Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1030 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 65, 66, 67, 68, 69
OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17274
Bydliště: Praha
Tak záleží, kterou myslíš generaci Outbacku. V žádný se nevyráběly s motory 3.0/154, 3.0/180 i 3.6 v rámci jedný generace. A 2.5 bylo taky víc typů.

K tomu zamyšlení:
H6:
3.0/180 má dvojí zdvih sacích ventilů (VVL), což může bejt problematický, hlavně s nájezdem a pokud se jezdí na blbej olej. Oproti tomu 3.6 nemá dvojí zdvih vůbec a navíc má variabilní časování (VVT) na všech vačkách (3.0/180 jenom na sacích). To je podle mě jasnej bod pro 3.6.
Všechny H6 mají rozvody řetězem, občas tam praskne nějaká vodící lišta, nebo špatně napínaj hydraulický napínáky. Ve vyšších nájezdech může bejt potřeba už i ten řetěz vyměnit.
6 iridiových svíček něco stojí, ale mění se jenom jednou za 100 000 km. Na každý svíčce je samostatná zapalovací cívka, co se občas může pokazit. A svíčky se taky dost blbě měněj.
U H6 dražší oprava čehokoliv mechanickýho - víc dílů, víc práce.
Sem tam (traduje se, že rizikové období začíná kolem 200 000 km nájezdu) foukne těsnění po hlavou a když se to včas nepodchytí, tak se může zkroutit některá z hlav.
Složitá kontrola a ještě složitější seřizování ventilů.

H4/2.5:
Co se týče 2.5, tak tam mě nic moc nenapadá. V období kolem 2004-2006 braly díky konstrukční chybě hodně oleje. Jinak ty SOHC varianty jsou jednoduchý a spolehlivý motory, bez zbytečných komponent. Vhodný na přestavbu na LPG, zejména díky snadné kontrole i seřízení ventilů bez vyndavání motoru z auta.
Rozvody řemenem jednou za 100 000 km.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon úno 08, 2021 2:41 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát pro 21, 2012 9:43 pm
Příspěvky: 171
Bydliště: Zvolen SK
CoZmo píše:
ca ve 200K se u H6 dřív doporučoval řetěz (může být vytahanej) + napínáky + rovnou přetesnit hlavu pro klid duše. Řetěz není nutný, pokud je ok.
Jinak oleje po 10ti tis km, i když papíry říkaj 15.

Jaký je GLK v porovnání s otb?

Ani som si nevšimol tú otázku, až dnes ... GLK je úplne iné. Nedá sa to porovnať, je to malé autíčko s malým kufrom. Slušný motor bez močoviny a asi 6-7 stupňový automat.
Ale ako služobné v pohode, do tých 200 km/h sa to rozohnať dalo keď šlo o život, žralo to pomerne málo nafty a hlavne sa to nekazilo (oproti ostatným MB našej flotily). Raz mi urvalo kardan (nie rovnobežný kĺb) na pravé kolo, inak som žiadne veľké závady nemal do cca 250 000 km. Vymenil som asi 7 čelných skiel ... to som dosť nechápal, ale stalo sa, asi geometria prednej kapoty.

_________________
Subaru Outback 3,6 MY2012 :) Obrázek
ex-Pajero II 3,5V6 SWB, SOLD
Patrol Y61 2,8 TD6 Wagon, family off road
ex-Mercedes GLK - služobný, SOLD
BRISTELL TDO, Rotax 912S :) 4valec, ale boxer


pon úno 08, 2021 9:21 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát pro 21, 2012 9:43 pm
Příspěvky: 171
Bydliště: Zvolen SK
Hlásim ďalšiu závadu na OTB 3,6 MY2012
Po cca 8 rokoch prevádzky sa mi vypálili obidve zadné koncové svetlá ... teda, žiarovky. Už ani tí Japonci nie sú, čo bývali.
Keďže som o tom netušil, bol som v noci pri ceste domov populárny a každý sa ma snažil vyblikať.
Zistil som to pri zacúvaní do garáže ...

_________________
Subaru Outback 3,6 MY2012 :) Obrázek
ex-Pajero II 3,5V6 SWB, SOLD
Patrol Y61 2,8 TD6 Wagon, family off road
ex-Mercedes GLK - služobný, SOLD
BRISTELL TDO, Rotax 912S :) 4valec, ale boxer


pon úno 08, 2021 9:29 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
Příspěvky: 14
Bydliště: Bytča
Chlapci ako to je s tesnením pod hlavou?


stř úno 10, 2021 7:46 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
Příspěvky: 14
Bydliště: Bytča
Outback je doma. Cesta z BA do ZA 8.8 l/ 100km. Spokojnosť. Audio mi vyhovuje hra parádne. Akurát mi nefunguje cúvacia kamera ale to vyriešim cez subatech. Najazdených má 196 000km a prejav motora a prevodovky nádherný.


čtv úno 18, 2021 4:54 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Příspěvky: 5520
Bydliště: Plzeň
Super, tak gratulace :-)
Mimochodem, co ta otázka předtím, co bys rád věděl? Diametrálně jiný to oproti 3.0 180 kW nebude - občas prostě foukne (150 - 250 tkm u šťastnějších jedinců), to se stát může, protože se třeba špatně chladí, no a stát to bude taky asi podobně jako na 3.0 - cca 25000 je prostě vyndat motor, udělat těsnění a srovnat hlavy, dát motor zpět. Cokoliv se při tom zjistí navíc je extra...

_________________
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!


čtv úno 18, 2021 6:04 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 37386
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Gratuluji

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv úno 18, 2021 7:07 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 23, 2017 4:04 pm
Příspěvky: 961
Bydliště: Praha 6
Gratulace ke správnému počtu válců ;) Těšíme se na samostatné vlákno se zážitky.

Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)


čtv úno 18, 2021 8:10 pm
Profil
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 14867
Bydliště: Valašsko
Musím se připojit ke gratulantům, zcela bez výhrad gratuluji :-) ,,,,| (*_^) |,,,, a taky se moc případně těším na tvé vlákno, fotky, dojmy, první postřehy, zkušenosti!

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv úno 18, 2021 8:25 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
Příspěvky: 14
Bydliště: Bytča
Takže, riadenie je celkom mäkké. Automat sa mi páči aj spotreba. Tlmiče tiež oproti 2.5 tvrdšie ale nič hrozné zatah krásny poväčšine jazdím v I ešte som reálne ani plny potenciál auta nevyužil. Toto sú moje doterajšie skúsenosti


pon úno 22, 2021 9:20 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 1030 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 65, 66, 67, 68, 69

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: