Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 442 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Elektromobilita X ekologie 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Příspěvky: 4990
Bydliště: Plzeň
milosv píše:
... Staví se sauny, které v létě, kdy je nadbytek výroby a 70% normálně nejde spotřebovat, řádně vyhřívají, bazény se vytápí na nesmyslných 30+ st., pořizují se el.auta atd. Hlavně je potřeba zajistit spotřebu.

No tak to se nedivim, že je pořád to globální oteplování :-D
milosv píše:
Prostě, jakákoliv dotace je trestný čin a nucený přechod na obnovitelné zdroje systémem EÚ dvojnásob.

Bez dotací by se nedělalo, co se samo nevyplatí, takže už z tohohle pohledu je to prostě celý špatně. V podstatě takovej "zlegalizovanej úplatek".

Tapan píše:
A proč všichni blbnou pořád s tím vodíkem? Umíme synteticky vyrábět jiné plyny, podobné propanbutanu, nakládání s nimi je mnohem jednodušší a auta na ně mohou jezdit s minimem úprav. Takovou výrobnu jde klidně živit jaderkou a využívá se převážně teplo, takže nízká účinnost přeměny tepla na elektřinu v tepelné elektrárně nevadí (lze to samozřejmě živit i OZE). Nechápu, že tohle stojí úplně stranou zájmu a všichni řeší vodík, což je jedno z nejproblematičtějších paliv, jaké si lze představit.

Jestli ono to tak třeba neni schválně.

_________________
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180kW <vlákno zde>
--- místo pro další Subaru v přípravě ---
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!


stř led 13, 2021 4:15 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2015 10:03 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Syrovice
=)

_________________
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003


stř led 13, 2021 5:01 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: pon srp 26, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 1437
Bydliště: Šumperk/Ostrava
Tapan píše:
Umíme synteticky vyrábět jiné plyny, podobné propanbutanu, nakládání s nimi je mnohem jednodušší a auta na ně mohou jezdit s minimem úprav. .


To zní zajímavě, to jsem ještě nezaregistroval. Co je na to potřeba? Předpokládám voda a nějaký odpadní uhlík?

_________________
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001


stř led 13, 2021 5:47 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 13549
Tak teoreticky výhoda vodíku, když ho dáš do palivovýho článku, je, že ti neprodukuje CO2. Což ty syntetické plyny, když je spálíš, budou... ale jinak souhlas, účinnost výroby (jiným způsobem než stejně z ropy/plynu) je mizerná, extrémně blbě se to skladuje, je to extrémně nebezpečný a ten palivovej článek bude nejspíš taky dost drahá sranda s omezenou životností.

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek


stř led 13, 2021 5:49 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 10, 2013 7:02 pm
Příspěvky: 346
Bydliště: Praha
zhor píše:

To zní zajímavě, to jsem ještě nezaregistroval. Co je na to potřeba? Předpokládám voda a nějaký odpadní uhlík?


Toto je desetiletí známý proces - viz. třeba https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivo#Sy ... %A1_paliva. Problém je, že se to dnes nevyplatí, a ani nikdy v minulosti nevyplatilo, benzín z ropy je prostě levnější ...

Nějaké pokusy jsou pořád, třeba toto: https://nordicbluecrude.no/

Spíš jsem nepochopil, proč se dávají ruce pryč od CNG. Je to sice taky těžené ze země, ale na rozdíl od ropy toho má Evropa dost, jezdit se na to dá už teď, produkce "škodlivého" CO2 spadne proti benzínu docela dost ... nejsou dotace? >:-&


čtv led 14, 2021 9:31 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 5675
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Samozřejmě, že je náročnější vyrobit syntetické palivo, než vyvrtat díru do země. Ale ropa je přeci fuj fuj a musíme její spotřebu snižovat výrobou syntetické náhražky z řepky, musíme tlačit elektromobily krmené z OZE...což bych se nedivil, kdyby byl ekonomicky mnohem větší nesmysl (ale odborník nejsem a žádnou ekonomickou rozvahu jsem nedělal). Tohle je oproti třeba i tomu CNG uhlíkově neutrální (při spalování uvolníš, ale při výrobě je do paliva vázán - principielně stejně se posuzuje uhlíková neutralita biomasy), teda za předpokladu, že to bude krmit jaderka a ne spalování uhlí, samozřejmě. No a vyrábíš to pomocí jádra mnohem efektivněji než elektřinu (využíváš teplo, nepotřebuješ poměrně neefektivní přeměnu na pohybovou energii v Carnotově cyklu), odpadá nekonečně dlouhá doba nabíjení (předpokládám, že tankování by trvalo cca. stejně dlouho jako čerpání LPG), nekurvíš tím elektrizační soustavu, případně ta jaderka může pracovat v režimu kombinované výroby el. a tepla a můžeš podle potřeb sítě měnit poměr těch využívaných energií a tu síť tím i pomoct stabilizovat.
Jak jsem psal, nejsem odborník, třeba to má celou řadu úskalí, která nevidím, a ve výsledku je to pitomost. Ale myslím, že hlavní problém bude v tom, že Evropu řídí Německo a když tam přijdeš s nápadem vyrábět palivo pro auta z jádra, poletíš tak rychle, že před sebou nebudeš stíhat otvírat dveře. A bez Německa se v automobilovém průmyslu v Evropě nepohne kámen. Ale je to škoda, oni Helmuti byli v tom jádře docela dobří.

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


čtv led 14, 2021 11:35 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Příspěvky: 1526
Bydliště: Praha
Šetříte přírodu a CO2? Zapomeňte na sdílenou elektrokoloběžku, jeďte autem.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-co2-kolobezka-sdileni-emise-pariz.A210118_122608_automoto_fdv
Když se nasčítá výrobe, likvidace a hlavně svozy koloběžek na dobíjení a jejich zpětná distribuce, tak emise sifonového plynu vyskočí na 105 g/km. Plus koloběžky nejsou většinou alternativou automobilu, ale MHD a vlastních nohou. Takže jejich imise jsou v drtivé většině nad rámec předchozího stavu.
Slovy Viktora Černomyrdina: Měli jsme ty nejlepší úmysly. Dopadlo to jako vždycky.

_________________
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek


čtv led 21, 2021 10:36 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 442 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: dzavel, Jozifek, PeteBiggy a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: