OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak záleží, kterou myslíš generaci Outbacku. V žádný se nevyráběly s motory 3.0/154, 3.0/180 i 3.6 v rámci jedný generace. A 2.5 bylo taky víc typů.

K tomu zamyšlení:
H6:
3.0/180 má dvojí zdvih sacích ventilů (VVL), což může bejt problematický, hlavně s nájezdem a pokud se jezdí na blbej olej. Oproti tomu 3.6 nemá dvojí zdvih vůbec a navíc má variabilní časování (VVT) na všech vačkách (3.0/180 jenom na sacích). To je podle mě jasnej bod pro 3.6.
Všechny H6 mají rozvody řetězem, občas tam praskne nějaká vodící lišta, nebo špatně napínaj hydraulický napínáky. Ve vyšších nájezdech může bejt potřeba už i ten řetěz vyměnit.
6 iridiových svíček něco stojí, ale mění se jenom jednou za 100 000 km. Na každý svíčce je samostatná zapalovací cívka, co se občas může pokazit. A svíčky se taky dost blbě měněj.
U H6 dražší oprava čehokoliv mechanickýho - víc dílů, víc práce.
Sem tam (traduje se, že rizikové období začíná kolem 200 000 km nájezdu) foukne těsnění po hlavou a když se to včas nepodchytí, tak se může zkroutit některá z hlav.
Složitá kontrola a ještě složitější seřizování ventilů.

H4/2.5:
Co se týče 2.5, tak tam mě nic moc nenapadá. V období kolem 2004-2006 braly díky konstrukční chybě hodně oleje. Jinak ty SOHC varianty jsou jednoduchý a spolehlivý motory, bez zbytečných komponent. Vhodný na přestavbu na LPG, zejména díky snadné kontrole i seřízení ventilů bez vyndavání motoru z auta.
Rozvody řemenem jednou za 100 000 km.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Jenki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: pát pro 21, 2012 9:43 pm
Bydliště: Zvolen SK

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Jenki »

CoZmo píše:ca ve 200K se u H6 dřív doporučoval řetěz (může být vytahanej) + napínáky + rovnou přetesnit hlavu pro klid duše. Řetěz není nutný, pokud je ok.
Jinak oleje po 10ti tis km, i když papíry říkaj 15.

Jaký je GLK v porovnání s otb?
Ani som si nevšimol tú otázku, až dnes ... GLK je úplne iné. Nedá sa to porovnať, je to malé autíčko s malým kufrom. Slušný motor bez močoviny a asi 6-7 stupňový automat.
Ale ako služobné v pohode, do tých 200 km/h sa to rozohnať dalo keď šlo o život, žralo to pomerne málo nafty a hlavne sa to nekazilo (oproti ostatným MB našej flotily). Raz mi urvalo kardan (nie rovnobežný kĺb) na pravé kolo, inak som žiadne veľké závady nemal do cca 250 000 km. Vymenil som asi 7 čelných skiel ... to som dosť nechápal, ale stalo sa, asi geometria prednej kapoty.
Subaru Outback 3,6 MY2012 :) Obrázek
ex-Pajero II 3,5V6 SWB, SOLD
Patrol Y61 2,8 TD6 Wagon, family off road
ex-Mercedes GLK - služobný, SOLD
BRISTELL TDO, Rotax 912S :) 4valec, ale aspoň boxer
SMART Roadster, 0,7Turbo, 82HP, 3valec
Uživatelský avatar
Jenki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: pát pro 21, 2012 9:43 pm
Bydliště: Zvolen SK

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Jenki »

Hlásim ďalšiu závadu na OTB 3,6 MY2012
Po cca 8 rokoch prevádzky sa mi vypálili obidve zadné koncové svetlá ... teda, žiarovky. Už ani tí Japonci nie sú, čo bývali.
Keďže som o tom netušil, bol som v noci pri ceste domov populárny a každý sa ma snažil vyblikať.
Zistil som to pri zacúvaní do garáže ...
Subaru Outback 3,6 MY2012 :) Obrázek
ex-Pajero II 3,5V6 SWB, SOLD
Patrol Y61 2,8 TD6 Wagon, family off road
ex-Mercedes GLK - služobný, SOLD
BRISTELL TDO, Rotax 912S :) 4valec, ale aspoň boxer
SMART Roadster, 0,7Turbo, 82HP, 3valec
letec13546
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
Jméno a příjmení: Andrej Letko
Bydliště: Bytča

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od letec13546 »

Chlapci ako to je s tesnením pod hlavou?
letec13546
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
Jméno a příjmení: Andrej Letko
Bydliště: Bytča

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od letec13546 »

Outback je doma. Cesta z BA do ZA 8.8 l/ 100km. Spokojnosť. Audio mi vyhovuje hra parádne. Akurát mi nefunguje cúvacia kamera ale to vyriešim cez subatech. Najazdených má 196 000km a prejav motora a prevodovky nádherný.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od podvlada »

Super, tak gratulace :-)
Mimochodem, co ta otázka předtím, co bys rád věděl? Diametrálně jiný to oproti 3.0 180 kW nebude - občas prostě foukne (150 - 250 tkm u šťastnějších jedinců), to se stát může, protože se třeba špatně chladí, no a stát to bude taky asi podobně jako na 3.0 - cca 25000 je prostě vyndat motor, udělat těsnění a srovnat hlavy, dát motor zpět. Cokoliv se při tom zjistí navíc je extra...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od VDC »

Gratuluji
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od schmako »

Gratulace ke správnému počtu válců ;) Těšíme se na samostatné vlákno se zážitky.

Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od sima »

Musím se připojit ke gratulantům, zcela bez výhrad gratuluji :-) ,,,,| (*_^) |,,,, a taky se moc případně těším na tvé vlákno, fotky, dojmy, první postřehy, zkušenosti!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
letec13546
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 28, 2021 12:48 pm
Jméno a příjmení: Andrej Letko
Bydliště: Bytča

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od letec13546 »

Takže, riadenie je celkom mäkké. Automat sa mi páči aj spotreba. Tlmiče tiež oproti 2.5 tvrdšie ale nič hrozné zatah krásny poväčšine jazdím v I ešte som reálne ani plny potenciál auta nevyužil. Toto sú moje doterajšie skúsenosti
Johnp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: ned led 26, 2020 1:49 pm
Jméno a příjmení: Jan Pavlík

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Johnp »

I já gratuluji, já si tu radost dopřál před rokem s nájezdem 168tkm a rozhodně nelituju. Měnil jsem pravé zpětné zrcátko z estetických důvodů (motorek nevrčel, takže se nesklápělo) a čeká mě výměna koncovek výfuků (rez, oxidace a navíc i koroze:-))-

Protože se blížím 190t km, začínám na téma svíček/rozvodů/těsnění docela přemýšlet - pochopil jsem správně, že na ty rozvody není předepsaný servisní interval? Takže měnit preventivně, nebo ne...pokud člověk odhlédne od ekonomické stránky věci? Bije se ve mě takové to "nešahej do něčeho, co funguje" s pocitem, že když se něco stane, bude pozdě si to něco vyčítat...
Outback 3.6R AT MY11
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od podvlada »

Rozvod je řetězem. Nevím, jak zásadně se liší od 3.0 v BP, ani si teď nepamatuju servisní interval kontroly, ale asi obvykle se řeší, když je motor venku - a často se jen mění napínáky, protože řetěz vydrží nesmysl. Odcházející napínáky jsou prej hlučnější, resp. motor je hlučnější, ale popsat to neumím, neslyšel jsem to.
Když jsem byl se svým (3.0 BP) na fouklym těsnění ve 360000, měnili napínáky, ale řetěz prej v pohodě. Samozřejmě netuším, jestli už to kdy někdo měnil přede mnou, ale dost možná ani ne...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Tapan »

Řetěz se na 3.0 mění výjimečně, napínáky až tak po čtvrt megu, když se poprvé dělá fouklý těsnění :-) Hádám, že 3.6 to bude mít podobně, jezdí jich sice málo, ale neslyšel jsem, že by na ní někdo měnil řetěz.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od clay »

Řešil jsem to na 200tkm, sice preventivně, ale mohl jsem. Současně vodní pumpa a seřízení ventilů. Ty ventily byly tak akorát před limitem.
Tak si myslím, že ventily jsou určující, no a když je motor venku ...Clay

Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od VDC »

Napínáky se projevují cvakáním. Je to jedinečnej zvuk, který se nedá s ničím zaměnit. Nicméně BP a novější modely mají plastové vodící lišty a ty se v případě vadných napínáků vydírají. Takže určitě není od věci na to někdy kolem 250000 myslet.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“