Elektromobilita X ekologie
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1019
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: Elektromobilita X ekologie
Ono, například v malým, v programu zelená úsporám - dotace FVE je podmínka, že min. 70% výroby FVE spotřebuješ pro vlastní potřebu. Měří se vyrobená el. energie a porovnává s vlastní spotřebou. A tak se, pokud FVE vyrábí, uměle navyšuje spotřeba, která by nebyla, pokud by nebyla FVE. Staví se sauny, které v létě, kdy je nadbytek výroby a 70% normálně nejde spotřebovat, řádně vyhřívají, bazény se vytápí na nesmyslných 30+ st., pořizují se el.auta atd. Hlavně je potřeba zajistit spotřebu.
Prostě, jakákoliv dotace je trestný čin a nucený přechod na obnovitelné zdroje systémem EÚ dvojnásob.
Jinak, nabíjení baterií v nízkém tarifu a potom ji spotřebovávat ve vysokém je, vzhledem k cenám baterií a účinnosti dvojité přeměny energie, nad nákladovou cenou.
Co by mohla být cesta, je výrobou z obnovitelných zdrojů vyrábět vodík jako akumulátor energie, a následně využívat ať již na zpětnou výrobu el.energie, nebo třeba k pohonu aut. Problém je dnes cena výroby vodíku, a pak i jeho distribuce. Dnes se v cyklu výroba - distribuce - spotřeba dostane na místo spotřeby jen 30% vyrobeného vodíku. Ostatní jsou ztráty. Takže opět problém cena, efektivita. A to je důvod, proč se vodík v energetice a pohonech aut také zatím příliš nerozšířil.
Prostě, jakákoliv dotace je trestný čin a nucený přechod na obnovitelné zdroje systémem EÚ dvojnásob.
Jinak, nabíjení baterií v nízkém tarifu a potom ji spotřebovávat ve vysokém je, vzhledem k cenám baterií a účinnosti dvojité přeměny energie, nad nákladovou cenou.
Co by mohla být cesta, je výrobou z obnovitelných zdrojů vyrábět vodík jako akumulátor energie, a následně využívat ať již na zpětnou výrobu el.energie, nebo třeba k pohonu aut. Problém je dnes cena výroby vodíku, a pak i jeho distribuce. Dnes se v cyklu výroba - distribuce - spotřeba dostane na místo spotřeby jen 30% vyrobeného vodíku. Ostatní jsou ztráty. Takže opět problém cena, efektivita. A to je důvod, proč se vodík v energetice a pohonech aut také zatím příliš nerozšířil.
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14706
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Elektromobilita X ekologie
A proč všichni blbnou pořád s tím vodíkem? Umíme synteticky vyrábět jiné plyny, podobné propanbutanu, nakládání s nimi je mnohem jednodušší a auta na ně mohou jezdit s minimem úprav. Takovou výrobnu jde klidně živit jaderkou a využívá se převážně teplo, takže nízká účinnost přeměny tepla na elektřinu v tepelné elektrárně nevadí (lze to samozřejmě živit i OZE). Nechápu, že tohle stojí úplně stranou zájmu a všichni řeší vodík, což je jedno z nejproblematičtějších paliv, jaké si lze představit.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Elektromobilita X ekologie
No tak to se nedivim, že je pořád to globální oteplovánímilosv píše:... Staví se sauny, které v létě, kdy je nadbytek výroby a 70% normálně nejde spotřebovat, řádně vyhřívají, bazény se vytápí na nesmyslných 30+ st., pořizují se el.auta atd. Hlavně je potřeba zajistit spotřebu.
Bez dotací by se nedělalo, co se samo nevyplatí, takže už z tohohle pohledu je to prostě celý špatně. V podstatě takovej "zlegalizovanej úplatek".milosv píše: Prostě, jakákoliv dotace je trestný čin a nucený přechod na obnovitelné zdroje systémem EÚ dvojnásob.
Jestli ono to tak třeba neni schválně.Tapan píše:A proč všichni blbnou pořád s tím vodíkem? Umíme synteticky vyrábět jiné plyny, podobné propanbutanu, nakládání s nimi je mnohem jednodušší a auta na ně mohou jezdit s minimem úprav. Takovou výrobnu jde klidně živit jaderkou a využívá se převážně teplo, takže nízká účinnost přeměny tepla na elektřinu v tepelné elektrárně nevadí (lze to samozřejmě živit i OZE). Nechápu, že tohle stojí úplně stranou zájmu a všichni řeší vodík, což je jedno z nejproblematičtějších paliv, jaké si lze představit.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1019
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: Elektromobilita X ekologie
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2706
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Elektromobilita X ekologie
To zní zajímavě, to jsem ještě nezaregistroval. Co je na to potřeba? Předpokládám voda a nějaký odpadní uhlík?Tapan píše: Umíme synteticky vyrábět jiné plyny, podobné propanbutanu, nakládání s nimi je mnohem jednodušší a auta na ně mohou jezdit s minimem úprav. .
