Zas nějakej servisní progress
Ne že by to bylo potřeba... ale byl na to čas, prostor, hodilo se to, prevence, ...
Chtěl jsem udělat nějakou ochranu proti korozi a objevil, že zadní nápravnice má pár děr. Nic, co by bylo nutný řešit urgentně, ale shodou okolností se v Plzni vyskytovala ještě jedna nápravnice po vyvaření a ošetření, protože Jenda spm sobě jednu pořídil, ale předběhl dobu a pasuje do BP, ne BH. Domluvili jsme se že to tedy prohodím, moje se časem opraví a pošle dalšímu... takovej Subaru koloběh.
A když už to budu mít venku, tak udělam i komplet silentbloky, sadu od StrongFlexu mam už dva roky v garáži... Tehdy jsem vyměnil jen to, co bylo nutný - což vzadu byl jen jeden pár, vnitřní silentbloky spodního zadního ramene kde se nastavuje sbíhavost.
Hádejte, kdo ze sousedství si hraje na servis...
Bál jsem se těch velkejch šroubů, co drží nápravnici a vlečný rameno, že nepůjdou vyšroubovat z nosníků. Většinou jim zrezne konec závitu a tak jdou jen povolit, ale následně zatuhnou. Naštěstí to bylo úplně v pohodě. Šrouby jednotlivých ramen nakonec taky dobrý, šroub co drží silentblok vlečnýho ramene vypadal že na konci srostl s matkou dohromady a nemá už ani závit, ale stačila chvilka s WD a kartáčkem a nejen že se objevil závit, ale šlo to i normálně povolit. #bahnoKonzervuje
Nakonec i ty drobný šrouby, asi M6, co drží brzdový trubky/hadice a kabel k senzoru ABS po chvilce přemlouvání šly, ale těch jsem se nebál, v nejhorším bych je odvrtal a vyřízl nový...
A až když jsem to měl napůl povolený a rozebraný jsem objevil tohle. Někteří to už asi viděli na FB. Překvapivě to opravdu nemlátilo, vím jen o jedné konkrétní situaci, kdy specifickou rychlostí přejíždím jeden příčný práh tady u nás, kdy zezadu (a jen někdy) něco kleplo. Na silnici nebo obyčejných nerovnostech jsem o tom nevěděl. Ale ono to rameno bylo taky trochu vzpříčený a takhle volně bylo až když jsem ho vyndal z vnějšího uložení. Zbytek původních SB byl v pohodě, popraskaný, ale ne vydrolený. Ale, dost možná to ani nemuselo být zdrojem zvuku, dalšího kandidáta popíšu později.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=3DMmyKXVdTY[/youtube]
Tak je to venku, bez zásadních problémů.
Silentbloky z ramen, který jsou odlitky, bez lisu nevytlačím, takže jsem od začátku počítal s tím, že gumu vylisuju a kovový pouzdro postupně naříznu a pak vyklepnu. To bylo v pohodě u všech, jediný trochu problémový bylo vlečný rameno, protože je obrovský, těžký, a neni moc jak si ho ve svěráku chytit. Bál jsem se ale těch dvou malých plechových ramen. Ukázalo se ale, že jedno z ložisek co mi zbylo po výměně středovýho diferenciálu na Foresteru má klec tak šikovně velkou, že naprosto perfektně pasuje jako "forma" proti ramenu. A protože to je plech, i StrongFlex má (snad jako jedinej) vnější kovový pouzdro. Novým pouzdrem jsem vytlačil starý a pohoda
Kdo se v tomhle vyzná?
SB osazený v ramenech, ramena v nový nápravnici, zbývá to naházet zpět... Mezitím jsem na auto nacákal nějaký ty Dinitroly. Opět, protože nemám moc jak se zbavit rzi, které naštěstí není moc, jsem nejdřív na tu "nejhorší" rez nastříkal Dinitrol ML, aby co nejvíce zpomalil šíření a pak vše "zalil" pomocí 4942. Útěchou mi bylo, že místa, který jsem už dříve opravoval vypadají pořád stejně, tedy se šíření buď zastavilo, nebo výrazně zpomalilo. Tohle jsem nefotil, představte si, že je auto zespodu celý hnědý.
Další fail, co jsem objevil (a co mohl dělat ten občasný klepající zvuk), byl sajrajt v plastových krytech pod nádrží - a následně uhnilý pásek co drží nádrž. Absolutně moje vina, stejně jako ostatní plasty jsem to měl sundat už dávno. Jenže ono to je chycený pár šroubama a maticema, který vypadaly tak ošklivě, že mi bylo jasný, že je budu odvrtávat, tak jsem inspekci odkládal. Odvrtat bylo nakonec potřeba jen jednu matku (na fotce stále ještě drží tu delší část pásku), zbytek povolil, ale dopadlo to tak jak to dopadlo.
To ale nevadí, protože náš skvělý předseda Tom dodal nerezový materiál (v podstatě naslepo se slovy "snad to vyjde" v délce 84 cm, na pásek který má 82 cm -
má to ve voku i když neví o co půjde
), já si to říznul, naohejbal, navrtal a Tom následně "obratem" navařil závity. Tahle část mě ještě čeká dodělat, stejně tak dostříknout asi 15 cm^2 Dinitrolem 4942 po montáži, ale 99 % práce už je hotovo. Auto je opět na kolech, jezdí rovně, nikde nic neklepe a už se těšim, až to zase někde zaprasim
Baví mě každej ujetej metr s timhle autem a jsem rád, že ho mám, a dám mu každou péči kterou bude potřebovat, protože si ji zaslouží.