lepsi brzdy na forestera
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lepsi brzdy na forestera
Ad kotouče, pokud to nemáš vyloženě na nějaký závodění, tak bych dal něco obyčejnýho a k tomu dobrý desky. Co jsem tak slyšel, tak ty DBA nejsou špatný, ale taky se dokážou pokroutit, a za jejich cenu máš většinou dvoje obyčejný a ten rozdíl tam normalní smrtelník asi nepozná.
Já mám obyč Brembo kotouče a Hawk DTC-30 na celém autě. Občas si lehce písknou, ale nic strašnýho. Když jsem tam neměl krycí plíšky mezi deskou a pístkem, tak to pískalo strašně, to mě sralo i v autě, kde je to dost utlumený.
Já mám obyč Brembo kotouče a Hawk DTC-30 na celém autě. Občas si lehce písknou, ale nic strašnýho. Když jsem tam neměl krycí plíšky mezi deskou a pístkem, tak to pískalo strašně, to mě sralo i v autě, kde je to dost utlumený.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
Díky za zprávy,
zadek jsem se pokoušel řešit, ale Forejs tam má origo bubny, navíc rozměr, kterej se skoro nedá sehnat.. před měsícem jsem je sháněl všude možně a nakonec je A.B.S.
Pokud by měl někdo typ co s tím, určitě ho uvítám.. Ale rovnou říkám, že o výměnu těhlic a nacpání kotoučů dozadu úplně zájem nemám..
zadek jsem se pokoušel řešit, ale Forejs tam má origo bubny, navíc rozměr, kterej se skoro nedá sehnat.. před měsícem jsem je sháněl všude možně a nakonec je A.B.S.
Pokud by měl někdo typ co s tím, určitě ho uvítám.. Ale rovnou říkám, že o výměnu těhlic a nacpání kotoučů dozadu úplně zájem nemám..
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20872
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: lepsi brzdy na forestera
Jiný řešení než výměna těhlic a kotouče tam není. Maximálně si nechat nalepit jiný obložení.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lepsi brzdy na forestera
A ve předu po výměně od toho očekáváš co? Tam ti zůstane průměr kotouče stejnej, akorát tam je tam větší výběr desek. Si myslím, že si moc nepomůžeš.
Ono to kouzlo vylepšení brzd je IMHO v tom upgradu zadku. Když, zlepšíš zadek, tak ten předek nebude tolik zatíženej, a může líp pracovat. Když zlepšíš jenom předek, tak ho v podstatě jenom víc zatížíš aby odváděl víc práce. Takže se pak budeš divit, že ty drahý desky odchází strašně rychle, a že nic nevydrží. Sám jsem dal jenom na předek žlutý EBC, vzadu nechal TRW, a přední desky se zmizeli během 5tis km, parkrát se přehřáli, že mi změkl pedál, a že by to brzdilo nějak moc líp, to se nedalo říct. Pak jsem přešel na STi brzdiče, DTC-30 vepředu a RedStuff vzadu. Skok to byl velkej, ale spokojenej jsem byl, až jsem dal i dozadu DTC-30
Ono to kouzlo vylepšení brzd je IMHO v tom upgradu zadku. Když, zlepšíš zadek, tak ten předek nebude tolik zatíženej, a může líp pracovat. Když zlepšíš jenom předek, tak ho v podstatě jenom víc zatížíš aby odváděl víc práce. Takže se pak budeš divit, že ty drahý desky odchází strašně rychle, a že nic nevydrží. Sám jsem dal jenom na předek žlutý EBC, vzadu nechal TRW, a přední desky se zmizeli během 5tis km, parkrát se přehřáli, že mi změkl pedál, a že by to brzdilo nějak moc líp, to se nedalo říct. Pak jsem přešel na STi brzdiče, DTC-30 vepředu a RedStuff vzadu. Skok to byl velkej, ale spokojenej jsem byl, až jsem dal i dozadu DTC-30
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20872
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: lepsi brzdy na forestera
Přesně jak píše Zhor. Když nehodláš delat nic se zadkem, tak výměn brzdovku, dej normální desky. Aspoň nebudeš mít tak špinavý kola
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
zhor píše:A ve předu po výměně od toho očekáváš co? Tam ti zůstane průměr kotouče stejnej, akorát tam je tam větší výběr desek. Si myslím, že si moc nepomůžeš.
Ono to kouzlo vylepšení brzd je IMHO v tom upgradu zadku. Když, zlepšíš zadek, tak ten předek nebude tolik zatíženej, a může líp pracovat. Když zlepšíš jenom předek, tak ho v podstatě jenom víc zatížíš aby odváděl víc práce. Takže se pak budeš divit, že ty drahý desky odchází strašně rychle, a že nic nevydrží. Sám jsem dal jenom na předek žlutý EBC, vzadu nechal TRW, a přední desky se zmizeli během …
Není to tak.. průměr kotoučů pujde nahoru... z 275 mm na 390 mm tuším
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19590
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: lepsi brzdy na forestera
To je tak na 20'' kola, ne?
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lepsi brzdy na forestera
spíš na 294 nebo kolik tam je pro ty WRX, na 390 bys potřeboval 18'' kola, možná i větší.
Jestli tam je teď 275mm, tak by to trošku mělo jít poznat. Ale spíš bych dal nějaký obyč desky (Brembo, Bosch, Textar, Ate,...) k tomu obyč kotouče od stejných výrobců, a pošetřené peníze bych investoval na upgrade zadních brzd, to by mělo mít ve výsledku větší vliv, než ty desky.
A pokud tím řešíš třeba aji nějaké to kopání brzd do řízení, tak se ty peníze budou hodit na opravu některé z následujích věcí: ložiska, čepy, silentbloky.
Jestli tam je teď 275mm, tak by to trošku mělo jít poznat. Ale spíš bych dal nějaký obyč desky (Brembo, Bosch, Textar, Ate,...) k tomu obyč kotouče od stejných výrobců, a pošetřené peníze bych investoval na upgrade zadních brzd, to by mělo mít ve výsledku větší vliv, než ty desky.
A pokud tím řešíš třeba aji nějaké to kopání brzd do řízení, tak se ty peníze budou hodit na opravu některé z následujích věcí: ložiska, čepy, silentbloky.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
Samozřejmě jsem se uklik a myslel jsem 295mm teda alespoň jestli správně tuším podle kotoučů DBA. Není žádný extra nárůst, ale nárůst to je.. Jsem detailista
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
zhor píše:spíš na 294 nebo kolik tam je pro ty WRX, na 390 bys potřeboval 18'' kola, možná i větší.
Jestli tam je teď 275mm, tak by to trošku mělo jít poznat. Ale spíš bych dal nějaký obyč desky (Brembo, Bosch, Textar, Ate,...) k tomu obyč kotouče od stejných výrobců, a pošetřené peníze bych investoval na upgrade zadních brzd, to by mělo mít ve výsledku větší vliv, než ty desky.
A pokud tím řešíš třeba aji nějaké to kopání brzd do řízení, tak se ty peníze budou hodit na opravu některé z následujích věcí: ložiska, čepy, silentbloky.
Kopání tím neřeším, spíš mi chybí jedovatost brzd a pocit jistoty asi bych to jinak nepopsal.. Obcas jedu s naloženým vozejkem a to kort pociťuju nedostatečné brzdy..
Nyní mám vrtané Zimmermanny a destičky Textar
Re: lepsi brzdy na forestera
Když jsem chtěl ušetřit a udělal jsem na STI jen předek (navíc se "závodníma" deskama), tak jsem za pár měsíců musel dělat brzdy znovu.
Kotouče na předku byly přehřáté a zkroucené a zadek skoro nebrzdil.
Teprve když jsem udělal předek i zadek a to tak, že obojí jsem dal stejné (Brembo hladké kotouče + DS2500 desky), tak od té doby je klid.