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22554
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Elektromobilita X ekologie
Tak teoreticky výhoda vodíku, když ho dáš do palivovýho článku, je, že ti neprodukuje CO2. Což ty syntetické plyny, když je spálíš, budou... ale jinak souhlas, účinnost výroby (jiným způsobem než stejně z ropy/plynu) je mizerná, extrémně blbě se to skladuje, je to extrémně nebezpečný a ten palivovej článek bude nejspíš taky dost drahá sranda s omezenou životností.
Re: Elektromobilita X ekologie
Toto je desetiletí známý proces - viz. třeba https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivo#Sy ... %A1_paliva. Problém je, že se to dnes nevyplatí, a ani nikdy v minulosti nevyplatilo, benzín z ropy je prostě levnější ...zhor píše:
To zní zajímavě, to jsem ještě nezaregistroval. Co je na to potřeba? Předpokládám voda a nějaký odpadní uhlík?
Nějaké pokusy jsou pořád, třeba toto: https://nordicbluecrude.no/
Spíš jsem nepochopil, proč se dávají ruce pryč od CNG. Je to sice taky těžené ze země, ale na rozdíl od ropy toho má Evropa dost, jezdit se na to dá už teď, produkce "škodlivého" CO2 spadne proti benzínu docela dost ... nejsou dotace?
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14706
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Elektromobilita X ekologie
Samozřejmě, že je náročnější vyrobit syntetické palivo, než vyvrtat díru do země. Ale ropa je přeci fuj fuj a musíme její spotřebu snižovat výrobou syntetické náhražky z řepky, musíme tlačit elektromobily krmené z OZE...což bych se nedivil, kdyby byl ekonomicky mnohem větší nesmysl (ale odborník nejsem a žádnou ekonomickou rozvahu jsem nedělal). Tohle je oproti třeba i tomu CNG uhlíkově neutrální (při spalování uvolníš, ale při výrobě je do paliva vázán - principielně stejně se posuzuje uhlíková neutralita biomasy), teda za předpokladu, že to bude krmit jaderka a ne spalování uhlí, samozřejmě. No a vyrábíš to pomocí jádra mnohem efektivněji než elektřinu (využíváš teplo, nepotřebuješ poměrně neefektivní přeměnu na pohybovou energii v Carnotově cyklu), odpadá nekonečně dlouhá doba nabíjení (předpokládám, že tankování by trvalo cca. stejně dlouho jako čerpání LPG), nekurvíš tím elektrizační soustavu, případně ta jaderka může pracovat v režimu kombinované výroby el. a tepla a můžeš podle potřeb sítě měnit poměr těch využívaných energií a tu síť tím i pomoct stabilizovat.
Jak jsem psal, nejsem odborník, třeba to má celou řadu úskalí, která nevidím, a ve výsledku je to pitomost. Ale myslím, že hlavní problém bude v tom, že Evropu řídí Německo a když tam přijdeš s nápadem vyrábět palivo pro auta z jádra, poletíš tak rychle, že před sebou nebudeš stíhat otvírat dveře. A bez Německa se v automobilovém průmyslu v Evropě nepohne kámen. Ale je to škoda, oni Helmuti byli v tom jádře docela dobří.
Jak jsem psal, nejsem odborník, třeba to má celou řadu úskalí, která nevidím, a ve výsledku je to pitomost. Ale myslím, že hlavní problém bude v tom, že Evropu řídí Německo a když tam přijdeš s nápadem vyrábět palivo pro auta z jádra, poletíš tak rychle, že před sebou nebudeš stíhat otvírat dveře. A bez Německa se v automobilovém průmyslu v Evropě nepohne kámen. Ale je to škoda, oni Helmuti byli v tom jádře docela dobří.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1877
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita X ekologie
Šetříte přírodu a CO2? Zapomeňte na sdílenou elektrokoloběžku, jeďte autem.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Když se nasčítá výrobe, likvidace a hlavně svozy koloběžek na dobíjení a jejich zpětná distribuce, tak emise sifonového plynu vyskočí na 105 g/km. Plus koloběžky nejsou většinou alternativou automobilu, ale MHD a vlastních nohou. Takže jejich imise jsou v drtivé většině nad rámec předchozího stavu.
Slovy Viktora Černomyrdina: Měli jsme ty nejlepší úmysly. Dopadlo to jako vždycky.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Když se nasčítá výrobe, likvidace a hlavně svozy koloběžek na dobíjení a jejich zpětná distribuce, tak emise sifonového plynu vyskočí na 105 g/km. Plus koloběžky nejsou většinou alternativou automobilu, ale MHD a vlastních nohou. Takže jejich imise jsou v drtivé většině nad rámec předchozího stavu.
Slovy Viktora Černomyrdina: Měli jsme ty nejlepší úmysly. Dopadlo to jako vždycky.
- clay
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2258
- Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
- Jméno a příjmení: Michal Šprachta
- Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita X ekologie
novinky.cz: Švédsku chybí odstavená jaderná elektrárna. Přestaňte luxovat, vyzývá občany.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... y-40350219
No není to o autech, je to o gretenismu. Raději pálí naftu - to je ekologicky vhodnější než jádro... Clay
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... y-40350219
No není to o autech, je to o gretenismu. Raději pálí naftu - to je ekologicky vhodnější než jádro... Clay
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Subaru Outback H6 3,6 2010
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1125
- Registrován: čtv led 16, 2020 9:56 pm
- Jméno a příjmení: Mira Decky
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Elektromobilita X ekologie
Chybí pozitivní motivace:
Každý kdo chce jenom a pouze "eko" větrníky a soláry si pořídí 3 tarifni elektorměr
Tarif 1 a 2 bude klasický jak známe.
Tarif 3, pujdě zapnout pouze ručně tlačítkem.
V případě, že v siti dojde "eko" energie podle uvážení každého soudruha, stykač na vstupu odpadne.
Nahodit to půjde tlačítkem, ovšem cena 1kW ze zlého jádra, vyjde milovníky mikrozdrojů stejně jaké 1MW z EKO.
Myslím, že po první zimě bychom mohli stavět další temelín jen za dotace z rakouska
Každý kdo chce jenom a pouze "eko" větrníky a soláry si pořídí 3 tarifni elektorměr
Tarif 1 a 2 bude klasický jak známe.
Tarif 3, pujdě zapnout pouze ručně tlačítkem.
V případě, že v siti dojde "eko" energie podle uvážení každého soudruha, stykač na vstupu odpadne.
Nahodit to půjde tlačítkem, ovšem cena 1kW ze zlého jádra, vyjde milovníky mikrozdrojů stejně jaké 1MW z EKO.
Myslím, že po první zimě bychom mohli stavět další temelín jen za dotace z rakouska
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
- clay
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2258
- Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
- Jméno a příjmení: Michal Šprachta
- Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita X ekologie
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Subaru Outback H6 3,6 2010
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1257
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektromobilita X ekologie
Btw. Greta proti jádru v zásadě nic nemáclay píše:novinky.cz: Švédsku chybí odstavená jaderná elektrárna. Přestaňte luxovat, vyzývá občany.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... y-40350219
No není to o autech, je to o gretenismu. Raději pálí naftu - to je ekologicky vhodnější než jádro... Clay
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- clay
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2258
- Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
- Jméno a příjmení: Michal Šprachta
- Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita X ekologie
Greta je jak Srstka v countryschow Ivana Mládka. Jen zesiluje co jí šeptají. A to o jádru zmenila až po pár měsících.
btw sem nepsal o ní, ale o gretenismu... Clay
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
btw sem nepsal o ní, ale o gretenismu... Clay
Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Subaru Outback H6 3,6 2010
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Elektromobilita X ekologie
Vždyť psali, že budeme potřebovat třetí atomku a že lokalita na její výstavbu je už určená. Je to někde na severní Moravě, ale přesně už nevím, nechce se mi to hledat.OK2MDK píše:Chybí pozitivní motivace:
Každý kdo chce jenom a pouze "eko" větrníky a soláry si pořídí 3 tarifni elektorměr
Tarif 1 a 2 bude klasický jak známe.
Tarif 3, pujdě zapnout pouze ručně tlačítkem.
V případě, že v siti dojde "eko" energie podle uvážení každého soudruha, stykač na vstupu odpadne.
Nahodit to půjde tlačítkem, ovšem cena 1kW ze zlého jádra, vyjde milovníky mikrozdrojů stejně jaké 1MW z EKO.
Myslím, že po první zimě bychom mohli stavět další temelín jen za dotace z rakouska
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT