit
Nadešel totiž soudný den mojí spojky. Nebo jsem ho tak trochu přivolal. Ve zkratce potom co jsem vytáhl do kopce Zetor 6911 s vlekem naloženým fošnama jsem si troufnul na kamion. No za dobrotu na žebrotu, kamion kopec vyjel, já taky, ale na pětku mi začala klouzat spojka. takže jsem po hrozných komplikacích při objednávání, nebo spíš dodávání dílů, sehnal spojkovou sadu od Sachsu a dal se do toho.
Spojkové ložisko se ozývalo už při koupi, takže jsem s ním počítal, po sundání setrváku a vylisovaní ložiska co v něm je jsem se divil, že to nešustilo až do kabiny . Spolu se spojkou jsem rovnou vyměnil i gufero na klice, co mi teklo a O kroužek na vstupu do převodovky. Taky se mi nepodařilo rozumně povoli tyčky stabilizátorů, takže šly z auta až flexou a rovnou jsem vyměnil i uložení stabíku, které si to už stejně zasloužilo, i když "oprava" podložením nařezanou duší to kompenzovala . Nakonec poměrně příjemná práce, až na Torx šrouby které se mi při povolování podařilo ztrhnout, takže nejdřív svářečka, nakonec pomohlo je odvrtat. Všechny jsem při montáži nahradil pevnostními šrouby s imbus hlavou. Jediné co, tak do příště si udělám přípravek na naklonění motoru, i když trámek a podjezdovej hever stačil. Vše vyčtěné a namazané, kde má být to šlo zpátky. Hodně mi pomohl servisní manuál, co jsem posílal někde dříve ve vlákně, kde jsoou jednotlivé kroky a dotahocí momenty pěkně popsány.
Tak snad nová spojka na nějakou dobu vydrží. Poučení pro příště: tahat už jen auta
Nadešel totiž soudný den mojí spojky. Nebo jsem ho tak trochu přivolal. Ve zkratce potom co jsem vytáhl do kopce Zetor 6911 s vlekem naloženým fošnama jsem si troufnul na kamion. No za dobrotu na žebrotu, kamion kopec vyjel, já taky, ale na pětku mi začala klouzat spojka. takže jsem po hrozných komplikacích při objednávání, nebo spíš dodávání dílů, sehnal spojkovou sadu od Sachsu a dal se do toho.
Spojkové ložisko se ozývalo už při koupi, takže jsem s ním počítal, po sundání setrváku a vylisovaní ložiska co v něm je jsem se divil, že to nešustilo až do kabiny . Spolu se spojkou jsem rovnou vyměnil i gufero na klice, co mi teklo a O kroužek na vstupu do převodovky. Taky se mi nepodařilo rozumně povoli tyčky stabilizátorů, takže šly z auta až flexou a rovnou jsem vyměnil i uložení stabíku, které si to už stejně zasloužilo, i když "oprava" podložením nařezanou duší to kompenzovala . Nakonec poměrně příjemná práce, až na Torx šrouby které se mi při povolování podařilo ztrhnout, takže nejdřív svářečka, nakonec pomohlo je odvrtat. Všechny jsem při montáži nahradil pevnostními šrouby s imbus hlavou. Jediné co, tak do příště si udělám přípravek na naklonění motoru, i když trámek a podjezdovej hever stačil. Vše vyčtěné a namazané, kde má být to šlo zpátky. Hodně mi pomohl servisní manuál, co jsem posílal někde dříve ve vlákně, kde jsoou jednotlivé kroky a dotahocí momenty pěkně popsány.
Tak snad nová spojka na nějakou dobu vydrží. Poučení pro příště: tahat už jen auta
Subaru Outback 2.5i MY2007
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Ale prd, jen tahej kamiony, ten pocit za cenu spojky stojí
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Krásná práce !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Ano, ještě žiju! Stejně tak můj modrý nezmar
Změny od posledního příspěvku:
Nejprve se mi ještě v zimě povedlo zapadnout, na zafouknuté polní cestě, co jsem si ověřil, tak opravdu platí, že čím dál se Subaru dojedeš, tím dál jdeš pro traktor, vytáhnul jsem se až teleskopickým manipulátorem Ale ani to nepovažuju za ztrátu kytičky, protože z auta jsem musel oknem
Od té doby sjem řešil na autě jen to nejnutnější, nějak mi nezbýval čas si s tím více hrát, teď přes léto je to trochu lepší, tak se chci dát do díla... Fotka ilustrační ,takhle jsem opravdu nezapadl
Servisní úkony nebyli nijak zajímavé, tyčky stabilizátoru, uložení, ložiska, ruční brzda to zná asi každý... Pořád mě ale práce na subaru nepřestává bavit, jde to prostě hezky, na pohodu. A člověk tomu odpustí snad cokoliv, za to svezení...
Co momentálně řeším:
1. Motor mi lehce bere ulej a zároveň někudy uniká, po pročtení vlákna od Sama musím kouknout na to odvětrání klikové skříně, dost na to sázím. A ten únik snad vyřeším při rozvodech, které budu ve velmi blízké době dělat, objednal jsem i gufera na vačky a kliku. Nejhorší scénář s těsněními pod hlavami se mi snad vyhne, víka jsou totiž od nastavení vůlí ventilů přetěsněná a stále drží, no uvidíme...
2. Kimatizace je těžce náladová. Obzvlášť při teplotách nad cca 28´C a přímém sluníčku prostě přestává chladit. Celou soustavu jsem zkoušel vakuovat, náplň i s olejem je vyměněná, spojka kompresoru spíná, řemen je dostatečně dopnutý. Trochu mě děsí myšlenka spojená s dodělávanou navi a tím, že mi to nikde nechce zobrazovat teplotu. Možná ještě nejprve zkusím vyměnit teploměr a pak se uvidí. Při nižších teplotách a někdy i při vysokých funguje krásně, žídné chyby mi diag. nevyhodila.
3. Už to opravdu potřebuju přizvednout a dát do spodku plech, spolu se společným offroad životem se subaru se dost posunula hranice nemožného a spodek mám prostě nízko. Už dříve jste mi tu radili, že zadní podložky mají mít offset. Otázka zní, kdo mi je vyrobí a jaké rozměry jsou nejlepší? Nebo má někdo nějaký nákres, podle kterého bych si je vyrobil? Přemýšlel jsem i nad tím, jestli nedát podložky vyšší a případně sehnat delší tyčky stabilizátoru? Nebo to není až tak jednoduché, nebo to nestojí za to skrz jízdní vlastnosti?
Má někdo nějaký nákres na plech pod motor od kterého bych se odrazil?
Třešnička na dortu
Modrý nezmal alias high milage hero alias ten můj modrý outback překonal půl milionu Dokonce současně už i víc, jsem skoro na 520 000. Což ve zkratce znamená, že od podzimu 2021 spolu máme najeto nějakých 35 000 km, z toho dost s velkými vleky, mimo silnice atd... A ani trochu nelituji toho, že jsem se dal k plejádám, ve všech výše zmíňených situacích a nejen v nich Outback prostě funguje
Změny od posledního příspěvku:
Nejprve se mi ještě v zimě povedlo zapadnout, na zafouknuté polní cestě, co jsem si ověřil, tak opravdu platí, že čím dál se Subaru dojedeš, tím dál jdeš pro traktor, vytáhnul jsem se až teleskopickým manipulátorem Ale ani to nepovažuju za ztrátu kytičky, protože z auta jsem musel oknem
Od té doby sjem řešil na autě jen to nejnutnější, nějak mi nezbýval čas si s tím více hrát, teď přes léto je to trochu lepší, tak se chci dát do díla... Fotka ilustrační ,takhle jsem opravdu nezapadl
Servisní úkony nebyli nijak zajímavé, tyčky stabilizátoru, uložení, ložiska, ruční brzda to zná asi každý... Pořád mě ale práce na subaru nepřestává bavit, jde to prostě hezky, na pohodu. A člověk tomu odpustí snad cokoliv, za to svezení...
Co momentálně řeším:
1. Motor mi lehce bere ulej a zároveň někudy uniká, po pročtení vlákna od Sama musím kouknout na to odvětrání klikové skříně, dost na to sázím. A ten únik snad vyřeším při rozvodech, které budu ve velmi blízké době dělat, objednal jsem i gufera na vačky a kliku. Nejhorší scénář s těsněními pod hlavami se mi snad vyhne, víka jsou totiž od nastavení vůlí ventilů přetěsněná a stále drží, no uvidíme...