Jinak jak psal Traveller k této kombinaci kotoučů a desek, tak když jedu zvostra, tak to nepíská. Když pak zvolním a brzdím už jemně, tak to začne pískat.
Kotouče na předku byly přehřáté a zkroucené a zadek skoro nebrzdil.
Teprve když jsem udělal předek i zadek a to tak, že obojí jsem dal stejné (Brembo hladké kotouče + DS2500 desky), tak od té doby je klid.
Jinak jak psal Traveller k této kombinaci kotoučů a desek, tak když jedu zvostra, tak to nepíská. Když pak zvolním a brzdím už jemně, tak to začne pískat.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lepsi brzdy na forestera
Popravdě to nevím, jestli si moc pomůžeš. Spíš asi ne. Zkus uvidíš.
Na jedovatost brzd, jaká je třeba v koncernu si myslím, že by bylo potřeba něco jiného. Nedávno jsem hledal něco k upgradu brzd na Volvu, a tam někdo psal, že to řešili výměnou posilovače brzd ze starších modelů, že ty jsou nastavený jinak, nějaké pružinky v nich. To nevím jestli se ti u subaru povede.
Na Subaru mi trošku pomohla s tou jedovatostí vzpěra brzdového válce, která se přišroubí na hrnec tlumiče (jsou tam díry, aspoň na impreze). Ale není to tak jak u koncernu.
viewtopic.php?f=19&t=9378&p=523093&hilit=vzpera#p523093
Na jedovatost brzd, jaká je třeba v koncernu si myslím, že by bylo potřeba něco jiného. Nedávno jsem hledal něco k upgradu brzd na Volvu, a tam někdo psal, že to řešili výměnou posilovače brzd ze starších modelů, že ty jsou nastavený jinak, nějaké pružinky v nich. To nevím jestli se ti u subaru povede.
Na Subaru mi trošku pomohla s tou jedovatostí vzpěra brzdového válce, která se přišroubí na hrnec tlumiče (jsou tam díry, aspoň na impreze). Ale není to tak jak u koncernu.
viewtopic.php?f=19&t=9378&p=523093&hilit=vzpera#p523093
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
Znovu děkuju za postřehy
Abych byl upřímný, nevím tedy kudy vede ta správná cesta.. Je pravda, že cena kotoučů a destiček co jsem zmiňoval je poměrně vysoká.. Nicméně mě ty 4 pístkové třmeny tou konstrukcí přijdou rozumnější než plovoucí 2-pístkové
Abych byl upřímný, nevím tedy kudy vede ta správná cesta.. Je pravda, že cena kotoučů a destiček co jsem zmiňoval je poměrně vysoká.. Nicméně mě ty 4 pístkové třmeny tou konstrukcí přijdou rozumnější než plovoucí 2-pístkové
Naposledy upravil(a) Morda dne úte lis 23, 2021 9:49 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lepsi brzdy na forestera
Pokud si je ještě nekoupil, tak možná by stálo za to pohledat brzdy z 3.0 legacy (možná i diesely), tam měly tuším 315mm vepředu. Ten rozdíl průměru kotouče půjde určitě poznat víc.
Na druhou stranu, těma WRX brzdičema si polepšíš minimálně tím, že ti odpadnou problémy s plovoucíma třmenama,kde se ty vodící pístky zasekávají, a jsou s tím hodně často problémy, a je potřeba se jim věnovat hodně často. Takže to nebudou určitě vyhozené peníze.
Na druhou stranu, těma WRX brzdičema si polepšíš minimálně tím, že ti odpadnou problémy s plovoucíma třmenama,kde se ty vodící pístky zasekávají, a jsou s tím hodně často problémy, a je potřeba se jim věnovat hodně často. Takže to nebudou určitě vyhozené peníze.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
Přesně to si myslím, předloni jsem je musel rozhýbat a šlo to pěkně ztuha.. V tom my jsou ty čtyř pístky sympatické