Elektromobilita X ekologie

Odpovědět
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od jkotek »

Obávám se, že právě naopak to někdo řešil. Jakmile začnou blasckouty, tak vznikne tlak na rychlé řešení. Budou potřeba nové zdroje s rychlým náběhem, které ale budou většinu času stát.
Uhelky budou odstavené a otevírat důl bez dlouhodobého velkého odběru nikdo nebude. Možnosti vodních elektráren jsou vyčerpané již dnes a ty, co stojí, kapacitou pokryjí denní špičky. Přečerpávačky, to je 00 prd vzhledem k celkové spotřebě. Jaderka se staví dlouho a je fujky.
Takže jediné řešeni jsou plynové zdroje. Co pojedou na ruský plyn. Nebo si myslíte, že Nord stream 2 stavěli bez perspektivy vysokých dodávek do Německa? Plynovou elektrárnu postavíš velmi rychle a má dobrou pružnost výroby.
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od sima »

Já si teda myslím, že se Nord nestavěl skrz tento důvod. A mimochodem, plynové, či správně paroplynové elektrárny jsou pružné, ale rozhodně ne všemocné. To by jich muselo být víc, ale to už mě setře, či bude víc vědet Tapan.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
milosv
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1034
Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
Bydliště: Syrovice

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od milosv »

Pro zajištění stability rozvodné soustavy je nutné vykrýt nestabilní zdroje (FVE, větrné elektrárny) 100% zálohou. Proto ty plynové elektrárny. :-DDD
No a mj. proto si stavím FVE - jako velkou UPSku.
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od sima »

A já stále nemám na chalupě ani tu obyčejnou elektrocentrálu, aspoň skrz ledničku :-D u nás nebyl proud i pár dní, po nějaké té smršti ano. Teď je to lepší, poslední rok jo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
milosv
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1034
Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
Bydliště: Syrovice

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od milosv »

Já jsem nad velkou UPSkou začal přemýšlet od té doby, kdy cca před 4.lety(?) byla taková námraza, že el.energie nešla skoro 3 dny. A tak netekla voda (protože domácí vodárna), netopil jsem (protože plynový kotel bez el.energie nejede) a nevařil jsem (protože kuchyň vše na elektřinu. Jěště že výletujeme, takže kempingový plynový vařič, balené vody a express menu ve skříni.....
No a el.vrata v garáži bez ektriky taky nic moc....
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od sima »

Tak to ti věřím, ty jsi doma a totálně závislý na elektřině. Já na chalupě bych přežil se vším. I bez té ledničky jo -sklípek kamenný, mám i připravenou ledničku z polystyrénu či čeho to je, dostal jsem jí od známého. Krátkodobě jo. Voda samospádem, kamna všude kde se podíváš, samá litina na vaření i velká plocha kachláčů. Žádné k životu nutné čerpadlo, jen jedno na zalívání zahrady a to jde obejít holt s konví, ale to už by muselo jooo být zle.
U nás prý byl rekord týden, já zažil tři dny. Den dva taky. Příčina- bouřky a vichry.
Mimochodem teď nám dávali megavrata v práci, jedny z mnoha. Chtěli jsme tam skrz bezpečnost i mechanické otevření- jednoduše lankem. Dával jsem ho tam a zkoušel to pak, jde to pomalu, šíleně pomalu, ale jde, to bych mít vrata na garáži určitě chtěl, mám v tomto rád nezávislost- že teda vyjedu autem když potřebuji.
Nebo to máš taky?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Tapan »

Elektřinu z kombinace FVE + větrníky + paroplyn + co dá voda Německua Rakousku fakt nezávidím, teda hlavně platby za ní.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od sima »

Je to, musí to být šíleně nákladné. Někdo to časem, dřív či později zaplatí, musí. Vlastně už platí, jen bude hůř.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Tapan »

Policie v Dubaji jezdí mj. v Lamborghini. Neznamená to, že policie po celém světě může jezdit v Lamborghini. A s elektřinou je to podobné.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
milosv
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1034
Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
Bydliště: Syrovice

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od milosv »

Vrata otevřu - odjistíš pojistku a vytáhneš, otevřená drží - jsou vyvážené. No ale jedny jsem takto zrušil - zavíral jsem je, neudržel a spadly mi z cca 1,5m a spodní lamela se zbortila. A vzhledem k tomu, že měly 10 let, tak náhradní lamela už nebyla a musel jsem koupit nová vrata ,,|,, (>_<) ,,|,,
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od sima »

To potěší.
Jj Tapane, tak to je.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
milosv
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1034
Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
Bydliště: Syrovice

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od milosv »

Jinak stačí se podívat na vyúčtování elektřiny. Je tam položka - příspěvek na ekologické zdroje - zelenou energii...
Tuším že FVE zprovozněné do 12/2010 mají zaručenou výkupní cenu 12 Kč/kWh. Porovnejte si s cenou, za kterou odebíráte vy. A dnešní cena výkupu z FVE? Max. 0,5 Kč /kWh. No a k tomu si připočtěte cenu za distribuci, příspěvek na zelenou energii.... Platíme všichni, pokud odebíráme.
A bude hůř, někdo bude muset zaplatit případný výpadek spotřební daně z prodaných paliv...
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od sima »

Jo, ty účty jsou známy, každý kdo se podívá, podíval na vyúčto, tak je vidí. Že bude hůř ve smyslu nutné vratky peněz a odpadlým příjmům skrz tyto věci tj naprosto jasné. Jestli se teda (opět )to kyvadlo nezastaví a aspoň přiměřeně se tyhlety věci nevrátí k normálu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Tapan »

Myslím, že to bylo 14 Kč za kWh, ale ruku do ohně bych za to nedal. Naopak výkup přebytku z domácí FVE bez dotace je 50 hal. ještě velmi optimistické, realita je tak kolem 32 hal. (data za rok 2019 od konkrétního provozovatele). Blbý na tý dotovaný energii z FVE je to, že reálně je ještě o dost dražší, protože regulace sítě leží na bedrech ostatních zdrojů a regulační energie je dost zajímavě placená (tzn. výkyvy ve výrobě OZE = další náklady na provoz soustavy).
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od jkotek »

Výkupní cena OZE je různá podle typu a zejména kdy byla elektrárna připojena do sítě. FVE startovaly snad i na 15/kWh. A zejména díky pozměňovacímu návrhu z pera jisté posrankyně za ČSSD zákon o OZE minimalizoval možný pokles výkupní ceny. Když pak došlo k propadu cen panelů, tak došlo k boomu FVE elektráren a stát se tomu snažil zabránit novelizací co výkupní ceny dramaticky zkrouhla. To se pak připojovalo k síti i na Silvestra v 11 večer. Bo na nový rok už byly ceny méně jak poloviční.
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“