Honzo, díky.
HonzaCZ píše:Pořád ale, řekl bych, nepadlo, že teda v konkrétním případě řešení AWD to nemá moc nic společnýho se spojkou. Takže nechat klouzat spojku jindy, než při pomalém manévrování na jedničku nebo zpátečku je úplně stejně škodlivý jako u jakýhokoliv jinýho auta.
Tohle bylo určitě dobrý slyšet. Jak už jsem psal, když jsem se ptal v jiným tématu na spotřebu oleje – nejsem strojař, ale tohle auto se mi fakt líbí a rád bych o něj, pokud možno, pečoval...
HonzaCZ píše:
Rozdíl by to byl, při prudkym rozjíždění na silnici, kdy u běžných aut prohrábnou kola a u AWD to všechno odnese spojka (pokud se bavíme o běžných motorizacích, který prostě 4 kolama na asfaltu nezahrabou).
Moc dobrej postřeh. Takže je taky potřeba nepřehánět to s plynem, když se chce člověk rozjet na křižovatce a ještě k tomu do kopce. Tam jsou asi taky rezervy. (Vybavuje se mi jedna scéna „trochu to řvalo, ale nezahrabala jsem...“ Ale ono se to může týkat obou zúčastněných
)
HonzaCZ píše:
Vždycky jde o to, jakej krouťák ta spojka má přenášet - čím větší, tím víc se ničí při neúplném puštění. Za mě s ní operovat fakt jenom při pomalém manévrování a při běžný jízdě při řazení je používat v podstatě v režimu zapnuto/vypnuto plus samozřejmě nějaké decentní jemnější pouštění, aby to necuklo, ale ono se to dá naučit úplně 1/0, stačí k tomu správně pracovat s plynovým pedálem.
Jasný.