Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Že se do toho pustím jsem bral (přece jenom mají ta auta kolem 15 let a kolem 300K najeto), akorát jsem nepočítal že to bude hned jak to dovezu :D.
Hlavy chci sundat hned, dokud to fouká občas a neprdí to vodu do oleje. Spodek se uvidí, když se sundají hlavy.
Hlavy chci sundat hned, dokud to fouká občas a neprdí to vodu do oleje. Spodek se uvidí, když se sundají hlavy.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Ono to vodu do oleje prdí celkem málokdy. Nicméně samozřejmě pokud ten motor dáš dohromady hned, tak to budeš mít vyřešený.
Co se těch kroužků týče, tak by ti je podle mě měli objednat v každém autorizovaném servisu. A nebo umí originál díly Autokelly po registraci
Co se těch kroužků týče, tak by ti je podle mě měli objednat v každém autorizovaném servisu. A nebo umí originál díly Autokelly po registraci
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Auto přepraveno do místa dočasného odpočinku, opět se třemi zastávkami. Venkovní teplota okolo 25° a teplota motoru pořád okolo 107°. Proběhla příprava na demontáž motoru z auta. Je super, že lidi od subaru mysleli na to, že motor bude potřebovat údržbu a všechno je přístupné, snad až na jeden šroub klimy, který se blbě vytahuje protože kolem něj jde svazek ke vstřikům. V pozadí je vidět co vyteklo z chladícího okruhu. Všechny hadice v sobě mají vrstvu rzi, jakou jsem viděl naposledy na škodě 100. Jak se to povedlo na 14 let starém autě s hliníkovým blokem a hlavou a ještě navíc nedávno měněnou pumpou mi uniká.
Když už jsem ležel pod autem tak jsem vyfotil nejvíc zhnilé místo na autě. Pravý spodní držák chladiče. Asi byl problém s přetékáním vody déle a je to na něm vidět.
Když jsem na držáky koukal z hora nevěřil jsem jak může někdo dát savzek v tomto místě do rohu, kde se chytá bordel, který tam zadržuje vlhkost a pak to rezne i když zrovna neteče chladič.
A když už jsem byl u toho rozebírání zkusil jsem se podívat do místa, kde mají problém snad všechna auta koncernu, přední roh prahu. Překvapilo mně že skoro nerezne, i když odtamtud vypadly tři hrsti bahna. Než půjde zpátky motor tak všechno utopím ve vosku, Díky tomu že je v tom prahu tolik děr na příchytky půjde to krásně vylit.
Když už jsem ležel pod autem tak jsem vyfotil nejvíc zhnilé místo na autě. Pravý spodní držák chladiče. Asi byl problém s přetékáním vody déle a je to na něm vidět.
Když jsem na držáky koukal z hora nevěřil jsem jak může někdo dát savzek v tomto místě do rohu, kde se chytá bordel, který tam zadržuje vlhkost a pak to rezne i když zrovna neteče chladič.
A když už jsem byl u toho rozebírání zkusil jsem se podívat do místa, kde mají problém snad všechna auta koncernu, přední roh prahu. Překvapilo mně že skoro nerezne, i když odtamtud vypadly tři hrsti bahna. Než půjde zpátky motor tak všechno utopím ve vosku, Díky tomu že je v tom prahu tolik děr na příchytky půjde to krásně vylit.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Hezky ses do toho pustil !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Pánové měl bych na vás dotaz, jak máte v autech vyřešené handsfree.
V autě bylo HF nokia, které jsem vyzkoušel jednou a byl jsem hodně zklamán. Je to tak user friendly jak je možné si představit z dob největší slávy značky . Povedlo se to spárovat s telefonem, ale problém je že si to přes ten BT šlohne SIM a z telefonu to udělá mrtvou briketu což možná u 3310 nevadilo, ale u matlafounu je to docela nedostatek protože přijde o síť a tím i data takže přestane fungovat navigace atd. Telefon pak nic neovládá a vytáčení je třeba dělat z panelu HF, který ale nedovede z telefonu stáhnout kontakty a jedniná možnost je zadat číslo manuálně.
Po této zkušenosti jsem se rozhodl že to vykuchám a tak jsem se do toho večer pustil. Narazil jsem na nějaký audio splitr, který je dopojený do původního zapojení rádia a než bych to kuchal a zapojoval do původna řeším, jestli to nezachovat, když to fungovalo a přepínalo mezi HF a rádiem.
Otázka tedy je jestli sehnat nějaké nové drátové HF, které k tomu připojit aby šel zvuk do repro. Nebo se na to vykašlat a dostačuje kvalita těch HF klipů které mají vše v sobě.
Ještě mně napadlo použít ten spliter na udělání aux-in, protože v opěrce vyvedený není a rádio nemá kazetu, takže by asi nešel použít Honzův postup připojit to tam.
Díky za návrhy
V autě bylo HF nokia, které jsem vyzkoušel jednou a byl jsem hodně zklamán. Je to tak user friendly jak je možné si představit z dob největší slávy značky . Povedlo se to spárovat s telefonem, ale problém je že si to přes ten BT šlohne SIM a z telefonu to udělá mrtvou briketu což možná u 3310 nevadilo, ale u matlafounu je to docela nedostatek protože přijde o síť a tím i data takže přestane fungovat navigace atd. Telefon pak nic neovládá a vytáčení je třeba dělat z panelu HF, který ale nedovede z telefonu stáhnout kontakty a jedniná možnost je zadat číslo manuálně.
Po této zkušenosti jsem se rozhodl že to vykuchám a tak jsem se do toho večer pustil. Narazil jsem na nějaký audio splitr, který je dopojený do původního zapojení rádia a než bych to kuchal a zapojoval do původna řeším, jestli to nezachovat, když to fungovalo a přepínalo mezi HF a rádiem.
Otázka tedy je jestli sehnat nějaké nové drátové HF, které k tomu připojit aby šel zvuk do repro. Nebo se na to vykašlat a dostačuje kvalita těch HF klipů které mají vše v sobě.
Ještě mně napadlo použít ten spliter na udělání aux-in, protože v opěrce vyvedený není a rádio nemá kazetu, takže by asi nešel použít Honzův postup připojit to tam.
Díky za návrhy
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Já mam dojem, že ten "splitter" je zapojenej přímo na repro, takže to bude chtít zesilovač, aby to nějak znělo - a to zas splitter nemusí dát. I proto ty HF zní příšerně. Co máš za rádio, nemáš tam náhodou ještě kazetovku? Tak to mám já a s trochou bastlení jsem si poměrně jednoduše dodělal BT audio, mám to ve svém vlákně, u PC zkusím najít odkaz
Co se týče HF, mam v autě od předešlého majitele nějakýho Parrota, má to ven jen tlačítka na přijmutí a položení hovoru, čímž jde i znovu volat poslední číslo, nejen přijímat hovory. Má to splitter a je fajn, že to prostě funguje samo. A co mě překvapilo, funguje to i v kombinaci s tím mým dodělaným BT v rádiu, hraje hudba, přepne se na hovor, po hovoru pokračuje hudba...
Edit: tak jsem vlastně zakládal komplet vlákno
viewtopic.php?f=95&t=9358
Co se týče HF, mam v autě od předešlého majitele nějakýho Parrota, má to ven jen tlačítka na přijmutí a položení hovoru, čímž jde i znovu volat poslední číslo, nejen přijímat hovory. Má to splitter a je fajn, že to prostě funguje samo. A co mě překvapilo, funguje to i v kombinaci s tím mým dodělaným BT v rádiu, hraje hudba, přepne se na hovor, po hovoru pokračuje hudba...
Edit: tak jsem vlastně zakládal komplet vlákno
viewtopic.php?f=95&t=9358
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Rádio už nemá kazetu, jenom changer. Uvažuju že to zatím nechám tak a potom to vyřeším rámečkem z rasii na 2 din radio a ty už mívají BT HF v sobě, takže 2 mouchy jednou ranou. Nebo jak kámoš v superbu jede HF přes aux a napojil bych do jacku ten mikrofon co na stropě zbyl po te nokii.
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Dnešní odpoledne bylo celkem úspěšné.
I když jsem doufal že vyjde půjčení žirafy, tak to nakonec nevyšlo a bylo nutné improvizovat. A výsledek je M12 závitkovka nalepená v překladu, oko se závitem a starý kladkostroj .
Účel to splnilo a srdce je venku.
Připraveno na odvoz
A když už jsem měl vytažené nářadí a rozebraný tunel tak jsem se ještě pustil do řazení. Zadní pouzdro vamačkané. Ideálně bych vyměnil za PU jestli s tím jsou dobré zkušenosti. Díval jsem se na strong flex, v rozkresu ho mají, ale nikde jsem ho neviděl v prodeji. Našel jsem na aliexpresu za pár peněz.
A pak řadička. Chtěl bych tam vrznout short shifter, ale nepodařilo se mi vyndat kouli a už to nemá zespod segrovku.
Když jsem byl pod autem tak jsem našel proč to mělo tak šílenou stranovou vůli. V místě, kde je připojený ten kříž k tyči do převodovky a spojený pružným kolíkem je ta trubka vymačkaná a má vůli jak radiální tak v otáčení, doufám že to vyřeší nový kříž a nebude vychozená ta tyč co leze do převdovky.
I když jsem doufal že vyjde půjčení žirafy, tak to nakonec nevyšlo a bylo nutné improvizovat. A výsledek je M12 závitkovka nalepená v překladu, oko se závitem a starý kladkostroj .
Účel to splnilo a srdce je venku.
Připraveno na odvoz
A když už jsem měl vytažené nářadí a rozebraný tunel tak jsem se ještě pustil do řazení. Zadní pouzdro vamačkané. Ideálně bych vyměnil za PU jestli s tím jsou dobré zkušenosti. Díval jsem se na strong flex, v rozkresu ho mají, ale nikde jsem ho neviděl v prodeji. Našel jsem na aliexpresu za pár peněz.
A pak řadička. Chtěl bych tam vrznout short shifter, ale nepodařilo se mi vyndat kouli a už to nemá zespod segrovku.
Když jsem byl pod autem tak jsem našel proč to mělo tak šílenou stranovou vůli. V místě, kde je připojený ten kříž k tyči do převodovky a spojený pružným kolíkem je ta trubka vymačkaná a má vůli jak radiální tak v otáčení, doufám že to vyřeší nový kříž a nebude vychozená ta tyč co leze do převdovky.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Hezká práce!
Jo, na Foresteru jsem měl ochozenou tu díru v kříži, kam se dává pružný kolík, a vlastně i ten kolík. Kříž byl jinak v pohodě...
Jo, na Foresteru jsem měl ochozenou tu díru v kříži, kam se dává pružný kolík, a vlastně i ten kolík. Kříž byl jinak v pohodě...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Ty jo pěkně jsi se do toho pustil. Super !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Další šikovný člověk zde na foru, ať se dílo daří
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6346
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Obdivuju vsechny, co to takhle dokazou resit .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Takže motor převezen a probíhá rozborka. (omluvte blbou kvalitu fotek, novému telefonu to nějak nejde)
Po cca 2 hodinách v neděli to vypadalo takhle
Sundaná pravá hlava. Tady je vidět že 3. píst je čistší něž ostatní.
Sundaná levá hlava
Ventil víko dole
Vana dole se šlemem na deflektoru
Foto sundaných hlav. Tady je taky vidět že spalovací prostory na pravé hlavě (na foto vlevo ) jsou čistší než na druhé straně.
Detail hlavy na 3.válci s usazeninou na výfukovém ventilu.
Na závěr fotka vodního okruhu aneb nelijte vodu z vodovodu do motoru, pokud z něho nechcete krápníkovou jeskyni
Suma sumárum to vypadá že to vodu do válce prdělo jenom trochu. Na těsněních jsem nepoznal kde by únik mohl být. Leak down test nakonec nebyl(i když jsem chtěl pro porovnání před a po), protože jsem jenom pokusně foukal do válců po mytí a všude mi syčelo sání, ale nevím jestli se mi tam při demontáži sání nedostal bordel.
Po cca 2 hodinách v neděli to vypadalo takhle
Sundaná pravá hlava. Tady je vidět že 3. píst je čistší něž ostatní.
Sundaná levá hlava
Ventil víko dole
Vana dole se šlemem na deflektoru
Foto sundaných hlav. Tady je taky vidět že spalovací prostory na pravé hlavě (na foto vlevo ) jsou čistší než na druhé straně.
Detail hlavy na 3.válci s usazeninou na výfukovém ventilu.
Na závěr fotka vodního okruhu aneb nelijte vodu z vodovodu do motoru, pokud z něho nechcete krápníkovou jeskyni
Suma sumárum to vypadá že to vodu do válce prdělo jenom trochu. Na těsněních jsem nepoznal kde by únik mohl být. Leak down test nakonec nebyl(i když jsem chtěl pro porovnání před a po), protože jsem jenom pokusně foukal do válců po mytí a všude mi syčelo sání, ale nevím jestli se mi tam při demontáži sání nedostal bordel.
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Dneska proběhla demontáž a kontrola olejového čerpadla. Kontrola podle servisního manuálu:
Krok 1. vůle mezi vrcholky. Dle manuálu 0,04-0,14 mm (naměřeno 0,07-0,08) OK
Krok 2. vůle mezi velkým rotorem a uložením. Dle manuálu 0,1-0,175 mm (vlezla tam i 0,2 měrka) KO
Krok 3. vůle čelní. Dle manuálu 0,02-0,07 (naměřeno 0,05-0,06) OK
Tady jsem si ještě říkal že bych to risknul a použil ji znovu a pak jsem ji rozebral úplně a našel toto:
Mezi vstupem a výstupem je hluboká rýha a v obou rotorech obtisk. Vypadá to jako kus drátu nebo špona cca 3 mm dlouhá která prošla sítkem a dostala se do pumpy a doufám že se zastavila ve filtru a neputovala dál .
Když jsem to pak rozebíral na prvočinitele, tak jsem při rozdělání přetlakového ventilu narazil na pružinu podloženou dvěma podložkama, takže už tam přede mnou byl nějaký tuner .
Krok 1. vůle mezi vrcholky. Dle manuálu 0,04-0,14 mm (naměřeno 0,07-0,08) OK
Krok 2. vůle mezi velkým rotorem a uložením. Dle manuálu 0,1-0,175 mm (vlezla tam i 0,2 měrka) KO
Krok 3. vůle čelní. Dle manuálu 0,02-0,07 (naměřeno 0,05-0,06) OK
Tady jsem si ještě říkal že bych to risknul a použil ji znovu a pak jsem ji rozebral úplně a našel toto:
Mezi vstupem a výstupem je hluboká rýha a v obou rotorech obtisk. Vypadá to jako kus drátu nebo špona cca 3 mm dlouhá která prošla sítkem a dostala se do pumpy a doufám že se zastavila ve filtru a neputovala dál .
Když jsem to pak rozebíral na prvočinitele, tak jsem při rozdělání přetlakového ventilu narazil na pružinu podloženou dvěma podložkama, takže už tam přede mnou byl nějaký tuner .
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Hezky si hraješ
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97