Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Ten rozdíl napětí za studena a za tepla, je dle mého názoru způsoben teplotní závislostí polovodičů.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5221
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
asi to bude fikanější něž jsme si mysleli, aby to furt nevalilo do baterky naplno když už je nabitá , ale jak to je vymyšlené to už je nad mé skromné znalosti elektriky, ja si toho teda ale nikdy nevšiml, vždy když jsem něco měřil tak tam bylo 14 a něco
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Když jsem kdysi bastlil regulátory alternátoru, tak se tam využívalo toho, že u Zenerky v případě lavinového průrazu napětí při zvýšení teploty roste a v případě zenerova průrazu klesá stejně jako u normální diody. Zapojovala se do série Zenerka a několik diod a tím se ovlivnila teplotní závislost výstupního napětí.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23055
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Jasně, takže je to v podstatě nechtěnej jev daný fyzikálním omezením
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Ta teplotní kompenzace se právě dělala tak, aby to za studena dobíjelo trochu vyšším napětím. Studený akumulátor hůř přijímá energii.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Osobne si nemyslim, ze to je tou teplotou. To by bolo 100% vidno v lete vs. v zime ten rozdiel v napatiach a to teda nie je. Auta uz dnes nie su blbe, imho sa to riadi prudmi.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23055
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tak u dnešních aut je možný cokoliv, ale já mluvím o 20 letý pixle Nicméně léto/zima si myslím že až tolik nepoznáš, když si vezmeš, že ti tím alternátorem teče taky klidně 100A, tak uvnitř toho alternátoru bude docela dost teplo i v zimě
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15031
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
spm: jo bejvá...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Ahaa, som myslel, ze sa bavime o teplote bat.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tak jsem dneska kouknul na ty volty před startem. 2 dny auto stojí. Zhasnul jsem světla, zapnul klíček 10,2. Rozsvítil jsem světla, pokleslo to na 10,0. Nastartoval jsem a pak jsem si teprve uvědomil, že jste ještě chtěli vědět, kam to poklesne během startování. Tak zase příště.
V každým případě to startuje normálně.
V každým případě to startuje normálně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tome, ten měřák evidentně neukazuje napětí na baterce.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
To koukáš na displej nebo jinam?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Koukal jsem na voltmetr, který mám místo zapalovače. Dobře, změřím to měřákem na baterce.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3751
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
U me merak na zapalovaci ukazuje ca: 0,3-0,4V mene nez na kontaktech baterky.
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tome ty si z náš všech děláš legraci. Tyhle čínský hračky generujou náhodný čísla. Co takhle displej? Co ukazuje ten?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)