Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Bučův kostlivec (Outback BP 2,5) 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: pát srp 20, 2021 8:32 am
Příspěvky: 13
Že se do toho pustím jsem bral (přece jenom mají ta auta kolem 15 let a kolem 300K najeto), akorát jsem nepočítal že to bude hned jak to dovezu :D.
Hlavy chci sundat hned, dokud to fouká občas a neprdí to vodu do oleje. Spodek se uvidí, když se sundají hlavy.


čtv zář 02, 2021 8:06 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 39806
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Ono to vodu do oleje prdí celkem málokdy. Nicméně samozřejmě pokud ten motor dáš dohromady hned, tak to budeš mít vyřešený.
Co se těch kroužků týče, tak by ti je podle mě měli objednat v každém autorizovaném servisu. A nebo umí originál díly Autokelly po registraci

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv zář 02, 2021 8:18 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Nováček
Nováček

Registrován: pát srp 20, 2021 8:32 am
Příspěvky: 13
Auto přepraveno do místa dočasného odpočinku, opět se třemi zastávkami. Venkovní teplota okolo 25° a teplota motoru pořád okolo 107°. Proběhla příprava na demontáž motoru z auta. Je super, že lidi od subaru mysleli na to, že motor bude potřebovat údržbu a všechno je přístupné, snad až na jeden šroub klimy, který se blbě vytahuje protože kolem něj jde svazek ke vstřikům. V pozadí je vidět co vyteklo z chladícího okruhu. Všechny hadice v sobě mají vrstvu rzi, jakou jsem viděl naposledy na škodě 100. Jak se to povedlo na 14 let starém autě s hliníkovým blokem a hlavou a ještě navíc nedávno měněnou pumpou mi uniká.
Obrázek
Když už jsem ležel pod autem tak jsem vyfotil nejvíc zhnilé místo na autě. Pravý spodní držák chladiče. Asi byl problém s přetékáním vody déle a je to na něm vidět.
Obrázek
Když jsem na držáky koukal z hora nevěřil jsem jak může někdo dát savzek v tomto místě do rohu, kde se chytá bordel, který tam zadržuje vlhkost a pak to rezne i když zrovna neteče chladič.
Obrázek
A když už jsem byl u toho rozebírání zkusil jsem se podívat do místa, kde mají problém snad všechna auta koncernu, přední roh prahu. Překvapilo mně že skoro nerezne, i když odtamtud vypadly tři hrsti bahna. Než půjde zpátky motor tak všechno utopím ve vosku, Díky tomu že je v tom prahu tolik děr na příchytky půjde to krásně vylit. :-)
Obrázek


sob zář 04, 2021 10:08 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 39806
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Hezky ses do toho pustil !!

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon zář 06, 2021 6:52 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Nováček
Nováček

Registrován: pát srp 20, 2021 8:32 am
Příspěvky: 13
Pánové měl bych na vás dotaz, jak máte v autech vyřešené handsfree.

V autě bylo HF nokia, které jsem vyzkoušel jednou a byl jsem hodně zklamán. Je to tak user friendly jak je možné si představit z dob největší slávy značky :-D. Povedlo se to spárovat s telefonem, ale problém je že si to přes ten BT šlohne SIM a z telefonu to udělá mrtvou briketu což možná u 3310 nevadilo, ale u matlafounu je to docela nedostatek protože přijde o síť a tím i data takže přestane fungovat navigace atd. Telefon pak nic neovládá a vytáčení je třeba dělat z panelu HF, který ale nedovede z telefonu stáhnout kontakty a jedniná možnost je zadat číslo manuálně.

Po této zkušenosti jsem se rozhodl že to vykuchám a tak jsem se do toho večer pustil. Narazil jsem na nějaký audio splitr, který je dopojený do původního zapojení rádia a než bych to kuchal a zapojoval do původna řeším, jestli to nezachovat, když to fungovalo a přepínalo mezi HF a rádiem.

Otázka tedy je jestli sehnat nějaké nové drátové HF, které k tomu připojit aby šel zvuk do repro. Nebo se na to vykašlat a dostačuje kvalita těch HF klipů které mají vše v sobě.

Ještě mně napadlo použít ten spliter na udělání aux-in, protože v opěrce vyvedený není a rádio nemá kazetu, takže by asi nešel použít Honzův postup připojit to tam.

Díky za návrhy :-)


pát zář 10, 2021 8:22 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Příspěvky: 6653
Bydliště: Plzeň
Já mam dojem, že ten "splitter" je zapojenej přímo na repro, takže to bude chtít zesilovač, aby to nějak znělo - a to zas splitter nemusí dát. I proto ty HF zní příšerně. Co máš za rádio, nemáš tam náhodou ještě kazetovku? Tak to mám já a s trochou bastlení jsem si poměrně jednoduše dodělal BT audio, mám to ve svém vlákně, u PC zkusím najít odkaz ;-)
Co se týče HF, mam v autě od předešlého majitele nějakýho Parrota, má to ven jen tlačítka na přijmutí a položení hovoru, čímž jde i znovu volat poslední číslo, nejen přijímat hovory. Má to splitter a je fajn, že to prostě funguje samo. A co mě překvapilo, funguje to i v kombinaci s tím mým dodělaným BT v rádiu, hraje hudba, přepne se na hovor, po hovoru pokračuje hudba... :-)

Edit: tak jsem vlastně zakládal komplet vlákno
viewtopic.php?f=95&t=9358

_________________
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!


pát zář 10, 2021 8:44 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát srp 20, 2021 8:32 am
Příspěvky: 13
Rádio už nemá kazetu, jenom changer. Uvažuju že to zatím nechám tak a potom to vyřeším rámečkem z rasii na 2 din radio a ty už mívají BT HF v sobě, takže 2 mouchy jednou ranou. Nebo jak kámoš v superbu jede HF přes aux a napojil bych do jacku ten mikrofon co na stropě zbyl po te nokii.


pát zář 10, 2021 6:58 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát srp 20, 2021 8:32 am
Příspěvky: 13
Dnešní odpoledne bylo celkem úspěšné.
I když jsem doufal že vyjde půjčení žirafy, tak to nakonec nevyšlo a bylo nutné improvizovat. A výsledek je M12 závitkovka nalepená v překladu, oko se závitem a starý kladkostroj :-D.
Obrázek
Účel to splnilo a srdce je venku.
Obrázek
Připraveno na odvoz
Obrázek
A když už jsem měl vytažené nářadí a rozebraný tunel tak jsem se ještě pustil do řazení. Zadní pouzdro vamačkané. Ideálně bych vyměnil za PU jestli s tím jsou dobré zkušenosti. Díval jsem se na strong flex, v rozkresu ho mají, ale nikde jsem ho neviděl v prodeji. Našel jsem na aliexpresu za pár peněz.
Obrázek
A pak řadička. Chtěl bych tam vrznout short shifter, ale nepodařilo se mi vyndat kouli a už to nemá zespod segrovku.
Obrázek
Když jsem byl pod autem tak jsem našel proč to mělo tak šílenou stranovou vůli. V místě, kde je připojený ten kříž k tyči do převodovky a spojený pružným kolíkem je ta trubka vymačkaná a má vůli jak radiální tak v otáčení, doufám že to vyřeší nový kříž a nebude vychozená ta tyč co leze do převdovky.


pát zář 10, 2021 9:15 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Příspěvky: 6653
Bydliště: Plzeň
Hezká práce! :-)
Jo, na Foresteru jsem měl ochozenou tu díru v kříži, kam se dává pružný kolík, a vlastně i ten kolík. Kříž byl jinak v pohodě...

_________________
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!


sob zář 11, 2021 5:59 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 39806
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Ty jo pěkně jsi se do toho pustil. Super !!!

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


sob zář 11, 2021 6:30 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 16760
Bydliště: Valašsko
Další šikovný člověk zde na foru, ať se dílo daří (*_^) |,,,,

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


sob zář 11, 2021 8:28 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Příspěvky: 4506
Bydliště: Kroučová
Obdivuju vsechny, co to takhle dokazou resit .


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
2021 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek


sob zář 11, 2021 8:39 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát srp 20, 2021 8:32 am
Příspěvky: 13
Takže motor převezen a probíhá rozborka. (omluvte blbou kvalitu fotek, novému telefonu to nějak nejde)
Po cca 2 hodinách v neděli to vypadalo takhle
Obrázek
Sundaná pravá hlava. Tady je vidět že 3. píst je čistší něž ostatní.
Obrázek
Sundaná levá hlava
Obrázek
Ventil víko dole
Obrázek
Vana dole se šlemem na deflektoru
Obrázek
Foto sundaných hlav. Tady je taky vidět že spalovací prostory na pravé hlavě (na foto vlevo :-) ) jsou čistší než na druhé straně.
Obrázek
Detail hlavy na 3.válci s usazeninou na výfukovém ventilu.
Obrázek
Na závěr fotka vodního okruhu aneb nelijte vodu z vodovodu do motoru, pokud z něho nechcete krápníkovou jeskyni :-)
Obrázek

Suma sumárum to vypadá že to vodu do válce prdělo jenom trochu. Na těsněních jsem nepoznal kde by únik mohl být. Leak down test nakonec nebyl(i když jsem chtěl pro porovnání před a po), protože jsem jenom pokusně foukal do válců po mytí a všude mi syčelo sání, ale nevím jestli se mi tam při demontáži sání nedostal bordel.


úte zář 14, 2021 9:26 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát srp 20, 2021 8:32 am
Příspěvky: 13
Dneska proběhla demontáž a kontrola olejového čerpadla. Kontrola podle servisního manuálu:
Obrázek

Krok 1. vůle mezi vrcholky. Dle manuálu 0,04-0,14 mm (naměřeno 0,07-0,08) OK
Krok 2. vůle mezi velkým rotorem a uložením. Dle manuálu 0,1-0,175 mm (vlezla tam i 0,2 měrka) KO
Krok 3. vůle čelní. Dle manuálu 0,02-0,07 (naměřeno 0,05-0,06) OK

Tady jsem si ještě říkal že bych to risknul a použil ji znovu a pak jsem ji rozebral úplně a našel toto:
Obrázek
Obrázek

Mezi vstupem a výstupem je hluboká rýha a v obou rotorech obtisk. Vypadá to jako kus drátu nebo špona cca 3 mm dlouhá která prošla sítkem a dostala se do pumpy a doufám že se zastavila ve filtru a neputovala dál :-) .
Když jsem to pak rozebíral na prvočinitele, tak jsem při rozdělání přetlakového ventilu narazil na pružinu podloženou dvěma podložkama, takže už tam přede mnou byl nějaký tuner :-D .


úte zář 14, 2021 9:52 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 39806
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Hezky si hraješ

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř zář 15, 2021 6:57 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron