Nezávislé topení
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22971
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nezávislé topení
No u tiskárny bych se trochu bál, jestli to vydrží... mám pocit, že z toho může lézt vzduch o teplotě až 100°C, což je u většiny materiálů už dost na hraně nebo za hranou...
Co se týče té vzduchové hadice, tak víceméně papír s hliníkovou fólií se používá i u renomovanějších značek. A až uvidíš cenu, tak tě z toho klepne Já mám nějaký zbytek webastí hadice, ale teď si úplně nevybavuju, jestli jsem ji slíbil podvladovi nebo ne
Co se týče té vzduchové hadice, tak víceméně papír s hliníkovou fólií se používá i u renomovanějších značek. A až uvidíš cenu, tak tě z toho klepne Já mám nějaký zbytek webastí hadice, ale teď si úplně nevybavuju, jestli jsem ji slíbil podvladovi nebo ne
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení
Osobně bych vložil do mezery v okně třeba nějakej kus překližky a vytisknul bych maximálně nějaký zarážky na okno a přírubu na hadici. Ale třeba tě napadne nějaký jiný řešení.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20794
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Nezávislé topení
Vláďa s tím má zkušenosti a myslím, že psal, že žádný stovky stupňů z toho nelezou
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22971
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nezávislé topení
Já mám právě pocit, že psal, že jo... teda, když mu to ještě fungovalo, než tomu začal tunit bohatost směsi jak na trabantovi
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení
Ono nejde ani tak o to, kolik z toho leze stupňů. Ty stupně z toho lezou bezrprostředně u přístroje. Když to bude stát vedle auta, tak za metr a půl, než to bude foukat do auta, tam bude vzduch vlažnej. Já jen uvažuju o tom mezikusu do okna, kterým to bude foukat dovnitř. Že když si představím, jak široký je okno, tak si neumím představit, jak tam vytvořit něco jen 3d tiskem. Ale to může být tím, že nejsem 3D tiskař.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22971
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nezávislé topení
Vteřiňák a slepíš
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20794
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Nezávislé topení
Jak píše Tomáš, Mezi topením a vstupem bude určitě nějaká vzdálenost. A tam ti půjde vlažnej vzduch
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Nezávislé topení
Vytiskneš na víc kusů. Není problém. Lidi tisknou mnohem větší věci (třeba celý přilby/masky na hlavu). Ale spíš to bude trvat dlouho, kvůli tomu, že je to velký, přitom tam žádný detaily nebo složitý tvary nejsou potřeba. Nějaký zarážky a nátrubek a našroubovat na překližku nebo tak něco.VDC píše: ↑stř pro 08, 2021 10:46 am Ono nejde ani tak o to, kolik z toho leze stupňů. Ty stupně z toho lezou bezrprostředně u přístroje. Když to bude stát vedle auta, tak za metr a půl, než to bude foukat do auta, tam bude vzduch vlažnej. Já jen uvažuju o tom mezikusu do okna, kterým to bude foukat dovnitř. Že když si představím, jak široký je okno, tak si neumím představit, jak tam vytvořit něco jen 3d tiskem. Ale to může být tím, že nejsem 3D tiskař.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení
To jsem právě myslel. Zarážky a nátrubek.
Jinak jsem to pochopil z reakce Jeníka, že řešením je víc kusů slepenejch dohromady.
Jinak jsem to pochopil z reakce Jeníka, že řešením je víc kusů slepenejch dohromady.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Nezávislé topení
Já bych vytisknul jen tu část do které by zajíždělo okno a přilepil to ke zbytku. A když se zvolí správá tloušťka materiálu, tak se to prostě jen zasune místo okna. Pokud se bavíme o oknu s rámem.
Inspirace https://www.thesuperboo.com/reduce-heat-in-parked-car/
Inspirace https://www.thesuperboo.com/reduce-heat-in-parked-car/
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10701
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Nezávislé topení
Jste mě tu zdrbali ani o tom nevim
Už si nepamatuju, jaký teploty z toho lezly když jsem to měřil, ale co jsem měl info od ostatních uživatelů CDH (Chinese diesel heater) tak přes 100 to bylo a viděl jsem snad i hodnoty kolem 150 °C a podle toho hledal trubky, co by to vydržely. Ty "origo" co maj uvnitř něco jako alobal docela izolujou a nijak zásadně se ten vzduch neochladí, takže bych počítal raději s něčím odolnějším. Ale šlo by třeba natvarovat horkovzduškou z novoduru, když se 3D tisk selhal teplotně.
Konkrétní teplota vzduchu bude záležet i na potřebném výkonu a i tom, jak je topení nastavený co se týče správný směsi. To, čím tyhle topení trpí jsou usazeniny karbonu, a to se děje jak při bohatý tak chudý směsi. Vždy při nedokonalym spalování, protože to ochlazuje spalovací komoru a nízká teplota to tvoření sazí podporuje. Proto někomu funguje to, že na konci před vypnutím pustí topení třeba na 15 min na max, aby se "vypálilo". Ale jde spíš o náhody (nicméně častý náhody), protože jsou i uživatelé CDH, kteří opakovaně provozují dlouhodobě jen nízký režim a zanášením netrpí. Já koupil levnej CO měřič (ruční, ne takovej ten nástěnnej - ten mam taky, ale kvůli bezpečnosti, tak ho nechci ničit laděním směsi) a směs chci nastavit na co nejlepší spalovací poměr, kdy je nejnižší CO -> nejvyšší teplota -> nejméně usazenin. Teplota těla topení, tak jak ho ukazuje displej, je 140 °C a víc.
Už si nepamatuju, jaký teploty z toho lezly když jsem to měřil, ale co jsem měl info od ostatních uživatelů CDH (Chinese diesel heater) tak přes 100 to bylo a viděl jsem snad i hodnoty kolem 150 °C a podle toho hledal trubky, co by to vydržely. Ty "origo" co maj uvnitř něco jako alobal docela izolujou a nijak zásadně se ten vzduch neochladí, takže bych počítal raději s něčím odolnějším. Ale šlo by třeba natvarovat horkovzduškou z novoduru, když se 3D tisk selhal teplotně.
Konkrétní teplota vzduchu bude záležet i na potřebném výkonu a i tom, jak je topení nastavený co se týče správný směsi. To, čím tyhle topení trpí jsou usazeniny karbonu, a to se děje jak při bohatý tak chudý směsi. Vždy při nedokonalym spalování, protože to ochlazuje spalovací komoru a nízká teplota to tvoření sazí podporuje. Proto někomu funguje to, že na konci před vypnutím pustí topení třeba na 15 min na max, aby se "vypálilo". Ale jde spíš o náhody (nicméně častý náhody), protože jsou i uživatelé CDH, kteří opakovaně provozují dlouhodobě jen nízký režim a zanášením netrpí. Já koupil levnej CO měřič (ruční, ne takovej ten nástěnnej - ten mam taky, ale kvůli bezpečnosti, tak ho nechci ničit laděním směsi) a směs chci nastavit na co nejlepší spalovací poměr, kdy je nejnižší CO -> nejvyšší teplota -> nejméně usazenin. Teplota těla topení, tak jak ho ukazuje displej, je 140 °C a víc.
Domlouvali jsme se, že si nějakej kus vezmu, zas nevim kolik toho máš Ale nutně to nepotřebuju. Mam s tim topením ještě velký plány, ale málo času Nicméně tak jak ho teď v autě mám mi to funguje... Jen konečně poladit tu směs
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Nezávislé topení
spm: to jsou možná renomovaný hadice, ale do sucha, já to potřebuju mít venku a to by ten papír vydržel tak den. Jinak už jsem viděl co je to za zlodějinu ty hadice ale výfuk vzhledem k tomu že má tuším 22mm tak bude stejně kovová roura, vzduchová hadice sice už bude taková tak potažená pružina, ale do 130°C to stojí celkem prd, do 260°C a víc už je to palice. Tak snad to dá. Tisknu to většinou s PETG, což má teplotní odolnost 100-110°C, to na konci nebude ani náhodou. Dám vědět až to zbastlím, ať si kdyžtak nenaběhne i někdo jinej :d
Teplota pocitově malá teda není, schválně to zkusím změřit. Každopádně nevím jestli to mají všechny nebo jenom tyhle, ale po zapnutí, ať je nastaveno cokoliv, to začne hučet na plnej výkon jak letadlo a až když se to ohřeje, tak to plynule spadne na požadovaný výkon, je slyšet jak tam čerpadlo stříká násobně pomaleji. Takže to maximum z toho chvíli jede, i když vzhledem použití to budu používat asi na úplný minimum, těch 8kW je tak na taneční sál
Teplota pocitově malá teda není, schválně to zkusím změřit. Každopádně nevím jestli to mají všechny nebo jenom tyhle, ale po zapnutí, ať je nastaveno cokoliv, to začne hučet na plnej výkon jak letadlo a až když se to ohřeje, tak to plynule spadne na požadovaný výkon, je slyšet jak tam čerpadlo stříká násobně pomaleji. Takže to maximum z toho chvíli jede, i když vzhledem použití to budu používat asi na úplný minimum, těch 8kW je tak na taneční sál
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22971
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nezávislé topení
100C ti PETG neda. Tisknul jsem nejaky drzacky deflektoru do lampy s halogenovou zarovkou. Nameril jsem tam tenkrat prave 100 stupnu, ale drzacek to nedal ani v ABS, ktere proti PETG je na tom o neco lepe. Fungovalo nakonec PC/ABS od mladece (a asi by fungovalo libovolny PC), ale z toho se tak uplne debilne tiskne... (a to ja to mel pomerne malinky)
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10701
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Nezávislé topení
Těch 8 kW je orientačních, mam dojem že to na YT někdo měřil a je to míň, ale i tak je to na auto/stan/malou garáž furt moc. Je lepší hnát menší topení na max než velký na min. Počítej s tím, že pokud je blbě nastavený, bude se ti zanášet, jak jsem psal výše...xtcc píše: ↑pon pro 13, 2021 11:59 pm ...
Teplota pocitově malá teda není, schválně to zkusím změřit. Každopádně nevím jestli to mají všechny nebo jenom tyhle, ale po zapnutí, ať je nastaveno cokoliv, to začne hučet na plnej výkon jak letadlo a až když se to ohřeje, tak to plynule spadne na požadovaný výkon, je slyšet jak tam čerpadlo stříká násobně pomaleji. Takže to maximum z toho chvíli jede, i když vzhledem použití to budu používat asi na úplný minimum, těch 8kW je tak na taneční sál
Jinak že po zapnutí jede prvních pár minut na max a pak se teprve uklidní na nastavený výkon, to je řekl bych celkem běžný, aspoň u CDH. Ono se to snaží co nejrychlejc ohřát spalovací komoru. Je to záležitost ECU, ne ovladače. Ovladač v podstatě jen pošle zprávu "zapni se", převezme to ECU, nastartuje touhle procedurou a až sezná, že je ohřáto a nastartováno v pohodě, reportuje ovladači zpět že je nastartováno a teprve pak začne poslouchat pokyny ohledně výkonu. Mam dojem, že někdo ještě vykoumal, že při startu to pořád používá nastavení směsi z ovladače (jakože otáčky ventilátoru a dávkování čerpadla pro min a max), takže pokud si to rozhodíš nemusí nastartovat, ale ovladač v tu chvíli nemá žádnou kontrolu nad tím, co se děje. Jak jsem zkoumal ten Afterburner, mam to celkem najetý
K tisku bych zkusil ASA, mělo by vydržet ještě víc, možná podobně jako ABS, ale z ASA se mi teda tiskne líp.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1773
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Nezávislé topení
Sic tomu zas tak nerozumím ale nešly by místo okénka (jako vlezu hadice) použít ty díry schovaný v boju zadního nárazníku vedoucího ho bočních kapes kufru? Třeba proříznout nárazník a udělat tam nějakou šroubovací zátku?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)