vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od mnov »

"Na zadných bubnoch kvôli prepúšťajúcim brzdovým valčekom boli čeluste nesúmerne opotrebované. "
To nesouměrné opotřebení je vlastnost bubnových brzd. Náběžná pakna se vždy opotřebovává víc.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Strešné okno"

Po kúpe auta strešné okno nešlo, tak som ho nepoužíval. Raz som stlačil spínač a ono sa otvorilo. Tak som ho začal používať. Lenže začalo to fungovať sporadicky. V posledej fáze som pri spustení spínača počul zo zadu cvakanie, ale motorček sa nespustil. Na subaruforester.org som našiel článok člena fóra ako si vymenil zodrané uhlíky v motorčeku a strešné okno mu po oprave za pár drobních opäť fungovalo. Bol som presvedčený, že to môže byť problém i môjho auta. Minulé leto som to rozobral a zistil, že uhlíky nie sú úplne zodrané. Očistil som vnútro od uhlíkového prachu a opäť vložil na miesto. ...bez pozitívneho výsledku. Znovu motorček von, oddelil som samotný motorček od plošného spoja. Motorček sa točil po priložení k napätiu. Sused mi to vzal pozrieť a niečo preletoval, či tam nebude studený spoj na plošáku. Ani tým sa nepodarilo ho uviesť ku fungovaniu.
Až teraz, pred pár týždňami, som si povedal, že to musím na leto dať do funkčnosti a zohnať náhradný motorček. Vďaka "námořníkovi" sa mi to podarilo a od dnes môžem využívať to čo auto mám možnosť.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Četl jsem vedle ve vlákně, že už ti to funguje. To je dobře !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Guma ku stabilizátoru"

MInulý rok som robil komplet silentbloky nápravy. Pred 2 rokmi, alebo už možno aj pred 3 rokmi (myslím, že ešte nebola Corona) som menil na prednej náprave gumy ku stbilizátoru, dával som OEM Subaru. Teraz nám pri dome frézujú cestu, tak na prahu keď som išiel veľmi pomaly som započul buchanie. Uvažujem tam dať nejaké polyuretánové gumy.
Na schéme ku autu https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=15149&q=
je pre 20401AC031 Bushing-Stabilizer uvedené "FOR STABILIZER (D=21)". Keď sa rozklikne daný diel, tak ponúka gumu s D=20 resp. náhradu aj s D=19.
Aký by mal byť priemer otvoru v gume voči stabilizátoru, o 1 mm menší resp. ako dávate, 1:1?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od podvlada »

Ideální je změřit přesně to nejslabší místo tyče stabilizátoru, ona přímo pod gumou může být vydřená a tenčí než byť hned vedle toho uložení. A podle toho vybrat správnej průměr - samozřejmě radši menší, než aby to už v novym bylo zas volně.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Mechanizmus stieračov"

Asi pred 2 mesiacmi mi pri ceste v daždi začali neschádzať stierače úplne na svoje vychodiskové miesto. Bol poškodený plastový kĺbik na jednom tiahle - to kratšie "A", na strane kde vykonávalo kľukový pohyb.
_DSC7169.JPG
Po zistený možných náhrad som sa rozhodol ísť cestou originálného tiahla s kĺbikmi (86527SA000) - Subaru ponúka náhradný diel iba ako celok.
_DSC7171.JPG
Po rozobraní mechanizmu stieračov som zistil, že tiahlo je mierne zahnuté. Nový diel však bol zahnutý opačne ako pôvodný diel.
_DSC7172.JPG
Nové tiahlo "A" malo vyrazené označenie "R", pričom pôvodné "L".
_DSC7173.JPG
Diel som si vyhliadol podľa schémy pre svoje auto (Forester, Europe/General, 2002-2005, LHD, 2,0L SOHC NA, MT) https://partsouq.com/en/search/all?q=86527SA000 kde mi ponúklo diel 86527SA000 https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 86527SA000. Obiednával som u miestného predajcu Subaru, ktorý chcel aj VIN pre kontrolu. Po rozobratí a zistení, že diely nepasujú som to nechal rozobraté a ráno zisťoval kde sa stala chyba. Porovnal som z mailu číslo dielu s číslom na sáčku - to sedelo. Napadlo ma či nejaký japončík nedal nesprávnu etiketu na sáčok. Lebo to označenie "L" vs. "R" mi evokovalo, že to bude označenie pre LHD - ľavostranné riadenie resp. pre RHD - pravostranné riadenie. Ešte mi napadlo skontrolovať čo ponúka katalóg za diel pre totožné auto ale s RHD. A ten, na prekvapenie, ponúkal rovnaký diel. https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 86527SA000
Tak som siel s oboma dielmi k predacovi Subaru. Tu nič nevyriešili, tak som ich dotlačil nafotiť si označenia oboch dielov a zaslať to do Subaru, resp. oni vedia kde. Dostal som prísľub, že sa potom ozvú. Po týždni bez reakcie som sa ozval ja im. Odpoveď dostali, daný diel je správny.
Cez víkend na chalupe prišiel čas, že som sa k tomu opäť dostal. Odstrojil som ramienka stieračov a plastový kryt pod sklom. Bol som prístupný aj k tomu, že objednaný diel tam môže byť použiteľný, že to zahnutie je tam kvôli kľukovému pohybu aby sa v určitej polohe nezasekol. Ked som zapol mechanizmus stieračov, tak to tiahlo v mieste ohnutia bolo nad prelisom karoserie, ktorý kopíroval hlavný brzdový valec. S opačným zahnutím (s novým dielom) by s najväčšou pravdeoodobnosťou došlo ku stretu tiahla s prelisom. Najprv som myslel, že vyberiem tie plastové kĺbiky z nového tiahla "R" a dám ich do pôvodného tiahla "L". To však by mohlo by deštrukčné, budú tam asi nejaké západky, ktoré idú len jedným smerom. Tak prišlo na to, že ohnem nové tiahlo do tvaru pôvodného tiahla. Ak by to nešlo kvôli materálu tiahla, môžem ešte špekulovať nad rozoberaním plastových kĺbikov.
Nakreslil som si tvar pôvodného tiahla na kartón a začal ohýbať. Poznačil som si na tiahle kde sa začína lomiť. Dal som to do zveráka, tam sa mi to šmýkalo. Tak som našiel medzeru medzi dvomi hradami na komore a tam sa to podarilo.
_DSC7174.JPG
_DSC7176.JPG
_DSC7177.JPG
_DSC7178.JPG
_DSC7179.JPG
_DSC7180.JPG
Naposledy upravil(a) vasco dne úte čer 21, 2022 6:22 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Ramienka stieračov"

Nakoniec som ešte prestriekal ramienka stieračov, ktoré už boli poznačené zubom počasia za tie roky.
Použil som Mannol Acryl Pain Black https://olejposta.sk/Mannol_Acryl_Paint ... r_836.html
_DSC7182.JPG
_DSC7183.JPG
_DSC7184.JPG
_DSC7185.JPG
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od StandaB »

Vasco, nadhera. Nekdy se musi improvizovat a "tunovat". Hlavni je, Umet si poradit!! >B-)
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Kľučka batožinových dverí"

Odkrytoval som tapacír batožinových dverí aby som zistil v akom stave je spodná hrana dverí z vnútra. Problém bol v prvom rade povoliť jednu skrutku na madle. Krížový bit sa mi šmýkal, skúšal som tam strieknúť WD-čko, potom som dával gumičku medzi bit a skrutku, nešlo to. Už boli po ruke aj vrtáky. Vzal som Parkside Performance 12V a tam boli bity a jeden bol, myslím PH2, ale hrot mal skrátený voči štandardnému vyhotoveniu. ...a s tým to povolilo. Skrutky neboli nijak zahrdzavené. Taká maličkosť, ale sa človek nevie pohnúť ďalej kvôli jednej skrutke.
A popri tom ako som sa snažil to povoliť, tak som zahliadol tú mrchu HRDZU na ráme kľučky.
_DSC7187.JPG
_DSC7188.JPG
Páni v Japonsku niekde urobili chybu, buď v materiáli alebo v povrchovej úprave. Už pri viacerých z vás som to čítal, že ste sa s tým už pasovali. A tí, čo ešte nie, tak si to len nevšimli.
Keď bude čas, tak musím to rozobrať. To musí ísť dole ten plastový diel s nápisom SUBARU? Je to len na klipoch?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od Tapan »

Tohle je bohužel standardní stav, a ano, plast musí dolů. U SG je naštěstí řešený lépe než na Outbacku, takže ho pravděpodobně při demontáži nezničíš :-) Bohužel stav plechu nic moc, tam už moc kovu po odstranění rzi nezbyde.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

podvlada, ty si to mal rozobrané. Pod tým plastovým krytom sú nalepené tesnenia (91163x) alebo je to len protivibrčná pena? Je to znova použitelné?
5.dvere SG11.jpg
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od Tapan »

Je to použitelné znovu, jen pěna
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Tapan píše: stř čer 29, 2022 10:09 am Je to použitelné znovu, jen pěna
OK. Ďakujem
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od podvlada »

Štěpán byl rychlejší, příště klidně piš SZ :-) jj, pěna, ale u mě teda časem už moc nepěnila. Asi to slouží spíš jen aby plast neničil lak, proti vodě chabý...
Rezatý to je pěkně, ale i když vim jak to vypadalo u mě, by to ještě mohlo bejt použitelný. Teď po zkušenostech bych to ani nerozebíral na prvočinitele a celý to dal (včetně plastový páčky, prostě celou tu sestavu kliky) do elektrolýzy, když vim, jak to pomohlo, všechno to co jsem zkoušel předtím byla jen zbytečná práce. Samozřejmě co se loupe rovnou oloupat, ale klidně jen šroubovákem co je volně, o zbytek se postará elektrika.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

podvlada píše: stř čer 29, 2022 10:47 am Štěpán byl rychlejší, příště klidně piš SZ :-) jj, pěna, ale u mě teda časem už moc nepěnila. Asi to slouží spíš jen aby plast neničil lak, proti vodě chabý...
Rezatý to je pěkně, ale i když vim jak to vypadalo u mě, by to ještě mohlo bejt použitelný. Teď po zkušenostech bych to ani nerozebíral na prvočinitele a celý to dal (včetně plastový páčky, prostě celou tu sestavu kliky) do elektrolýzy, když vim, jak to pomohlo, všechno to co jsem zkoušel předtím byla jen zbytečná práce. Samozřejmě co se loupe rovnou oloupat, ale klidně jen šroubovákem co je volně, o zbytek se postará elektrika.
Na elektrolýzu nemám zdroj. Na tvojich fotkách som videl, že si ramienko stierača a tým aj motorček mal na pôvodnom mieste – neodmontované!?
Inak, ja to ramienko chcem dať dole, pretože pod tým krycím plastom na hriadeľke motorčeka je začiatok ramienka z asi zliatiny hliníka a farba sa tam odlupovala ako to bolo zoxidované. Nešlo mi však to ramienko dole z hriadeľa. Nechcel som tým veľmi mykať lebo je to predsa uložené v skle a aby to neprasklo.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“