Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Naopak, jestli je jinak auto ok, tak je nejvyšší čas to změřit. Minulý majitel to neřešil, ty s tím jezdíš 30 tisíc km ... To už klidně může být 60 až 100 tisíc km bez kontroly. Ale píšu to podle sebe, já bych na to neměl nervy a nechal to udělat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14864
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Radku, někdo rozvoďák řeší, někdo ho neřeší, tohle mi přijde jako naprosto totéž. Třeba ještě 100 vydrží, a když ne, udělá se motor a hotovo Teda jeden rozdíl tam je, kontrola vůlí je výrazně levnější úkon. Když budou ok, má člověk klid, když budou mimo, bude to dražší, ale zachrání to motor. Ale každému co jeho jest.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Já se teda Lucko přidávám ke klukům s názorem, že kontrola ventilových vůlí je základní a zásadní servisní úkon, kterej měli kluci udělat hned, jak jsi to auto koupila. Čekat, až se ti podpálí ventil, že se to pak vyřeší je pěkná hovadina.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Já se s váma nechcu hádat... samozřejmě máte naprostou pravdu, že pro klid duše je dobré tohle nezanedbat. (Poslední záznam v servisce z IT má při 140 tis, teď najeto 204). Já na tom autě řeším včas a preventivně úplně všechno...
Mechanik ho vidí hodně často, bo kamarádi, skoro sousedi... a kdyby byl problém s motorem, tak příznaky čehokoliv nedobrého pozná a řešit to bude.
Mechanik ho vidí hodně často, bo kamarádi, skoro sousedi... a kdyby byl problém s motorem, tak příznaky čehokoliv nedobrého pozná a řešit to bude.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Kovaná sedla od ventilů mám také. Jen doufám, že se to moc nezakove.Jackylle píše:... Navíc tenhle motor má kovaná sedla .....
Já chápu tu neochotu mechanika zkontrolovat vůle. Ono to je hlavně problém s utěsněním vík a přístupem k tomu. Osobně jsem kontroloval vůli ventilů na SOHC dvakrát po cca 30k a bylo potřeba jen trochu zvětšit vůle na výfukových, ale přežilo by to i bez nastavení. Ale to auto jsem zaplynoval až po koupi. Další kontrolu jsem posunul na 50k km, nebo až začne téct někde olej.
Na Impreze se stejným 2,0 SOHC to po zkušenostech nebudu kontrolovat, dokud nebude potřeba přetěsnit víka. Ta není na LPG a už ta kontrola vůle ventilů pro tento ročník ani není předepsána v plánu údržby.
U auta, která jezdilo na plyn, bych vůle ventilů určitě změřil. Následná oprava podpálených ventilů se určitě prodraží víc než jen nastavení vůle.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Ja mam od posledniho serizovani vuli najeti 70kkm a taky mi to nechteli kontrolovat ale je fakt, ze ja v tom nemam sporak
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Nechal jsem na svém za nějaký čas po koupi pro zvědavost přeměřit vůle ventilů, s tím, že když to bude ok, tak už to dělat nikdy nebudu- když nebude důvod. Vůle byly v toleranci, nic nebylo třeba dělat, u mého je systém ještě jednoduchý, práce "na chvíl" i v případě seřízení. Jen samozřejmě kozaté těsnění bylo třeba dát nové, to zatím kupodivu drží, vše je suché, olej přes ně nerosil ani s ještě původním těsněním.
Takže to dělat už nemíním, ale rozdíl tu je obrovský, nemám LPG. To by pak ve mě hlodal červík, poprvé bych to určitě nechal přeměřit, to jo.
Šaman vůle taky nikdy nedělal (koupil lesník co byl už v plynu) až mu lesník přestával jet, netahal, kopce problém vyjet, až tak...seřídili mu vůle a jezdí dodnes bez problémů dál a to je už nějaký ten rok zpět, tak si myslím, že když se to podchytí včas, nemusí to být fatální, záleží i na konstelaci, na štěstí, podpálený ventil je je samozřejmě špatně. Takže opět blbě budu mudrovat, ale taky by mě to nedalo a nechal bych to určitě přeměřit, no uvidíš, já myslím, že ti to stejně dřív či později nedá a lepší bude to dřív ne Vždyť ty tomu autu dáváš první poslední
Zkus mu napsat, jestli tě to zajímá, on ti třeba řekne něco bližššího, kolik najel km atd.
Ale nevím, jestli máte stejné motory skrz složitost seřízení ventilů to bych se v tom včil motal, nechci kecat, já bych řekl, že jo, jen si prostě nevzpomínám, zda mu šel motor ven.
Takže to dělat už nemíním, ale rozdíl tu je obrovský, nemám LPG. To by pak ve mě hlodal červík, poprvé bych to určitě nechal přeměřit, to jo.
Šaman vůle taky nikdy nedělal (koupil lesník co byl už v plynu) až mu lesník přestával jet, netahal, kopce problém vyjet, až tak...seřídili mu vůle a jezdí dodnes bez problémů dál a to je už nějaký ten rok zpět, tak si myslím, že když se to podchytí včas, nemusí to být fatální, záleží i na konstelaci, na štěstí, podpálený ventil je je samozřejmě špatně. Takže opět blbě budu mudrovat, ale taky by mě to nedalo a nechal bych to určitě přeměřit, no uvidíš, já myslím, že ti to stejně dřív či později nedá a lepší bude to dřív ne Vždyť ty tomu autu dáváš první poslední
Zkus mu napsat, jestli tě to zajímá, on ti třeba řekne něco bližššího, kolik najel km atd.
Ale nevím, jestli máte stejné motory skrz složitost seřízení ventilů to bych se v tom včil motal, nechci kecat, já bych řekl, že jo, jen si prostě nevzpomínám, zda mu šel motor ven.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Jako ta logika - nebudu něco kontrolovat, protože kdyby to náhodou bylo špatný, tak bych musel udělat nějakou složitější akci - mi moc nejde do hlavy. To je jako kdybych nekontroloval olej, protože kdyby tam náhodou chyběl, tak bych musel jít do kufru, vzít flašku oleje a nalejt ho. Nebo dokonce ho nejdřív někde koupit!
Ono po tom, když člověk zjistí, že ty vůle nejsou dobrý, nemusí okamžitě následovat jejich seřízení. Dá se s tím jezdit v klidu dál, akorát člověk má v povědomí, že je potřeba to nějak výhledově řešit. A to, že to nic nedělá, neprojevuje se to, to ještě neznamená, že to je v pořádku.
Jinak přetěsnit víka je podle mě to nejmenší. Hezky se to očistí, hlavně na hlavách, pak se tam vrazí nový těsnění, hezky se to ušpiní správným silikonem a pak se to tam plácne. Hotovo.
Ono po tom, když člověk zjistí, že ty vůle nejsou dobrý, nemusí okamžitě následovat jejich seřízení. Dá se s tím jezdit v klidu dál, akorát člověk má v povědomí, že je potřeba to nějak výhledově řešit. A to, že to nic nedělá, neprojevuje se to, to ještě neznamená, že to je v pořádku.
Jinak přetěsnit víka je podle mě to nejmenší. Hezky se to očistí, hlavně na hlavách, pak se tam vrazí nový těsnění, hezky se to ušpiní správným silikonem a pak se to tam plácne. Hotovo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Ach jo... to absolutně není o tom, něco nechtít kontrolovat, aby se nemuselo řešit něco složitějšího.
Ale uznávám, že jsem to napsala tak, že to vypadá, že nebudu nic řešit do destrukce motoru.
Takže jsem za blbce, což si zasloužím. Ale za blbce je teď i mechanik, a to si rozhodně nezaslouží.
Celé je to o tom, že nechceme vrtat zbytečně do motoru, ze kterého neteče ani kapka oleje, je tichý a do doby, než začalo na etapy zlobit to čidlo, nenaznačoval vůbec žádný problém.
Když jsme kdysi řešili, jestli ty vůle zkontrolovat, bylo to o tom, že buď se to změří a zjistíme že je vše OK a dělalo se to "zbytečně". Nebo zjistíme, že to není OK a motor půjde ven a opraví se to. A na dotaz, co se stane, když se to zaklepe... jo bude to větší průser než seřízení, motor půjde ven a opraví se a nebude to oprava typu finanční sebevražda.
Ale výsledkem debaty bylo, že teda nebudeme preventivně vrtat do motoru, kterému nic není, abychom se ujistili, že je v pořádku.
Kdyby se dělalo něco, s čím se ta kontrola dá rozumně spojit, udělá se. Kdyby motor jevil problém, který by mohl být způsobený malýma vůlema, udělá se. Když se najde problém, vyřeší se.
Takže tak...
Zatím to vypadá, že všechny problémy dělalo to čidlo.
Ale uznávám, že jsem to napsala tak, že to vypadá, že nebudu nic řešit do destrukce motoru.
Takže jsem za blbce, což si zasloužím. Ale za blbce je teď i mechanik, a to si rozhodně nezaslouží.
Celé je to o tom, že nechceme vrtat zbytečně do motoru, ze kterého neteče ani kapka oleje, je tichý a do doby, než začalo na etapy zlobit to čidlo, nenaznačoval vůbec žádný problém.
Když jsme kdysi řešili, jestli ty vůle zkontrolovat, bylo to o tom, že buď se to změří a zjistíme že je vše OK a dělalo se to "zbytečně". Nebo zjistíme, že to není OK a motor půjde ven a opraví se to. A na dotaz, co se stane, když se to zaklepe... jo bude to větší průser než seřízení, motor půjde ven a opraví se a nebude to oprava typu finanční sebevražda.
Ale výsledkem debaty bylo, že teda nebudeme preventivně vrtat do motoru, kterému nic není, abychom se ujistili, že je v pořádku.
Kdyby se dělalo něco, s čím se ta kontrola dá rozumně spojit, udělá se. Kdyby motor jevil problém, který by mohl být způsobený malýma vůlema, udělá se. Když se najde problém, vyřeší se.
Takže tak...
Zatím to vypadá, že všechny problémy dělalo to čidlo.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Já nechci rejpat, vůbec ne
Jenom taková drobnost, když je motor tichej, může to právě znamenat i malý (nulový) vůle na ventilech
Je možný že to víš a že jsi to tak nemyslela. Jen jsem nechtěl, aby si někdo další myslel, že když je ticho, je to tak správně
Věřím, že se o to s poctivým mechanikem staráte dobře.
Jenom taková drobnost, když je motor tichej, může to právě znamenat i malý (nulový) vůle na ventilech
Je možný že to víš a že jsi to tak nemyslela. Jen jsem nechtěl, aby si někdo další myslel, že když je ticho, je to tak správně
Věřím, že se o to s poctivým mechanikem staráte dobře.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Vláďo tohle fakt nevím... furt je třeba se učit
Oprava... je přiměřeně tichý ve smylu, že tam nejsou nepatřičné zvuky. Za studena je slyšet více.
Oprava... je přiměřeně tichý ve smylu, že tam nejsou nepatřičné zvuky. Za studena je slyšet více.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Lucko já taky nerýpal, hlavně jsem ti dával k dobru taky zkušenost Šamana. Taky se nehroutím ze všeho co by se mohlo stát, kdyby, nekdyby a co kdyby...navíc jsou to jen auta a naše peníze případně, neznamená to hned insolvenci
Jinak motor na SG přede jak kočička, když je v cajku tak jo, tady bych nic neřešil, rozhodně ne, tady už vůbec ne
Jinak motor na SG přede jak kočička, když je v cajku tak jo, tady bych nic neřešil, rozhodně ne, tady už vůbec ne
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
A to já zase trochu rejpal.
Protože když už si vymyslím, že budu jezdit na plyn, tak pak počítám s tím, že je potřeba relativně často kontrolovat vůle.
Protože když už si vymyslím, že budu jezdit na plyn, tak pak počítám s tím, že je potřeba relativně často kontrolovat vůle.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
To ano.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Lůcy SG 5 "Silver Grizzly"
Původem italské auto s plynem a nezkontrolovat vůle ventilů, to není rýpání.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT