vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od mnov »

vasco píše: V Fedor auto mi ponúkali aj komplet celý sytém od iného výrobcu za cca 24 000 Kč. Ale vzhľadom k tomu, že tento fugoval, tak som sa rozhodol ísť opäť do ICOMu. A aj v minulosti mi jeden chlapík, ktorý robí Subaru autá, povedel že je to dobrý systém.
To Ti nabídli dobře, hned bych do toho šel. Plyn mám namontovaný kvůli úspoře za palivo a ne abych platil za servis. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20597
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od námořník »

Lépe bych to nenapsal :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Včera som dal auto ku kamarátovi-mechanikovi na výmenu komplet silentblokov prednej i zadnej nápravy.
Bude sa meniť i olejová vaňa kvôli strhnutému závitu výpustnej skrutky. Skrutku som zatmelil tesniacim tmelom a v okolí nebol žiadny priesak oleja. Zaolejovaná je nápravnica, vyzerá to ako prepúštanie oleja v oblasti olejovej vani kde bežne nie sú prístupné skrutky.
Všimol som si mierne presakovanie oleja aj na mieste kde je ľavé veko ventilov, je to v zadnej časti motora (všetko v smere jazdy), je tam taký čierny kruh - záslepka (?) cca 5 cm, tak okolo nej. Čo je to?
Přílohy
_DSC6931.JPG
Naposledy upravil(a) vasco dne sob črc 31, 2021 10:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od zhor »

Já měl taky vanu od oleje (nic moc velkýho, ale mastný to bylo a sralo mě to), taky jsem myslel, že to je vana, ale bylo to gufero u hlavní řemenice. Při rozvodech se to přebouchlo a je klid.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

vasco píše: Všimol som si mierne presakovanie oleja aj na mieste kde je ľavé veko ventilov, je to v zadnej časti motora (všetko v smere jazdy), je tam taký čierny kruh - záslepka (?) cca 5 cm, tak okolo nej. Čo je to?
Pridal som obrázok, viď vyššie.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

SG-čko bolo týždeň na zdviháku. Plánovalo sa vymeniť všetky silentbloky prednej z zadnej nápravy, vymeniť zadné pružiny, vymeniť olejovú vaňu i s výmenou oleja.

Na zadnú nápravu sa použila sada od subarak.pl. V sade sú niektoré siletbloky tvrdšie - pre STI.
genuine-subaru-rear-suspension-bushings-and-bolts-kit-fits-impreza-forester-legacy.jpg
Hoci skrutky boli v dobrom stave, na niektoré sa musela použiť flexka, hlavne tie na ľavej strane kde bol výfuk a nedalo sa tam dostať rázovou vzduchovou pištoľou. Jedna z tých dlhých skrutiek vyšla v pohode, schopná ďalšieho použitia, druhá sa v jednom silentbloku otáčala a v druhom sa nepohla tak sa zlomila. Keďže sme mali celú sadu, tak sa to neriešilo.
zadná náprava.jpg
zadná náprava_2.jpg
Zadná náprava bola 4 cm pod tabuľkový stav. Pri prezúvaní v máji som zistil. že ľavá pružina je na spodnom prvom závite zlomená. Pravú som pohľadom a hmatom nezistil, ale obe strany sedeli v rovnakej výške.
ZP_pružina_01.JPG
ZP_pružina_zlom.jpg
po prezutí_01.JPG
Zakúpené už v tom čase boli zadné zosilené pružiny KAYABA RA6028
KYB RA6028.jpg
a k tomu gumu do misky pod pružinu od GC8.pl, kde boli veľmi ústretový a hoci ich nemali v ponuke, pri objednavaní rozvodovej sady boli ochotní ich zabezpečiť.
guma pod zadnu pružinu.jpg
Pri demontáži sa ukázali zlomené obe pružiny, ľavá dole a pravá hore.
zlomené pružiny.jpg
Na zadnú nápravu sa dali ešte tyčky stablizátora od 555 (SL-6675)
SL-6675.jpg
… pokračovanie s prednou nápravou už čoskoro
Naposledy upravil(a) vasco dne úte srp 03, 2021 12:19 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Na prednej náprave ramená dostali Originál zadný hydrosilentblok i predný silentblok a guľový čáp od 555 (SB-6642)
Front Control Arm Rear Bushing Forester.jpg
555_gulový čáp_SB-6642 (2).jpg
Menila sa aj olejová vaňa, pretože som pred 2 rokmi zle našruboval výpustnú skrutku a strhol závit na vani. Pri výmenách som to utesnil tlmelom na olejové vane. Paradoxne cez skrutku nič nevytieklo, ale zaolejovaná bola nápravnica.
olejová vaňa.jpg
výpustný ventil.jpg
Oil Drain Valve M20×1,5.jpg
Tadiaľ tiež presakoval olej. ČO TO JE?<br />Pretreli sme to tmelom na olejové vane.
Tadiaľ tiež presakoval olej. ČO TO JE?
Pretreli sme to tmelom na olejové vane.
výmena oleja.jpg
Všetky menené silentbloky, tyčky i guláky boli v stave, že neboli totálne na výmenu. Neistota, hlavne v 90-stupnových zakrutách bola asi vinnou zlomených pružín. Teraz, po výmene, zadok pekne držal v zákrutách a nenákláňal sa zo strany na stranu. Čo som myslel, že sa zlepší, je prejazd cez priečne prahy. To však može byť úlohou tlmičov alebo aspoň ich horného uloženia.

Menil sa tiež vzduchový filter - PURFLUX A1370. Keď auto bolo zdvihnuté, tak sa objavil prehrdzavený zvar držiaka výfuku a na rúre sa objavili dve praskliny ale po očistení boli ako vidieť na fotke. Zavarilo sa to a privaril nový držiak.
Čo ma prekvapilo po naštartovaní bol zvuk motore resp. výfuku. Teraz je tak dunivejší pri zábere.
výfuk_diera.jpg
Přílohy
vzduchový filter.jpg
Naposledy upravil(a) vasco dne pát říj 15, 2021 12:52 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Tu je porovnanie pred a po výmene zadných pružín.
Pred výmenou zadných pružín.jpg
Po výmenou zadných pružín.jpg
Pred výmenou je línia prahov vzadu mierne spadnutá. Tiež je možné si všimnúť roh zadného nárazníka, ktorým som vrazil do stípika značky pri cúvaní. Mám to v plane nahriať teplovzdušnou pištoľou.

Pri výmene silentblokov bolo v plane i strienúť spodok Dinitrolom Metallic, ale podvozok akosi rozkvitol hlavne na zvaroch, tak najprv bude potrebné poriešiť to. Skôr by šlo vystriekať asi iba dutiny Dinitrolom 1000 a ML.
hrdza_01.jpg
hrdza_02.jpg
hrdza_03.jpg
hrdza_04.jpg
hrdza_05.jpg
hrdza_06.jpg
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14818
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od Tapan »

Hezká ozdravná kůra! Ten si teď lebedí :-) Koroze na spodku žádná hrůza, pěkný stav.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"GEOMETRIA"
Včera som ešte bol urobiť geometriu. Volant bol trochu mimo stredu osi. Tam sa pri servise nič s tiahlami riadenia nerobilo, muselo to byť už z minulosti. Na zadnej náprave bol odklon už mimo rozsah, no nič s tým nedalo robiť, kedže sú na tlmiči obe skrutky pôvodné - bez excentra. Odklon mimo rozsah asi bude v dôsledku silnejšch (vyšších) pružín.
Naposledy upravil(a) vasco dne pon bře 28, 2022 1:35 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Opravdu pěkná kůra !!
Ten podvozek vypadá slušně. Rez není nijak hluboká. To co vidím by vyřešil konvertor rzi Dinitrol RC 900.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

VDC píše:Opravdu pěkná kůra !!
Ten podvozek vypadá slušně. Rez není nijak hluboká. To co vidím by vyřešil konvertor rzi Dinitrol RC 900.
Ten mám i RC 800. Potrieť tým, odmastiť a potom dať farbu (mám Viton ZG 13 a PE 33)?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20597
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od námořník »

Pěkný, akorát bych měl strach, že někde ten pěknej vypouštěcí šroub urazím.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Odmasti to před tím. Na ten konvertor dej ten metallic
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od StandaB »

Hezka reportaz. (*_^) |,,,, Delas z toho paradni autak. >B-)
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“