Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Aerodynamika Impreza GD/GG 
Autor Zpráva
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 37958
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Ty vole Stando to nechceš. Po půl dni zjistíš, že se ti zlomil difuzor.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon dub 05, 2021 5:42 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 14341
Difuzor dobry, ale abych mu nenasel klepajici motor, zatuhly brzdy a vysypanou prevodovku :-DDD :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek


pon dub 05, 2021 1:13 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 2628
Tohle je fakt zajímavé téma.
Pokud rozumím těm měřením od Prodrive správně, tak u auta s nainstalovaným křídlem dochází ke zvedání předku vozu. Naopak u Imprezy bez křídla se zvedá zadek.
Aby se u auta s křídlem snížilo zvedání předku, pomůže přední lízátko.
Chápu to správně?

Zrovna jsem o víkendu přemýšlel, jestli má smysl na to moje auto dát lízátko, vortex generátor a difuzor.
Předpokládám, že u auta, které jezdí okrskovky a žádnou dálnici nebo okruh, tak ten přínos bude minimální. Pohybuji se v rychlostech do 150km/h na krátkých úsecích.
Ale to lízátko mě láká.
Mám právě subjektivní dojem, ze ten předek se mi ve vyšší rychlosti zvedá.

A také mám dojem, že u toho difuzoru nelze řešit jen zadek, protože to může negativně ovlivnit předek.
On to Zhor psal na předchozí straně, že mu sice sedí zadek, ale je hůře ovladatelný předek.
Jestli by to nechtělo mít difuzor i na předku.
Ale na to vše se dívám z pohledu totálního laika.
Vím o tom kulový.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 MT 221kW 2012 (viewtopic.php?f=39&t=7756)
Skoda Octavia IV kombi 1.5TSI MT 110kW 2021
Ex Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 (viewtopic.php?f=39&t=3638)
Ex Skoda Octavia III RS kombi 2.0 TDI 135kW 2017


pon dub 05, 2021 1:27 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon srp 26, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 1676
Bydliště: Šumperk/Ostrava
Difuzor je dobrej, ten se dá v pohodě sehnat, dokonce aji v subaru ho mají. Jako další mám v plánu dát krycí plasty na podvozek (ty 1,5 dlouhý, co jsou na spodu auta, jako by pod sedačkama, na stranách) a ty už prostě skoro nejdou sehnat, nový v Subaru nemají (nejenom v Evropě), takže zbývají jenom vrakáče, a tím že se to dávalo na STI jenom 2 roky, tak jsou hodně vzácný. Ty kdyby mě zničil, tak by dostal >>:-@@ :-DDD

Honzo motor klepe za studena 6 roků, brzdy dostávají nový gumičky a novou kapalinu každej rok (přední, zadní se tolik nehřejou, ty se mění ob rok) a převodovka se "rozsypala" před rokem, tak by mohla chvilku vydržet.

_________________
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001


pon dub 05, 2021 1:50 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon srp 26, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 1676
Bydliště: Šumperk/Ostrava
bushman1 píše:
Tohle je fakt zajímavé téma.
Pokud rozumím těm měřením od Prodrive správně, tak u auta s nainstalovaným křídlem dochází ke zvedání předku vozu. Naopak u Imprezy bez křídla se zvedá zadek.
Aby se u auta s křídlem snížilo zvedání předku, pomůže přední lízátko.
Chápu to správně?

Zrovna jsem o víkendu přemýšlel, jestli má smysl na to moje auto dát lízátko, vortex generátor a difuzor.
Předpokládám, že u auta, které jezdí okrskovky a žádnou dálnici nebo okruh, tak ten přínos bude minimální. Pohybuji se v rychlostech do 150km/h na krátkých úsecích.
Ale to lízátko mě láká.
Mám právě subjektivní dojem, ze …


To zvedání předku i zadku chápeš podobně jako já. Tím, že se zredukuje vztlak na jedné straně, tak se zvýší na druhé straně, takže úpravy je potřeba dělat na obou stranách aby byl efekt vyvážený.

Já myslím, že efekt na okreskách to bude mít taky, samozřejmě pokud pojedeš podle předpisů do 90kmh, tak to nebude moc poznat. Ale kdybys zavítal na dálnici nebo okruh a mohl jet vyšší rychlostí než 90kmh (protože jako všichni určitě jezdíš podle předpisů ;-D ), tak se ten efekt bude více projevovat a měl by jít poznat.

Já mám samozřejmě v plánu udělat i něco s předkem, ale tím, že mám kombík, který je užší než sedan, tak ten předek musím prvně předělat na sedanovou šířku. To jsem nechtěl dělat během zimy, protože v zimě si člověk občas pomůže o nějaký ten sníh, příkop nebo svodidlo, a byla by škoda to hned ulámat. Větší část dílů už mám připravenou, tak snad do prázdnin, to tam všechno postupně naházím. Snažím se jít po malých krocích, abych věděl, co má jaký význam.


Tady máš nějaký studijní materiál přímo od STi
https://www.sti.jp/en/parts/feature/aerodynamic.html

_________________
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001


pon dub 05, 2021 2:16 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Příspěvky: 3751
Bydliště: Praha
zhor píše:
tabulka, testů co dělal Prodrive na bugeye Imprezu.

Zajimava tabulka.
Musim rict, ze jsem jakousi nejistotu zade ve vyssich rychlostech u meho auta vnimal a pricital to prave chybejicimu kridlu. tabulka to potvrzuje.

_________________
Impreza WRX STI MY2006 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 / V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube


pon dub 05, 2021 2:25 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 2628
zhor píše:
Jako další mám v plánu dát krycí plasty na podvozek (ty 1,5 dlouhý, co jsou na spodu auta, jako by pod sedačkama, na stranách) a ty už prostě skoro nejdou sehnat, nový v Subaru nemají (nejenom v Evropě), takže zbývají jenom vrakáče, a tím že se to dávalo na STI jenom 2 roky, tak jsou hodně vzácný. Ty kdyby mě zničil, tak by dostal

Myslim, ze jsem je videl o vikendu na Ebay, ale ted bych to nedokazal rychle najit.

Na toho meho draka jsem nasel neorigo lizatko za 3000Kc, coz mi prijde jako solidni cena. Mozna do nej pujdu.

zhor píše:
Tady máš nějaký studijní materiál přímo od STi
https://www.sti.jp/en/parts/feature/aerodynamic.html

O tomhle clanku vim, ale zajimavejsi mi prijdou ta vyukova videa, co jsem daval na prvni strane tohoto tematu. Jsou delana tak, ze i tupoun to pochopi.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 MT 221kW 2012 (viewtopic.php?f=39&t=7756)
Skoda Octavia IV kombi 1.5TSI MT 110kW 2021
Ex Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 (viewtopic.php?f=39&t=3638)
Ex Skoda Octavia III RS kombi 2.0 TDI 135kW 2017


pon dub 05, 2021 7:12 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon srp 26, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 1676
Bydliště: Šumperk/Ostrava
no zkus napsat do Subaru, za kolik ti prodají ty origo díly https://www.sti.jp/en/parts/impreza4doo ... 6020ZR260/

Co jsem tak hledal na svoje, tak ten origo přední lip by vyšel tak kolem 10tis, což se mi za takový kousek plastu, kterej můžu lehce někde udrbnout a zlomit moc nechce dávat. A ty neorigo stojí kolem těch 2-3tis, ale zase podle těch fotek vypadají trošku jinak a je otázka, jak moc velký vliv to bude mít na aerodynamiku :-/ To je jeden z posledních dílů, který ještě nemám koupený. Ale nejspíš půjdu variantou, že koupím levnější, a že hlavním cílem bude omezit objem vzduchu, který jde pod auto.

_________________
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001


pon dub 05, 2021 7:54 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 2628
Presne tak to vidim ja. Na to, ze to muzu nekde urvat, se mi za to nechce davat 10000Kc.

Tady maji lip na MY2009 a maji tam nekde i na MY2012 o par stovek draz:
https://www.spoilercentrum.cz/produkty/ ... vari=18172

_________________
Subaru WRX STI 2.5 MT 221kW 2012 (viewtopic.php?f=39&t=7756)
Skoda Octavia IV kombi 1.5TSI MT 110kW 2021
Ex Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 (viewtopic.php?f=39&t=3638)
Ex Skoda Octavia III RS kombi 2.0 TDI 135kW 2017


pon dub 05, 2021 8:41 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon srp 26, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 1676
Bydliště: Šumperk/Ostrava
Čísla dílů:
--spodní panely: 56411FE000, 56411FE010
--šrouby, plastové čupliky, a montážní materiál: 4x 57770KC000; 14x 909130059; 2x 59132AA010; 2x 909300029

Panel přiložit, naznačit si díry uchycení, a vyvrtat chybějící díry pro uchycení. Pozor na to aby se provrtala jenom jedna vrstva plechu. Ošetřit proti korozi a nasadit. Údajně by měla být polovina děr už připravená z výroby, ale u mě nepasovala žádná díra, a museli se všechny vyvrtat nové (teoreticky Hawkeye už by mohl mít ty díry správně) Na ty černé klipy pasuje 10mm vrták. Šroubky jsem nepoužil žádné, všechno jsem dal na černé plastové klipy (tudíž 20ks 909130059)

První pocity, v dálničních rychlostech mě to přišlo víc stabilnější a méně nachylné na boční vítr (od kamionů). Trošku se omezil hluk jako by pod sedačkama. V "naddálničních" rychlostech mě to přijde, že to ještě více zatížilo zadek a tím, že nemám žádnou aero úpravu na předku, tak ta přední náprava je mnohem víc nestabilní. (Ale ještě to musím zkusit s prázdným autem, jsem tam měl dneska docela dost věcí).

Měl jsem možnost ty panely poměřit aji na Forestra SG5, a šly by tam dát. V zadní části, která jde kolmo k vozovce by se musel malinko panel zkrátit, aby nešel tak hluboko do auta, protože tam cosi vadilo. Takže po minimální kosmetické úpravě by se tam dal přidělat úplně stejným způsobem jako na Imprezu.

ObrázekObrázek


Přílohy:
Car-Accessories-Carbon-Fiber-Rear-Diffuser-Fit-For-2002-2007-Impreza-7-9th-WRX-STI-Rear.jpg
Car-Accessories-Carbon-Fiber-Rear-Diffuser-Fit-For-2002-2007-Impreza-7-9th-WRX-STI-Rear.jpg [ 51.01 KiB | Zobrazeno 107 krát ]

_________________
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001


Naposledy upravil zhor dne čtv dub 08, 2021 9:52 pm, celkově upraveno 2

čtv dub 08, 2021 8:41 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 37958
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Stando kolik že to stálo ??

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv dub 08, 2021 9:05 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon srp 26, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 1676
Bydliště: Šumperk/Ostrava
tak půl ledviny, možná celou, nevím jaký jsou teď ceny :-DDD

Nicméně mě potěšilo, že při tom vrtání jsem se docela nadřel, a bylo to zdravýho plechu.

_________________
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001


čtv dub 08, 2021 9:08 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 37958
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Počkej, vážně. V tom příspěvku výše to vypadá, jako že to stálo 4x 57770 :-DDD A tomu asi nevěřím, tak kolik to je doopravdy ? :-D

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv dub 08, 2021 9:13 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon bře 26, 2012 1:06 pm
Příspěvky: 5239
Bydliště: Holýšov
To bude možná číslo dílů. :-)


Sent from my iPad Pro using Tapatalk Pro

_________________
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Slepice ´18
---
Forester XT Sport 2017 (MY18) - 12,5l/100km
WRX STI Sport 2016 - 12,1l/100km
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html


čtv dub 08, 2021 9:16 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon srp 26, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 1676
Bydliště: Šumperk/Ostrava
Tolik zase ne, tolik bych za to fakt nedal :-DDD

To je kód dilu/šroubku (57770KC000), kterej potřebuješ 4x. A nakonec zjistíš, ze ho vlastně ani nepotřebuješ, protože není kam našroubit :-DDD

Jinak cena jednoho toho panelu byla podle originál Subaru ceníku 2700Kč, po 3 měsících shánění mi napsali, že ho nemají nikde a nejsou ho schopní dodat.

_________________
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001


čtv dub 08, 2021 9:22 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: