Aerodynamika Impreza GD/GG

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od VDC »

Ty vole Stando to nechceš. Po půl dni zjistíš, že se ti zlomil difuzor.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od spm »

Difuzor dobry, ale abych mu nenasel klepajici motor, zatuhly brzdy a vysypanou prevodovku :-DDD :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od bushman1 »

Tohle je fakt zajímavé téma.
Pokud rozumím těm měřením od Prodrive správně, tak u auta s nainstalovaným křídlem dochází ke zvedání předku vozu. Naopak u Imprezy bez křídla se zvedá zadek.
Aby se u auta s křídlem snížilo zvedání předku, pomůže přední lízátko.
Chápu to správně?

Zrovna jsem o víkendu přemýšlel, jestli má smysl na to moje auto dát lízátko, vortex generátor a difuzor.
Předpokládám, že u auta, které jezdí okrskovky a žádnou dálnici nebo okruh, tak ten přínos bude minimální. Pohybuji se v rychlostech do 150km/h na krátkých úsecích.
Ale to lízátko mě láká.
Mám právě subjektivní dojem, ze ten předek se mi ve vyšší rychlosti zvedá.

A také mám dojem, že u toho difuzoru nelze řešit jen zadek, protože to může negativně ovlivnit předek.
On to Zhor psal na předchozí straně, že mu sice sedí zadek, ale je hůře ovladatelný předek.
Jestli by to nechtělo mít difuzor i na předku.
Ale na to vše se dívám z pohledu totálního laika.
Vím o tom kulový.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

Difuzor je dobrej, ten se dá v pohodě sehnat, dokonce aji v subaru ho mají. Jako další mám v plánu dát krycí plasty na podvozek (ty 1,5 dlouhý, co jsou na spodu auta, jako by pod sedačkama, na stranách) a ty už prostě skoro nejdou sehnat, nový v Subaru nemají (nejenom v Evropě), takže zbývají jenom vrakáče, a tím že se to dávalo na STI jenom 2 roky, tak jsou hodně vzácný. Ty kdyby mě zničil, tak by dostal >>:-@@ :-DDD

Honzo motor klepe za studena 6 roků, brzdy dostávají nový gumičky a novou kapalinu každej rok (přední, zadní se tolik nehřejou, ty se mění ob rok) a převodovka se "rozsypala" před rokem, tak by mohla chvilku vydržet.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

bushman1 píše:Tohle je fakt zajímavé téma.
Pokud rozumím těm měřením od Prodrive správně, tak u auta s nainstalovaným křídlem dochází ke zvedání předku vozu. Naopak u Imprezy bez křídla se zvedá zadek.
Aby se u auta s křídlem snížilo zvedání předku, pomůže přední lízátko.
Chápu to správně?

Zrovna jsem o víkendu přemýšlel, jestli má smysl na to moje auto dát lízátko, vortex generátor a difuzor.
Předpokládám, že u auta, které jezdí okrskovky a žádnou dálnici nebo okruh, tak ten přínos bude minimální. Pohybuji se v rychlostech do 150km/h na krátkých úsecích.
Ale to lízátko mě láká.
Mám právě subjektivní dojem, ze …
To zvedání předku i zadku chápeš podobně jako já. Tím, že se zredukuje vztlak na jedné straně, tak se zvýší na druhé straně, takže úpravy je potřeba dělat na obou stranách aby byl efekt vyvážený.

Já myslím, že efekt na okreskách to bude mít taky, samozřejmě pokud pojedeš podle předpisů do 90kmh, tak to nebude moc poznat. Ale kdybys zavítal na dálnici nebo okruh a mohl jet vyšší rychlostí než 90kmh (protože jako všichni určitě jezdíš podle předpisů ;-D ), tak se ten efekt bude více projevovat a měl by jít poznat.

Já mám samozřejmě v plánu udělat i něco s předkem, ale tím, že mám kombík, který je užší než sedan, tak ten předek musím prvně předělat na sedanovou šířku. To jsem nechtěl dělat během zimy, protože v zimě si člověk občas pomůže o nějaký ten sníh, příkop nebo svodidlo, a byla by škoda to hned ulámat. Větší část dílů už mám připravenou, tak snad do prázdnin, to tam všechno postupně naházím. Snažím se jít po malých krocích, abych věděl, co má jaký význam.


Tady máš nějaký studijní materiál přímo od STi
https://www.sti.jp/en/parts/feature/aerodynamic.html
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od OZP »

zhor píše:tabulka, testů co dělal Prodrive na bugeye Imprezu.
Zajimava tabulka.
Musim rict, ze jsem jakousi nejistotu zade ve vyssich rychlostech u meho auta vnimal a pricital to prave chybejicimu kridlu. tabulka to potvrzuje.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od bushman1 »

zhor píše:Jako další mám v plánu dát krycí plasty na podvozek (ty 1,5 dlouhý, co jsou na spodu auta, jako by pod sedačkama, na stranách) a ty už prostě skoro nejdou sehnat, nový v Subaru nemají (nejenom v Evropě), takže zbývají jenom vrakáče, a tím že se to dávalo na STI jenom 2 roky, tak jsou hodně vzácný. Ty kdyby mě zničil, tak by dostal
Myslim, ze jsem je videl o vikendu na Ebay, ale ted bych to nedokazal rychle najit.

Na toho meho draka jsem nasel neorigo lizatko za 3000Kc, coz mi prijde jako solidni cena. Mozna do nej pujdu.
zhor píše:Tady máš nějaký studijní materiál přímo od STi
https://www.sti.jp/en/parts/feature/aerodynamic.html
O tomhle clanku vim, ale zajimavejsi mi prijdou ta vyukova videa, co jsem daval na prvni strane tohoto tematu. Jsou delana tak, ze i tupoun to pochopi.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

no zkus napsat do Subaru, za kolik ti prodají ty origo díly https://www.sti.jp/en/parts/impreza4doo ... 6020ZR260/

Co jsem tak hledal na svoje, tak ten origo přední lip by vyšel tak kolem 10tis, což se mi za takový kousek plastu, kterej můžu lehce někde udrbnout a zlomit moc nechce dávat. A ty neorigo stojí kolem těch 2-3tis, ale zase podle těch fotek vypadají trošku jinak a je otázka, jak moc velký vliv to bude mít na aerodynamiku :-/ To je jeden z posledních dílů, který ještě nemám koupený. Ale nejspíš půjdu variantou, že koupím levnější, a že hlavním cílem bude omezit objem vzduchu, který jde pod auto.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od bushman1 »

Presne tak to vidim ja. Na to, ze to muzu nekde urvat, se mi za to nechce davat 10000Kc.

Tady maji lip na MY2009 a maji tam nekde i na MY2012 o par stovek draz:
https://www.spoilercentrum.cz/produkty/ ... vari=18172
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

Čísla dílů:
--spodní panely: 56411FE000, 56411FE010
--šrouby, plastové čupliky, a montážní materiál: 4x 57770KC000; 14x 909130059; 2x 59132AA010; 2x 909300029

Panel přiložit, naznačit si díry uchycení, a vyvrtat chybějící díry pro uchycení. Pozor na to aby se provrtala jenom jedna vrstva plechu. Ošetřit proti korozi a nasadit. Údajně by měla být polovina děr už připravená z výroby, ale u mě nepasovala žádná díra, a museli se všechny vyvrtat nové (teoreticky Hawkeye už by mohl mít ty díry správně) Na ty černé klipy pasuje 10mm vrták. Šroubky jsem nepoužil žádné, všechno jsem dal na černé plastové klipy (tudíž 20ks 909130059)

První pocity, v dálničních rychlostech mě to přišlo víc stabilnější a méně nachylné na boční vítr (od kamionů). Trošku se omezil hluk jako by pod sedačkama. V "naddálničních" rychlostech mě to přijde, že to ještě více zatížilo zadek a tím, že nemám žádnou aero úpravu na předku, tak ta přední náprava je mnohem víc nestabilní. (Ale ještě to musím zkusit s prázdným autem, jsem tam měl dneska docela dost věcí).

Měl jsem možnost ty panely poměřit aji na Forestra SG5, a šly by tam dát. V zadní části, která jde kolmo k vozovce by se musel malinko panel zkrátit, aby nešel tak hluboko do auta, protože tam cosi vadilo. Takže po minimální kosmetické úpravě by se tam dal přidělat úplně stejným způsobem jako na Imprezu.

ObrázekObrázek
Přílohy
Car-Accessories-Carbon-Fiber-Rear-Diffuser-Fit-For-2002-2007-Impreza-7-9th-WRX-STI-Rear.jpg
Naposledy upravil(a) zhor dne čtv dub 08, 2021 10:52 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od VDC »

Stando kolik že to stálo ??
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

tak půl ledviny, možná celou, nevím jaký jsou teď ceny :-DDD

Nicméně mě potěšilo, že při tom vrtání jsem se docela nadřel, a bylo to zdravýho plechu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od VDC »

Počkej, vážně. V tom příspěvku výše to vypadá, jako že to stálo 4x 57770 :-DDD A tomu asi nevěřím, tak kolik to je doopravdy ? :-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od Kolben »

To bude možná číslo dílů. :-)


Sent from my iPad Pro using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Příspěvek od zhor »

Tolik zase ne, tolik bych za to fakt nedal :-DDD

To je kód dilu/šroubku (57770KC000), kterej potřebuješ 4x. A nakonec zjistíš, ze ho vlastně ani nepotřebuješ, protože není kam našroubit :-DDD

Jinak cena jednoho toho panelu byla podle originál Subaru ceníku 2700Kč, po 3 měsících shánění mi napsali, že ho nemají nikde a nejsou ho schopní dodat.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“