Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 14446
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od námořník »

Jasně, je to jenom na tobě. Mě to jenom přišlo vtipný :-). Nemyslel jsem to špatně ;-). Ale jestli gumu, tak jedině original.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1772
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od parabolD »

Pro subaru lemforder sice není originál, ale pro spoustu značek je/byl to oem výrobce a top kvalita (volvo, LR atd...).
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18714
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od HonzaCZ »

Originál siláče nejsou zase tak děsně drahý. Samozřejmě proti aftermarketu jo, třeba 2-5x dražší. Ale spoustu z nich se lisuje, takže je to právě na zvážení, jestli se to vyplatí vzhledem k životnosti a režijní práci, co je potřeba udělat při výměně. Třeba ten zadní SB předního ramene u BL/BP stojí originál 900 a druhovýroba 100-300. Ale nelze brát jenom cenu dílu, ale i to, že až se to zase vymačká, tak musíš rozebrat půlku nápravy, na lis, a pak ideálně i na geometrii - na tu by se mělo vždy, když se mění cokoliv na zavěšení. Takže spousta práce a nákladů kolem, jenom kvůli blbejm silentblokům.

Takže tohle všechno je potřeba zvážit. Ta cena toho dílu mi přijde skoro až nepodstatná. Samozřejmě pokud se nevrhneš do zadní nápravy, kde jich je asi 14 nebo kolik jenom na ramenou, tam už se to asi znatelně projeví. :-D

Takže za mě buďto něco, co vydrží a/nebo snadno se mění, tedy strongflexy a když už něco, co se mění blbě, tak to nejlepší, co se dá koupit. Což nutně nemusí bejt originál, ale vypadá to, že ty zkušenosti takový jsou napříč lidmi i servisy, takže bych to klidně přijal jako fakt. :-)
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Cliffer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 957
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od Cliffer »

Tak pravda, že když už bych se vrhnul to tý výměny tak komplet podvozek. Předek, zadek, dohromady 33 gumiček :-D
Subaru Outback 3.0R 5AT, MY08
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2,5i MT, MY08, LPG-v rodině
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Škoda Felicia 1,6i Kombi-prodaná-Praha->Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
Jack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: úte srp 25, 2020 11:10 am
Bydliště: Varnsdorf

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od Jack »

A jaký je reálný (papírový vím) rozdíl červený a žlutý? Chci na SF5 koupit komplet na podvozek (bez stabilizátorů, ty jsem oba odpojil úplně) a nevím jestli klasiku červený nebo ty silnější žlutý. Jestli to bude tvrdší mi nějak nevadí, stejně mám ironmany, takže...
Subaru Forester SF 00', 2.0 92kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 40553
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od VDC »

Jakože bys z toho udělal ještě trochu víc žebřiňák ? [emoji16] Protože to by teda byl.

Ale vážně. Silentbloky podvozek vedou, ale taky umožňujou jeho flexi. Takže u auta, který jezdí po silnici, jsou žádoucí tužší silentbloky, aby podvozek byl tužší.
U auta do terénu, kde je žádoucí co největší křížení, jsou nutné co neměkčí silentbloky.
Čili z napsaného jasně vyplývá, že chceš červený.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
Uživatelský avatar
Jack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: úte srp 25, 2020 11:10 am
Bydliště: Varnsdorf

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od Jack »

VDC píše:Jakože bys z toho udělal ještě trochu víc žebřiňák ? Protože to by teda byl.

Ale vážně. Silentbloky podvozek vedou, ale taky umožňujou jeho flexi. Takže u auta, který jezdí po silnici, jsou žádoucí tužší silentbloky, aby podvozek byl tužší.
U auta do terénu, kde je žádoucí co největší křížení, jsou nutné co neměkčí silentbloky.
Čili z napsaného jasně vyplývá, že chceš červený.


Jasný, chápu. Právě mě zajímal ten rozdíl 10ShA, že bude až tolik... takže červený.
Subaru Forester SF 00', 2.0 92kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW
sima
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 17381
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od sima »

HonzaCZ píše:Originál siláče nejsou zase tak děsně drahý. Samozřejmě proti aftermarketu jo, třeba 2-5x dražší. Ale spoustu z nich se lisuje, takže je to právě na zvážení, jestli se to vyplatí vzhledem k životnosti a režijní práci, co je potřeba udělat při výměně. Třeba ten zadní SB předního ramene u BL/BP stojí originál 900 a druhovýroba 100-300. Ale nelze brát jenom cenu dílu, ale i to, že až se to zase vymačká, tak musíš rozebrat půlku nápravy, na lis, a pak ideálně i na geometrii - na tu by se mělo vždy, když se mění cokoliv na zavěšení. Takže spousta práce …

Zatím jen jednou jsem řešil jaké zvolit "siláče" a dal jsem i na mechanika, řekl jsem jasně, že chci něco co bude pokud možno na "furt" nesnáším řešit věci furt dokola, užírá to děsně času...tak mechoš, že v tomto případě jedině origo a on taky nic jiného nedává, protože samozřejmě špatné zkušenosti, za origa dá krk na jistou porci km, pro mě asi na furt, jesti budu měnit ještě vůbec jednou, toť otázka jestli vydrží spíš zbytek auta.
Čili Watr Embert vyměnil a je pokoj.
Nehodnotím teď ten "váš" Stronglex, jen jak napsal námořník, či i předseda: když gumu tak origo, ty pokusy mě za to nestojí, přestože mám leomferder za dobrou značku, dřív i u mě osvědčenou, byla to i prvovýroba.
Ale ne, origo, ať je klid.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Mawer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 29, 2016 9:25 pm

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od Mawer »

Dělám zrovna repasi náprav a po pravdě kdybych tam měl dát origo OEM díly tak cena za ně přesáhne hodnotu vozu.
Takže to budu řešit aftermaketem.
Od Strongflexů, kteréžto mají nepopíratelně výhodu jednoduché montáže mě trochu odrazuje věta na stránkách výrobce:
Zastosowanie tulei 80ShA (kolor czerwony) pogorszy prowadzenie samochodu względem oryginalnej tulei.
Přílohy
Ramena po opískování, koroze je svinstvo
Ramena po opískování, koroze je svinstvo
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6719
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od mnov »

Abys měl garantované nezhoršení jízdních vlastnosti, tak musíš koupit jedině originál.
Např. ty olejové siletbloky se v druhovýrobě nedělají.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 40553
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Silentbloky podvozku - originál vs Stronglex

Příspěvek od VDC »

Já nerozumím té větě u výrobce, ale mám komplet Strongflex na celém podvozku a jsou skvělý !! Najeto od instalace mám nějakých 40000 a rozhodně bych do nich šel znovu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“