2. Kimatizace je těžce náladová. Obzvlášť při teplotách nad cca 28´C a přímém sluníčku prostě přestává chladit. Celou soustavu jsem zkoušel vakuovat, náplň i s olejem je vyměněná, spojka kompresoru spíná, řemen je dostatečně dopnutý. Trochu mě děsí myšlenka spojená s dodělávanou navi a tím, že mi to nikde nechce zobrazovat teplotu. Možná ještě nejprve zkusím vyměnit teploměr a pak se uvidí. Při nižších teplotách a někdy i při vysokých funguje krásně, žídné chyby mi diag. nevyhodila.
3. Už to opravdu potřebuju přizvednout a dát do spodku plech, spolu se společným offroad životem se subaru se dost posunula hranice nemožného a spodek mám prostě nízko. Už dříve jste mi tu radili, že zadní podložky mají mít offset. Otázka zní, kdo mi je vyrobí a jaké rozměry jsou nejlepší? Nebo má někdo nějaký nákres, podle kterého bych si je vyrobil? Přemýšlel jsem i nad tím, jestli nedát podložky vyšší a případně sehnat delší tyčky stabilizátoru? Nebo to není až tak jednoduché, nebo to nestojí za to skrz jízdní vlastnosti?
Má někdo nějaký nákres na plech pod motor od kterého bych se odrazil?
Třešnička na dortu
Modrý nezmal alias high milage hero alias ten můj modrý outback překonal půl milionu Dokonce současně už i víc, jsem skoro na 520 000. Což ve zkratce znamená, že od podzimu 2021 spolu máme najeto nějakých 35 000 km, z toho dost s velkými vleky, mimo silnice atd... A ani trochu nelituji toho, že jsem se dal k plejádám, ve všech výše zmíňených situacích a nejen v nich Outback prostě funguje
Subaru Outback 2.5i MY2007
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14880
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Krásný jubileum To je dobře, že vše zásadní funguje a řeší se jen spotřebka. Tak ať to dál slouží ke spokojenosti!
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Krásný číslo!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
To je dobře, že to jezdí !! Doplním jen, že offset mají mít přední podložky, ne zadní. A protože už se je podvlada naučil dělat, tak se s ním můžeš domluvit, aby ti je vyrobil.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Jee, nojo, toho jsem si ani nevšiml. Podložky můžu vyrobit, cena cca 2500,- + případně doprava. Nejdýl trvá je nechat vypálit, pak to mam já za dva dny hotový.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Výměna rozvodů a větší údržba
V rámci volna jsem se konečně dohrabal k tomu vyměnit rozvody. Současně jsem zkouknul ten PCV ventil, sám os sobě hrká, ale pružinka mi přijde dost unavená - když jsem ho vyndal byl plný oleje, objednal jsem nový, vyměním ho. Proč? Protože za škrtící klapkou v místě kde ústí celá ta změť trubek od ventilu mám mastno. myslím si, že jsem objevil způsob jakým se mi ztrácí olej. Součaně jsem vyčistil i EGR ventil a šrtící klapku, vyměnil řemeny na altík a klimu, napínací kladku u klimy, no prostě co bylo po cestě a potřeba
K samotným rozvodům. Rozhodně nic těžkého, po vyndání chladiče vody se saharou spousta místa. Označený řemen už z výroby, no krása... Co mě už tolik nepotěšilo byl ztrhaný závit u napínací kladky. Někdo to už přede mnou vyvložkoval, jenže mě se spolu se šroubem půlka vložky vytočila. Po chvíli dolovaní to nakonec vzdala, natočil jsem tam novou vložku spolu s lepidlem na závity, nechal do druhého dne vytvrdnout, přad další montáží rozvodů, tak si snad nebudu příště nadávat Co ale bylo horší, při montáži a dotahování na moment je mi nezdály závity u dvou dalších vodících kladek, radši jsem je vytočil - tentokrát se závity plnými hliníku, no řešení stejné - vyvrtat - vložka atd... Co bylo horší, tak pro vrtání nebylo dost místa, takže jsem si ještě vyhodil klima chladič, na vyvrtání dobré, na řezání závitů zase překážely kladky od serva a řemenice na klice, to už se mi sundávat nechtělo, poradil jsem si trochu po svém Po tom co jsem všechno složil jsem přes FreeSSM restartoval paměť jednotek, ať se to adaptuje. Nebo je dobré udělat ještě něco?
K tomu SSM: Při propojení s vozidlem pomocí KKL kabelu mi diagnostika hlásí, že není možné navázat spojení přes ssm1. Ani po pročtení pár fór z toho nejsem úplně chytrej. Je možné, že mi auto prostě jen komunikuje přes SSM2, takže to SSM1 nemůže logicky vůbec najít, nebo je to v něčem jiném? Zkoušl jsem měnit i baudrate, beze změny. Co se mi konečně povedlo, je utěsnit komplet výfuk, pořád jsem nemohl přijít na to, kde to fouká, problém byl nakonec mezi svody a hlavami, očistil jsem všechny dosedací plochy a dal nová těsnění. V manuálu si dohledal, že nejdrřív mám dotáhnout díly výfuku k sobě a až pak výfuk k motoru, no jede to znatelně lépe
Takže souhrnem mám z toho svého modráska zase o něco větší radost a ve finále se všechno povedlo
V rámci volna jsem se konečně dohrabal k tomu vyměnit rozvody. Současně jsem zkouknul ten PCV ventil, sám os sobě hrká, ale pružinka mi přijde dost unavená - když jsem ho vyndal byl plný oleje, objednal jsem nový, vyměním ho. Proč? Protože za škrtící klapkou v místě kde ústí celá ta změť trubek od ventilu mám mastno. myslím si, že jsem objevil způsob jakým se mi ztrácí olej. Součaně jsem vyčistil i EGR ventil a šrtící klapku, vyměnil řemeny na altík a klimu, napínací kladku u klimy, no prostě co bylo po cestě a potřeba
K samotným rozvodům. Rozhodně nic těžkého, po vyndání chladiče vody se saharou spousta místa. Označený řemen už z výroby, no krása... Co mě už tolik nepotěšilo byl ztrhaný závit u napínací kladky. Někdo to už přede mnou vyvložkoval, jenže mě se spolu se šroubem půlka vložky vytočila. Po chvíli dolovaní to nakonec vzdala, natočil jsem tam novou vložku spolu s lepidlem na závity, nechal do druhého dne vytvrdnout, přad další montáží rozvodů, tak si snad nebudu příště nadávat Co ale bylo horší, při montáži a dotahování na moment je mi nezdály závity u dvou dalších vodících kladek, radši jsem je vytočil - tentokrát se závity plnými hliníku, no řešení stejné - vyvrtat - vložka atd... Co bylo horší, tak pro vrtání nebylo dost místa, takže jsem si ještě vyhodil klima chladič, na vyvrtání dobré, na řezání závitů zase překážely kladky od serva a řemenice na klice, to už se mi sundávat nechtělo, poradil jsem si trochu po svém Po tom co jsem všechno složil jsem přes FreeSSM restartoval paměť jednotek, ať se to adaptuje. Nebo je dobré udělat ještě něco?
K tomu SSM: Při propojení s vozidlem pomocí KKL kabelu mi diagnostika hlásí, že není možné navázat spojení přes ssm1. Ani po pročtení pár fór z toho nejsem úplně chytrej. Je možné, že mi auto prostě jen komunikuje přes SSM2, takže to SSM1 nemůže logicky vůbec najít, nebo je to v něčem jiném? Zkoušl jsem měnit i baudrate, beze změny. Co se mi konečně povedlo, je utěsnit komplet výfuk, pořád jsem nemohl přijít na to, kde to fouká, problém byl nakonec mezi svody a hlavami, očistil jsem všechny dosedací plochy a dal nová těsnění. V manuálu si dohledal, že nejdrřív mám dotáhnout díly výfuku k sobě a až pak výfuk k motoru, no jede to znatelně lépe
Takže souhrnem mám z toho svého modráska zase o něco větší radost a ve finále se všechno povedlo
Subaru Outback 2.5i MY2007
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Tome paráda. S těma ztrhanejma závitama jsi měl teda pakárnu. Je dobře, že to všechno klaplo !!! Ať to jezdí !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Ty se toho taky nebojíš, super!
Pěkná práce, hezky sis poradil.
Pěkná práce, hezky sis poradil.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- masha
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
- Jméno a příjmení: Václav Mašek
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Kus práce!!! Super
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Ještě pořád to nezaklepalo!
Co ale čert nechtěl, časovaná bomba, se kterou jsem svůj povoz nevědomky koupil, v podobě převložkovaného závitu v hlavě vybuchla
Prvotní diagnóza bylo fouklé těsnění pod hlavou, protože auto po troškách začalo brát vodu a tlakovat hadice ke chladiči. Po změření komprese na válcích jsem zjistil, že 2. 3. 4. mají přes 10 bar, 1. už tak veselý nebyl, ukázal 7,6. S těsněním jsem docela počítal, protože vím, že to je otázka kdy a ne jestli Jenže po utrženém šroubu hlavy a dopoledni stráveném odvrtáváním jsem přišel na to, že to není fouklým těsněním, ale prasklou hlavou. Navíc asi už dříve se na vyvložkovaném válci z hlavy kousek uloupl, domlátil spodek hlavy a vršek pístu a ještě to podfukovalo pod ventilem. Co je docela štěstí, tak nijak nepoškodil stěny válců ani se nezakousl do hrany pístu. Trochu mi vrtá v hlavě, jestli už to náhodou přede mnou někomu párkrát nekleplo, nechal to vyřešit nejjednodušší metodou a neposlal to dál... No na věci to stejně nic nemění
Jak je znalejším už určitě jasné, sehnat hlavu, nebo cokoliv na motor EJ25 127kw je vážně umění. Ať už jsem volal kamkoliv hned po tom, co slyšeli, že jde o něco na 127, tak předem věděli, že není
No, ale štěstí v neštěstí, kousek od mého bydliště, majitel jiné 127, dokonce modré, zadřel motor na klice a přidřel i písty. Takže po domluvě a prohlídce jsem si na laně z Havlíčkova Brodu (cca 50 km) dotáhl dárce pro svoji nesmrtelnou tetu Jedná se USA verzi dříve dovezenou přímo majitelem. Dále na ní nechal udělat v ČR zástavbu od Coubala, což mi taky hraje do karet... Spoustu dílů si přehodím k sobě, včetně sání (na mém předemnou někdo ztrhnul závit pro EGR), palubka, podběhy a další věci, co postupně doladím. Větší spousta mi zatím zbyla, takže se jich postupně za lidové ceny rád zbavím . Do rozborky jsem se dal za pomoci dvou kamarádů hned v pátek ráno a v neděli večer bylo vesměs rozebráno Pár dní poté jsem dárce vyexpedoval, bo není místo... Původně jsem se to "těsnění" rozhodnul zvládnout s motorem na autě, ano, jde to, ale je to fakt otrava, takže potom, co jsem si zkusil rozebrat prakticky celé auto si i ze svého vyhodím motor (nejspíš tuhle neděli) a sundám obě hlavy, které si vyměním za ty z dárce (U místního specialisty jsem si je nechal "repásnout" (plocha, sedla, gufera ventilů)) Svoji levou jsem ještě neviděl, ale když už, tak už... Případně mi zbyde jako záložní Když už bude motor venku tak si na předku provedu odrezovací kůru s výměnou přední spodní příčky, která je docela na kaši.
Takže co mi zbývá dodělat:
Vytáhnout můj motor a očesat ho
Vyměnit přední příčku a odrezit a ošetřit okolí
Nasadit na motor "nové" hlavy, sestavit a vrátit ho do auta
Konečně nasadit podložky made in Vláďa pod kastli
A nějaké doprovodné drobnosti typu palivového filtru, který je tu v nádrži, výměna odřené lišty na dveřích apod.
Na co jsem ještě zapomněl, tak se mi autě začalo ozývat klepání, naštěstí teda ne od motoru, ale od setrváku, který mám na autě ještě dvouhmotý, čili v rámci vyndání motoru ještě přeskládám spojku na jednohmotu, brnkačka
Co mi zbývá do budoucna je palubka, která byla na dárci netknutá, oproti mé popraskané, to bude fakt pecka, ale musí to počkat, až se s autem zase chvíli bude jezdit
Takže držte palce, ještě není konec!
Co ale čert nechtěl, časovaná bomba, se kterou jsem svůj povoz nevědomky koupil, v podobě převložkovaného závitu v hlavě vybuchla
Prvotní diagnóza bylo fouklé těsnění pod hlavou, protože auto po troškách začalo brát vodu a tlakovat hadice ke chladiči. Po změření komprese na válcích jsem zjistil, že 2. 3. 4. mají přes 10 bar, 1. už tak veselý nebyl, ukázal 7,6. S těsněním jsem docela počítal, protože vím, že to je otázka kdy a ne jestli Jenže po utrženém šroubu hlavy a dopoledni stráveném odvrtáváním jsem přišel na to, že to není fouklým těsněním, ale prasklou hlavou. Navíc asi už dříve se na vyvložkovaném válci z hlavy kousek uloupl, domlátil spodek hlavy a vršek pístu a ještě to podfukovalo pod ventilem. Co je docela štěstí, tak nijak nepoškodil stěny válců ani se nezakousl do hrany pístu. Trochu mi vrtá v hlavě, jestli už to náhodou přede mnou někomu párkrát nekleplo, nechal to vyřešit nejjednodušší metodou a neposlal to dál... No na věci to stejně nic nemění
Jak je znalejším už určitě jasné, sehnat hlavu, nebo cokoliv na motor EJ25 127kw je vážně umění. Ať už jsem volal kamkoliv hned po tom, co slyšeli, že jde o něco na 127, tak předem věděli, že není
No, ale štěstí v neštěstí, kousek od mého bydliště, majitel jiné 127, dokonce modré, zadřel motor na klice a přidřel i písty. Takže po domluvě a prohlídce jsem si na laně z Havlíčkova Brodu (cca 50 km) dotáhl dárce pro svoji nesmrtelnou tetu Jedná se USA verzi dříve dovezenou přímo majitelem. Dále na ní nechal udělat v ČR zástavbu od Coubala, což mi taky hraje do karet... Spoustu dílů si přehodím k sobě, včetně sání (na mém předemnou někdo ztrhnul závit pro EGR), palubka, podběhy a další věci, co postupně doladím. Větší spousta mi zatím zbyla, takže se jich postupně za lidové ceny rád zbavím . Do rozborky jsem se dal za pomoci dvou kamarádů hned v pátek ráno a v neděli večer bylo vesměs rozebráno Pár dní poté jsem dárce vyexpedoval, bo není místo... Původně jsem se to "těsnění" rozhodnul zvládnout s motorem na autě, ano, jde to, ale je to fakt otrava, takže potom, co jsem si zkusil rozebrat prakticky celé auto si i ze svého vyhodím motor (nejspíš tuhle neděli) a sundám obě hlavy, které si vyměním za ty z dárce (U místního specialisty jsem si je nechal "repásnout" (plocha, sedla, gufera ventilů)) Svoji levou jsem ještě neviděl, ale když už, tak už... Případně mi zbyde jako záložní Když už bude motor venku tak si na předku provedu odrezovací kůru s výměnou přední spodní příčky, která je docela na kaši.
Takže co mi zbývá dodělat:
Vytáhnout můj motor a očesat ho
Vyměnit přední příčku a odrezit a ošetřit okolí
Nasadit na motor "nové" hlavy, sestavit a vrátit ho do auta
Konečně nasadit podložky made in Vláďa pod kastli
A nějaké doprovodné drobnosti typu palivového filtru, který je tu v nádrži, výměna odřené lišty na dveřích apod.
Na co jsem ještě zapomněl, tak se mi autě začalo ozývat klepání, naštěstí teda ne od motoru, ale od setrváku, který mám na autě ještě dvouhmotý, čili v rámci vyndání motoru ještě přeskládám spojku na jednohmotu, brnkačka
Co mi zbývá do budoucna je palubka, která byla na dárci netknutá, oproti mé popraskané, to bude fakt pecka, ale musí to počkat, až se s autem zase chvíli bude jezdit
Takže držte palce, ještě není konec!
Naposledy upravil(a) Thomass dne pát zář 16, 2022 1:09 pm, celkem upraveno 4 x.
Subaru Outback 2.5i MY2007
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14880
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Jé, škoda, že už je dárce pryč. Předpokládám, že všechny boční okýnka a pravou zadní stahovačku sis doma nenechal? :-)
Jinak teda pěknej voser a spousta udělaný práce. Snad to všechno dopadne a budeš mít zas na delší čas klid :-)
Jinak teda pěknej voser a spousta udělaný práce. Snad to všechno dopadne a budeš mít zas na delší čas klid :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Mám okna aj stahovačky ze dveří, okna co by se museli vyřezat odjeli, na to nebyl čas ani chuť
Díky, taky v to doufám
Díky, taky v to doufám
Subaru Outback 2.5i MY2007