Samův OUTBACK BP 2,5i
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Jo tak to je fajn. Já mám samozřejmě taky rád, když věci fungujou, když už v autě jsou. A rozhodně to je využitelný při spaní v autě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Samův OUTBACK BP 2,5i
Oprava handsfree Parrot - květen 2021
Začalo mi blbnout Handsfree od Parrotu - displej nereágoval a nezhasnul ani po vytažení klíčku. Bylo potřeba vyndat „mozek“ handsfree, to je ta modrá krabička na fotce, která se nachází za rádiem. Stačilo krabičku rozebrat, děda elektrikář tam opravil nějakou součástku a volám bez problému dál.
Začalo mi blbnout Handsfree od Parrotu - displej nereágoval a nezhasnul ani po vytažení klíčku. Bylo potřeba vyndat „mozek“ handsfree, to je ta modrá krabička na fotce, která se nachází za rádiem. Stačilo krabičku rozebrat, děda elektrikář tam opravil nějakou součástku a volám bez problému dál.
Naposledy upravil(a) samvaculik dne pon pro 06, 2021 11:37 am, celkem upraveno 1 x.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Děda je super, že se v tom vyzná. Já když už takhle něco rozeberu, čučim do toho jak husa do flašky a prd poznám
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Ty jo, tak dědu ti teda závidím. Super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Není děda jako děda taky bych takového někdy potřeboval
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
zatím vše, co jsem mu dal, tak opravil Já mu zase pomáhám s něčím jiným. Zítra jdeme měnit chladící kapalinu na jeho Samurajovi, rok 94
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Same, tak dedu ode mne pozdravuj. Nikdy jsem ho sice nevidel, ale uz ted je mi moc sympatickej.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Stando, ty se umíš skamarádit úplně s každým
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
No ja si myslim ze deda je zrovna takovej prima kluk nako Sam.
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
S radosti mu vyřídím, co jste tu o něm psali bude rád.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Samův OUTBACK BP 2,5i
Výměna všech provozních kapalin - březen až září 2021, 261 - 280 tkm
informace jako plnící množství, postupy výměny kapalin atd jsem našel v servisním manuálu.
Motorový olej
Posledních 6 let bylo auto servisováno primárně v AWD, kde tam lili 10W-60. Po zjištění, že je to hustý a spíše závodní olej, jsem přešel na 10W-40. Auto začalo žrát cca o 1,5 litrů na 10 tkm více, než předtím. Teď mi to žere cca 3l na 10 tkm. Proto přemýšlím přejít na Mobil 5W-50 a u něj ideálně zůstat. Jinak je výměna oleje v podstatě standartní postup, jako u jiných aut. Olejový filtr dávám Filtron.
Převodový olej v MT převodovce a zadním diferenciálu
Použitý olej: Millers Oils 75W90 GL-5. Stačilo mi balení 5l, do zadního diffu se vleze 0,8 litru, do převodovky cca 4 litry. Postup je jednoduchý - vypustit a nalít nový. Všechno je krásně přístupné. Nalévací otvor do převodovky je skrz žlutou měrku, která se zachází vpravo ve směru jízdy za motorem. U diffu je potřeba nějaká větší injekční stříkačka s hadičkou, kterou se tam olej natlačí.
Plnění a dezinfekce klimatizace
Nechal jsem na mašině naplnit klimatizaci, bylo tam minimum chladiva, údajně se za minimálně posledních 6 let nedoplňovalo, takže pouze přirozený únik časem. Klima se naplnila a opravdu úbytek nebyl žádný. Pouze začal solidně smrdět výparník. Tento problém jsem řešil zde ve vláknu. Ve zkratce, udělal se ozón + sprej do výdechů a smrad na chvíli zmizel. Potom to zase začalo a použil jsem dvojici granátů z Ahifi. Na cca 2 - 3 měsíce to opravdu pomohlo, ale teď to zase začíná páchnout, i po druhém ozónování. Poslední možnost, kterou svépomocí zkusím, je strčit čistící sprej klimy do hadičky odtoku z výparníku, snad z tama postupně dostanu nějaký ten bordel usazený na výparníku. Při jakékoliv čistění klimy měním nebo alespoň vyklepávám pylový filtr s aktivním uhlím. Filtr samotný měním jednou ročně.
Brzdová kapalina
Standartní postup, jako u jiných aut. Použitá kapalina: DOT4, množství cca 0,6l. Odsaje se stará kapalina z nádobky, naleje se nová a postupně se začíná odvzdušňovat kolo po kole pomocí odvzdušňováku, který se nachází na každém brzdovém třmenu. Musí se sundat všechna čtyři kola a je třeba pracovat ve dvou.
Servo kapalina
Použitá kapalina: Millermatic ATF SP III, 1l. Prvně jsem odsál pomocí injekční stříkačky obsah z nádoby na servo kapalinu. Potom jsem dolil novou kapalinu po horní rysku, nastartoval jsem auto a otočil jsem párkrát plný levý a plný pravý rejd. Pak jsem zase odsál a takhle pořad dokola, dokud jsem tam nenalil celou novou kapalinu. Myslím si, že takhle se určitě nevymění kapalina komplet, je to spíše pro preventivní údržbu. Já ji měl teda úplně černou a teď je to trošku lepší. Zase v létě to udělám třeba znovu.
Spojková kapalina
Tady to byla zase trošku patálie. Všimnul jsem si, že spojkový pedál se mi nevrátil zpátky do původní polohy, ale zůstal lehce pod (video: https://www.youtube.com/watch?v=0zWVeR2NUhk) Začal jsem zkoumat hydraulický mechanismus, konkrétně pomocný váleček, na který jsem zkusil zatlačit a to už jsem podělal úplně. Po zmáčknutí spojky zůstal pedál na podlaze. Takže jsem s autem bez spojky doskákal ke známému mechanikovi, kde jsme usoudili, že to asi bude spojkový váleček. Ze subatechu mi poslalý jiný, asi o 100tkm mladší, než ten můj, hodil jsem ho tam a pořád stejné. Pedál se stále nevracel. Nakonec to bylo tím, že to bylo zkrátka jen zavdzušněné, ale nedokázali jsme spolu zjistit, jak to úspěšně přes 2 odvzdušňováky odvzdušnit. Zkoušeli jsme všechno, četl jsem i spoustu věcí na foru, volal jsem do Subaru a nic… Nakonec jsem to nechal odtáhnout do Subaru, kde to za půl hodiny měli odvzdušněné , včetně nové kapaliny to stálo 660,- Teď už to funguje, jak má.
Chladící kapalina
Použitá kapalina: Subaru original premixed 5l, cena necelých 700 Kč. Výměna byla relativně jednoduchá. Studené auto jsem dal na nájezdy, oddělal kryt motoru, otevřel víčko chladiče a dole na chaldiči odšrouboval výpušťák. Vyteklo přesně 5l kapaliny. Nechal jsem to kapat necelou hodinku. Pak jsem jen pomalu nalil novou kapalinu a dle návodu odvzdušnil. Po čase jsem ještě asi půl deci dolil. Ještě zmíním, že jsem vyndal i celou expanzní nádobu a pořádně ji vypláchnul v umyvadle, na dně už bylo takové blátíčko.
informace jako plnící množství, postupy výměny kapalin atd jsem našel v servisním manuálu.
Motorový olej
Posledních 6 let bylo auto servisováno primárně v AWD, kde tam lili 10W-60. Po zjištění, že je to hustý a spíše závodní olej, jsem přešel na 10W-40. Auto začalo žrát cca o 1,5 litrů na 10 tkm více, než předtím. Teď mi to žere cca 3l na 10 tkm. Proto přemýšlím přejít na Mobil 5W-50 a u něj ideálně zůstat. Jinak je výměna oleje v podstatě standartní postup, jako u jiných aut. Olejový filtr dávám Filtron.
Převodový olej v MT převodovce a zadním diferenciálu
Použitý olej: Millers Oils 75W90 GL-5. Stačilo mi balení 5l, do zadního diffu se vleze 0,8 litru, do převodovky cca 4 litry. Postup je jednoduchý - vypustit a nalít nový. Všechno je krásně přístupné. Nalévací otvor do převodovky je skrz žlutou měrku, která se zachází vpravo ve směru jízdy za motorem. U diffu je potřeba nějaká větší injekční stříkačka s hadičkou, kterou se tam olej natlačí.
Plnění a dezinfekce klimatizace
Nechal jsem na mašině naplnit klimatizaci, bylo tam minimum chladiva, údajně se za minimálně posledních 6 let nedoplňovalo, takže pouze přirozený únik časem. Klima se naplnila a opravdu úbytek nebyl žádný. Pouze začal solidně smrdět výparník. Tento problém jsem řešil zde ve vláknu. Ve zkratce, udělal se ozón + sprej do výdechů a smrad na chvíli zmizel. Potom to zase začalo a použil jsem dvojici granátů z Ahifi. Na cca 2 - 3 měsíce to opravdu pomohlo, ale teď to zase začíná páchnout, i po druhém ozónování. Poslední možnost, kterou svépomocí zkusím, je strčit čistící sprej klimy do hadičky odtoku z výparníku, snad z tama postupně dostanu nějaký ten bordel usazený na výparníku. Při jakékoliv čistění klimy měním nebo alespoň vyklepávám pylový filtr s aktivním uhlím. Filtr samotný měním jednou ročně.
Brzdová kapalina
Standartní postup, jako u jiných aut. Použitá kapalina: DOT4, množství cca 0,6l. Odsaje se stará kapalina z nádobky, naleje se nová a postupně se začíná odvzdušňovat kolo po kole pomocí odvzdušňováku, který se nachází na každém brzdovém třmenu. Musí se sundat všechna čtyři kola a je třeba pracovat ve dvou.
Servo kapalina
Použitá kapalina: Millermatic ATF SP III, 1l. Prvně jsem odsál pomocí injekční stříkačky obsah z nádoby na servo kapalinu. Potom jsem dolil novou kapalinu po horní rysku, nastartoval jsem auto a otočil jsem párkrát plný levý a plný pravý rejd. Pak jsem zase odsál a takhle pořad dokola, dokud jsem tam nenalil celou novou kapalinu. Myslím si, že takhle se určitě nevymění kapalina komplet, je to spíše pro preventivní údržbu. Já ji měl teda úplně černou a teď je to trošku lepší. Zase v létě to udělám třeba znovu.
Spojková kapalina
Tady to byla zase trošku patálie. Všimnul jsem si, že spojkový pedál se mi nevrátil zpátky do původní polohy, ale zůstal lehce pod (video: https://www.youtube.com/watch?v=0zWVeR2NUhk) Začal jsem zkoumat hydraulický mechanismus, konkrétně pomocný váleček, na který jsem zkusil zatlačit a to už jsem podělal úplně. Po zmáčknutí spojky zůstal pedál na podlaze. Takže jsem s autem bez spojky doskákal ke známému mechanikovi, kde jsme usoudili, že to asi bude spojkový váleček. Ze subatechu mi poslalý jiný, asi o 100tkm mladší, než ten můj, hodil jsem ho tam a pořád stejné. Pedál se stále nevracel. Nakonec to bylo tím, že to bylo zkrátka jen zavdzušněné, ale nedokázali jsme spolu zjistit, jak to úspěšně přes 2 odvzdušňováky odvzdušnit. Zkoušeli jsme všechno, četl jsem i spoustu věcí na foru, volal jsem do Subaru a nic… Nakonec jsem to nechal odtáhnout do Subaru, kde to za půl hodiny měli odvzdušněné , včetně nové kapaliny to stálo 660,- Teď už to funguje, jak má.
Chladící kapalina
Použitá kapalina: Subaru original premixed 5l, cena necelých 700 Kč. Výměna byla relativně jednoduchá. Studené auto jsem dal na nájezdy, oddělal kryt motoru, otevřel víčko chladiče a dole na chaldiči odšrouboval výpušťák. Vyteklo přesně 5l kapaliny. Nechal jsem to kapat necelou hodinku. Pak jsem jen pomalu nalil novou kapalinu a dle návodu odvzdušnil. Po čase jsem ještě asi půl deci dolil. Ještě zmíním, že jsem vyndal i celou expanzní nádobu a pořádně ji vypláchnul v umyvadle, na dně už bylo takové blátíčko.
Naposledy upravil(a) samvaculik dne pon pro 06, 2021 2:41 pm, celkem upraveno 4 x.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Same hezkyy! Clovece co to mas za ty najezdy , jsou zelezne, nebo plastik? Vypadaji sikovne.
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Je to plast a původně slouží k vyrovnání karavanu, když kempuje, tak ať je vyrovnaný. Celý název je vyrovnávací klíny půjčil jsem si to z jednoho karavanu. Jinak originál nájezdové klíny jsou o kus vyšší, ale mě s Outbackem bohatě stačí tyto
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Jo, zelezne 30cm mame, nosnost maji 4t. Ale na drobnosti jsou ty tvoje idealni.