Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od RadekN »

Naopak, jestli je jinak auto ok, tak je nejvyšší čas to změřit. Minulý majitel to neřešil, ty s tím jezdíš 30 tisíc km ... To už klidně může být 60 až 100 tisíc km bez kontroly. Ale píšu to podle sebe, já bych na to neměl nervy a nechal to udělat ;-D ;-D
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14829
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od Tapan »

Radku, někdo rozvoďák řeší, někdo ho neřeší, tohle mi přijde jako naprosto totéž. Třeba ještě 100 vydrží, a když ne, udělá se motor a hotovo :-) Teda jeden rozdíl tam je, kontrola vůlí je výrazně levnější úkon. Když budou ok, má člověk klid, když budou mimo, bude to dražší, ale zachrání to motor. Ale každému co jeho jest.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od VDC »

Já se teda Lucko přidávám ke klukům s názorem, že kontrola ventilových vůlí je základní a zásadní servisní úkon, kterej měli kluci udělat hned, jak jsi to auto koupila. Čekat, až se ti podpálí ventil, že se to pak vyřeší je pěkná hovadina.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od Jackylle »

Já se s váma nechcu hádat... samozřejmě máte naprostou pravdu, že pro klid duše je dobré tohle nezanedbat. (Poslední záznam v servisce z IT má při 140 tis, teď najeto 204). Já na tom autě řeším včas a preventivně úplně všechno...
Mechanik ho vidí hodně často, bo kamarádi, skoro sousedi... a kdyby byl problém s motorem, tak příznaky čehokoliv nedobrého pozná a řešit to bude.
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od mnov »

Jackylle píše:... Navíc tenhle motor má kovaná sedla .....
Kovaná sedla od ventilů mám také. Jen doufám, že se to moc nezakove. :-)
Já chápu tu neochotu mechanika zkontrolovat vůle. Ono to je hlavně problém s utěsněním vík a přístupem k tomu. Osobně jsem kontroloval vůli ventilů na SOHC dvakrát po cca 30k a bylo potřeba jen trochu zvětšit vůle na výfukových, ale přežilo by to i bez nastavení. Ale to auto jsem zaplynoval až po koupi. Další kontrolu jsem posunul na 50k km, nebo až začne téct někde olej. :-)
Na Impreze se stejným 2,0 SOHC to po zkušenostech nebudu kontrolovat, dokud nebude potřeba přetěsnit víka. Ta není na LPG a už ta kontrola vůle ventilů pro tento ročník ani není předepsána v plánu údržby.
U auta, která jezdilo na plyn, bych vůle ventilů určitě změřil. Následná oprava podpálených ventilů se určitě prodraží víc než jen nastavení vůle.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22693
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od spm »

Ja mam od posledniho serizovani vuli najeti 70kkm a taky mi to nechteli kontrolovat :-DDD ale je fakt, ze ja v tom nemam sporak :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od sima »

Nechal jsem na svém za nějaký čas po koupi pro zvědavost přeměřit vůle ventilů, s tím, že když to bude ok, tak už to dělat nikdy nebudu- když nebude důvod. Vůle byly v toleranci, nic nebylo třeba dělat, u mého je systém ještě jednoduchý, práce "na chvíl" i v případě seřízení. Jen samozřejmě kozaté těsnění bylo třeba dát nové, to zatím kupodivu drží, vše je suché, olej přes ně nerosil ani s ještě původním těsněním.
Takže to dělat už nemíním, ale rozdíl tu je obrovský, nemám LPG. To by pak ve mě hlodal červík, poprvé bych to určitě nechal přeměřit, to jo.
Šaman vůle taky nikdy nedělal (koupil lesník co byl už v plynu) až mu lesník přestával jet, netahal, kopce problém vyjet, až tak...seřídili mu vůle a jezdí dodnes bez problémů dál a to je už nějaký ten rok zpět, tak si myslím, že když se to podchytí včas, nemusí to být fatální, záleží i na konstelaci, na štěstí, podpálený ventil je je samozřejmě špatně. Takže opět blbě budu mudrovat, ale taky by mě to nedalo a nechal bych to určitě přeměřit, no uvidíš, já myslím, že ti to stejně dřív či později nedá a lepší bude to dřív ne ;) Vždyť ty tomu autu dáváš první poslední :-) =)
Zkus mu napsat, jestli tě to zajímá, on ti třeba řekne něco bližššího, kolik najel km atd.
Ale nevím, jestli máte stejné motory skrz složitost seřízení ventilů to bych se v tom včil motal, nechci kecat, já bych řekl, že jo, jen si prostě nevzpomínám, zda mu šel motor ven.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od HonzaCZ »

Jako ta logika - nebudu něco kontrolovat, protože kdyby to náhodou bylo špatný, tak bych musel udělat nějakou složitější akci - mi moc nejde do hlavy. To je jako kdybych nekontroloval olej, protože kdyby tam náhodou chyběl, tak bych musel jít do kufru, vzít flašku oleje a nalejt ho. Nebo dokonce ho nejdřív někde koupit!

Ono po tom, když člověk zjistí, že ty vůle nejsou dobrý, nemusí okamžitě následovat jejich seřízení. Dá se s tím jezdit v klidu dál, akorát člověk má v povědomí, že je potřeba to nějak výhledově řešit. A to, že to nic nedělá, neprojevuje se to, to ještě neznamená, že to je v pořádku.

Jinak přetěsnit víka je podle mě to nejmenší. Hezky se to očistí, hlavně na hlavách, pak se tam vrazí nový těsnění, hezky se to ušpiní správným silikonem a pak se to tam plácne. Hotovo. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od Jackylle »

Ach jo... to absolutně není o tom, něco nechtít kontrolovat, aby se nemuselo řešit něco složitějšího.
Ale uznávám, že jsem to napsala tak, že to vypadá, že nebudu nic řešit do destrukce motoru.
Takže jsem za blbce, což si zasloužím. Ale za blbce je teď i mechanik, a to si rozhodně nezaslouží.
Celé je to o tom, že nechceme vrtat zbytečně do motoru, ze kterého neteče ani kapka oleje, je tichý a do doby, než začalo na etapy zlobit to čidlo, nenaznačoval vůbec žádný problém.
Když jsme kdysi řešili, jestli ty vůle zkontrolovat, bylo to o tom, že buď se to změří a zjistíme že je vše OK a dělalo se to "zbytečně". Nebo zjistíme, že to není OK a motor půjde ven a opraví se to. A na dotaz, co se stane, když se to zaklepe... jo bude to větší průser než seřízení, motor půjde ven a opraví se a nebude to oprava typu finanční sebevražda.
Ale výsledkem debaty bylo, že teda nebudeme preventivně vrtat do motoru, kterému nic není, abychom se ujistili, že je v pořádku.
Kdyby se dělalo něco, s čím se ta kontrola dá rozumně spojit, udělá se. Kdyby motor jevil problém, který by mohl být způsobený malýma vůlema, udělá se. Když se najde problém, vyřeší se.
Takže tak...
Zatím to vypadá, že všechny problémy dělalo to čidlo.
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10636
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od podvlada »

Já nechci rejpat, vůbec ne :-)
Jenom taková drobnost, když je motor tichej, může to právě znamenat i malý (nulový) vůle na ventilech ;-) :-D
Je možný že to víš a že jsi to tak nemyslela. Jen jsem nechtěl, aby si někdo další myslel, že když je ticho, je to tak správně :-)
Věřím, že se o to s poctivým mechanikem staráte dobře.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od Jackylle »

Vláďo tohle fakt nevím... furt je třeba se učit :-)
Oprava... je přiměřeně tichý ve smylu, že tam nejsou nepatřičné zvuky. Za studena je slyšet více.
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od sima »

Lucko já taky nerýpal, hlavně jsem ti dával k dobru taky zkušenost Šamana. Taky se nehroutím ze všeho co by se mohlo stát, kdyby, nekdyby a co kdyby...navíc jsou to jen auta a naše peníze případně, neznamená to hned insolvenci :-)
Jinak motor na SG přede jak kočička, když je v cajku tak jo, tady bych nic neřešil, rozhodně ne, tady už vůbec ne :-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od HonzaCZ »

A to já zase trochu rejpal. :-D

Protože když už si vymyslím, že budu jezdit na plyn, tak pak počítám s tím, že je potřeba relativně často kontrolovat vůle. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od sima »

To ano.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"

Příspěvek od mnov »

Původem italské auto s plynem a nezkontrolovat vůle ventilů, to není rýpání. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“