Jaké kolo pro vlastní pohyb
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3658
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Toho zlutozeleneho "papoucha" mam na jezdeni okolo komina a k pekari. Ten stribrnej Daum Elektronik je na vylety a delsi streky. Je to jedno z prvnich elektrokol z roku 2012. Byla to tehda spoluprace mezi Kalkhof (ram) a Daum (motor). Ma namotano 17tis.km a diky bohu slape porad jako za mlada.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Včera super den v okolí Loučovic - nejdřív jsme si dali jednou Lipno bikepark za svoje, pak transfer s napojením na modrou a po té nahoru na Luč, odtud parádní technické až lehce trialem zavánějící sjezdíky po šutrech, dva další traily a pak ještě transfer nahoru na Vyklestilku (celkem třikrát) - pěknej výšlap, ale za ty dvě super RZ z Blindura 2017 a jeden trail to stálo. Parádní den na kole, tahle lokalita prostě nemá chybu!
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
No zrovna pro tebe by to asi nebylo... Jinak mechanické kotoučovky nejsou nutně špatně, ale doporučím výhradně možná oldschool, ale ověřenou a funkční Avid BB7. Používám ji už na třetím trialovém kole a taky jsem je měl už na dvou hardtailech a tyhle mechaniky se 180mm kotoučem fungují parádně. Takže nepaušalizovat. Ale s tvojí váhou to chce něco výkonnějšího - ideálně 4-píst...hamoun píše:a cos koupil? me odradilo, ze vsechna kola za rozumne penize maji mechanicke kotoucovky .. me od toho spousta lidi zrazovalo ... i kdyz je to asi jednodussi na servis ...
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3658
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Zavady na ceste jsem mel zatim jenom 3 jednou jsem pichnul, jednou se vytrhl drat z rafku, a jednou praskla spojka na retezu. Po kazde jsem dojel domu. Behem tech let jsem nechal jednou vycistit a promazat motor a vyplachnout a promazat tu prevodovku v naboji kola. Je spolehlivej jako Forester.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19119
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
draconis píše:No zrovna pro tebe by to asi nebylo... Jinak mechanické kotoučovky nejsou nutně špatně, ale doporučím výhradně možná oldschool, ale ověřenou a funkční Avid BB7. Používám ji už na třetím trialovém kole a taky jsem je měl už na dvou hardtailech a tyhle mechaniky se 180mm kotoučem fungují parádně. Takže nepaušalizovat. Ale s tvojí váhou to chce něco výkonnějšího - ideálně 4-píst...
shanim 4 pisty
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1202
- Registrován: čtv říj 01, 2009 9:40 pm
- Jméno a příjmení: Petr Vrtilka
- Bydliště: Kyšice okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
No já mám v baglu padák jako stíhačka;);)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24328
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Tj krásná výdrž a závady jak píšeš žádné. Ten stříbrný E-cesťák se mě líbíStandaB píše:Toho zlutozeleneho "papoucha" mam na jezdeni okolo komina a k pekari. Ten stribrnej Daum Elektronik je na vylety a delsi streky. Je to jedno z prvnich elektrokol z roku 2012. Byla to tehda spoluprace mezi Kalkhof (ram) a Daum (motor). Ma namotano 17tis.km a diky bohu slape porad jako za mlada.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Tak uz mam zpravy od mechose- totalne znicena loziska na stredu, jedna strana uplne vysypana, druha pry jen 4 kulicky. Prijel jsem pry jen tak tak, jinac by to zpusobilo nevratne poskozeni celeho ulozeni stredu a tudiz by byl ram na odpis.
Jinak taky retez na vyhozeni, pry ohoblovany z jedne strany, drhnul o presmykac (?, proste predni prehazovacku) vpredu, ale ten je pry jeste v poradku. A prevodnik na vyhozeni, zuby jsou uplne ubrousene, pri zaberu to preskakuje (to potvrzuji a desne me to sralo a bylo to az nebezpecne). Prevodnik je ted pry problem sehnat, ale do patku mam snad kolo zpet.
A brzdy pry uplne vytekle, pry to nemohlo vubec brzdit (trochu to brzdilo teda, ale malo).
Novy retez nevhavam osetrit nejakym special mazadlem, pry prodluzovacem zivotnosti, mazat budu muset vic a taky jen timhle mazadlem.
Dostalo to pry desne pokourit od jezdeni v soli- je pravda, ze jsem kolo po solnych laznich nijak neomyval, ale retez jsem mazal... no, asi malo.
Takze ocekavam ucet min 6000czk a musim se jeste nejak utrhnout z prace a jit si to osobne vyzvednout (zatim to resil tatik), abych nacerpal tipy, jak to nejak udrzovat, abych proste financne nekrvacel- nemam to spocitane presne, ale myslim, ze budu klido na 3-4Kc/km nakladech na servis/opotrebeni, to jsem fakt necekal.
To jsem koupil lacine/odflaknute/ksuntovske kolo resp komponenty, nebo je to odpovidajici opotrebeni majezdu a stylu pouzivani? Kolo vehlasne znacky za 100k by vydrzelo vic nez tuctova Merida za 45?
Jinak taky retez na vyhozeni, pry ohoblovany z jedne strany, drhnul o presmykac (?, proste predni prehazovacku) vpredu, ale ten je pry jeste v poradku. A prevodnik na vyhozeni, zuby jsou uplne ubrousene, pri zaberu to preskakuje (to potvrzuji a desne me to sralo a bylo to az nebezpecne). Prevodnik je ted pry problem sehnat, ale do patku mam snad kolo zpet.
A brzdy pry uplne vytekle, pry to nemohlo vubec brzdit (trochu to brzdilo teda, ale malo).
Novy retez nevhavam osetrit nejakym special mazadlem, pry prodluzovacem zivotnosti, mazat budu muset vic a taky jen timhle mazadlem.
Dostalo to pry desne pokourit od jezdeni v soli- je pravda, ze jsem kolo po solnych laznich nijak neomyval, ale retez jsem mazal... no, asi malo.
Takze ocekavam ucet min 6000czk a musim se jeste nejak utrhnout z prace a jit si to osobne vyzvednout (zatim to resil tatik), abych nacerpal tipy, jak to nejak udrzovat, abych proste financne nekrvacel- nemam to spocitane presne, ale myslim, ze budu klido na 3-4Kc/km nakladech na servis/opotrebeni, to jsem fakt necekal.
To jsem koupil lacine/odflaknute/ksuntovske kolo resp komponenty, nebo je to odpovidajici opotrebeni majezdu a stylu pouzivani? Kolo vehlasne znacky za 100k by vydrzelo vic nez tuctova Merida za 45?
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20617
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Možná ten střed Ondro. Řetěz atd určitě ne. Kup si měrku a měř, nebo jak už psali kluci treba 5 retezů a toč je a měř stejně. Hlavně si nekupuj žádný odlehčený veci. Ty jsi velkej a máš velkou sílu. O kolo se starat musíš. Jinak to je drahý.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Já myslel, že střed je zapouzdřený. Nechápu, jak z toho mohly vypadnout kuličky. Dle řetězu a ohoblování to vypadá na velké křížení řetězu. To máš Ondro 2 talíř vpředu a jezdíš na jednom převodníku celou kazetu, aniž by jsi řadil na předním přesmykači? Co máš za převody? 2x10?
Ježdění v zimě a sůl. To znamená dojet domu, kolo ostříkat aspoň vodou a přebytečnou vodu vyfoukat.
Vidlici na nohách ostříkat silikonem, propružit a hadrem přejet do sucha. Řetěz po vyschnutí namazat a suchým hadrem setřít přebytečné mazivo. Vodu při omývaní nervat na kazetu ,náboje kol a střed. Používat studenou vodu , teplá má snahu vzlínat a lízt do ložisek. Rám osušit ručníkem, případně trochu silikonu na hadru a přejet rám.
Včas měnit brzdové destičky, při výměné desek vyćistit třmeny, pokud máš shimano brzdy trochu silikonového oleje na pístky a zatlačit zpět a opět hadrem do sucha.
Nezdá se to, ale já dle Kupkola za 2 roky narval 50 000.- do udržby a provozu 4 kol Je to skoro stejně drahé jako u auta
Jinak předcházet takovému rychlému unavení je šlapat více frekvenčně a méně silově. Nezdá se to, ale máš Ondro opravdu velkou sílu.
Ježdění v zimě a sůl. To znamená dojet domu, kolo ostříkat aspoň vodou a přebytečnou vodu vyfoukat.
Vidlici na nohách ostříkat silikonem, propružit a hadrem přejet do sucha. Řetěz po vyschnutí namazat a suchým hadrem setřít přebytečné mazivo. Vodu při omývaní nervat na kazetu ,náboje kol a střed. Používat studenou vodu , teplá má snahu vzlínat a lízt do ložisek. Rám osušit ručníkem, případně trochu silikonu na hadru a přejet rám.
Včas měnit brzdové destičky, při výměné desek vyćistit třmeny, pokud máš shimano brzdy trochu silikonového oleje na pístky a zatlačit zpět a opět hadrem do sucha.
Nezdá se to, ale já dle Kupkola za 2 roky narval 50 000.- do udržby a provozu 4 kol Je to skoro stejně drahé jako u auta
Jinak předcházet takovému rychlému unavení je šlapat více frekvenčně a méně silově. Nezdá se to, ale máš Ondro opravdu velkou sílu.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Už mám kolo k obrazu svému. Rychlý cvak z vyjizdky. Oproti hardtailu je z kopce po rozbitých cestách o dost rychlejší, na rovinách už se to celkem srovnává, ale pohodlí neporovnatelné a co se týče kopce, tak tam lehoulince ztrácí. Celkově je v porovnání v terénu klidnější, zadek není tak upovídaný a divoký. Je to jako něco podobného jako STI 4x4 a BRZ zadokolka .
Naposledy upravil(a) seatik dne stř kvě 05, 2021 8:15 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6343
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Krasavec
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Pěkná raketa!'