Forester 2009 4EAT rány při řazení
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát dub 29, 2022 2:15 pm
- Jméno a příjmení: Jakub Vysloužil
- Bydliště: Českolipsko
Forester 2009 4EAT rány při řazení
Ahoj bando,
už docela dlouho se potýkám s tímto problémem a jdu si k vám zkušenějším pro radu. Mám Forestra rok 2009, 2.0i s čtyřstupňovým automatem. Nájezd 160tis, já s ním najel zatím 30tis za poslední rok.
Co auto dělá:
při plným rejdu se hne jen když pořádně přidám plyn (jakoby se seknou kola a tlačím to přes sílu) a občas se ozývá takové duté kovové klepání/cvakání od zadní nápravy, když zastavím tak odzadu něco vrže (připomíná štěkot malého psa z dálky) a vrzání pokračuje i když vypnu motor dalších 10 vteřin (možná zadní diferák? )
většinou po prudkém zatáčení a následném zastavení se ozve rána, zase jakovy odzadu vždycky když vyřadím nebo měním mezi PRND - ale jen jednou, dokud se zase nezačnu hýbat, jakoby se něco uvolnilo a auto si poposkočí
párkrát se mi stalo, že při plným rejdu to do kopce na kruháči chcíplo
všechno se to děje jen při zahřátí všech kapalin na operativní teplotu, dle symptomů se to jeví jako takzvaný "torque bind", proto jsem udělal tři výměny oleje v automatu a zkusil jsem to tím uvolnit, pak jsem zkusil vypnout přes pojistku 4x4 AWD což má problém odstranit, ale bylo to tam pořád, takže torque bind to není
tuším, že by se mohlo jednat o posilovač řízení, který do tohoto modelu dívají elektronický, když to zkouším na volném parkovišti a dělám pár koleček, tak mi to posilovač vypíná a funguje přerušovaně, ale to mi stejně nesedí, protože ty rány chodí odzadu a jen za tepla, za studena auto vystřelí a jede se mu z místa lépe, plný rejd mu nevadí a jede furt svižně
když to řídím tak mám pocit jako bych táhnul zadní kola za sebou, ten automat to má po své ose utáhnout, moje auto se ale zastaví a nejede dokud nepřidám aspoň 10-30% plynu
mechanik neví, já nevím, na internetu jsem strávil desítky hodin, poraďte prosím (americké forum taky nevědělo, tak schválně )
už docela dlouho se potýkám s tímto problémem a jdu si k vám zkušenějším pro radu. Mám Forestra rok 2009, 2.0i s čtyřstupňovým automatem. Nájezd 160tis, já s ním najel zatím 30tis za poslední rok.
Co auto dělá:
při plným rejdu se hne jen když pořádně přidám plyn (jakoby se seknou kola a tlačím to přes sílu) a občas se ozývá takové duté kovové klepání/cvakání od zadní nápravy, když zastavím tak odzadu něco vrže (připomíná štěkot malého psa z dálky) a vrzání pokračuje i když vypnu motor dalších 10 vteřin (možná zadní diferák? )
většinou po prudkém zatáčení a následném zastavení se ozve rána, zase jakovy odzadu vždycky když vyřadím nebo měním mezi PRND - ale jen jednou, dokud se zase nezačnu hýbat, jakoby se něco uvolnilo a auto si poposkočí
párkrát se mi stalo, že při plným rejdu to do kopce na kruháči chcíplo
všechno se to děje jen při zahřátí všech kapalin na operativní teplotu, dle symptomů se to jeví jako takzvaný "torque bind", proto jsem udělal tři výměny oleje v automatu a zkusil jsem to tím uvolnit, pak jsem zkusil vypnout přes pojistku 4x4 AWD což má problém odstranit, ale bylo to tam pořád, takže torque bind to není
tuším, že by se mohlo jednat o posilovač řízení, který do tohoto modelu dívají elektronický, když to zkouším na volném parkovišti a dělám pár koleček, tak mi to posilovač vypíná a funguje přerušovaně, ale to mi stejně nesedí, protože ty rány chodí odzadu a jen za tepla, za studena auto vystřelí a jede se mu z místa lépe, plný rejd mu nevadí a jede furt svižně
když to řídím tak mám pocit jako bych táhnul zadní kola za sebou, ten automat to má po své ose utáhnout, moje auto se ale zastaví a nejede dokud nepřidám aspoň 10-30% plynu
mechanik neví, já nevím, na internetu jsem strávil desítky hodin, poraďte prosím (americké forum taky nevědělo, tak schválně )
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester 2009 4EAT rány při řazení
Zapojením pojistky FWD nic neověříš. Pročti si toto vlákno.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Forester 2009 4EAT rány při řazení
Jj, pokud to bude bloklý nějakou závadou ve spojený poloze, tak to pojistkou nic neudělá. Pojistka totiž neudělá nic jinýho, než, že TCU nastaví tu spojku na nulu, jakože rozpojit. A pokud by tohle fungovalo, tak by jí to rozpojovalo (uvolňovalo) i při běžný jízdě.
Pro jistotu bych proklepnul diagnostiku TCU. Ale sázím spíš na mechanickej problém.
Ještě mě napadá problém se zadním diffem.
Pro jistotu bych proklepnul diagnostiku TCU. Ale sázím spíš na mechanickej problém.
Ještě mě napadá problém se zadním diffem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Forester 2009 4EAT rány při řazení
To vrzání 10 vteřin po zastavení... houpající se plovák v nádrži?
Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Forester 2009 4EAT rány při řazení
Filipe, fakt se to děje? Občas mi po zastavení chvilku vrže můj Forester v plynu, a fakt jediný co mi napadlo mohl bejt plovák, ale netušil jsem, jestli to tak opravdu může bejt
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Forester 2009 4EAT rány při řazení
Mě plovák v nádrži spíš tak poťukává a slyším tam žbluňkání. Když mám sklopené sedačky tak je to markantnější.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Forester 2009 4EAT rány při řazení
Ano. Pokud máš LPG tak je to na 1000% plovák v plynové nádrži.podvlada píše:Filipe, fakt se to děje? Občas mi po zastavení chvilku vrže můj Forester v plynu, a fakt jediný co mi napadlo mohl bejt plovák, ale netušil jsem, jestli to tak opravdu může bejt
Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Forester 2009 4EAT rány při řazení
Tak díky za potvrzení ne že bych nějak plašil, ale dobrý vědět.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Forester 2009 4EAT rány při řazení
Mě to dělalo od novoty, řešil jsem s plynařem ale postupně to ztichlo.
Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04