Ekologie a "Ekologie"
Re: Ekologie a "Ekologie"
Já jsem taky ještě něviděl nějakou neutrální objektivní studii. Hlavně takovou, kde by bylo možné ověřit, kde ty čísla s kterýma pracují nabrali.
Hele, ono je to o konstrukci vozu, jak se na tím kdo zamyslel.
Ty kotouče to je pravda. Přední asi budu muset vyměnit. Mám najeto přes 90 tis a jsou tam vyrezlé malé ďupky. Zadní brzdy jsou bubnové.
Destičky jsou stále původní a určitě jsou ještě nad 50% opotřebením. Na rekuperaci jezdím celou cestu. Na brzdu šlápnu, až když chci opravdu zastavit, nebo se jedná o nějaké nepředvídatelné prudší brždění. Pokud je hnadný i zadek, tak prostě el. auto vzadu kotouče nepotřebuje.
Má údržba je, jednou za 60 tis km vyměnit necelý litr ATF do převodovky s diferákem a pak samozřejmě ten kabinový filtr. Tím to hasne. Možná bych taky při tom výročí 100 tis km, mohl vyměnit fridex v chlazení motoru a elektroniky.
U spalováku se toho prostě musí měnit více a častěji.
námořník: právě že podle mě odvodit emise je problém. Protože jak už je v článku napsáno, strašně záleží na tom, jestli se el. auto nabíjí v norsku, francii, nebo v polsku. Tak stejně hodně bude záviset na tom, kde se ta která součástka vyrobila. A to se nejdená o nějakých zanedbatelných 5%.
Hele, ono je to o konstrukci vozu, jak se na tím kdo zamyslel.
Ty kotouče to je pravda. Přední asi budu muset vyměnit. Mám najeto přes 90 tis a jsou tam vyrezlé malé ďupky. Zadní brzdy jsou bubnové.
Destičky jsou stále původní a určitě jsou ještě nad 50% opotřebením. Na rekuperaci jezdím celou cestu. Na brzdu šlápnu, až když chci opravdu zastavit, nebo se jedná o nějaké nepředvídatelné prudší brždění. Pokud je hnadný i zadek, tak prostě el. auto vzadu kotouče nepotřebuje.
Má údržba je, jednou za 60 tis km vyměnit necelý litr ATF do převodovky s diferákem a pak samozřejmě ten kabinový filtr. Tím to hasne. Možná bych taky při tom výročí 100 tis km, mohl vyměnit fridex v chlazení motoru a elektroniky.
U spalováku se toho prostě musí měnit více a častěji.
námořník: právě že podle mě odvodit emise je problém. Protože jak už je v článku napsáno, strašně záleží na tom, jestli se el. auto nabíjí v norsku, francii, nebo v polsku. Tak stejně hodně bude záviset na tom, kde se ta která součástka vyrobila. A to se nejdená o nějakých zanedbatelných 5%.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Ekologie a "Ekologie"
Jakou brzdu to potřebuje si nejsem úplně jistej... osobně si myslím, že na těžších autech by ta kotoučovka dneska být měla (a u elektra je těžší asi cokoliv většího než to citigo), právě kvůli tomu, aby to v tý krizi bylo schopný rychle zastavit, byť při normálnim provozu na tu brzdu třeba ani nešlápneš. A ona i většina těch aut ji mám - BMW i3 je zadokolka a má kotoučovky, 4x4 tesla má kotoučovky, akorát škodovka na tom zase ušetřila Nicméně i ta bubnovka není úplně 100% bezúdržbová (můj plaťák po nákupu s bubnovkama třeba nebrzdil vůbec ).
Nepopírám, že na tu údržbu to o něco jednodušší bude, ale ta údržba by tam podle mě být měla. Když to vezmu, tak kabiňák se třeba klasicky mění po 2 letech, tak kdyby do servisního plánu dali servis jednou za dva roky, při kterym vymění filtr, rozhýbou, namažou, případně vymění ty brzdy, když zreznou a alespoň zběžně prohlídnou, jestli to nemá kravský vůle na podvozku, tak neřeknu ani popel. Jenže třeba co jsem zjišťoval, tak ta tesla nemá předepsanej servis žádnej. Vůbec. A většina jejich majitelů pak právě ještě juchá nad tím, jaká je to hrozná výhoda, že se to vůbec neservisuje. Což když mi zároveň přijde, snad se nikoho nedotknu, že si tyhle auta kupujou z velké části hlavně lidi, kteří by na to nenasadili ani rezervu (kdyby jí to mělo), tak mi to vážně nepřijde moc šťastné...
Nepopírám, že na tu údržbu to o něco jednodušší bude, ale ta údržba by tam podle mě být měla. Když to vezmu, tak kabiňák se třeba klasicky mění po 2 letech, tak kdyby do servisního plánu dali servis jednou za dva roky, při kterym vymění filtr, rozhýbou, namažou, případně vymění ty brzdy, když zreznou a alespoň zběžně prohlídnou, jestli to nemá kravský vůle na podvozku, tak neřeknu ani popel. Jenže třeba co jsem zjišťoval, tak ta tesla nemá předepsanej servis žádnej. Vůbec. A většina jejich majitelů pak právě ještě juchá nad tím, jaká je to hrozná výhoda, že se to vůbec neservisuje. Což když mi zároveň přijde, snad se nikoho nedotknu, že si tyhle auta kupujou z velké části hlavně lidi, kteří by na to nenasadili ani rezervu (kdyby jí to mělo), tak mi to vážně nepřijde moc šťastné...
Re: Ekologie a "Ekologie"
Tesla je případ sama pro sebe. Nemá uváděný servis, protože do nedavna třeba ani v čr žádný servis na teslu nebyl
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Ekologie a "Ekologie"
Hodně elektromobilů má dneska bubnové brzdy, někdy i na všech kolech viz třeba Hyundai Kona...kotoučové brzdy dost trpí pokud se delší dobu nepoužívají (tesla si umí automaticky "pribržďovat" aby otřela bordel z destiček a kotouců) a většina elektromobilů dnes primárně brzdí rekuperací (klidně do zastavení)... navíc bubnová brzda má velmi dobrý brzdný účinek (stejně velká bubnová brzda bude brzdit lépe než kotoučová), důvod proč se přecházelo na kotoučové brzdy je, že tolik nemění brzdné vlastnosti při opakovaném brzdění (hlavně vlivem teplot)... a mám za to že ten nejlevnějši model tesly má bubny taky
Forester SG 2006 2.0X
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Ekologie a "Ekologie"
Ostatní značky sice mají, ale stejně s tím neumí K tomuhle u toho kamaráda byla taky "zábavná" story. Měl (teda v tý době už tím jezdil někdo jiný) jednu z těch prvních i3; dávali tomu záruku na 80% kapacity baterie po 8 letech. Fungovalo to celou dobu v pohodě, ale někdy asi po 5, 6 letech se to nějak zbláznilo a ukazovalo to úplně nesmyslný dojezd. Něco jako 20-30km po nabití. V servisu vždycky udělali něco, že to vyjelo s normálnim dojezdem, ale po prvním nabití to ukazovalo stejnou kravinu. Po 3 podobných návštěvách servisu si pak od nějakýho maníka na FB nechal vyměnit celou baterku (maník tahal baterky z bouraček z těch novějších modelů, co měly větší baterku a dělal to za cenu baterky s tím, že tu starou si nechal). Jako dobrý, akční rádius auta se díky tomu o dost zvětšil, ale i tak ta výhodná akce stála něco jako kompletní generálka H6, takže ty tvrzení o úsporách proti spalovákům taky neberu nějak moc vážně
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Ekologie a "Ekologie"
Ono ještě k té rekuperaci... Normálně ano, ale taky je IMHO potřeba vzít v potaz, že když je to plně nabitý, tak to nerekupuruje vůbec. Jako já vim, že člověk v horskym penzionu s nabíječkou na nejvyššim místě v okolí asi nebydlí tak často, ale pořád za mě brzda je bezpečnostní zařízení (taky má takový ty nesmysly jako dva okruhy a podobně aby se předešlo dalším méně pravděpodobným problémům jako prasklá hadička...), která by měla zvládnout to auto udržet v ovladatelném stavu i v těch horších podmínkách a bez pomoci dalších věcíVrták píše: ↑stř čer 15, 2022 12:50 pm Hodně elektromobilů má dneska bubnové brzdy, někdy i na všech kolech viz třeba Hyundai Kona...kotoučové brzdy dost trpí pokud se delší dobu nepoužívají (tesla si umí automaticky "pribržďovat" aby otřela bordel z destiček a kotouců) a většina elektromobilů dnes primárně brzdí rekuperací (klidně do zastavení)... navíc bubnová brzda má velmi dobrý brzdný účinek (stejně velká bubnová brzda bude brzdit lépe než kotoučová), důvod proč se přecházelo na kotoučové brzdy je, že tolik nemění brzdné vlastnosti při opakovaném brzdění (hlavně vlivem teplot)... a mám za to že ten nejlevnějši model tesly má bubny taky
Re: Ekologie a "Ekologie"
Na bubnech jezdí celá nákladní doprava. Takže ty brzdy nemůžou bejt až tak marný.
Nicméně. Na rekuperaci po nabití mám fígl. Stačí zapnout topení a klimu
Nicméně. Na rekuperaci po nabití mám fígl. Stačí zapnout topení a klimu
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20642
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Ekologie a "Ekologie"
Dracekvo: od energetické náročnosti se bude odvíjet cena. Takže si nemyslím, že by to automobilky nevěděly.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14868
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Ekologie a "Ekologie"
Řešíte nesmysle. Dokud je strategie taková, že všichni přejdeme na elektromobile a nabíjet je budeme elektřinou z OZE nebo z vodíku, kterej vyrobíme z OZE, tak je celá elektromobilita vážně téma tak na diskuzní fórum. Dokud je elektromobilů řekněme do 5-10 procent, tak asi svět může fungovat dál tak, jak jsme zvyklí. Kdyby to bylo 50 procent, nemáme zdroje, což povede k (dalšímu) zdražení elektřiny, naopak máme výpadek spotřební daně z PHM, který bude muset být nahrazen jinou daní, možná úplně jinou, možná to bude daň z elektřiny pro nabíjení elektromobilů. Na druhou stranu kluci energetický, co dělají do smart grids, už jsou celí natřesení, jak odpoledne přijedete domů, dáte elektromobil na nabíječku a oni budou vaši baterku využívat k balancování soustavy. Asi za to dostanete pár halířů, a bude vás to stát pár na/vybíjecích cyklů. A kdo nebude chtít, ten to dostane befehlem.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekologie a "Ekologie"
Všichni naštěstí nikdy. Radši mrvej, než tím muset jezdit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2221
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Ekologie a "Ekologie"
Přesně takhle to vidím taky, jen je to v mém případě snadněji realizovatelné
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekologie a "Ekologie"
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Ekologie a "Ekologie"
Tak hlavně že zavřeli atomovky, které nevypouštěli vůbec nic a teď z nouze budou pálit uhlí.
Zelený patří do stejné skupiny jako komunisti.
Vidí jen svoje pětiletky a realita je nezajímá.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... y-40400668
Zelený patří do stejné skupiny jako komunisti.
Vidí jen svoje pětiletky a realita je nezajímá.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... y-40400668
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Ekologie a "Ekologie"
Pokud se dobře pamatuju, tak Křetínský koupil část těch něměckých uhelných elektráren, tak teď se mu ta insvestice asi vrátí. Vzhledem k tomu, jak nutně to němci potřebují, tak si myslím, že na tom dost vydělá.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1138
- Registrován: čtv led 16, 2020 9:56 pm
- Jméno a příjmení: Mira Decky
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Ekologie a "Ekologie"
Křetínsky pronesl "mám rád OZE - vydělávají mi miliony"
Redaktor : vždyť žádné nevlastníte.
K: "To nevadí, díky nim mám v DE byznys"
= regulátor trhu mu platí za standby mod. geniální business.
Není nad to, když ekologii řídí nějaký student FSS...
Redaktor : vždyť žádné nevlastníte.
K: "To nevadí, díky nim mám v DE byznys"
= regulátor trhu mu platí za standby mod. geniální business.
Není nad to, když ekologii řídí nějaký student FSS...
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno