Ahoj,
hledal jsem něco v autě, otevřel jsem popelník a už ho nezavřu. Nějak extra mě netěší, že tam tahle krávovina je, ale to, jak je to teď furt otevřený mě dovádí k šílenství. Trochu jsem to zkoumal a nic jsem tam neviděl, takže nějaký mechanismus bude předpokládám někde zespodu, ale jak to funguje? Co všechno na to musím sundat? Je možný, že tam jen něco někde upadlo, nebo mám spíš shánět nový?
A nyní ještě olej - měl jsem tam s největší pravděpodobností 5W30 nebo 5W40, motor šepot květin i s těma 300tkm. Olej to nežere prakticky vůbec, po 8tkm to bylo asi 5mm pod Full ryskou. V plný náloži to někdy na začátku trochu zahulí - musí to být full gas a nejvyšší otáčky, nejlíp při podřazení chvíli držet plnej, aby se motor rozmotal.Není to nějak extra, ale vidím to v zrcátku.
No a tak si jdu do AWD na 300tkm prohlídku a mimo jiné říkám, že to prakticky nežere olej a rád bych, aby to tak zůstalo a ať tam určitě nedávaj 5W30. Než jsem si stihl říct o 5W40 tak mi rovnou říká, že do těhle motorů a těhle nájezdů dávají automaticky Motul 10W60, aby to nežralo olej. Hned jsem si vzpoměl na jednoho nejmenovanýho člověka snad ze všech Subaru for Ale říkam si, že při tom obrovským počtu aut a motorů co tam udělají to asi musí vědět.
Po výměně přestal být motor při studeným startu takový šepot květin co býval, pár vteřin je trochu slyšet (lehce, samozřejmě ne žádnej kravál) a asi to teď zvukově spíš odpovídá těm 300tkm. Ale může na to mít vliv i něco jinýho co se dělalo, těžko říct. Nicméně, taky si to nezakouří - nikdy. Fakt jsem se snažil a nic. Což mě teda mile překvapilo a ten olej na kouření a asi i spotřebu evidentně funguje. A docela mě překvapilo, jak moc je to hned poznat.
Takže zajímavá zkušenost, asi tam na zimu zkusím dát ještě to 5W50 Sunoco, po tomhle mi přijde, že by to mohl být fakt ten sweet-spot - to dobrý z obojího
Outback H6 BP popelník + olej
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49333
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback H6 BP popelník + olej
Přiznám se, že nevím, jestli je konstrukce popelníku stejná jako u BH. Ale u BH, když se vysouval popelník, tak tam byla na pružině taková horní kovová část, která fungovala jako doraz a když jsi chtěl popelník úplně vyndat, tak se musela zmáčknout směrem dolů a popelník se dal vyndat úplně. A pojezd popelníku je u BH kovovej. Předpokládám, že ta konstrukce bude tak nějak podobná. Takže bych hledal zaseklou tu aretaci.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10667
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback H6 BP popelník + olej
Jestli myslíš ten přední popelník pod rádiem, tak tam je na boku takovej mechanizmus, takovej podobnej princip jako v propisce - cvak otevřít, cvak zavřít. Prostě jen mačkáš a buď se otevře nebo zůstane zavřenej. Na boku jezdí takovej jezdec s trnem v takovym "bludišti". Mam jeden vyndanej, místo toho tam mám vypínače světel, tak ti to případně můžu natočit. Zadní je triviální, tam neni mechanizmus, ten prostě ručně otevíráš a zavíráš, jen má plíšek aby ti nevypadl, kterej musíš stlačit, aby šel vyndat úplně.
Jinak s olejema mam svůj názor. 10W60 ten motor nebude žrát, ale časem ho zabije. Dával bych 5W40/50, podle toho jak moc ho žere, ale furt lepší, aby ho to žralo, ale mazalo, než aby nežralo a nemazalo. Ale nejsem tribotechnik, ani servisák, ... Ale za mě 5W40. Na ten jezdim i já se svym H6 co má namotáno skoro 400 Mm a vezme si to mezi výměnama řekněme litr, litr a půl, a to obvykle jen při delším dálničním přesunu kdy tomu ještě třeba naložim. A pak se to zase drží. Prostě ho to žere podle nálady, rozhodně se nedá říct, že by to každou tisícovku spolklo decku a půl.
Jinak s olejema mam svůj názor. 10W60 ten motor nebude žrát, ale časem ho zabije. Dával bych 5W40/50, podle toho jak moc ho žere, ale furt lepší, aby ho to žralo, ale mazalo, než aby nežralo a nemazalo. Ale nejsem tribotechnik, ani servisák, ... Ale za mě 5W40. Na ten jezdim i já se svym H6 co má namotáno skoro 400 Mm a vezme si to mezi výměnama řekněme litr, litr a půl, a to obvykle jen při delším dálničním přesunu kdy tomu ještě třeba naložim. A pak se to zase drží. Prostě ho to žere podle nálady, rozhodně se nedá říct, že by to každou tisícovku spolklo decku a půl.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Outback H6 BP popelník + olej
Na oleje tu máme jiný téma, kde bylo všechno už asi 1000x řečený, to je furt dokola.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Outback H6 BP popelník + olej
ahoj, tak jsem si s tím hrál a nějak moc se mi to nedařilo - tady jsem nahrál video jak to vypadá https://vimeo.com/652241214 , můžete mě trochu navést kde to je? Je to tam vidět i otevřený. díky
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20711
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Outback H6 BP popelník + olej
Musíš to rozebrat a pak z boku uvidíš ten mechanismus jak psal Vláďa
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10667
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback H6 BP popelník + olej
Nějakým plastovým trsátkem nebo nářadím na interiér vyndej rámeček kolem voliče, vycvakneš ho nahoru.
Pak ten nástroj strč vzadu za ten plast co je kolem voliče (ve kterym je i popelník), za tu zadní hranu a páči nahoru, dokud vzadu nevycvakne nahoru, takhle by se to mělo uvolnit všude a vytažením dozadu (zařaď N nebo D ať máš víc místa) to vyndáš včetně popelníku. Pozor na pár konektorů vpředu.
Když to obrátíš, zezadu popelníku celá ta sestava drží asi na dvou šroubech. Tím oddělíš popelník od plastu a můžeš zkoumat mechanizmus, kterej je na boku (nicméně do demontáže k tomu neni moc přístup
Kdyby to nedávalo smysl, řekni si a natočim krátký video jak to vyndat, je to fakt jednoduchý, tohle je jen nacvakaný, to až když chceš dál, je třeba šroubovat...
Pak ten nástroj strč vzadu za ten plast co je kolem voliče (ve kterym je i popelník), za tu zadní hranu a páči nahoru, dokud vzadu nevycvakne nahoru, takhle by se to mělo uvolnit všude a vytažením dozadu (zařaď N nebo D ať máš víc místa) to vyndáš včetně popelníku. Pozor na pár konektorů vpředu.
Když to obrátíš, zezadu popelníku celá ta sestava drží asi na dvou šroubech. Tím oddělíš popelník od plastu a můžeš zkoumat mechanizmus, kterej je na boku (nicméně do demontáže k tomu neni moc přístup
Kdyby to nedávalo smysl, řekni si a natočim krátký video jak to vyndat, je to fakt jednoduchý, tohle je jen nacvakaný, to až když chceš dál, je třeba šroubovat...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Outback H6 BP popelník + olej
díky, zkusím, to snad dám