Životnost subaru motorů...
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Životnost subaru motorů...
Stran toho mizernýho těsnění-budu měnit chladicí kapalinu třeba každou 2.-3. prohlídku a budu sledovat teplotu chladicí kapaliny.
Vybírám teď pro tento účel nějaký menší budík s napojením kabelem na OBD 2, aby to ale nebyla opičárna.
Vyrozuměl jsem, že je možné sledovat teplotu vody i v nějaké mobilní aplikaci. Jsem v tomto laik, mohli byste mě navést?
Potřebuji k tomu i nějaký adaptér do OBD zásuvky? Mám iPhone.
Vybírám teď pro tento účel nějaký menší budík s napojením kabelem na OBD 2, aby to ale nebyla opičárna.
Vyrozuměl jsem, že je možné sledovat teplotu vody i v nějaké mobilní aplikaci. Jsem v tomto laik, mohli byste mě navést?
Potřebuji k tomu i nějaký adaptér do OBD zásuvky? Mám iPhone.
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost subaru motorů...
Já jsem na mázání chyb používal ELM327 z Aliexpressu. https://www.aliexpress.com/item/4001346 ... 4c4dzbKjIV Normálně to strčíš do OBD a propojíš s iPhonem. Na iPhone používám aplikaci Car Scanner, je zdarma. Zadáš tam typ auta a pak se to propojí. Na mazání chyb je to fajn, na nějakou hloubkovou diagnostiku rozhodně ne. V reálném čase mi to ukazuje teplotu kapaliny, katalyzátoru a ještě tuším teplotu nasávaného vzduchu. Občas to blbne a má to zpoždění, ale orientačně to poslouží
Naposledy upravil(a) samvaculik dne čtv pro 09, 2021 12:54 pm, celkem upraveno 1 x.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Životnost subaru motorů...
Pokud aplikaci v mobilu, tak třeba Torque, Auto Doctor, Car Scanner... někdy je to loterie která zafunguje.
K propojení s autem nějaký "ELM327" dongle.
Pro iPhone musíš použít WiFi varianty, ty Bluetooth fungovat nebudou. U Androidu je to jedno.
Dělaj se i hotový budíky, místní uživatel "sima" takovej má, ale s tím zkušenost nemám...
K propojení s autem nějaký "ELM327" dongle.
Pro iPhone musíš použít WiFi varianty, ty Bluetooth fungovat nebudou. U Androidu je to jedno.
Dělaj se i hotový budíky, místní uživatel "sima" takovej má, ale s tím zkušenost nemám...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- masha
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
- Jméno a příjmení: Václav Mašek
Re: Životnost subaru motorů...
Jj potvrzují. Mám elm dongle z čímy s iphonem a jedině wifi… Mazat s tím jde, infa o teplotách atd ke tam taky spousta. Appku mám car scanner
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Životnost subaru motorů...
Díky, už jsem se zorientoval. Ještě váhám, jaký adaptér do zásuvky koupit, aby zabral míň místa a taky podle kvality.podvlada píše: ↑čtv pro 09, 2021 12:18 pm Pokud aplikaci v mobilu, tak třeba Torque, Auto Doctor, Car Scanner... někdy je to loterie která zafunguje.
K propojení s autem nějaký "ELM327" dongle.
Pro iPhone musíš použít WiFi varianty, ty Bluetooth fungovat nebudou. U Androidu je to jedno.
Dělaj se i hotový budíky, místní uživatel "sima" takovej má, ale s tím zkušenost nemám...
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Životnost subaru motorů...
Není zač.
Je to loterie, mam asi 2 nebo 3 a někdy fungujou, někdy ne... ta "univerzalita" je prostě nespolehlivá. A u menšího jsem si na něj navlíknul kousek provázku, aby se mi jednodušeji vyndaval.
Je to loterie, mam asi 2 nebo 3 a někdy fungujou, někdy ne... ta "univerzalita" je prostě nespolehlivá. A u menšího jsem si na něj navlíknul kousek provázku, aby se mi jednodušeji vyndaval.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Životnost subaru motorů...
Díky všem za odpovědi a příspěvky. Vychází mi z toho všeho co jsem přečetl (worldwide..), že Subaru nedbá na kvalitu hlavového těsnění
a že tím kazí svou pověst spolehlivosti a kvality součástkou za pár stovek (korun). Mohu ale připustit i to, že jsou tam těsnění dvě a třeba specifiku
boxer motoru (menší kompaktnost..), ale to je jen má hypotéza.
a že tím kazí svou pověst spolehlivosti a kvality součástkou za pár stovek (korun). Mohu ale připustit i to, že jsou tam těsnění dvě a třeba specifiku
boxer motoru (menší kompaktnost..), ale to je jen má hypotéza.
Re: Životnost subaru motorů...
Subaru BRZ 2.0i Final Edition, WR Blue Pearl
Re: Životnost subaru motorů...
Kdysi jsem někde zaslechl, že subaru má nějaké problémy s olejovým čerpadlem. Ale už se nepamatuju ani hlavu ani patu.
Nevíte k tomu něco víc. Týká se to i OTB 2.5 115kW a případně i 121kW?
Nevíte k tomu něco víc. Týká se to i OTB 2.5 115kW a případně i 121kW?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Životnost subaru motorů...
Olejové čerpadlo je u všetkých benzínov skoro totožné, základ je 10mm rotor, oturbené verzie mali, respektíve majitel vymenil za 11 či 12mm...
