Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: čtv bře 25, 2021 6:38 pm
Příspěvky: 4
:-()()-: Zdravím všechny!

Potřebuji poradit s AT :-/ (pokud byl problém někde popsán a vyřešen, tak jsem ho bohužel nenašel a sorry za nové téma)

Mám Outbacka 2005, 121kW v automatu. Před půl rokem - cca, se rozsvítilo kuře a sport, převodovka neřadila. Po chcípnutí a 5 minutách klidu pak svítilo již jenom kuře a převodovka řadila. Samozřejmě na "diagnostice" se ukázala chyba P0700. Chybu jsem vymazal, auto jezdilo dál, převodovka řadila a chyba se objevila asi po 3 měsících znova. Stejný postup - chyba vymazána, jezdilo se dál.
Teď se to ovšem stalo za jízdy - rozsvítilo se kuře se Sportem a nešlo řadit. Zastavil jsem, snažil se chybu vymazat, ale nešlo to. Po cca 5 minutách, kdy bylo auto chcíplé jsem znova nastratoval a svítilo již jenom kuře, dál jsem si s autem netroufl jet takže jsem dojel pár kiláků k baráku a od tý doby stojí víceméně na zahradě, občas s ním projedu ulici. Volal jsem do Dobřan ale než se uvolní nějaký slot na opravu tak to bude ještě chviličku trvat.

Nicméně....
když jsem auto po 3 dnech nastartoval...chyba nikde. Jel jsem s autem vyzvednout balík, převodovka řadila, žádný problém. Když jsem pak po vyzvednutí balíků (cca 2 minuty) znovu nastartoval tak taky žádná chyba, pojel jsem asi 100m, dal zpátečku a naskočilo kuře a sport. Chyba zase nešla vymazat takže jsem jel s blikajícím režimem Sport zpátky na zahradu.

Po 5 dnech jsem auto nastartoval, zase žádná chyba, převodovka řadila, opět jsem jel na krátkou projížďku. Bez problému.

Dnes jsem vyrazil na benzinu. Zase žádná chyba, auto řadilo v pohodě. Z benzinky jsem ovšem už zase jel s kuřetem a na režim Sport.

Mé otázky....Setkal se již někdo s takovým problémem ? Nemůže být chyba v nějakém čidle nebo to bude na výměnu převodovky ?
Všiml jsem si, že se to stane vždy, když je auto ohřáté. Pokud stojí déle tak chyba nenaskočí.

Olej v převodovce byl vyměněn cca před 4 měsíci. Je tam olej od MillerOils. Auto má najeto 204k. Je to můj první automat.

Předem díky za nápady a rady, týkající se mého problému...a taky počítám s rejpanci, že jsem kašlal na servis a ať se nedivím :D Ano, jsem prokrastinátor.


úte bře 30, 2021 8:55 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 6490
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Nepíšeš, že by řadila nějak špatně, byla hlučná apod., takže předpokládám, že se nic takového neděje. Pak bude asi mechanicky v pořádku. Můj tip je nějaký solenoid. Možná nějaká lepší diagnostika by uměla vyčíst nějaké větší podrobnosti. Každopádně doma na dvoře to asi neopravíš, ale nemusela by to být úplná finanční vražda.

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


úte bře 30, 2021 10:34 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: čtv bře 25, 2021 6:38 pm
Příspěvky: 4
Díky za tip [THNX]

Řadí to dobře, nekope to.
Jediná situace, kdy jsem zaznamenal, že převodovka kope a neřadí tak jak má, byla když se kuře+sport rozvítilo za jízdy.
Jinak po dalších pokusech naprosto v poho.


úte bře 30, 2021 10:47 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17388
Bydliště: Praha
Jak sám píšeš, tak "diagnostikou" vyčteš akorát tu P0700, což je cokoliv, ohledně převodovky. Pouze oznámení, který pošle TCM do ECU, aby ECU rozsvítila kontrolku motoru a věděla, že něco není v pořádku.

Takže potřebuješ zjistit, co za reálný chyby jsou uložený v TCM. Ty budou snad celkem dost jasný. Potřebuješ diagnostiku, která se dokáže spojit s TCM. Což u BP 2005 nebude zase takovej problém. Případně můžeš chyby vyčíst přes budíky - https://subarufanclub.cz/wiki/navody/zo ... egacy_blbp

Jinak mazat zběsile chyby je tak trochu postup na hovno. Protože 1) pokud je chyba sporadická, tak kontrolky zhasnou časem samy, ale chyba tam zůstane uložená, takže servis nebo někdo, kdo tomu rozumí, si pak dokáže chyby vyčíst, včetně např. Freeze Frames - když je smažeš, tak budou vědět prd. A 2) pokud je chyba trvalá, tak stejně nejde smazat nebo se zase hned objeví - to je i ten důvod, proč ti nemusela jít smazat - prostě chyba přetrvává.

Nepíšeš, jestli je v pořádku náplň. To, že jí někdo měnil a pak se začaly projevovat problémy mi přijde jako zajímavá náhoda. První věc při diagnostice problému s AT - zkontrolovat (správně!) hladinu ATF - https://subarufanclub.cz/wiki/navody/4e ... prevodovky

Taky bych se zajímal, co tam kdo nalil.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


úte bře 30, 2021 11:27 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: čtv bře 25, 2021 6:38 pm
Příspěvky: 4
Díky za rady, tipy, návody [THNX]

Nícméně budu muset počkat až se ozvou Dobřany a vezmou si Oťase do parády. Sám raději žádné akce podnikat nechci.
Kdyby byl vadnej nějákej solenoid tak je to stejně oprava za min. 40k (a to jsem ještě hodně naivní)....ale co bych pro to auto neudělal.
Co se týče oleje v převodovce tak je vše ok (ani málo, ani hodně).

Přes budíky mi chyba vyject nešla... na YT jsou samozřejmě nějaký návody, ale už na to prdím...bude to muset počkat na servis.

Až budu vědět víc, poreferuju co to bylo a za kolik...zatím se mějte a ať to jezdí co nejlíp. [SUBARU]


čtv dub 01, 2021 1:42 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 6490
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Já myslím, že takhle drahé solenoidy nejsou :-) Ale naštěstí jsem ještě řešit nemusel, konkrétní ceny nevím. Uvidíš, je fakt, že je lepší být mile překvapen než naopak :-)

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


čtv dub 01, 2021 2:28 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: čtv bře 25, 2021 6:38 pm
Příspěvky: 4
Hele kdyby vyměnil jen ten poruchovej solenoid tak v poho...ty ceny nebyly tak hrozný když sem to zkoumal :-D
...ale při mé smůle bude měnit celou převodovku nebo nějakou součást převodovky, která bude mít astronomickou cenovku ::-(((

Já osobně zkušenosti se servisem v Dobřanech nemám, známej tam měl Forejse a spokojenej. Recenze na ně jsou taky
pozitivní...uvidím jak to dopadne...každopádně na to auto jsem si za rok tak zvykl, že mi tato sitiace drásá srdce X-&


čtv dub 01, 2021 2:47 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 37960
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Dobřany tě určitě nenatáhnou.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv dub 01, 2021 2:56 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17388
Bydliště: Praha
Jednotlivý solenoidy stojí kolem 2000.

Pokud by to byl některý z těch v "mozku", což je většina, tak ani převodovka nemusí z auta.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv dub 01, 2021 3:49 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 10, 2009 7:54 pm
Příspěvky: 1210
Bydliště: Luby u Chebu
Přesně tohle jsem měl na 5EAT asi před půl rokem ale diagnostika mi hlásila přimo chybu solenoidu....
Nový Bosch solenoid stojí 940kč ;) Výměna je celkem jednoduchá .... Jestli si někdy zlomim nohu a budu mít čas tak sem do wiki sepíšu postup :D
Jinak v Dobřanech se bát nemusíš tam ti to dají do kupy ;)

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P


pát dub 02, 2021 9:40 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát črc 13, 2012 6:07 pm
Příspěvky: 161
Bydliště: Praha
Měli jsme občas vracející se hlášky 0700 zhruba od 280 000km nájezdu. Stačilo mazat. Teď je tam skoro 400 000km a začalo se to zhoršovat nejen tím,že se hláška objevovala častěji,ale auto padalo do nouzáku. A auto v nouzáku fakt nejede ať na plyn dupete jak chcete. Ptal jsem se v servisu a tam mi řekli,že bez důkladné diagnostiky nebudou do auta sahat. Měnili klientovi solenoidy a stejně auto nejelo.Neradi by chybu opakovali.
Poslední věc před servisem mě napadlo jezdit s autem v manuálu. Dával jsem tomu čočku,točil do 3,5 až 5tis,včechny kvalty.Nahoru,dolu prostě režim,kdy by automat dávno přeřadil. Zabralo to. Najeto dalších 20 000km bez chybových hlášení

_________________
fajfka

Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C


pon dub 05, 2021 11:31 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17388
Bydliště: Praha
Jak už bylo x-krát řečeno, tak chyba P0700 v ECU neznamená nic jinýho, než, že je nějaká chyba v TCM.

Pokud zabralo to, co jsi psal, tak je možný, že proběhla jistá úroveň adaptace řízení převodovky. To by se správně mělo dělat po každý výměně oleje. Takže kdo ví, co se tam dělo.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon dub 05, 2021 5:55 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: