Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
AT Převodovka 3.0 H6 MY2006 biká SPORT a svítí ABS 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 19, 2010 3:04 pm
Příspěvky: 868
Tak na faktuře by to mělo být rozepsáno co a za kolik, ne?

_________________
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 90 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 300tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 250 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)


úte pro 08, 2020 1:36 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 6452
Bydliště: Praha
schmako píše:
Předpokládám, že musel motor i s převodovkou ven plus ATF a asi i spousta spotřebniho materiálu okolo... Ale taky mi to přijde dost peněz.

To je nesmysl, na výměnu solenoidu se nemusí demontovat motor ani převodovka. Je to přesně to co psal Honza. Nikdo nechce zaplatit za nic - diagnostiku, zkušenosti atd.
Ten solenoid se jako náhradní díl, pokud vím neprodává. Musí vědět čím to nahradit a být si jisti, že je to opravdu tím. Na to mi cena připadá přiměřená.
Edit: to ten předchozí servis "kde mi za 3000,- řekli, že převodovka je po mechanické stránce vpořádku" by se měl za tu účtovanou částku stydět >:-f

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


úte pro 08, 2020 10:12 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17640
Bydliště: Praha
Tak pokud tam tu převodovku nevyndavali a nerejpali se v ní. Ale to by mi zase ta cena přišla dost nízká. :-D

Jinak zajímavý je, že tentokrát ten problém byl přesně to, o co si řekla TCU diagnostikou - viz můj příspěvek s "popisem" chyby P0768, tedy problém s "direct clutch solenoid". Tedy nevíme, jestli to byl přesně ten, ale počítám, že asi jo.

Druhá "C" chyba pak byla zřejmě buďto z dřívějška a nesouvisející a nebo naopak jako důsledek chyby, o které věděla TCU.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


úte pro 08, 2020 11:24 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: stř led 24, 2018 10:46 am
Příspěvky: 15
Bydliště: Ústí nad Labem
Zdravím všechny,
vím, že je toto vlákno značně fousaté, ale zjistil jsem stejný problém. Někdy v březnu. Podle servisního manuálu jsem provedl diagnostiku. Všechny hodnoty oporů byly v normě, takže další postup zněl, projeďte to a pokud se chyba bude opakovat, je chyba v řídící jednotce.
Dal jsem to dohromady, asi měsíc jsem jezdil a dneska zase "barevná hudba" v palubce.
Přemýšlím, co dál
- dát to do servisu, aby mi řekli to samé - pokud se vůbec budou obtěžovat tu diagnostiku provést. Musí se totiž vypustit olej a sundat vana a proměřit odpory kabelů a solenoidů
- zkusit vyměnit řídící jednotku - kde ji vzít, navíc pokud se chyba objevuje nahodile musel bych s tím chvíli jezdit

Nemáte někdo nějaký tip - třeba kde ji sehnat?

Díky za každou radu.

Jo jsem z Ústí nad Labem
Outback 3.0 H6 MY 2006


čtv čer 10, 2021 9:06 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 19, 2010 3:04 pm
Příspěvky: 868
Tak on ani samotný odpor OK nemusí znamenat to, že solenoid je funkční. To se jen měří cívka. Ale jestli solenoid opravdu otevírá / zavírá to se měřákem nepozná.

_________________
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 90 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 300tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 250 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)


čtv čer 10, 2021 9:47 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Příspěvky: 6056
Bydliště: Plzeň
Jednotky zkusit na vrakovištích, to by si mohli nechávat. Ale pomoct to nemusí. Jak píše dracekvo, prostě nemusí otevírat zavírat správně. Když píšeš "stejný problém", máš taky vypsánou stejnou chybu, resp. zkusil jsi vypsat o jakou chybu jde? Chyby z TCU obvykle nejdou zjistit ELM327 dongly, leda origo diagnostikou, VAG kabelem přes SSM (wiki) nebo některá auta umí po spojení nějakých kablíků a provedení rituálního tanečku vypsat chyby na počítadle kilometrů (taky wiki). Pokud si to řekne o konkrétní solenoid, mohlo by být z poloviny vyhráno.

_________________
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!


čtv čer 10, 2021 10:50 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17640
Bydliště: Praha
podvlada píše:
některá auta umí po spojení nějakých kablíků a provedení rituálního tanečku vypsat chyby na počítadle kilometrů
Bez spojování kablíků, aspoň u BL/BP. :-) Už se ti to povedlo na tvym?

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 10, 2021 1:39 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17640
Bydliště: Praha
tamasg píše:
Zdravím všechny,
vím, že je toto vlákno značně fousaté, ale zjistil jsem stejný problém. Někdy v březnu. Podle servisního manuálu jsem provedl diagnostiku. Všechny hodnoty oporů byly v normě, takže další postup zněl, projeďte to a pokud se chyba bude opakovat, je chyba v řídící jednotce.
Dal jsem to dohromady, asi měsíc jsem jezdil a dneska zase "barevná hudba" v palubce.
Přemýšlím, co dál
- dát to do servisu, aby mi řekli to samé - pokud se vůbec budou obtěžovat tu diagnostiku provést. Musí se totiž vypustit olej a sundat vana a proměřit odpory kabelů a solenoidů
- zkusit vyměnit …
A je to teda stejná chyba P0768? A jak se to projevuje? TCM by se mohla nechat opatřit někde na vrakáči. Bude to pár tisíc. Někde by jí možná i půjčili za nějakou úplatu? Akorát je blbý, že nikdo asi nedokáže říct, jak moc se může lišit označení TCM. Jediný, co je jasný, že pokud bude číslo dílu stejný, tak by to mělo fungovat. Ale zkušeností, kdy se v autě měnila převodovka a nová TCM nechtěla komunikovat se zbytkem auta a stará TCM zase nechtěla spolupracovat s mechanikou převodovky je dost. Každopádně nezapomeň, že řídící jednotky jsou v podstatě dvě. Externí TCM a pak je ještě jedna přímo v převodovce, kde jsou uložený různý adaptační hodnoty.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 10, 2021 1:54 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: stř led 24, 2018 10:46 am
Příspěvky: 15
Bydliště: Ústí nad Labem
Projevuje se to tím, že rozblikají ty kontrolky výše popsané, a zařadí se 4 rychlost a na tu jedu pořád. Jinak vyřadit na neutrál nebo zpátečka normálně funguje. V manuálním režimu to taky ukazuje různá čísla, ale reálně je tam pořád 4.
V manuálu je to popsáno:
TROUBLE SYMPTOM:
Locked to 4th gear. Což sedí.

Vypisuje to stejnou chybu, respektive stejné 3 chyby, jak už bylo výše popsáno. Jel jsem přesně podle manuálu, je to:
P0700
C0045
P0768

Z manuálu:
P0768

Shift Solenoid “D”
Electrical
D/C solenoid circuit malfunction
or D/C solenoid body malfunction

<Ref. to 5AT(diag)-78, DTC P0768 SHIFT SOLENOID
“D” ELECTRICAL, Diagnostic Procedure with Diagnostic
Trouble Code (DTC).>

V tom posledním bloku je odkaz na stránku v manuálu, kde je přesně popsán krok za krokem, jak tu závadu diagnostikovat. To znamená, který kabel rozpojit, jaký odpor by měl být mezi konektory. V pátém kroku je měření odporu mezi konektorem v převodovce a tělem převodovky. Pokud by byl mimo 3 - 9 ohmů má se vyměnit "valve body". Pokud je v rozmezí, zkontrolovat kontakty ve vedení od TCM do převodovky. Tak jsem je všechny prostříkal kontaktolem, rozhýbal a dal vše dohromady. Měsíc to jezdilo a dneska zase chyba.

Poslední krok byl:
7 CHECK AFTER REPAIR.
1) Perform the Clear Memory Mode.
2) Drive for a while, read the DTC, and check
that there is no faulty.

Is DTC displayed?

Yes - Replace the TCM.
<Ref. to 5AT-56,
Transmission Control
Module
(TCM).>


No - Temporary poor
contact or open
circuit occurs.
Recheck that the
harness connector
has no faulty.

A mě se to dělá nahodile. Což by mohlo znamenat "temporary poor contact ...." A nebo blbne řídící jednotka.


čtv čer 10, 2021 2:02 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Příspěvky: 6056
Bydliště: Plzeň
HonzaCZ píše:
Bez spojování kablíků, aspoň u BL/BP. Už se ti to povedlo na tvym?


Budeš muset bejt specifičtější než BL/BP, protože tvůj postup u mě nefunguje. Zato mi funguje pod volantem spojit rozpojený konektor (teď nevím jestli zelený nebo černý) a po otočení klíčku do druhé polohy, kdy jdou ručičky do max a zpět min stihnout zmačknout tlačítko na přepínání trip1 / trip2 / nulování km. Když to stihnu, místo km se objeví chyby. Podle mě jsou to prostě dva způsoby který do/od určitýho roku fungujou. Už jsme ale zjistili, že facelift tím mezním datem není ;-)

_________________
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!


čtv čer 10, 2021 2:07 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17640
Bydliště: Praha
tamasg píše:
Projevuje se to tím, že rozblikají ty kontrolky výše popsané, a zařadí se 4 rychlost a na tu jedu pořád.…
Zkontroloval bych konektory a když se to bude rozdělávat, tak bych rovnou vyměnil ten solenoid. Popisoval to tady už johyyy někde v jinym vlákně a dají se najít informace, kde vzít jakej solenoid. Koukni taky např. na https://gearsmagazine.com/magazine/suba ... explained/

Pro info, kolik máš najeto?

EDIT: Jinak dá se o těch převodovkách najít docela dost (zejména neofiko) info, různý workshopy, slidy, dokumenty atd.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 10, 2021 2:12 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17640
Bydliště: Praha
podvlada píše:

Budeš muset bejt specifičtější než BL/BP, protože tvůj postup u mě nefunguje. Zato mi funguje pod volantem spojit rozpojený konektor (teď nevím jestli zelený nebo černý) a po otočení klíčku do druhé polohy, kdy jdou ručičky do max a zpět min stihnout zmačknout tlačítko na přepínání trip1 / trip2 / nulování km. Když to stihnu, místo km se objeví chyby. Podle mě jsou to prostě dva způsoby který do/od určitýho roku fungujou. Už jsme ale zjistili, že facelift tím mezním datem není
Zajímavý, si to budu muset dostudovat. :-D

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 10, 2021 2:18 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: stř led 24, 2018 10:46 am
Příspěvky: 15
Bydliště: Ústí nad Labem
HonzaCZ píše:
Zkontroloval bych konektory a když se to bude rozdělávat, tak bych rovnou vyměnil ten solenoid. Popisoval to tady už johyyy někde v jinym vlákně a dají se najít informace, kde vzít jakej solenoid. Koukni taky např. na https://gearsmagazine.com/magazine/suba ... explained/

Pro info, kolik máš najeto?

EDIT: Jinak dá se o těch převodovkách najít docela dost (zejména neofiko) info, různý workshopy, slidy, dokumenty atd.


Najeto mám 340 tisíc.

Kouknu na ten odkaz a zkusím něco pohledat.

Díky


pát čer 11, 2021 8:23 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17640
Bydliště: Praha
Za málo. Přeju, ať se zadaří. :-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát čer 11, 2021 2:09 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: