Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 226 N

freediver1972
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv říj 28, 2021 9:44 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Hochmann

Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 226 N

Příspěvek od freediver1972 »

Zdravim vsechny zde na foru. >B-)
Jsem zacinajici nadšený provozovatel vozidla značky SUBARU a omlouvám se, nejsem uplne technicky tip na motory, takze se mozna budu ptat trochu hloupé. Prosím Vás o informace a zkušenosti týkající se nejakeho vhodného kvalitního servisu ke zjištění ventilovych vuli a pripadnem serizeni ventilovych vuli u teto motorizace na vozidle Subaru Outback provozovaném predchozim majitelem cca 45 tis. km na LPG. Jsem z kraje Vysocina okres Zdar nad Sazavou, ale neni to zadna podminka, aby byl servis pobliz, jde hlavne o jistotu a kvalitu, ze to nebude někdo zkusit, jestli to dokáže tak jak to ma byt. Nekamenujte mě prosím za LPG, proste je to ve vozidle a ja to chci vyuzit. Ideální by bylo vhodné vyměnit ventilové sedla v obou hlavách za nové z podstatně odolnějšího materiálu, než je původní origo Subaru, takze nechal si tohle nekdo delat, kde a za jakou cenu, doporučte mi prosim kam se mohu obratit ? Pokud je nekdo v okoli Vysociny a ma stejny typ motoru a treba i AT prevodovku, rad bych porovnal jizdni vlastnosti a vykon motoru s jinym subaristou, samozrejme za dobre rady a zkušenosti jsem ochoten poskytnout nějakou odměnu. Pokud toto jiz nekdo v posledni dobe resil, jaka je aspon priblizne cena tohoto servisu a techto ukonu ?
Nevim zda mam vyuzit prioritne pouze autorizovaný servis Subaru např. v Jihlavě, nebo je nekdo na motory vhodnejsi v poměru kvalita/cena ? Nemam zatim zadne zjevne potize s mým motorem, aspoň co se tyka jizdniho projevu a zvuku, ale chci OTB provozovat co nejdele a aspoň přispět k tomu, aby mi motor vydržel v kondici bez zavad. Tankuji 98 nebo 100 oktanovy BA a startuji a jedu z pocatku vzdy na BA az pozdeji, kdyz je motor zahraty přepnu na LPG. Je mozne nejakou diagnostikou zjistit výkon a tlak motoru jestli je vse OK, co mam chtit vlastne zmerit a po cem se mám ptát ?
Dale mam dotaz na provoz LPG výrobce STAG, pokud ma nekdo zkusenosti, uvazuji o elektronickem přímaz ventilů, ale jde mi o doporučení vhodneho mechanika na LPG ? Bohuzel az po koupi OTB se projevila asi typicka zavada pri provozu na LPG a to signalizace na palubce kombinace rozsviceni kontrolek 1. motoru tzv. kure, dale 2. symbol ESP - stabilizace a 3. CRUISE - tempomat coz muze byt napr. katalyzátor, lambda sonda či cokoliv jiného. Závadu jsem nechal smazat, ale po čase se objevila znovu ( pravdepodobne ochrana motoru a tempomat je samozrejme nefunkcni ) Pravdepodobne budu muset vymenit katalyzator, mate prosim nekdo tip na to jak zjistit skutečnou příčinu, protoze po diagnostice mi rekli ze pravdepodobne lambda za katem to asi vyhodnocuje jako závadu, takze myslim, ze budu potřebovat sehnat KAT vhodný na provoz pro LPG, (vyssi teploty pri spalovani) ale kde ho koupit nejlépe, je vhodne ho vymenit např. za nerezový vcetne výfukového potrubí coz bude asi DARDA ?
Dekuji predem za rady a zkušenosti vsem majitelum SUBARU, kteri se zamilovali stejne jako ja.
Jarda - freediver 1972
PS: omluvte prosim nedostatek interpunkcnich znamenek v textu, duvodem je závada klavesnice.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od Tapan »

U tohoto motoru se nemusíš provozu na LPG obávat, je na to vhodný. Benzín 98 nebo 100 oktanů atmosférickým motorům nic moc nepřinese, držel bych se spíš aditivované 95ky. Měnit lambdu nebo kat nejspíš nebude potřeba, při provozu na LPG není tahle chyba nic výjimečného, nejčastěji se to řeší podložkou pod zadní lambdu, myslím. Což na některých STK nevidí rádi, ale on dneska málokdo jezdí s autem na STK sám.
Konkrétní servis na Vysočině asi neporadím, ale tohle bych řešil spíš mimo autorizák. Můžeš zkusit místního uživatele "magorek". je z Tábora, což je od tebe kus cesty, ale pořád blíž než třeba Dobřany, kouknout na ventilové vůle a případně je seřídit by určitě uměl, řádnou diagnostiku taky má a o provozu Subaru na plyn taky něco ví. Obecně na tomhle modelu bude umět poradit s kde čím, pár podobných v ne úplně top stavu už mu dílnou prošlo :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od VDC »

Vítej mezi námi. Ty dotazy jsou poměrně věcné, nemusíš mít žádné výčitky. :-)
Jen bych doplnil k tomu co napsal Tapan, že žádnou diagnostikou se nezjistí stav motoru. Diagnostikou lze vyčíst chyby, pokud nějaké jsou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
maniosa
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
Jméno a příjmení: Matěj Petrů
Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od maniosa »

Přímo na Vysočině kromě autorizáku tady v Jihlavě taky o nikom nevím. V autorizáku jsem řešil před pár lety přestavbu na jednohmotu a jinak jen svolávačky a občas tam beru nějaký origo díly. Za sebe bych řekl pohoda, ale slyšel i nějaké nespokojené názory.
A když tu zmiňujete člena z Tábora, musím zmínit i pana Švadlenku, který má servis kousek od Tábora a dělá jen Subaru. Teď mi dělal rozvody a přetěsnění ventilových vík(nechtěl se mi přeplácet autorizák ;-D a radši jsem podpořil nadšence ) Teď kvůli zdravotním problémům dělá míň, ale jinak domluva a přístup super. Jen teda pro tebe už fakt z ruky. http://www.subarusvadlenka.cz/kontakt.html a najdeš ho i na fb.
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od Tapan »

VDC: Tomáši, diagnostika ve smyslu přečtení chyb z ŘJ přes OBD a v lepším případě i z jiných jednotek, tedy diagnostika jak ji bohužel chápe většina autoservisů, opravdu o stavu motoru moc neřekne. Ale ono se to dá taky udělat tak, že auto jede, jeden řídí a druhej sedí vedle s notebookem na klíně a čumí do té hromady dat, které na sebe auto prozradí. A když náhodou ten s tím notebookem ví, co má kdy která klapka dělat a kdy má kde být jakej tlak, tak to dokáže o stavu motoru říct docela dost. Diagnostika je třeba taky změřit tlaky ve válcích, není to jen o OBD konektoru a Torque Pro :-) Bohužel je to náročný na znalosti i zkušenosti a taky na čas a výsledkem je něco, co většina zákazníků není ochotná zaplatit, protože "Pane, motor je v pořádku, tamto a tamto je trochu horší, ale zatím bych to neřešil. Bude to 2000..." prostě málokdo kousne, je jaksi zakořeněno, že práce je jen házení lopatou nebo řekněme výměna svíček, ale diagnostika je něco, co se dělá gratis. Možná proto je tak oblíbené radši měnit díly pokus-omyl.
Naposledy upravil(a) Tapan dne pát říj 29, 2021 12:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od VDC »

Tak jasně, tak jak jsi to popsal samozřejmě ano. Já myslel běžnou diagnostiku ve smyslu "napíchnu a vidím". :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od HonzaCZ »

Náhodou něco to říct může. Subaru u některých motorizací (nebo od nějakýho roku?) má Roughness Monitor pro každej válec, detekce misfire taky není úplně něco, co by trochu nesouviselo s mechanikou motoru, různý chyby ohledně VVT/VVL taky atd. Takže samozřejmě tlaky to nezměří, ale pokud jeden válec bude podstatně horší, tak se to na roughness monitoru dá poznat.

Jak říká Tapan - prostě je diagnostika a diagnostika. Někdo to má jako odpovídající software, někdo to má jako hardware, někdo to má jako komplexní úkon zahrnující podrobné zpovídání zákazníka, měření veličin, čtení dat, zkušební jízdy atd. :-)

Na praxi jsem měl super učitele, kterej nás přesně tímhle směrem vedl. Ale spousta těch mlaďasů pak přišlo do skutečných servisů a tam je hned první den místní šíbři s nějakou řádnou diagnostikou poslali do prdele. :-(
Jako do teď si pamatuju některý akce, co jsme dělali, abychom něco fakt pečlivě zjistili. Třeba jsme do auta naložili přenosnej měřič emisí a jezdili s ním, dokud se neprojevil problém - pak z měření bylo hned jasný, co se děje. Nebo za jízdy z kufru zrcátkem koukali na zavěšení, kde co mlátí, protože na zvedáku ani na posuvných deskách se na to nedalo přijít... Dneska se v servisu s autem zákazníka svezou tak maximálně na oběd. :-DDD :-DDD :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od Slavek_xxx »

Nahodou, me kdyz v jednom servisu v CB menili na ovci predni naraznik po stretu se zveri, tak podle zabudovany GPS jeli na Hlubokou 186kmh, asi aby otestovali ze drzi :) A to aby to nacetlo data, musi jet aspon 5 vterin a na tachometru muselo byt pres 2 kila. Kreteni...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od VDC »

Dobře, už mlčím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC: Já vím, jak jsi to myslel. A máš v podstatě pravdu, ale není to úplně černobílý. :-)

Slavek: Jasně, to zahrnuju do toho "na oběd". :-)

Komu to "pan myčka" jel s OTB tahat děti na zasněženou louku? podvlada? :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
freediver1972
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv říj 28, 2021 9:44 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Hochmann

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od freediver1972 »

maniosa píše:Přímo na Vysočině kromě autorizáku tady v Jihlavě taky o nikom nevím. V autorizáku jsem řešil před pár lety přestavbu na jednohmotu a jinak jen svolávačky a občas tam beru nějaký origo díly. Za sebe bych řekl pohoda, ale slyšel i nějaké nespokojené názory.
A když tu zmiňujete člena z Tábora, musím zmínit i pana Švadlenku, který má servis kousek od Tábora a dělá jen Subaru. Teď mi dělal rozvody a přetěsnění ventilových vík(nechtěl se mi přeplácet autorizák a radši jsem podpořil nadšence ) Teď kvůli zdravotním problémům dělá míň, ale jinak domluva a přístup super. Jen teda pro tebe …
Super, dík zkusím ho určitě kontaktovat a požádat o pomoc.
freediver1972
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv říj 28, 2021 9:44 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Hochmann

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od freediver1972 »

Děkuji všem za názory a rady zkušenosti ty jsou vždy k nezaplacení. Byl jsem objednán do autorizáku Subaru Jihlava bohužel mi sdělili že ten co měl provádět moji opravu onemocněl a že se mi ozvou minulý týden v pátek nikdo se neozval tak jsem po týdnu zavolal sám a dozvěděl jsem se že další nejbližší termín který mají volný je 29listopad takže se mnou pěkně vymetli. Předpokládal jsem když z jejich důvodů termín mé opravy zrušili tak budou mít aspoň tu slušnost a posunují na další možný termín ale je zjevně není zájem z jejich strany za 1000Kč na hodinu. Proto bych radši zvolil nikoho koho podpořím a vím že se o Subaru zajímá a i kdyby to měli jako koníček důležité je že ví co dělá a já se můžu spolehnout na kvalitu práce i domluvu na termínu opravy či servisu. Ještě jednou děkuji všem.
freediver1972
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv říj 28, 2021 9:44 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Hochmann

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od freediver1972 »

Ještě jsem chtěl doplnit, že jsem si koupil ELM327 obd2 a smazal jsem to chybové hlášení ohledně katalyzátoru

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Subaru
VIN: JF1BP9LLA7G080762

============1==============
P0420
Raw code: 0420
ECU: Řídicí jednotka motoru
Stav: Potvrzené
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold
Protože se tohle chybové hlášení opakovalo i když mi ho smazali v servisu, samozřejmě vím že smazáním se v nic nevyřeší ale aspoň nefunguje tempomat a doufám že se nejedná o nic vážnějšího co by mohlo poškodit motor. Zkusím do benzínu přidat prostředek na čištění katalyzátoru a uvidím co na to řekne lambda za nějaký čas. Případně bych potom zkusil tu fintu s lambdou a po seřízení ventilových vůlí mám v plánu navštívit servis LPG nedaleko v Novém městě na Moravě, kde se mi zdál ten borec znalý věcí aspoň aby to nějak proměřil a zjistil to bohatost směsi případně doporučil přímaz nebo ne. Tu montáž LPG do mého auta prováděl asi před třemi roky ještě za předchozího majitele někdo v Táboře teď si nevzpomenu na méno ale asi je známý tak jsem zvažoval servis u něj protože on nejlíp ví když ten vztah montoval a jak to má fungovat a kde co zkontrolovat Takže ten tabory na servis pro mě není žádný zásadní problém důležité je aby mi to někdo udělal pořádně. Zkusím nejdřív ty dva kontakty co už jste mi poradili Naty ventilové vůle a kdyby měl ještě někdo nějaký tip tak se vašim radám nebráním a předem děkuji.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od dethroned »

Freediver: máme skoro 300 tkm na lpg na faceliftu (127kW)... Zadny pečený kuře se nekoná, ale mam verzi BRC z Italie, kde se druha lambda při přestavbě posunovala az za druhy kat.
Dělal jsem v korona prázdnotě na jaře preventivně těsnění pod hlavama a zároven delali sedla ventilů. Kontakt Ti můžu dát, ale je to u Brna.

Podle mých informací žádné tvrzené sedla na 2,5 se nedávaly, pouze na DOHC motory. Jednoduše se serizuje vule aspon po 30 - 40 tkm.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Seřízení ventilových vůlí 2,5i 16V SOHC (EJ25) 121 kW, 2

Příspěvek od podvlada »

HonzaCZ píše: Komu to "pan myčka" jel s OTB tahat děti na zasněženou louku? podvlada?
Ano :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“