OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Tak záleží, kterou myslíš generaci Outbacku. V žádný se nevyráběly s motory 3.0/154, 3.0/180 i 3.6 v rámci jedný generace. A 2.5 bylo taky víc typů.
K tomu zamyšlení:
H6:
3.0/180 má dvojí zdvih sacích ventilů (VVL), což může bejt problematický, hlavně s nájezdem a pokud se jezdí na blbej olej. Oproti tomu 3.6 nemá dvojí zdvih vůbec a navíc má variabilní časování (VVT) na všech vačkách (3.0/180 jenom na sacích). To je podle mě jasnej bod pro 3.6.
Všechny H6 mají rozvody řetězem, občas tam praskne nějaká vodící lišta, nebo špatně napínaj hydraulický napínáky. Ve vyšších nájezdech může bejt potřeba už i ten řetěz vyměnit.
6 iridiových svíček něco stojí, ale mění se jenom jednou za 100 000 km. Na každý svíčce je samostatná zapalovací cívka, co se občas může pokazit. A svíčky se taky dost blbě měněj.
U H6 dražší oprava čehokoliv mechanickýho - víc dílů, víc práce.
Sem tam (traduje se, že rizikové období začíná kolem 200 000 km nájezdu) foukne těsnění po hlavou a když se to včas nepodchytí, tak se může zkroutit některá z hlav.
Složitá kontrola a ještě složitější seřizování ventilů.
H4/2.5:
Co se týče 2.5, tak tam mě nic moc nenapadá. V období kolem 2004-2006 braly díky konstrukční chybě hodně oleje. Jinak ty SOHC varianty jsou jednoduchý a spolehlivý motory, bez zbytečných komponent. Vhodný na přestavbu na LPG, zejména díky snadné kontrole i seřízení ventilů bez vyndavání motoru z auta.
Rozvody řemenem jednou za 100 000 km.
K tomu zamyšlení:
H6:
3.0/180 má dvojí zdvih sacích ventilů (VVL), což může bejt problematický, hlavně s nájezdem a pokud se jezdí na blbej olej. Oproti tomu 3.6 nemá dvojí zdvih vůbec a navíc má variabilní časování (VVT) na všech vačkách (3.0/180 jenom na sacích). To je podle mě jasnej bod pro 3.6.
Všechny H6 mají rozvody řetězem, občas tam praskne nějaká vodící lišta, nebo špatně napínaj hydraulický napínáky. Ve vyšších nájezdech může bejt potřeba už i ten řetěz vyměnit.
6 iridiových svíček něco stojí, ale mění se jenom jednou za 100 000 km. Na každý svíčce je samostatná zapalovací cívka, co se občas může pokazit. A svíčky se taky dost blbě měněj.
U H6 dražší oprava čehokoliv mechanickýho - víc dílů, víc práce.
Sem tam (traduje se, že rizikové období začíná kolem 200 000 km nájezdu) foukne těsnění po hlavou a když se to včas nepodchytí, tak se může zkroutit některá z hlav.
Složitá kontrola a ještě složitější seřizování ventilů.
H4/2.5:
Co se týče 2.5, tak tam mě nic moc nenapadá. V období kolem 2004-2006 braly díky konstrukční chybě hodně oleje. Jinak ty SOHC varianty jsou jednoduchý a spolehlivý motory, bez zbytečných komponent. Vhodný na přestavbu na LPG, zejména díky snadné kontrole i seřízení ventilů bez vyndavání motoru z auta.
Rozvody řemenem jednou za 100 000 km.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Ani som si nevšimol tú otázku, až dnes ... GLK je úplne iné. Nedá sa to porovnať, je to malé autíčko s malým kufrom. Slušný motor bez močoviny a asi 6-7 stupňový automat.CoZmo píše:ca ve 200K se u H6 dřív doporučoval řetěz (může být vytahanej) + napínáky + rovnou přetesnit hlavu pro klid duše. Řetěz není nutný, pokud je ok.
Jinak oleje po 10ti tis km, i když papíry říkaj 15.
Jaký je GLK v porovnání s otb?
Ale ako služobné v pohode, do tých 200 km/h sa to rozohnať dalo keď šlo o život, žralo to pomerne málo nafty a hlavne sa to nekazilo (oproti ostatným MB našej flotily). Raz mi urvalo kardan (nie rovnobežný kĺb) na pravé kolo, inak som žiadne veľké závady nemal do cca 250 000 km. Vymenil som asi 7 čelných skiel ... to som dosť nechápal, ale stalo sa, asi geometria prednej kapoty.
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Hlásim ďalšiu závadu na OTB 3,6 MY2012
Po cca 8 rokoch prevádzky sa mi vypálili obidve zadné koncové svetlá ... teda, žiarovky. Už ani tí Japonci nie sú, čo bývali.
Keďže som o tom netušil, bol som v noci pri ceste domov populárny a každý sa ma snažil vyblikať.
Zistil som to pri zacúvaní do garáže ...
Po cca 8 rokoch prevádzky sa mi vypálili obidve zadné koncové svetlá ... teda, žiarovky. Už ani tí Japonci nie sú, čo bývali.
Keďže som o tom netušil, bol som v noci pri ceste domov populárny a každý sa ma snažil vyblikať.
Zistil som to pri zacúvaní do garáže ...
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
- Jméno a příjmení: Andrej Letko
- Bydliště: Bytča
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Chlapci ako to je s tesnením pod hlavou?
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
- Jméno a příjmení: Andrej Letko
- Bydliště: Bytča
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Outback je doma. Cesta z BA do ZA 8.8 l/ 100km. Spokojnosť. Audio mi vyhovuje hra parádne. Akurát mi nefunguje cúvacia kamera ale to vyriešim cez subatech. Najazdených má 196 000km a prejav motora a prevodovky nádherný.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Super, tak gratulace
Mimochodem, co ta otázka předtím, co bys rád věděl? Diametrálně jiný to oproti 3.0 180 kW nebude - občas prostě foukne (150 - 250 tkm u šťastnějších jedinců), to se stát může, protože se třeba špatně chladí, no a stát to bude taky asi podobně jako na 3.0 - cca 25000 je prostě vyndat motor, udělat těsnění a srovnat hlavy, dát motor zpět. Cokoliv se při tom zjistí navíc je extra...
Mimochodem, co ta otázka předtím, co bys rád věděl? Diametrálně jiný to oproti 3.0 180 kW nebude - občas prostě foukne (150 - 250 tkm u šťastnějších jedinců), to se stát může, protože se třeba špatně chladí, no a stát to bude taky asi podobně jako na 3.0 - cca 25000 je prostě vyndat motor, udělat těsnění a srovnat hlavy, dát motor zpět. Cokoliv se při tom zjistí navíc je extra...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Gratuluji
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1257
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Gratulace ke správnému počtu válců Těšíme se na samostatné vlákno se zážitky.
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Musím se připojit ke gratulantům, zcela bez výhrad gratuluji a taky se moc případně těším na tvé vlákno, fotky, dojmy, první postřehy, zkušenosti!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
- Jméno a příjmení: Andrej Letko
- Bydliště: Bytča
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Takže, riadenie je celkom mäkké. Automat sa mi páči aj spotreba. Tlmiče tiež oproti 2.5 tvrdšie ale nič hrozné zatah krásny poväčšine jazdím v I ešte som reálne ani plny potenciál auta nevyužil. Toto sú moje doterajšie skúsenosti
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
I já gratuluji, já si tu radost dopřál před rokem s nájezdem 168tkm a rozhodně nelituju. Měnil jsem pravé zpětné zrcátko z estetických důvodů (motorek nevrčel, takže se nesklápělo) a čeká mě výměna koncovek výfuků (rez, oxidace a navíc i koroze:-))-
Protože se blížím 190t km, začínám na téma svíček/rozvodů/těsnění docela přemýšlet - pochopil jsem správně, že na ty rozvody není předepsaný servisní interval? Takže měnit preventivně, nebo ne...pokud člověk odhlédne od ekonomické stránky věci? Bije se ve mě takové to "nešahej do něčeho, co funguje" s pocitem, že když se něco stane, bude pozdě si to něco vyčítat...
Protože se blížím 190t km, začínám na téma svíček/rozvodů/těsnění docela přemýšlet - pochopil jsem správně, že na ty rozvody není předepsaný servisní interval? Takže měnit preventivně, nebo ne...pokud člověk odhlédne od ekonomické stránky věci? Bije se ve mě takové to "nešahej do něčeho, co funguje" s pocitem, že když se něco stane, bude pozdě si to něco vyčítat...
Outback 3.6R AT MY11
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Rozvod je řetězem. Nevím, jak zásadně se liší od 3.0 v BP, ani si teď nepamatuju servisní interval kontroly, ale asi obvykle se řeší, když je motor venku - a často se jen mění napínáky, protože řetěz vydrží nesmysl. Odcházející napínáky jsou prej hlučnější, resp. motor je hlučnější, ale popsat to neumím, neslyšel jsem to.
Když jsem byl se svým (3.0 BP) na fouklym těsnění ve 360000, měnili napínáky, ale řetěz prej v pohodě. Samozřejmě netuším, jestli už to kdy někdo měnil přede mnou, ale dost možná ani ne...
Když jsem byl se svým (3.0 BP) na fouklym těsnění ve 360000, měnili napínáky, ale řetěz prej v pohodě. Samozřejmě netuším, jestli už to kdy někdo měnil přede mnou, ale dost možná ani ne...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14705
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Řetěz se na 3.0 mění výjimečně, napínáky až tak po čtvrt megu, když se poprvé dělá fouklý těsnění Hádám, že 3.6 to bude mít podobně, jezdí jich sice málo, ale neslyšel jsem, že by na ní někdo měnil řetěz.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- clay
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2258
- Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
- Jméno a příjmení: Michal Šprachta
- Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Řešil jsem to na 200tkm, sice preventivně, ale mohl jsem. Současně vodní pumpa a seřízení ventilů. Ty ventily byly tak akorát před limitem.
Tak si myslím, že ventily jsou určující, no a když je motor venku ...Clay
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Tak si myslím, že ventily jsou určující, no a když je motor venku ...Clay
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Subaru Outback H6 3,6 2010
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Napínáky se projevují cvakáním. Je to jedinečnej zvuk, který se nedá s ničím zaměnit. Nicméně BP a novější modely mají plastové vodící lišty a ty se v případě vadných napínáků vydírají. Takže určitě není od věci na to někdy kolem 250000 myslet.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97