Offroad úpravy Forestera a dalších
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Ahojte. Nejdem zakladať novú tému. Riešime akurát ako vyrobiť / zmodifikovať odpájatelný stabilizátor. Riešil to už niekto? Máme nejaké návrhy ale keby niečo funkčné existovalo bolo by to pre nás lahšie
Díky
Díky
Subaru Forester SH, FB20, 110kW manual
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
No nevím, jak moc to chceš mít promakané, ale nejjednodušší varianta, je odšroubit po jedné kosti na nápravě a pak je tam zase našroubit. Nevím jak to má přesně řešený SH, ale myslím si, že by mělo vždycky stačit vyhodit jeden šroub z kosti, a kost vyhnout, aby nezavazela. Takže jedna náprava, jeden šroub (za předpokladu že nevyndáš zadní stabilizátor, což se běžně při větším teréním nájezdu vyhazuje a nechává se jenom přední).
Pak vím, že Citroen měl na rally udělaný hydraulický stabíky, a tam se dala za jízdy upravovat tuhost stabíku. V podstatě místo kostí byly hydraulické písty, a pak mezi něma nějaký regulátor tlaku (třeba jako se používá na brzdy). To samé se myslím používalo i v F1, ale tam to nebyly nápravové, ale křižné stabíky (jeden mezi levou přední a pravou zadní, a druhej mezi pravou přední a levou zadní). Machanicky si to dokážu představit, ale jestli to někdo dělá jako sadu na instalaci, to netuším. A pokud jo, tak to bude určitě stát raketu, že bude lepší se drbat s těma šroubama
Pak vím, že Citroen měl na rally udělaný hydraulický stabíky, a tam se dala za jízdy upravovat tuhost stabíku. V podstatě místo kostí byly hydraulické písty, a pak mezi něma nějaký regulátor tlaku (třeba jako se používá na brzdy). To samé se myslím používalo i v F1, ale tam to nebyly nápravové, ale křižné stabíky (jeden mezi levou přední a pravou zadní, a druhej mezi pravou přední a levou zadní). Machanicky si to dokážu představit, ale jestli to někdo dělá jako sadu na instalaci, to netuším. A pokud jo, tak to bude určitě stát raketu, že bude lepší se drbat s těma šroubama
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2183
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Na nějakých wranglerech to bylo, nevím jestli z továrny nebo tuning, ale k nějakým informacím by tě to přivést mohlo.
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Mě to přijde trošku jako hovadina. Že by to nějak zásadně přispělo ke zlepšení terénních vlastností, to si nemyslím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2183
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Na tom wrangleru to asi smysl má, jinak souhlas...
https://www.extremeterrain.com/wrangler ... ained.html
https://www.extremeterrain.com/wrangler ... ained.html
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Rubicon to ma seriovo z tovarne (predny stabilizator).parabolD píše:Na nějakých wranglerech to bylo, nevím jestli z továrny nebo tuning, ale k nějakým informacím by tě to přivést mohlo.
Ovladatelne je to priamo z kabiny.
A vyznam to isto ma, tie kolesa vie vyvesit potom fakt brutalne.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ehp-alGbuYo[/youtube]
Spomina to po 7minute a myslim, ze aj inde.
Rubicon by som kludne miesto Forestera zvazil, ale tam su trochu ine naklady na prevadzku a cestovanie s nim nie je zdaleka take komfortne. Ako dailycar - sado-maso.
A este pre pobavenie
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=W-OE--q3W9I[/youtube]
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Srovnáváš křížení auta s tuhou nápravou s autem, které má ramena. Nijak brutálně to křížit stejně nebude. Nahoníš tím pár cm. A budou akorát víc trpět klouby poloos a manžety.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Ved jasne. Ale vies, co hoci len par cm znamena u nas
Predpokladam, ze to sudruhovia z US maju vymyslene. Vypnuty stabilizator nie je bezny prevadzkovy rezim.
Predpokladam, ze to sudruhovia z US maju vymyslene. Vypnuty stabilizator nie je bezny prevadzkovy rezim.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Už sem to psal, že odpojení stabilizátoru odrovnává postupně ostatní díly - jak pše přeceda.
Lepší křížení řeší samoniveláky na zadní nápravě (kdo vyměnil za obyč, jeho věc), úprava kostí (vhodné prodloužení), vhodné pneu a též tlak v pneu (dost zásadní a opomíjené) a předefším a hlavně mezičlánek, ináč sú šecky ty uvedené možnosti k hownu.
Ze zkušenosti možu edem potvrdiť, že než daktivovat stabilizátory, rači to projedu líp technicky nebo to vzdám a jedu jinudy....nebo jedu na kurtě, což není ostuda, ale koliktáte aj nutnosť.
Ono sundať kosť není akce na minutu a na tu chvilku na kúšček terénu to pověčinú nestojí za to. Mimoto demontáž kosti nekdy poškodí spoj a kosť pak začne ráda klepať a mosí sa dotahovať. Osobně su rád, dyž kosti dotáhnu, neklepú a držá....
Lepší křížení řeší samoniveláky na zadní nápravě (kdo vyměnil za obyč, jeho věc), úprava kostí (vhodné prodloužení), vhodné pneu a též tlak v pneu (dost zásadní a opomíjené) a předefším a hlavně mezičlánek, ináč sú šecky ty uvedené možnosti k hownu.
Ze zkušenosti možu edem potvrdiť, že než daktivovat stabilizátory, rači to projedu líp technicky nebo to vzdám a jedu jinudy....nebo jedu na kurtě, což není ostuda, ale koliktáte aj nutnosť.
Ono sundať kosť není akce na minutu a na tu chvilku na kúšček terénu to pověčinú nestojí za to. Mimoto demontáž kosti nekdy poškodí spoj a kosť pak začne ráda klepať a mosí sa dotahovať. Osobně su rád, dyž kosti dotáhnu, neklepú a držá....
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5204
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
nevím jak moc to škodí těm polosám , každopádně když jsem jezdil bez stabilizátorů tak mi hodně rychle odcházely manžety vepředu, poloosy celkem držely, uź jsem je sice taky vyměnil protože v nich dost lupalo , ale dodnes drží mám je jako náhradní, mám výhodu že mám více rezervních poloos tak jsem se nějak nebál a nevadilo by mi kdyby sem tam odešly, jenže na každou stk jsem je tam musel dávat , že tam nebyly zadní nikdo neřešil
dá se jezdit i bez předního stabilizátoru, dokonce jednou mi praskla přední kost a ani jsem o tom asi chvíli nevěděl a taky jsem jezdil, je fakt že víc to jakoby lehá do zatáček a nejezdit většinu km v lese tak bych to určitě bez předního stabilizátoru neprovozoval, od poslední STK ho tam mám , nějaké výrazné rozdíly tam stejně nejsou a to maximální vykřížení nenastáva tak často , ono to pak stejně už většinou nejde projet , je to těžko porovnat nějaký malý rozdíl tam asi je , ale co musím říct tak mi drží manžety , ale nechci to zakřiknout , odpojitelné by možná nebyly špatné, ale jak to vyřešit nevím a pokud by to nešlo nějak jednoduše a levně tak bych to nechtěl
ostatní už tu psali chlapi, s tím souhlasím , stejně ty auta nejsou stavěné na těžký terén, je to za cenu toho že pak něco odejde , to už pak raději jiné auto
dá se jezdit i bez předního stabilizátoru, dokonce jednou mi praskla přední kost a ani jsem o tom asi chvíli nevěděl a taky jsem jezdil, je fakt že víc to jakoby lehá do zatáček a nejezdit většinu km v lese tak bych to určitě bez předního stabilizátoru neprovozoval, od poslední STK ho tam mám , nějaké výrazné rozdíly tam stejně nejsou a to maximální vykřížení nenastáva tak často , ono to pak stejně už většinou nejde projet , je to těžko porovnat nějaký malý rozdíl tam asi je , ale co musím říct tak mi drží manžety , ale nechci to zakřiknout , odpojitelné by možná nebyly špatné, ale jak to vyřešit nevím a pokud by to nešlo nějak jednoduše a levně tak bych to nechtěl
ostatní už tu psali chlapi, s tím souhlasím , stejně ty auta nejsou stavěné na těžký terén, je to za cenu toho že pak něco odejde , to už pak raději jiné auto
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5204
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
ještě jsem si vzpoměl, když jsem viděl v akci novějšího forestra zdálo se mi že se mnohem dřív vykříží než ten můj starý , jestli za to můžou ty stabilizátory nevím, pokud jo mohlo by to mít dost vliv , akorát že zas mají lepší pohon 4x4 a elektronika si s tím vykřížením poradí, kdežto já po vykřížení většinou končím pokud to nejde přejet setrvačností, nebo si trochu pomoct přibržděním , ale ono to ani někdy moc nejde, to samé outback vs forester, outback má taky výrazně menší propružení a rychleji se vykříží , ale elektronika si většinou poradí , je fakt že ne vždy , ale oťaska do terénu už raději neberu , nebo opravdu jen lehce Off
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
No ved si videl tie moje zadne kolesa, na tej akcii, co sa nikdy nestala, ze sa im moc nechcelo dole
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5204
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
jo no to jsem měl na mysli a pak ještě jsem tu měl podobnou zkušenost s forynem myslím 2011 což je asi stejný jak ten tvůj , ony ty auta to zvládají díky te elektronice , ale to křízení moc nedávají , je to právě podobné jako o toho mého outbacka , prostě menší rozsah pružení asi kvůli lepším vlastnostem na asfaltě
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Ja mam 2016, to je ina generacia, ale pointa zostava.petr píše:jo no to jsem měl na mysli a pak ještě jsem tu měl podobnou zkušenost s forynem myslím 2011 což je asi stejný jak ten tvůj , ony ty auta to zvládají díky te elektronice , ale to křízení moc nedávají , je to právě podobné jako o toho mého outbacka , prostě menší rozsah pružení asi kvůli lepším vlastnostem na asfaltě
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Rozdíl mezi SF a SJ je především v úplně jiné konstrukci zadní nápravy. SJ má zadní nápravu konstrukčně stejnou, jako Outbacky. Takže ani bez stabilizátoru to nebude nikdy křížit tak, jako phersny na SF/SG.
Navíc nové modely mají příčná ramena ještě kratší, než je mělo třeba BH, takže kříží ještě hůř. A terénní schopnosti jsou dohnané lepší elektronikou.
Já jsem nakloněn jakýmkoliv úpravám, které mají smysl. Ale v tomhle ho fakt nevidím.
Navíc nové modely mají příčná ramena ještě kratší, než je mělo třeba BH, takže kříží ještě hůř. A terénní schopnosti jsou dohnané lepší elektronikou.
Já jsem nakloněn jakýmkoliv úpravám, které mají smysl. Ale v tomhle ho fakt nevidím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97