toneni o hmotnosti jako takove stojici .. ale rotacni ... roztoci se ochotneji ...
a tam to poznat bude ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10668
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy
Tunění je závislost a hon za každým deka. Hlavně na rotační hmotnosti. Ale ta řemenice vodní pumpy je blábol když jí točí rozvodový řemen. A ty kladky se dají sehnat i plastový, ty budou ještě lehčí. Smysl má odlehčenej setrvák, ale jen řemenice...
Naposledy upravil(a) Mira dne pon bře 15, 2021 7:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy
Proč? No aby se uspíšila generálka motoru a neutrpěla pověst o spolehlivosti klikových hřídelí u SubaruFiba píše:Spíš by mě zajímalo proč to dělat Jediný efekt je, že to bude možná hezky vypadat a auto bude o půl kila lehčí. Jinak to jsou podle mě bláboly, co tam píšou, včetně řemenice vodní pumpy
Ta řemenice není od vodní pumpy, ale samozřejmě od posilovače řízení.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy
A přidá to výkon jedný koňský koblihy
To bych tu devítku, co za to chtěj, radši prohnal nádrží
To bych tu devítku, co za to chtěj, radši prohnal nádrží
- erikpecek
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon čer 06, 2016 12:13 pm
- Jméno a příjmení: Erik
- Bydliště: Brno
Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy
Jde mi o svižnější reakci na plyn, proto odlehčená řemenice.
Plastových věcí se bojím, to ne.
Plastových věcí se bojím, to ne.
Forester 2.5 XT 2007
ex Subaru WRX STI 2015
ex BMW E46 318 Ci - zadokolka
ex BMW E30 325ix - čtyřkolka
ex Lancia Kappa 2.4 JTD kombi
ex Subaru WRX STI 2015
ex BMW E46 318 Ci - zadokolka
ex BMW E30 325ix - čtyřkolka
ex Lancia Kappa 2.4 JTD kombi
- martinant
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2241
- Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
- Jméno a příjmení: Martin Antoš
- Bydliště: Rokytnice n. Jiz.
Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy
Tak asi budes muset ty prinest report jak se to chova a jakej to ma prinos.
Odesláno z rozežranýho jabka.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Spojková sada a odlehčený setrvačník Exedy
Ono to je už popsáno v předchozích příspěvcích. Ta řemenice je hodně těžká. Nemyslím si, že by japonští inženýři zvyšovali rotujíci hmotnost na motoru, jenom tak, bezdůvodně. A kdyby to bylo jenom o ušetření nákladů, tak by se to určitě objevilo aspoň ve SpecC verzích.
Je to už nějakou dobu, co jsem si o tom hledal pár věcí. V podstatě, na obou koncích kliky máš dvě závaží. Jedno je řemenice, druhý je setrvačník. Aby se nezměnilo rovnoměrné zatížení na ložiscích, tak by se musela udělat stejná váhová redukce na obou stranách (nebo ve stejném poměru).
Když se odlehčoval setrvačník, tak u sériových map motoru docházelo ke chcípání motoru na volnoběh nebo po vyřazení rychlosti i ve vyšších otáčkách. Myslím, že se to občas objevovalo aji u těch odlehčených řemenic. To se většinou eliminovalo zvýšením volnoběžných otáček.
Mě osobně to nepřijde jako nejlepší nápad, to dávat na starší motor, a obzvlášť na EJ25, kde ty kliky dost odcházejí. Ale klidně zkus, a dej pak vědět, vlastní poznatky.
Je to už nějakou dobu, co jsem si o tom hledal pár věcí. V podstatě, na obou koncích kliky máš dvě závaží. Jedno je řemenice, druhý je setrvačník. Aby se nezměnilo rovnoměrné zatížení na ložiscích, tak by se musela udělat stejná váhová redukce na obou stranách (nebo ve stejném poměru).
Když se odlehčoval setrvačník, tak u sériových map motoru docházelo ke chcípání motoru na volnoběh nebo po vyřazení rychlosti i ve vyšších otáčkách. Myslím, že se to občas objevovalo aji u těch odlehčených řemenic. To se většinou eliminovalo zvýšením volnoběžných otáček.
Mě osobně to nepřijde jako nejlepší nápad, to dávat na starší motor, a obzvlášť na EJ25, kde ty kliky dost odcházejí. Ale klidně zkus, a dej pak vědět, vlastní poznatky.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001