Problém tam je klasický ako u každého zubového čerpadla, časom sa opotrebí ale to by musel mať človek naválané tak 400tkm+ kedy motor začne mať aj iné opotrebené komponenty.
U ostrejších poladených WRX, či STI sa vravelo že 10mm pumpa (ne)stačí na mazanie motora v záťaži, pochopitelne 12mm rotor pumpy prečerpá o niečo viac oleja ako 10mm
Druhá pumpa stojí zhruba 120-150€, ako kde. Výmena úplne jednoduchá pri výmene rozvodov
Vlavo dole namontovaná, vpravo hore demontovaná
Problém tam je klasický ako u každého zubového čerpadla, časom sa opotrebí ale to by musel mať človek naválané tak 400tkm+ kedy motor začne mať aj iné opotrebené komponenty.
U ostrejších poladených WRX, či STI sa vravelo že 10mm pumpa (ne)stačí na mazanie motora v záťaži, pochopitelne 12mm rotor pumpy prečerpá o niečo viac oleja ako 10mm
Druhá pumpa stojí zhruba 120-150€, ako kde. Výmena úplne jednoduchá pri výmene rozvodov
Vlavo dole namontovaná, vpravo hore demontovaná
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Životnost subaru motorů...
jesli to někomu pomůže, já kupoval volejovou pumpu u který deklarujou o 10% vyšší tlak a o 18% vyšší objem (průtok) tajdle https://www.ebay.com/itm/300891894123 . Hlavně kvůli nískejm volnoběžnejm votáčkám proti jinejm motorům (měl sem svojí utkvělou, že to prostě nemůže pořádně mazat na volnoběch). A k tomu sem bral čidlo na tlak, který spíná dříf než origo (hodnoty si už nepamatuju).
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Re: Životnost subaru motorů...
Zlé mazanie je najskôr z dôvodu opotrebenia pumpy.
Servisná príručka hovorí že kontrolka sa rozsvecuje pri 0,15bar, ale zároven uvádza že pri teplote 80°C a iba 600rpm by pumpa mala dávať 1bar
Merať to asi nikto doma nebude, ale predávajú sa čidlá čo majú 0,2bar aj 0,3 bar.
čidlo 0,2bar , čidlo 0,3bar, čidlo 0,4bar
Je jedno čo tam človek strčí, len aby to malo rovnaký závit a typ konektora
Ak by mal niekto opotrebenú pumpu, tak je možné že by mu to na volbežné otáčky preblikávalo, pretože ten 1bar bude dávať najskôr nová či zánovná pumpa
Servisná príručka hovorí že kontrolka sa rozsvecuje pri 0,15bar, ale zároven uvádza že pri teplote 80°C a iba 600rpm by pumpa mala dávať 1bar
Merať to asi nikto doma nebude, ale predávajú sa čidlá čo majú 0,2bar aj 0,3 bar.
čidlo 0,2bar , čidlo 0,3bar, čidlo 0,4bar
Je jedno čo tam človek strčí, len aby to malo rovnaký závit a typ konektora
Ak by mal niekto opotrebenú pumpu, tak je možné že by mu to na volbežné otáčky preblikávalo, pretože ten 1bar bude dávať najskôr nová či zánovná pumpa
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Životnost subaru motorů...
jojo, bral sem data taky z tejdle tabulky, čidlo 0,3baru todle sem se byl podívat https://autodilos.cz/autodily/subaru/ou ... c-76784008.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte čer 16, 2020 3:26 pm
- Jméno a příjmení: David Tulach
Re: Životnost subaru motorů...
Ahoj, rychlý dotaz k motorům.
Zvažuji návrat k Subaru a Levorg vypadá jako ideální kandidát.
Logika velí koupit novější 2.0ku (atmosféra, tuším nepřímé vstřikování), protože oproti 1.6ce DIT to z principu musí vydržet třeba i dvakrát déle.
Jenže co jsem pročetl, tak v té atmosféře to prostě "není ono", plus nižší výkon je už opravdu málo - víc asi vadí točivý moment než těch mínus 20HP.
Máte někdo zkušenosti nebo informace o obou motorizacích, popř. jak je na tom 1.6ka se spolehlivostí (těsnění, turbo, vstřiky)?
Dívám se na kusy s nájezdem do 100k km.
S benzínovými turbomotory s přímým vstřikem mám jen zkušenost s produktem Fordu/Mazdy a tam už kolem 180k km byly docela problémy, ale ty tím byly docela známé.
Zvažuji návrat k Subaru a Levorg vypadá jako ideální kandidát.
Logika velí koupit novější 2.0ku (atmosféra, tuším nepřímé vstřikování), protože oproti 1.6ce DIT to z principu musí vydržet třeba i dvakrát déle.
Jenže co jsem pročetl, tak v té atmosféře to prostě "není ono", plus nižší výkon je už opravdu málo - víc asi vadí točivý moment než těch mínus 20HP.
Máte někdo zkušenosti nebo informace o obou motorizacích, popř. jak je na tom 1.6ka se spolehlivostí (těsnění, turbo, vstřiky)?
Dívám se na kusy s nájezdem do 100k km.
S benzínovými turbomotory s přímým vstřikem mám jen zkušenost s produktem Fordu/Mazdy a tam už kolem 180k km byly docela problémy, ale ty tím byly docela známé.
Re: Životnost subaru motorů...
Ono taky bude záležet na skladbě cest. Ty přímé vstřiky nejsou věšinou vhodné na ježdění okolo komína.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)