Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Sokyno
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pát zář 18, 2009 5:18 am

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Sokyno »

Dobrý deň, máme v rodine legacy 2,5cvt 2010 USA model, prevodovka radí v poriadku ale pravdepodobne odchádza hydromenič čo sa prejavuje pridusením otáčiek a následným zadusením motora/zdochne na križovatke pri prudkom zastavení/ ale ďalší problém sa objavil nedávno auto sa pri parkovaní dusí podskakuje pri vytočených kolesách, chvíľu tam bola chyba senzoru natočenia volantu -ten sa vymenil nakalibroval. Pride mi to ako keby bola kusnutá vysko spojka ale netusím či nieco take cvt má.
Stretol sa stým niekto????
[FUCK PC] [FUCK PC] [FUCK PC] [FUCK PC] [3GEARS]
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1299
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od kwt2000 »

Já teď řešil na Outbacku 2015 něco podobného a příčinou byla vybitá baterie <:-< Taky jsem nevěřil když mi to v servisu říkali, ale po výměně je to OK.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od suubaru »

mě ta baterka dává smysl
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Slavek_xxx »

To je jeste EJ25 SOHC? Pak bych nechal proverit ventilove vule.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od dethroned »

první ročníky měly problém s axiálním ložiskem zamykání hydroměniče. příznaky přesně stejné, jak píšeš. mění se celý, kus za kus. mrkni na tohle video, říká tam, že upravili axiální ložisko, podle mě z pouzdra na jehlové ložisko. řekl bych, že tě čeká výměna měniče. ale jak píšou kluci, nejdřív je potřeba vyloučit ostatní možnosti.

https://youtu.be/KGGIIfrj3OY?t=960

https://youtu.be/ExrsTxq3RD4

https://youtu.be/tfNpZ0aHNRo
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od dethroned »

no tady o tom mluví detailněji - opotřebené axiální pouzdro, které zároven přepouští olej na blokování měniče:

https://youtu.be/_LnPnyOfAg8
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od sima »

Dethroned je tam někde, či máš info u jakého km proběhu to tak nastává, nebo nemáš ani nástřel, či je to kus od kusu?
Sokyno kolik má tvoje auto teoreticky, či reálně najeto?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Sokyno
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pát zář 18, 2009 5:18 am

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Sokyno »

kwt2000- Bateriu asi bude potrebné vymeniť tak to skúsime, ale myslim ze pri prudkom zatačaní ako to blokuje kolesá /akoby uzávierka/ to asi nebude baterkov.

Slavek_xxx Je to SOHC startuje pekne a motor ide jemne netrasie sa na volnobehu ventilove vole to asi nebudu.

Dethroned myslíš že to može za to blokovanie pri vytočenom volante, mne to pride ako uzavierka na OFfroude, ako je vtejto cvt prevodovke riešene pripájanie odpájanie resp. zmena pomeru v centrálnom diffe? resp. co je to za diff, visco, alektro magnet?

Ďakujem, inak presne pre toto máme v rodine 5 subariek- to ako všetci pomôžu keď môžu [3GEARS]
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Čibi »

Koukám po jednou kusu Outbacka 2012, kde uvádí, že CVT občas píská. Hydroměnič je po repasi. Co to může znamenat? Auto je za zajímavou cenu, ale pokud by byla převodovka v háji, dá se sehnat (a za kolik) náhrada? Díky za odpověď.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od dethroned »

Jo, na ten jsem koukal taky. Hydroměniče se na těchto ročnících občas mění z důvodu zadření axiálního ložiska, auta pak chcípe po zastavení. Podle mě je to risk, muselo by to být zohledněno v ceně.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Čibi »

dethroned píše:Jo, na ten jsem koukal taky. Hydroměniče se na těchto ročnících občas mění z důvodu zadření axiálního ložiska, auta pak chcípe po zastavení. Podle mě je to risk, muselo by to být zohledněno v ceně.

Tak v ceně to asi zohledněné je, za tu cenu nekoupíš pěkný model BP/BL po FL...

Otázka, zda a za kolik případně sehnat převodovku nebo co by vyšel (a jestli to někdo pořádně umí) repas
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od dethroned »

Chce to zjistit, co se tam dělalo. Nemyslím, že někdo dělal "repasi" hydroměniče. Jestli se nepletu, musel bys ho rozříznout a zase svařit. Hydroměnič se mění jako celek. Ale můžu se mýlit. Pojem, že převodovka píská je hodně široký. Tzn. nejdřív zjistit, co tomu je, pak si to nechat nacenit a pak zvážit jestli to cenově dává smysl. Možná jo, protože já bych do první generace CVT nešel, při větším nájezdu. Takhle bys to mohl zgenerálkovat.

https://youtu.be/KGGIIfrj3OY
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Čibi »

Tohle je tedy první generace? Proč bys do ní nešel?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2168
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od parabolD »

Byla na to ve státech i svolávačka, měnil se jak TC tak nějaká bižu okolo (už nevím přesně - gufero atd) měnič ofiko u nás kolem cca 40ti. Ze států i se clem a DPH kolem 28. "Pískání" se ozve ve chvíli kdy se měnič úplně dobře neodemkne ale otáčky už padají dolů. Typičtější projev je "dušení" při volnoběhu až chcípnutí motoru. Nevím, jestli klasický repas TC je schopen zrovna toto odstranit. Kupoval jsem otb s podobnou vadou, ale zatím 4x vyměněná origo náplň výrazně pomohla a nebudu to zatím řešit. Jinak skříň je TR 690, na netu je toho o ní spousta...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2168
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od parabolD »

Jinak ještě více méně to samé může dělat i lock-up solenoid v "mozku", ale to by většinou hlásila diagnostika. Zrovna Mr.Subaru, kterého dethroned postoval, se tomu věnuje docela zevrubně, včetně videa s výměnou.

edit: našel jsem to konečně, dethroned to má nahoře taky:
https://youtu.be/tfNpZ0aHNRo
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“