tyhle nakupy mam rad ... to je proste radost !!!podvlada píše: Je to teda aktuálně nejdražší spotřebič co doma mám, ale těch peněz nelituju.
Autochladnička
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19617
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Autochladnička
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Autochladnička
Ta chladnička je velice dobrá, takže se dalo očekávat, že budeš spokojený.
Však stojí víc, než moje stojatá obrovská lednice doma
Však stojí víc, než moje stojatá obrovská lednice doma
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24584
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Autochladnička
Tak tj paráda, spotřeba, výkon chlazení, peníze nepeníze, tj pak jak píše Hamoun obrovská radost, zadoustičinění, že jsi se tak vydal z kešeni
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Autochladnička
dobré info
když teda tu lednici necháš běžet do těch 11,8 V, tak pak ještě v pohodě nastartuješ jo ?
když teda tu lednici necháš běžet do těch 11,8 V, tak pak ještě v pohodě nastartuješ jo ?
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10717
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Autochladnička
Petře, jak dříve na 12.0 V tak i teď na 11.8 V v pohodě nastartuju. Ono to odpojuje ještě v zátěži, takže po odpojení to třeba zase vyleze o něco výše. Řídil jsem se tím, že 12.6 V (12.8 V u AGM) je nabitá baterka, 12.0 V je vybitá baterka, resp. spotřebovaná ta její kapacita (asi 55 Ah). Přičemž vybití do 50 % baterka snáší mnohem líp a dá víc cyklů než při vybití do 0 % (kdy se životnost krátí), nicméně pořád v ní je ještě dost energie a je to v podstatě normální stav. Níž už se ničí. Ale startuje v pohodě. Spm by poznal, že se motor točí o trochu pomaleji, ale z hlediska běžného uživatele v tom není rozdíl, rozhodně to není, že se motor sotva převaluje. Ne, normálně točí Předpokládám, že hranice pro nastartování by byla tak 10.5 V, ale to už by baterku vyloženě ničilo... A kurňa ta Dual Purpose Varta nestála málo
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23043
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Autochladnička
Simtě, se podívej, kolik stojí LiFePO4 baterky, pak je dual purpose úplně zadarmo
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Autochladnička
jojo, nemá cenu ji ždímat zbytečně moc, ale zas to člověk nepotřebuje často, takže pár krát na těch 11.8 v zátěži by mohlo být v pohodě, taky si myslím, jak říkáš po odpojení to napětí zas trochu vyleze výš, já někde četl jestli si to dobře pamatuju, že by se nemělo jít pod 12,2 ale určitě bez zátěže a doporučuje se co nejdřív nabít zase
na lovecké chatě provozujem osvětlení z nějaké trakční baterie a samozřejmě to nikdo moc neřeší a nabíjel jsem ji už vyždímanou na 11,3 V a baterka žije dál , asi ji to moc neprospívá a nevím jak by se chovala třeba v autě , ale na chatě funguje zatím dobře a pát let už tam taky je , dřív se tam vozily staré autobaterky co už v autě nefungovaly a na osvětlení to taky jejo parádně, kolikrát uplně do mrtva a zas se daly nabít, ale tam o nic nejde jestli se zničí nebo né , ono to zas tak háklivé asi není , ale ničit zánovní by byla škoda , asi to chce hlavně co nejdřív zas nabít
na lovecké chatě provozujem osvětlení z nějaké trakční baterie a samozřejmě to nikdo moc neřeší a nabíjel jsem ji už vyždímanou na 11,3 V a baterka žije dál , asi ji to moc neprospívá a nevím jak by se chovala třeba v autě , ale na chatě funguje zatím dobře a pát let už tam taky je , dřív se tam vozily staré autobaterky co už v autě nefungovaly a na osvětlení to taky jejo parádně, kolikrát uplně do mrtva a zas se daly nabít, ale tam o nic nejde jestli se zničí nebo né , ono to zas tak háklivé asi není , ale ničit zánovní by byla škoda , asi to chce hlavně co nejdřív zas nabít
Naposledy upravil(a) petr dne sob črc 10, 2021 9:38 am, celkem upraveno 1 x.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10717
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Autochladnička
Honzo, jednu lifepo mam prej v tom startovacím zdroji z lidlu (mimochodem na svýho Outbacka jsem ji ještě nepotřeboval, ťuk ťuk ), a víc jich nechci, protože trochu tušení mam.
Petře, jojo. A většinou to vyjde, že po vyždímání je ráno a obvykle zas někam jedeme. A taky doufám, že ta AGM dual purpose by neměla trpět na sulfataci, aspoň ne tolik, jako klasika zaplavený olovo.
Petře, jojo. A většinou to vyjde, že po vyždímání je ráno a obvykle zas někam jedeme. A taky doufám, že ta AGM dual purpose by neměla trpět na sulfataci, aspoň ne tolik, jako klasika zaplavený olovo.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19617
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Autochladnička
jen pro info ... start stop byl z fabriky nastaveny u meho auta na 10,6V ...
takze to bezpecne startuje i pri nizsim napeti
takze to bezpecne startuje i pri nizsim napeti
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autochladnička
Měnič má nastavebou podpěťovku na 10,5V.
Několikrát se mi stalo, že to napětí kleslo až na tuhle hodnotu a od jara do podzimu na to auto v pohodě nastartuje.
Jinak podpěťovku v autě mám nastavenou na 11,5 V.
Moje Varta Dual Purpose má letos 3 roky a zatím je v pohodě. Před tím mi standardní baterky chcíply vždycky po dvou letech.
Několikrát se mi stalo, že to napětí kleslo až na tuhle hodnotu a od jara do podzimu na to auto v pohodě nastartuje.
Jinak podpěťovku v autě mám nastavenou na 11,5 V.
Moje Varta Dual Purpose má letos 3 roky a zatím je v pohodě. Před tím mi standardní baterky chcíply vždycky po dvou letech.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23043
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Autochladnička
Ono taky záleží při tom odběru, co z toho teče... Jak už jsem tu psal, máme v práci vybíjecí zátěž a testujeme "trakční" baterie na kapacitu hodinovým vybíjecím testem dle specifikace (článků baterie). Prakticky u všech, co tam teď máme, je v tom datasheetu uvedený proud, kterým se má vybíjet a napětí, při kterém se má přestat vybíjet (a u všech to napěří je 10,5V); pokud je baterka OK, uživí ten proud přes hodinu. A prakticky u všech to taky vypadá tak, že to napětí sleze na 10,5V, vypne se vybíjecí zátěž a během pár desetisekund na nezatížené baterce je zpátky 12,0V. Z toho tedy bude hodně poučet při jaké zátěži to ta podpěťovka vypne - pokud z toho tečou desetiampéry, pak při vypnutí na 10,5V v té baterce pořád ještě něco bude. Pokud se to vybije proudem <1A, pak podle mě při 10,5V ta baterka bude úplně vymlácená.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Autochladnička
měnič je nastaven na 10,5? to už je ale teda dost nízko, i tak to teda ještě startovalo v pohodě jo?
jasně no na velikosti odběru proudu záleži to pak klesne i napětí to dává smysl
taky se mi stalo že mi v kempu lednice vysála baterku až se vypl i ten měnič, nebo nějaká ochrana, když jsme měli kdysi box a je fakt , že jsme nastartovali v pohodě, jen jsem neřešil napětí baterky tenkrát
baterky mi vždy vydržely spoustu let (asi 10),od doby co jsem použival obyč modré varty , posledně jsem zkusil exide a asi jsem měl smůlu odešla ještě v záruce, takže vlastně napůl štěstí
jasně no na velikosti odběru proudu záleži to pak klesne i napětí to dává smysl
taky se mi stalo že mi v kempu lednice vysála baterku až se vypl i ten měnič, nebo nějaká ochrana, když jsme měli kdysi box a je fakt , že jsme nastartovali v pohodě, jen jsem neřešil napětí baterky tenkrát
baterky mi vždy vydržely spoustu let (asi 10),od doby co jsem použival obyč modré varty , posledně jsem zkusil exide a asi jsem měl smůlu odešla ještě v záruce, takže vlastně napůl štěstí
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autochladnička
Nastartovalo to v pohodě, ale pouze tahle Dual Purpose baterka. Obyčejná ani omylem.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Autochladnička
No jo, lifepo je dražší, ale když člověk spočítá, že při vybíjení 100-20% dá ta baterka 2000 cyklů, tak ta cena najednou není tak úplně špatná.
Nejhorší pro olovo není ani tak to cyklování, ale spíš ponechání ve stavu, kdy není nabitá na 100%. To tam okamžitě dochází k sulfataci.
Proto ty nové systémy inteligentního řízení dobíjení baterie je tak ničí (neustále je to vlastně udržuje ve stavu polovičního vybití). A to jsou tam potřeba baterky 3x dražší jak obyčejná.
Pokud něco takového automobilky chtěli dělat, tak nechápu proč tam nedali lifepo.
Na všechno možné používám 36Ah lifepo doma dělaný blok. Mám ho už 6 let. Nejeví žádné známky degradace.
Nejhorší pro olovo není ani tak to cyklování, ale spíš ponechání ve stavu, kdy není nabitá na 100%. To tam okamžitě dochází k sulfataci.
Proto ty nové systémy inteligentního řízení dobíjení baterie je tak ničí (neustále je to vlastně udržuje ve stavu polovičního vybití). A to jsou tam potřeba baterky 3x dražší jak obyčejná.
Pokud něco takového automobilky chtěli dělat, tak nechápu proč tam nedali lifepo.
Na všechno možné používám 36Ah lifepo doma dělaný blok. Mám ho už 6 let. Nejeví žádné známky degradace.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10717
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Autochladnička
Pověz něco o tom bloku, cos dělal, jak, cena,...? A proč neuděláš i do auta?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!